isie nu van mij, of toch niet?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: isie nu van mij, of toch niet?

Bericht door Luco » 06 aug 2019, 10:52

Je hebt gelijk hoor smurf :lol:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: isie nu van mij, of toch niet?

Bericht door Arthur » 06 aug 2019, 10:54

Dat hééft 'ie ook. Je geeft er wel een ongeloofwaardige draai aan.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: isie nu van mij, of toch niet?

Bericht door Luco » 06 aug 2019, 10:56

Ja je hebt gelijk, gaan we nu ineens op elke slak zout leggen. Prima

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: isie nu van mij, of toch niet?

Bericht door PeterB » 06 aug 2019, 11:01

Stoere mannentaal uitslaan, commentaar krijgen en dan huiliehuilie doen...

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: isie nu van mij, of toch niet?

Bericht door Luco » 06 aug 2019, 12:00

Lol lekker belangrijk commentaar van een df- er nou wat ben ik onder de indruk.

Maar wel een punt dat het raar leest. Mijn excuses.

Online
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: isie nu van mij, of toch niet?

Bericht door HJ2 » 06 aug 2019, 15:22

Zomaar houden was ik ook niet op uit, vandaar dat ik zelf contact heb gezocht me de mededeling dat ik ze hartelijk wil bedanken voor de mooie geste. Nu komt het mooiste: een afspraak maken voor transport. Eens even kijken of ik iemand een vrije dag kan laten nemen. Pay back time!

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: isie nu van mij, of toch niet?

Bericht door Peric » 06 aug 2019, 15:39

Neem aan dat jij nu ook niet al te veel moeite gaat doen om 'm terug te krijgen van waar 'ie vandaan komt? :)

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: isie nu van mij, of toch niet?

Bericht door Elise » 06 aug 2019, 16:20

HJ2 schreef: 06 aug 2019, 15:22 Zomaar houden was ik ook niet op uit, vandaar dat ik zelf contact heb gezocht me de mededeling dat ik ze hartelijk wil bedanken voor de mooie geste. Nu komt het mooiste: een afspraak maken voor transport. Eens even kijken of ik iemand een vrije dag kan laten nemen. Pay back time!
Payback time?
Transporteur verkloot de zooi en vervolgens ga jij na 1,5 week de order annuleren en je geld terugvragen, wat je dus ook hebt gekregen.
Leg mij eens even uit wat die verkoper fout heeft gedaan en anders had moeten doen?
Want zoals ik het bekijk staat die verkoper gewoon met zijn rug tegen de muur en heeft netjes gehandeld.

Heb je zelf ooit wel eens navraag gedaan naar een pakketje wat "kwijt" is bij een vervoerder?

Ik snap niet waarom je in de 1e plaats überhaupt die TV hebt aangenomen als je je geld al terug had gekregen. Krijg er een vreemde smaak van in mijn mond en als ik e.e.a. zo lees krijg ik toch het idee dat als je de kans krijgt, je die TV achterover drukt.

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: isie nu van mij, of toch niet?

Bericht door Sander-E46 » 06 aug 2019, 16:41

lol, als hij hem echt achterover zou willen drukken maakt hij er toch geen topic over op DF? Daarnaast heeft hij aangegeven dat hij het heeft aangenomen omdat hij bang was dat de TV ergens anders zou belanden.

I

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: isie nu van mij, of toch niet?

Bericht door Peric » 06 aug 2019, 17:36

En hij vermeldt ook dat de verkoper ook niet echt mee wilde werken.

Chill dude... :zwijntje:

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: isie nu van mij, of toch niet?

Bericht door EvdP » 06 aug 2019, 17:48

Bovendien heeft (had) hij een overeenkomst met de verkoper en is die verantwoordelijk voor het transport. Hij heeft in mijn ogen geen donder met de transpirteur te maken, dat is de verantwoordelijkheid van de verkopende partij.

Online
Zed240
Berichten: 2922
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: isie nu van mij, of toch niet?

Bericht door Zed240 » 06 aug 2019, 18:03

+1 in de tijd dat ik bij een webshop werkte ging het precies zo. Jij kiest en regelt de vervoerder, dan regel je het ook maar als het mis gaat (en dat ging het te vaak). We maakten gewoon in afspraak met de klant een ophaalopdracht bij de klant thuis. Jammer van de paar euro, maar dat is ingecalculeerd.

Online
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: isie nu van mij, of toch niet?

Bericht door HJ2 » 07 aug 2019, 11:07

Heb je nooit een dag verlof opgenomen om een zending in ontvangst te nemen, gevolgd door een no-show en ook gewoon helemaal niets meer horen van winkel of transporteur? Welnu, ik wel iig. Ik kies ook niet de transporteur, dat doet de verkoper (google eens op Dynalogic sorteerfout) En dit dan 2x achter elkaar? Dan krijg ik ineens het geautomatiseerde verzoek om weer een leverafspraak te maken. Ik heb daar niet op gereageerd, want ik wil helemaal geen levering. Issie toch ineens bezorgd...

Het meest irritante is dat ik nergens geïnformeerd wordt in het proces, ik moet voor statusupdates steeds maar overal achteraan lopen bij bol. tussenhandel en transporteur (die vraagt hier trouwens 49 ct/min voor). Dat is geen klanten service, maar klanten schofferen. Ik heb nu al gesproken met 8! verschillende personen, maar het is tot nu toe onmogelijk gebleken om een retourafspraak te maken? Wel is me nu al heel vaak een fijne dag gewenst.

Is het nu buiten proporties dat ik verwacht dat de verkoper me simpelweg op de hoogte had moeten houden? Excuses dat gedane beloftes toch niet worden waargemaakt zou ook niet misstaan imho.

Ach.. misschien hoort dit thuis in het 'scheld hier op ' draadje :-)
Wordt vervolgd

Online
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: isie nu van mij, of toch niet?

Bericht door HJ2 » 07 aug 2019, 11:18

En alweer een update: Hij wordt morgen opgehaald
(tenzij er dit maal op het woonadres een 'sorteerfout' wordt gemaakt :lollerdelol: )

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: isie nu van mij, of toch niet?

Bericht door Luco » 07 aug 2019, 11:23

en dan niet thuis zijn, komen ze voor niks :-)

Online
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: isie nu van mij, of toch niet?

Bericht door HJ2 » 07 aug 2019, 11:31

Ja, dat zou wel fantastisch voelen Luco, maar levert niks op. Doen we dus maar niet

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: isie nu van mij, of toch niet?

Bericht door Robin » 07 aug 2019, 11:31

Tja. Ik koop wel eens wat. Laatst nog iets uit Roemenië. Kwam mooi volgens de regels binnen.
Maar ik 'ship worldwide' met m'n handel en heb met dat soort dingen als klein bedrijfje altijd eigenlijk 24/7 de vinger aan de pols.Track en trace en waar 't zich bevind etc.

Totnutoe ging 't prima *afkloppen op hout*

Maarja dit soort vervoerders, grote bedrijven, medewerkers zijn 'n nummer met daaruit voortvloeiend 'geen eigenbelang'/weinig verantwoording en het zal hun tijd wel duren...

Een uurtje terug komt 'n lichtelijk gepikeerde 50er werkzaam als post.nl-er met 'n pakketje binnen:
'Welk huisnummer is dit!?' (ook goedemorgen) 'Jullie mogen wel eens huisnummers op je pand zetten, want dit is voor iemand anders dan hoe de winkel heet!'
Ik : 'Da's voor mijn vrouw....'

Toen werd hij als-een-blad-aan-een-boom vriendelijk en wenste mij 'n prettige dag(ik hem ook), maar wat 'n stress om niks:)

(Maak me daarzelf ook nog wel eens schuldig aan)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: isie nu van mij, of toch niet?

Bericht door Arthur » 07 aug 2019, 11:36

Dat merk je alleen bij jou nooit, hè? :P

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: isie nu van mij, of toch niet?

Bericht door Luco » 07 aug 2019, 11:37

lol

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: isie nu van mij, of toch niet?

Bericht door Luco » 07 aug 2019, 11:38

HJ2 schreef: 07 aug 2019, 11:31 Ja, dat zou wel fantastisch voelen Luco, maar levert niks op. Doen we dus maar niet
Het levert een goed gevoel op :zwijntje:

Online
Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: isie nu van mij, of toch niet?

Bericht door Joël D. » 07 aug 2019, 12:16

Robin schreef: 07 aug 2019, 11:31 Een uurtje terug komt 'n lichtelijk gepikeerde 50er werkzaam als post.nl-er met 'n pakketje binnen:
'Welk huisnummer is dit!?' (ook goedemorgen) 'Jullie mogen wel eens huisnummers op je pand zetten, want dit is voor iemand anders dan hoe de winkel heet!'
Ik : 'Da's voor mijn vrouw....'
Dat is ook heel irritant. Er staat in de winkelstraat vrijwel nergens een huisnummer. Leuk als de winkel bij het adres staat, maar dat is niet altijd het geval. Dan ben je dus 5 minuten aan het zoeken waar nummer 49 nou weer is.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: isie nu van mij, of toch niet?

Bericht door Robin » 07 aug 2019, 12:20

:) Arthur.

Naja, mijn motto is vaak 'ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom' in 't dagelijks leven. Nu kan ik niet in 'n ander z'n hersenpan kijken, hoe en wat, dat weet ik ook wel hoor, en ik weet van burn outs....























en dat dat makkelijker gaat op chinese meuk en winterbanden.

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: isie nu van mij, of toch niet?

Bericht door Elise » 07 aug 2019, 12:21

HJ2 schreef: 07 aug 2019, 11:07 Heb je nooit een dag verlof opgenomen om een zending in ontvangst te nemen, gevolgd door een no-show en ook gewoon helemaal niets meer horen van winkel of transporteur? Welnu, ik wel iig. Ik kies ook niet de transporteur, dat doet de verkoper (google eens op Dynalogic sorteerfout) En dit dan 2x achter elkaar? Dan krijg ik ineens het geautomatiseerde verzoek om weer een leverafspraak te maken. Ik heb daar niet op gereageerd, want ik wil helemaal geen levering. Issie toch ineens bezorgd...

Het meest irritante is dat ik nergens geïnformeerd wordt in het proces, ik moet voor statusupdates steeds maar overal achteraan lopen bij bol. tussenhandel en transporteur (die vraagt hier trouwens 49 ct/min voor). Dat is geen klanten service, maar klanten schofferen. Ik heb nu al gesproken met 8! verschillende personen, maar het is tot nu toe onmogelijk gebleken om een retourafspraak te maken? Wel is me nu al heel vaak een fijne dag gewenst.

Is het nu buiten proporties dat ik verwacht dat de verkoper me simpelweg op de hoogte had moeten houden? Excuses dat gedane beloftes toch niet worden waargemaakt zou ook niet misstaan imho.

Ach.. misschien hoort dit thuis in het 'scheld hier op ' draadje :-)
Wordt vervolgd
Het lijkt mij sterk dat jij geen track&trace code hebt gehad van de verkoper?
Of had je verwacht dat de verkoper persoonlijk alle distributiecentra van de vervoerder zou afstruinen op zoek naar die TV?

Payback time voor de verkoper omdat de transporteur de boel verneukt?
Te triest voor woorden :kotsen:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: isie nu van mij, of toch niet?

Bericht door Robin » 07 aug 2019, 12:22

Joël D. schreef: 07 aug 2019, 12:16
Robin schreef: 07 aug 2019, 11:31 Een uurtje terug komt 'n lichtelijk gepikeerde 50er werkzaam als post.nl-er met 'n pakketje binnen:
'Welk huisnummer is dit!?' (ook goedemorgen) 'Jullie mogen wel eens huisnummers op je pand zetten, want dit is voor iemand anders dan hoe de winkel heet!'
Ik : 'Da's voor mijn vrouw....'
Dat is ook heel irritant. Er staat in de winkelstraat vrijwel nergens een huisnummer. Leuk als de winkel bij het adres staat, maar dat is niet altijd het geval. Dan ben je dus 5 minuten aan het zoeken waar nummer 49 nou weer is.
Ok snap ik en dat liet hij ook doorschemeren:)

Punt is dat 'we' allemaal wel eens zeuren/klagen over werk/dingen. 'Dan had je maar 'n ander beroep moeten kiezen' heb ik zélf wel vaker gehoord.

Wilde ik die post.nl-er maar besparen, want dat is een totale dooddoener:)

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: isie nu van mij, of toch niet?

Bericht door tomgtr » 07 aug 2019, 12:26

Elise, je hebt nog nooit iets online gekocht met de daarbij horende frustraties als het fout loopt? Dat je dan een beetje narrige tongue in cheek reactie krijgt is normaal. Ga niet zo moralistisch met vingertje wijzen joh. Komt echt nogal zielig over als je leest wat de TS echt doet om op te lossen....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dave van marion, Gert-jan, Google [Bot], Nico e39, Nivek, Rogerb, RS-Ron, Thomas H, Thomasss, TLRS, tomgtr en 154 gasten