Nankang Semi-Slick
-
OnlineMarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Nankang Semi-Slick
Geen probleem. Weet je al voor welke auto je banden nodig hebt? Ik lees iets over een M5.
Dan zit je qua maatvoering (en mogelijk vermogen ook) buiten de opties die Interstate biedt. Denk dan eerder aan toyo R888R of Michelins. Maar er zullen hier wel enkele zijn met concrete M5 ervaring.
Dan zit je qua maatvoering (en mogelijk vermogen ook) buiten de opties die Interstate biedt. Denk dan eerder aan toyo R888R of Michelins. Maar er zullen hier wel enkele zijn met concrete M5 ervaring.
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
-
OnlineMarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Nankang Semi-Slick
Dan kan ik de interstates zeker aanraden. Denk beste prijs/kwaliteit.
Ik rij nu al weer bijna 3 jaar met de iST80 225 45 17.
Alleen oppassen met staand water, maar dat is met alle semi slicks.
Alternatief Toyo R888R, wil die zelf ook eens proberen, maar prijstechnisch weer stuk duurder.
Ik rij nu al weer bijna 3 jaar met de iST80 225 45 17.
Alleen oppassen met staand water, maar dat is met alle semi slicks.
Alternatief Toyo R888R, wil die zelf ook eens proberen, maar prijstechnisch weer stuk duurder.
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Re: Nankang Semi-Slick
Dank Mark!
-
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:33
Re: Nankang Semi-Slick
Toyo 888 presteert wezenlijk beter dan de interstate, ze slijten ook wel veel harder.
De interstate heeft wel als nadeel dat als je ze erg warm gereden hebt daarna de grip blijvend afneemt.
De interstate is voor trackdays prima, maar als elke seconde telt liever de toyo
De interstate heeft wel als nadeel dat als je ze erg warm gereden hebt daarna de grip blijvend afneemt.
De interstate is voor trackdays prima, maar als elke seconde telt liever de toyo
- levi
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
Re: Nankang Semi-Slick
Wat zou de druk moeten wezen bij koud voor deze band, en waar laten jullie hem naar af lopen als ze op temperatuur zijn ?
Ze gaan onder een Clio 1200kg en buitentemp. ongeveer 21 graden
Ze gaan onder een Clio 1200kg en buitentemp. ongeveer 21 graden
- Bijlagen
-
- 11DD8604-2ADA-48B8-9814-635A0E28DD9A.jpeg (722.91 KiB) 10950 keer bekeken
-
OnlineMarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Nankang Semi-Slick
Beetje afhankelijk van je wagengewicht ... 1.8-1.9 koud ... 2.4-2.6 warm
- levi
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
- levi
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
-
OnlineLuco
- Berichten: 27897
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
- levi
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
Re: Nankang Semi-Slick
Thanks mannen
Idd Luco iets meer druk dan met de slicks
Edit:
Ik rijd met minder camber dan de meeste race en trackday wagens en volgens het verhaaltje wordt het dan ook weer iets anders
Idd Luco iets meer druk dan met de slicks
Edit:
Ik rijd met minder camber dan de meeste race en trackday wagens en volgens het verhaaltje wordt het dan ook weer iets anders
-
OnlineMarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
- levi
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
Re: Nankang Semi-Slick
Wat klopt er niet in dit plaatje, of ben ik nou in de war
Outside zit aan de buitenkant en inside zit aan de binnenkant, zoals het hoort.
Alleen klopt de richting van de “afvoer” niet
Outside zit aan de buitenkant en inside zit aan de binnenkant, zoals het hoort.
Alleen klopt de richting van de “afvoer” niet
- Bijlagen
-
- A9969550-E2EE-4515-A71D-4F4B71D0EFCD.jpeg (959.7 KiB) 10805 keer bekeken
-
- 06E08396-4AF5-46AC-942E-FC5FA2467D95.jpeg (620.43 KiB) 10805 keer bekeken
-
- 6639B2C7-7585-44EC-81DC-1009EE0B0A48.jpeg (658.2 KiB) 10805 keer bekeken
-
- 079325BD-6785-4239-AE75-AAA8481B9FB8.jpeg (608.63 KiB) 10805 keer bekeken
-
- B7B15EA9-8667-4166-8AA4-E73260A5FFCB.jpeg (934.05 KiB) 10805 keer bekeken
-
- 0D807A48-0A85-44E8-BF01-A42603289FF5.jpeg (816.26 KiB) 10805 keer bekeken
- levi
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
Re: Nankang Semi-Slick
Hmmm ik ben dus in de war, het schijnt zo te horen, deze vraag hadden ze al vaker gehad bij NangKang, het zorgt wel eens voor verwarring
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Nankang Semi-Slick
Afvoer van wat?? Water? De enige eigenschap die niet goed is bij de AR-1 is grip op nat. Profiel zit er eerder om als semi legale straat band te kunnen functioneren.
- levi
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
- levi
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 20:54
- Auto: Clio RS 197
- Locatie: ijmuiden
Re: Nankang Semi-Slick
Copy paste
De asymmetrische band
Image
Het asymmetrische profiel is onvermijdelijk in de sector sportbanden voor op de weg. Geboren in 1965 met de Michelin XAS, heeft het asymmetrische profiel langzamerhand de directionele banden in de sportbanden categorie overschaduwd. De asymmetrische banden zijn gemakkelijk te herkennen aangezien de binnen- en buitenkant van de band verschillende eigenschappen en profielen hebben. Neem bijvoorbeeld de Michelin Pilot Sport Cup, we zien dat het binnenste deel van de band geoptimaliseerd is voor het afvoeren van water. Het buitenste deel van de band, met name in de hoeken, kan als ‘droog’ getypeerd worden voor het verbeteren van de grip. Voor een optimale werking van het rubber gebruiken sommige asymmetrische banden een ander soort rubber voor de binnen- en de buitenzijde van het loopvlak. Met als doel het verkrijgen van een multifucntioneel product. De montage van asymmetrische banden wordt door de meeste bestuurders niet goed begrepen aangezien er sprake is van een rotatierichting en niet een montagerichting. Dit betekent dat de rolvlakken van de linker- en de rechterband niet in dezelfde richting staan. Echter zonder nadelige gevolgen voor het waterafvoer en de prestaties van de band. De linkerband bijvoorbeeld, loost het water eerder naar achteren terwijl de rechterband dit meer naar voren doet (zie het schema hieronder). De zijde met de markering INSIDE dient aan de binnenkant gemonteerd te worden en de zijde met de OUTSIDE markering aan de buitenkant van het voertuig.
De asymmetrische band
Image
Het asymmetrische profiel is onvermijdelijk in de sector sportbanden voor op de weg. Geboren in 1965 met de Michelin XAS, heeft het asymmetrische profiel langzamerhand de directionele banden in de sportbanden categorie overschaduwd. De asymmetrische banden zijn gemakkelijk te herkennen aangezien de binnen- en buitenkant van de band verschillende eigenschappen en profielen hebben. Neem bijvoorbeeld de Michelin Pilot Sport Cup, we zien dat het binnenste deel van de band geoptimaliseerd is voor het afvoeren van water. Het buitenste deel van de band, met name in de hoeken, kan als ‘droog’ getypeerd worden voor het verbeteren van de grip. Voor een optimale werking van het rubber gebruiken sommige asymmetrische banden een ander soort rubber voor de binnen- en de buitenzijde van het loopvlak. Met als doel het verkrijgen van een multifucntioneel product. De montage van asymmetrische banden wordt door de meeste bestuurders niet goed begrepen aangezien er sprake is van een rotatierichting en niet een montagerichting. Dit betekent dat de rolvlakken van de linker- en de rechterband niet in dezelfde richting staan. Echter zonder nadelige gevolgen voor het waterafvoer en de prestaties van de band. De linkerband bijvoorbeeld, loost het water eerder naar achteren terwijl de rechterband dit meer naar voren doet (zie het schema hieronder). De zijde met de markering INSIDE dient aan de binnenkant gemonteerd te worden en de zijde met de OUTSIDE markering aan de buitenkant van het voertuig.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 352 gasten