Elektrische deurbel - ervaringen ?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
fuseekogel
Berichten: 264
Lid geworden op: 19 jul 2013, 06:55

Re: Elektrische deurbel - ervaringen ?

Bericht door fuseekogel » 13 aug 2019, 11:26

Robin Hartog schreef: 13 aug 2019, 09:17 Als je je beelden van de Ring wilt opslaan is een abonnement van €3 genoeg.
Als je alleen een bel heb wel, zodra je meerdere camera's gebruikt is het €10. Voor dit geld krijg je dat de beelden 30 dagen opgeslagen worden. 5tot 10 seconden langzaam, tja.... Ik vermoed dat dit bij alle bellen zo gaat die over een externe server lopen. Ik heb tot nu toe geen bellen gezien die geen vertraging hadden.

Je kan de vertraging enigszins opvangen door het veld van detectie verder te zetten dat de deurbel eerder reageert op personen. Ligt een beetje aan de afstand tussen deur en stoep. Persoonlijk ging het mij om de camera voor oprit en voorkant huis die melding geven zodra er iemand loopt. Het abonnement is relatief duur zodra je meer dan 1 product hebt, daarna maakt het niet uit, ik ga er nog één camera kopen en in de achtertuin hangen. Het is namelijk best een fijn gevoel om een seintje te krijgen zodra ook daar iemand is.

Online
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3555
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Elektrische deurbel - ervaringen ?

Bericht door HJ2 » 13 aug 2019, 13:25

Netatmo Slimme Video Deurbel...
Dat ziet er goed uit! Al verkrijgbaar?

Online
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3555
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Elektrische deurbel - ervaringen ?

Bericht door HJ2 » 13 aug 2019, 13:26

fuseekogel schreef: 13 aug 2019, 11:26
Robin Hartog schreef: 13 aug 2019, 09:17 Als je je beelden van de Ring wilt opslaan is een abonnement van €3 genoeg.
Als je alleen een bel heb wel, zodra je meerdere camera's gebruikt is het €10. Voor dit geld krijg je dat de beelden 30 dagen opgeslagen worden. 5tot 10 seconden langzaam, tja.... Ik vermoed dat dit bij alle bellen zo gaat die over een externe server lopen. Ik heb tot nu toe geen bellen gezien die geen vertraging hadden.

Je kan de vertraging enigszins opvangen door het veld van detectie verder te zetten dat de deurbel eerder reageert op personen. Ligt een beetje aan de afstand tussen deur en stoep. Persoonlijk ging het mij om de camera voor oprit en voorkant huis die melding geven zodra er iemand loopt. Het abonnement is relatief duur zodra je meer dan 1 product hebt, daarna maakt het niet uit, ik ga er nog één camera kopen en in de achtertuin hangen. Het is namelijk best een fijn gevoel om een seintje te krijgen zodra ook daar iemand is.
Psst! Ring 2 kopen? :blink:

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7951
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Elektrische deurbel - ervaringen ?

Bericht door MParallel » 13 aug 2019, 13:52

Oh zo'n internet deurbel, die gevraagd wordt om gehackt te worden...

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Elektrische deurbel - ervaringen ?

Bericht door ///Joost » 13 aug 2019, 13:54

fuseekogel schreef: 13 aug 2019, 11:26
Als je alleen een bel heb wel, zodra je meerdere camera's gebruikt is het €10. Voor dit geld krijg je dat de beelden 30 dagen opgeslagen worden. 5tot 10 seconden langzaam, tja.... Ik vermoed dat dit bij alle bellen zo gaat die over een externe server lopen. Ik heb tot nu toe geen bellen gezien die geen vertraging hadden.

Je kan de vertraging enigszins opvangen door het veld van detectie verder te zetten dat de deurbel eerder reageert op personen. Ligt een beetje aan de afstand tussen deur en stoep. Persoonlijk ging het mij om de camera voor oprit en voorkant huis die melding geven zodra er iemand loopt. Het abonnement is relatief duur zodra je meer dan 1 product hebt, daarna maakt het niet uit, ik ga er nog één camera kopen en in de achtertuin hangen. Het is namelijk best een fijn gevoel om een seintje te krijgen zodra ook daar iemand is.
Als ik zulke berichten lees, denk ik wel eens "in wat voor wereld leven we in hemelsnaam?" En dan ben ik nog een millennial ook...

Online
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3555
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Elektrische deurbel - ervaringen ?

Bericht door HJ2 » 13 aug 2019, 15:00

't is meedoen of afhaken Joost
Ik investeer af en toe in gadgets om actief een beetje bij te blijven.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Elektrische deurbel - ervaringen ?

Bericht door Martijn_bmw » 13 aug 2019, 15:12

///Joost schreef: 13 aug 2019, 13:54
fuseekogel schreef: 13 aug 2019, 11:26
Als je alleen een bel heb wel, zodra je meerdere camera's gebruikt is het €10. Voor dit geld krijg je dat de beelden 30 dagen opgeslagen worden. 5tot 10 seconden langzaam, tja.... Ik vermoed dat dit bij alle bellen zo gaat die over een externe server lopen. Ik heb tot nu toe geen bellen gezien die geen vertraging hadden.

Je kan de vertraging enigszins opvangen door het veld van detectie verder te zetten dat de deurbel eerder reageert op personen. Ligt een beetje aan de afstand tussen deur en stoep. Persoonlijk ging het mij om de camera voor oprit en voorkant huis die melding geven zodra er iemand loopt. Het abonnement is relatief duur zodra je meer dan 1 product hebt, daarna maakt het niet uit, ik ga er nog één camera kopen en in de achtertuin hangen. Het is namelijk best een fijn gevoel om een seintje te krijgen zodra ook daar iemand is.
Als ik zulke berichten lees, denk ik wel eens "in wat voor wereld leven we in hemelsnaam?" En dan ben ik nog een millennial ook...
Haha helemaal eens! en ik ben ook pas 36... maar ik heb gewoon een deurbel, zo drukknop aan een draadje en "ring" in de gang.
Vind het prima :tooth:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31027
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Elektrische deurbel - ervaringen ?

Bericht door JP » 13 aug 2019, 15:15

Na een elektrische deurbel komt al heel snel een EV op de oprit. Het zit kort bij elkaar met die gadgets.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Elektrische deurbel - ervaringen ?

Bericht door ///Joost » 13 aug 2019, 15:33

HJ2 schreef: 13 aug 2019, 15:00 't is meedoen of afhaken Joost
Ik investeer af en toe in gadgets om actief een beetje bij te blijven.
Toch een beetje uitleggen misschien.

Ik bekijk het gewoon iets genuanceerder. Ik ben vol voor doorontwikkelling en technologie, maar af en toe worden ons consumenten, zaken door de strot geduwd die we helemaal niet nodig hebben. Het publiek valt er massaal voor, en ineens 'blijf je dus achter' omdat je er niet in mee gaat. Mij niet gezien.

Ik cherry-pick (geheel met knipoog naar een ander topic) de bruikbare technologie, waarvan ik er op lange termijn iets aan heb. Zo'n deurbel is mijns inziens een investering (of beter gezegd een uitgave) die niets extra's oplevert, hoogstens een gevoel van veiligheid. Op den duur gaat het scherm stuk, het ding is hopeloos verouderd, abonnement wordt stopgezet, omdat je er uiteindelijk achter komt dat je er toch weinig aan hebt, etc. :tooth:

Zelfde categorie is speakers waar je tegen kunt praten, maar die ook alles volgen wat jij in huis doet, lichtknoppen/thermostaten/gordijnen die je met je smartphone kunt bedienen. Om het maar niet over de smartphone zelf te hebben, want een iphone 6 kan nog makkelijk mee, ware het niet dat de software het niet helemaal meer trekt tegenwoordig, met dank aan Apple, etc. Allemaal consumables die we niet nodig hebben, en die alleen maar geld kosten.

EV technologie vind ik interessant om te volgen, maar nog te duur en te nieuw (en ICE is nog steeds leuker om te rijden), zonnepanelen en evt. een powerwall vind ik ook prachtig, maar nog te duur en ook niet rendabel, maar het zal zeker een keer komen. Ook actief in het crypto topic, waarbij Bitcoin wat mij betreft de machtigste uitvinding van de afgelopen 10 jaar is. Dat soort zaken trekken mij aan.

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Elektrische deurbel - ervaringen ?

Bericht door PeterB » 13 aug 2019, 15:48

Martijn_bmw schreef: 13 aug 2019, 15:12
Haha helemaal eens! en ik ben ook pas 36... maar ik heb gewoon een deurbel, zo drukknop aan een draadje en "ring" in de gang.
Vind het prima :tooth:
En die is ook elektrisch..

Overigens, al jaren camera's van Foscam in gebruik. Opslag op een SD kaartje, alarmering via een mailtje( als het persé moet ;) )
Werkt prima, en goedkoper :whistle:

Tom
Berichten: 21696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Elektrische deurbel - ervaringen ?

Bericht door Tom » 13 aug 2019, 15:52

Vind gadgets wel leuk maar hier zie ik het nut ook niet van in. Merendeel wat bij mij onaangekondigd aan de deur staat (pakketjes laat ik op m'n werk bezorgen) is toch ongewenst :bag:

fuseekogel
Berichten: 264
Lid geworden op: 19 jul 2013, 06:55

Re: Elektrische deurbel - ervaringen ?

Bericht door fuseekogel » 13 aug 2019, 16:09

Gaat ook niet zo zeer om de postbezorger, die komt zelf ook wel op het idee om de buren te bezoeken voor afgifte van het pakket. Maar in het geval zoals wij hebben gehad dat er s'avonds rond 22 was aangebeld, lagen al in bed, werkdag begint om 04.30 immers. Niet gereageerd, verwacht niemand. Nog geen half uur later staan ze de achterdeur open te breken. Natuurlijk wakker van geworden en aangetroffen in de keuken.

Als ze nu aanbellen kan je gewoon vanuit bed antwoorden, probleem voorkomen :)

https://youtu.be/uzZOqERpMx4
[YouTube]https://youtu.be/uzZOqERpMx4/YouTube]

Deze auto stond gewoon op de oprit, achter gesloten hekken. Als je de ravage ziet en werkwijze hoort, vindt ik het wel fijn een melding te krijgen als er iemand is. Zonde van de auto, nog erger het gezeur en gedoe.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31027
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Elektrische deurbel - ervaringen ?

Bericht door JP » 13 aug 2019, 17:22

Nu ga ik er wel vanuit dat als zo'n boef voor je deur staat en ziet dat je een "RING" hebt, hij niet onschuldig gaat staan aanbellen. Eerder nog, ze zijn niet echt subtiel die deurbellen, dat hij het al van een afstand gezien heeft. Wat dan ook wel enigszins afschrikwekkend kan werken

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Elektrische deurbel - ervaringen ?

Bericht door romo » 13 aug 2019, 17:23

Alle deurbellen zijn toch elektrisch ?

Die doen het over het algemeen vrij goed :tooth:

Online
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3555
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Elektrische deurbel - ervaringen ?

Bericht door HJ2 » 13 aug 2019, 21:47

JP schreef: 13 aug 2019, 17:22 Nu ga ik er wel vanuit dat als zo'n boef voor je deur staat en ziet dat je een "RING" hebt, hij niet onschuldig gaat staan aanbellen. Eerder nog, ze zijn niet echt subtiel die deurbellen, dat hij het al van een afstand gezien heeft. Wat dan ook wel enigszins afschrikwekkend kan werken
Precies dit. Ik vind ‘t handig!

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Elektrische deurbel - ervaringen ?

Bericht door JeroenT » 13 aug 2019, 23:35

Vertraging op de telefoon is er.
Maar de meeste slimme deurbellen kun je ook op de gewone deurbel gong of bel aansluiten. In huis hoor je het dus gelijk.

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3413
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Elektrische deurbel - ervaringen ?

Bericht door Booooh » 14 aug 2019, 00:54

Ik heb een Ring Pro en die bevalt prima, al een keer de postbode de doosjes in de groene container laten zetten ;) , heb ook nauwelijks vertraging in de melding dat er iemand staat of met de communicatie, router en bel hangen wel dicht bij elkaar in mijn geval (<2,5m). Ik vind het wel van toegevoegde waarde en ook een leuke gadget, beeldkwaliteit van de Ring is ook goed te noemen.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Elektrische deurbel - ervaringen ?

Bericht door Downforce Hans » 14 aug 2019, 07:31

Ik heb al jaren geen bel en eigenlijk bevalt me dat wel......vrienden bellen wel even via de telefoon als ze beneden staan.
Had dacht ik een Ringdong deurbel gekocht maar nooit gekregen en eigenlijk vind ik het wel goed zo...... (maar toch twijfel ik nog wel)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Elektrische deurbel - ervaringen ?

Bericht door allen » 14 aug 2019, 07:54

Wtf, dat is me serieus nog nooit opgevallen? :duh:
Wanneer ben je jarig? Krijg je een Lingdong bel van mij.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31027
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Elektrische deurbel - ervaringen ?

Bericht door JP » 14 aug 2019, 09:37

Downforce Hans schreef: 14 aug 2019, 07:31 Ik heb al jaren geen bel en eigenlijk bevalt me dat wel......vrienden bellen wel even via de telefoon als ze vast staan.
(...)
:tooth:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Elektrische deurbel - ervaringen ?

Bericht door Downforce Hans » 14 aug 2019, 10:20

allen schreef: 14 aug 2019, 07:54 Wtf, dat is me serieus nog nooit opgevallen? :duh:
Wanneer ben je jarig? Krijg je een Lingdong bel van mij.
Hou jij dan geld over voor een kadootje?

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Elektrische deurbel - ervaringen ?

Bericht door allen » 14 aug 2019, 10:28

Zeker. Genoeg Chinese webwinkels te vinden.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31027
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Elektrische deurbel - ervaringen ?

Bericht door JP » 06 okt 2020, 14:13

Kijk goed uit hoe je deurbel hangt.....

Deurbellen met een ingebouwde camera mogen niet zomaar worden opgehangen richting buren of de openbare weg, waarschuwt de Autoriteit Persoonsgegevens.
https://nos.nl/artikel/2351161-privacyw ... r-aan.html

Online
Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Elektrische deurbel - ervaringen ?

Bericht door alt » 06 okt 2020, 14:40

Mijn jongste dochter heeft camera's die je op je telefoon laten weten dat er iemand voor of achter is.
Mijn zoon heeft een niet werkende deurbel, die laat iedereen telefoneren voor de deur.
Zo'n ring deurbel is een leuk verdienmodel.
Wij hebben een hond , die slaat eerder aan de deurbel.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7951
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Elektrische deurbel - ervaringen ?

Bericht door MParallel » 06 okt 2020, 14:53

Dacht dat opnames maken van de openbare ruimte wel was toegestaan?

Of alleen mits ook gemaakt vanaf de openbare ruimte?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alt, Bing [Bot], Eric Z, Gijzert, Google [Bot], Joost H., Martijn M, TLRS en 155 gasten