Lekker, met een zoetje graag ...
100-200 km/u
- Booooh
- Berichten: 3425
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: 100-200 km/u
Altijd leuk e.e.a. vergelijken.
Op Facebook hele groepen die 100-200 bijhouden. De meest snelle auto's zitten daar tussen.
Porsche 911 met 1800pk die dat kunstje in 2.5s doet
Mijn M3 e36 12.45s en m'n 330i automaat 22s.
Op Facebook hele groepen die 100-200 bijhouden. De meest snelle auto's zitten daar tussen.
Porsche 911 met 1800pk die dat kunstje in 2.5s doet
Mijn M3 e36 12.45s en m'n 330i automaat 22s.
- JP
- Berichten: 31246
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
- Baboulah
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: 100-200 km/u
Komt door de EV's, die zo snel zijn naar de 100 dat het voor de supercars etc niet interessant meer is, de 100 naar 200 daar in tegen, kunnen ze alleen nog in verslagen worden door goed getunede autos (mijn vorige M3 deed op lowboost in de regen 6 seconden van 100 naar 200kph... in de droog eigenlijk nooit gemeten moet ik bekennen)
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: 100-200 km/u
Dat is inderdaad wel erg snel.
Maat van me heeft een 135i coupe met 470pk en 760Nm.
Die doet 100-200 in de 4e versnelling in 7.6s
In 3 en 4 vast nog wel wat sneller.
Ding loopt ook gewoon 310km/u op de GPS.
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: 100-200 km/u
Post wel ff een filmpje JP.......... is lekker rustgevend voor het slapengaan. Zet ik hem om 16:30 uur aan, kan ik lekker zen om 23 uur gaan slapen.
Gr Ron
-
- Berichten: 21728
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: 100-200 km/u
Wel mee eens.
Vroeger was inderdaad 4-5 seconden voor supercars, 5-6 voor sportauto's, 6-8 voor sportieve auto's/hothatches. Grofweg.
Bij hedendaagse auto's weet ik dat onder de 4 seconden supercars of EV is en tussen de 4-5 voor het snelle spul (zelfs SUV's..). Kortom vrij nietszeggend én die paar tienden verschil lijken mij niet heel boeiend (of ik nou in 4,2 of 4,8 sec. naar de 100 ga, boeit mij niet).
100-200 is eigenlijk wel logischer, al ken ik die getallen ook nog niet.
- RJL86
- Berichten: 574
- Lid geworden op: 04 mar 2019, 10:02
- Auto: Mazda 3
- Contacteer:
-
- Berichten: 1166
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 22:01
- Locatie: 997.2 Gt3
Re: 100-200 km/u
Hier moet ik natuurlijk even op reageren.sitechris schreef: ↑14 aug 2019, 07:24 Leuk topic. Ik heb sinds kort de welbekende Dragy app dus heb geverifieerde 100-200 tijden zoals dat mooi heet.
BMW M5 Competition (625 pk): 7.67
BMW M140i (371 pk/591 nm op rollerbank): 10.81
Tesla Model 3 Performance: 11.67
@Jacobt: ik weet niet hoe jij 7.4 seconden hebt gemeten met een 135i met 425 pk maar dat is echt onmogelijk. Ik denk dat je IRL blij mag zijn als je 9.5 a 10 seconden. Je gaat echt niet een M5 Competition je achterlichten laten zien.
Om je vraag te beantwoorden hoe ik heb gemeten?
Opgenomen met iphone, dus er zijn beelden, altijd fijn in discussie. Daarna mijn beelden ff klokken met stopwatch van een andere iphone.
Paar keer mijn video klokken en dan gemiddelde nemen, ik meet tussen 7,2 en 7,6 sec. Lijkt me een prima methode om een indruk te krijgen, dat het natuurlijk niet de beste manier is weet ik ook wel.
Maar 9,5 of 10 sec is het absoluut niet (hoop ik), dan gaat er wel iets heel erg mis.
Ik wist dat deze reactie zou komen want het komt onrealistisch over.
Zal ik er ook gelijk maar bij vertellen dat hij de 300kmh haalt op Tomtom Gps (ik heb tot 298kmh tomtom snelheid op film/video, en de Bmw teller stopt bij 280 maar de toerenteller loopt door.) Dat kan ook niet met 420 pk is denk ik de theorie van Chris?
Als je altijd op dezelfde slechte manier meet, kun je de gegevens wel vergelijken. (Voor je zelf). Toch twijfel ik niet aan de methode en dat de afwijking zo groot is als Chris beweert.
Afwijking volgens Chris is 2,1 tot 2,6 seconden, en dan moet ik ook nog heel blij zijn......
Maar ik denk DF vrij goed te begrijpen en wie a zegt moet ook b zeggen anders ben je van alles........
Dus Chris laat maar zien dat een 135i zo langzaam is, je zult die info toch ergens vandaan hebben?
Als Chris het leuk vind dan mag hij mij via Pb een 06 nummer geven en zal ik daar via Whattsapp de 100-200 ff doorsturen, waar ik verwacht dat het na beoordelen en nameten weer verwijdert wordt. Daar vertrouw ik op.
Als tegenprestatie verwacht ik hier rectificatie of een les hoe klok in 100-200 tijden zonder allerlei meettools in de auto.
Neem bovenstaand allemaal niet te serieus......
- WJ
- Berichten: 11741
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: 100-200 km/u
lol.. vroeger had je dit soort blabla discussies ook op fora.
100~200 is idd het nieuwe 0-100 als ik het zo lees.
100~200 is idd het nieuwe 0-100 als ik het zo lees.
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: 100-200 km/u
Jullie weten toch dat 100-200 metingen alleen geldig zijn als die binnen de bebouwde kom zijn gedaan.
-
- Berichten: 4999
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: 100-200 km/u
@jacobt: woon je in de buurt van nijmegen? Dan doen we bakkie koffie en sprinten we even de Duitse A57 op met de Dragy. Neem ik de m140i mee en hebben we nog een mini Einser meeting. En meten we het goed . Ik ben inmiddels wel nieuwsgierig
-
- Berichten: 51388
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: 100-200 km/u
205 GTI 1.9 katloos is een van de leukste auto's en waar ik ooit weekjes 'bezit' van mogen hebben in 1990.
Ja was al blij met lift off overstuur en bij 160 had je al 'n geluidsbarriere moment.
Verder is het 0-100 verhaal idd door vele (semi) supercars niet bij te houden tov een redelijke Tesla ivm instant traction. Je moet er wel bijna 'n 600pk RX Polo of RX Fiesta ofzo tegenover zetten:)
Mijn auto heeft vaak zo maar een halve seconde tractieproblemen aan de broek, ook op droog.
Edit , bij mijn weten is dit op dit moment 's werelds snelst accellerende achterwielaandrijver, standaard out of the box(?)
Bij 29 begint 't , die 'bijna halve seconde' geneuzel heeft 'n P100D ludicrous niet.
Ja was al blij met lift off overstuur en bij 160 had je al 'n geluidsbarriere moment.
Verder is het 0-100 verhaal idd door vele (semi) supercars niet bij te houden tov een redelijke Tesla ivm instant traction. Je moet er wel bijna 'n 600pk RX Polo of RX Fiesta ofzo tegenover zetten:)
Mijn auto heeft vaak zo maar een halve seconde tractieproblemen aan de broek, ook op droog.
Edit , bij mijn weten is dit op dit moment 's werelds snelst accellerende achterwielaandrijver, standaard out of the box(?)
Bij 29 begint 't , die 'bijna halve seconde' geneuzel heeft 'n P100D ludicrous niet.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: 100-200 km/u
Je ziet het wel steeds meer. JP Performance op YT meet ook altijd 100-200 met zijn tuning objecten.
Heeft met name zin als de sprint naar 100 onder de 5 sec komt om verder te gaan kijken.
Heeft met name zin als de sprint naar 100 onder de 5 sec komt om verder te gaan kijken.
- Bram
- Berichten: 15875
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: 100-200 km/u
Voor mij een redelijk triviaal gegeven. Ik krijg eerder een harde plasser als ik naar de uitgebouwde wielkasten kijk van m'n M3, met die brute 19" CSL velg eronder. Of alleen maar starten en rustig wat toeren maken met dat S54 blok, ook goed.
100-200 met een E46 M3 zal langzamer zijn dan het merendeel hier. Ik kan ermee leven
100-200 met een E46 M3 zal langzamer zijn dan het merendeel hier. Ik kan ermee leven
- Luco
- Berichten: 27886
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: 100-200 km/u
Ik zorg bij 100-200 dat ik net eerder op het gas ga en als die me dan voorbij wil ros ik hem met de tank in de vangrail, verliezen is geen optie
Ben wel benieuwd wat die tank doet.
Ben wel benieuwd wat die tank doet.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: 100-200 km/u
Ik ben ook niet meer zo van de sprintjes sinds ik met de 120i (184pk/290nm) het van een 206gti (136pk) verloor tot de 140 ongeveer
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: 100-200 km/u
haha helemaal eens!Bram schreef: ↑15 aug 2019, 08:02 Voor mij een redelijk triviaal gegeven. Ik krijg eerder een harde plasser als ik naar de uitgebouwde wielkasten kijk van m'n M3, met die brute 19" CSL velg eronder. Of alleen maar starten en rustig wat toeren maken met dat S54 blok, ook goed.
100-200 met een E46 M3 zal langzamer zijn dan het merendeel hier. Ik kan ermee leven
herken het gevoel met de Z3 QP, allang niet meer de snelste maar zijn uiterlijk en sound
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: 100-200 km/u
Ik wil ook wel mee doen, kom met 400pk 1serie net onder de 9 in de app
- JWdrive
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 05 jun 2013, 15:38
- Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750
Re: 100-200 km/u
Manier van meten is zoals aangehaald erg belangrijk en bepalend voor de uitkomst. Paar overdenkingen:
- Meting startend vanaf 100 geeft ander resultaat dan dooracceleren vanaf bijv. 50. Best om dooraccereleren te meten.
- Meetapparaat is erg verschillend, aflezen van teller (niet goed) vs. geijkt GPS meter (wel goed)
- GPS meter moet minimaal een 10Hz interval hebben voor een goede meting (dus alle smartphones en TomTom vallen af, aangezien die bijna allemaal een 1Hz interval hebben - dat is prima voor topsnelheid maar niet voor acceleratie).
Volgende meet in Duitsland A31 doen en dan wat sprintjes? Er heeft vast iemand een goede meter.
- Meting startend vanaf 100 geeft ander resultaat dan dooracceleren vanaf bijv. 50. Best om dooraccereleren te meten.
- Meetapparaat is erg verschillend, aflezen van teller (niet goed) vs. geijkt GPS meter (wel goed)
- GPS meter moet minimaal een 10Hz interval hebben voor een goede meting (dus alle smartphones en TomTom vallen af, aangezien die bijna allemaal een 1Hz interval hebben - dat is prima voor topsnelheid maar niet voor acceleratie).
Volgende meet in Duitsland A31 doen en dan wat sprintjes? Er heeft vast iemand een goede meter.
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: 100-200 km/u
100-200 met 135i coupe in 4e versnelling.
Deze run 7.8s zoals op de V-box is te zien.
https://we.tl/b-sWaovNYKkn
Deze run 7.8s zoals op de V-box is te zien.
https://we.tl/b-sWaovNYKkn
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: 100-200 km/u
Helemaal mee eens. Rijplezier is waar het om gaat. Echter, als vele (ook op DF) dat hebben in duffe, saaie autos als 3-serie diesels, SUV’s, 3cil koffiemolens, dan raad ik aan om eens een Tesla te rijden. Zeker een Model 3 stuurt leuker en geeft minstens zoveel rijplezier. En dat bestaat uit meer dan 0-100 sprintjes
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 100-200 km/u
Heb je inmiddels al een aanbetaling gedaan?
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: 100-200 km/u
Jazeker, voor een gietvloer
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 372 gasten