F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Luco » 06 aug 2019, 15:42

Waar zeg ik dat ik dat ontken????????, maar daar ging het niet over, het ging over twee personen die in strekking hetzelfde doen maar anders beoordeeld worden op die acties (heeft natuurlijk niks met roze bril te maken betreffende max), Max heeft Renault, samen met RB ook tot de grond toe afgebrand. Dat mag jij gerust anders zien.
Je haalt er allerlei dingen bij die niks met de strekking van het verhaal te maken hebben.

En dan gelijk weer opmerkingen, de renaultfan weet het weer pfffffffffffffffffffffffffffffffffffff net of dat een vloek is, ik ben meer renault en ricciardo fan dan Max fan ja, maar dat mag hier natuurlijk niet.
Een fan steunt het team ook als het slecht gaat, nu is iedereen hier rb fan , maar zodra die overstapt naar een ander team zijn wze ineens ook fan van het andere team :tooth:
Laatst gewijzigd door Luco op 06 aug 2019, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door WJ » 06 aug 2019, 15:45

Alonso voegt helemaal niks toe aan een team als RB. Ik denk zelfs dat die alleen maar rommel trapt met een grote bek en zich hardop gaat afvragen waarom Max alle aandacht krijgt, etc. Die man is niet goed voor het/een team.

Dan liever maar de gok nemen met Gasly. Die jongen zit 1,5 jaar nu in de F1 dus kan zeker nog groeien.
Als je kijkt naar alle andere kinders en de fouten die ze maakten in hun eerste jaren...kan nog goedkomen!

Liever Gasly hopent op de groei dan een rijder die volgend of het jaar daarna is afgeschreven. (en in mijn ogen al is afgeschreven)

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Mari Oh Oh! » 06 aug 2019, 15:46

daNpy schreef: 06 aug 2019, 15:37
Luco schreef: 06 aug 2019, 15:32 Precies wat ik zeg, als Alonso negatief is is het een lul (en die kritiek was ook terecht toen) en als Max negatief is durft die te zeggen waar het op staat, of het nu de motor, chassis of wat anders is.
Dat is wel heel simpel gezegd, aangezien je de omstandigheden niet meeneemt. Max heeft Renault in 3 jaar tijd niet zo belachelijk gemaakt in de mate waarmee Alonso Honda in 3 jaar de grond in heeft getrapt.
Renault beweerde een winnende motor af te leveren, Honda niet. McLaren wilde ook het chassis niet aanpassen zodat Honda een betere motor kon plaatsen. Dus alleen afgeven op Honda? :nah:

Je gaat toch hopelijk ook niet ontkennen dat er heel wat onzin en niet-waargemaakte beloftes de mond van de Franse teamchef zijn uitgekomen de laatste jaren...

Plus het feit dat Honda een jaar eerder dan gepland door McLaren F1 in gesleept is, maar ze daarmee alsnog met een jaar achterstand op de andere 3 begonnen. Een aero concept kopieer je makkelijker dan de internals van een PU. Totdat de tegenstanders tegen de optimale vermogens aanhikken lig je gemiddeld gezien dus altijd een jaar achter. Je moet dus eigenlijk de Honda vandit jaar vergelijken met de PU's van vorig jaar. En dan doen ze het heel goed... En vergeet ook niet dat Honda tot en met vorig jaar maar één team had en ze het dus met circa 1/3 van de data moesten doen.
Laatst gewijzigd door Mari Oh Oh! op 06 aug 2019, 15:49, 2 keer totaal gewijzigd.

Frank_Sch
Berichten: 2122
Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Frank_Sch » 06 aug 2019, 15:46

Alonso is naast ongeëvenaard negatief over Honda ook nog erg slecht geweest voor de teamgeest in de diverse teams waar hij voor reed. 100% nogo voor een zitje bij RBR tweede helft dit jaar.
Maar Gasly laten zitten is m.i. geen optie. Hij draagt niks bij en is tevens nr 1 in de F1 qua crash-kosten. Dus vervangen, kan nooit slechter zijn dan zoals het nu is. Ik zou dan kiezen voor Kvyat. Die is beschikbaar en heeft al zoveel over zich heen gehad dat er geen afbreuk risico meer is. Voor Albon te vroeg en wel afbreukrisico.
Dan voor volgend seizoen: Ricciardo zit vast bij Renault, zijn prestaties aldaar zijn nu ook weer niet zodanig dat de portemonnee wordt getrokken voor afkoop. Dus:
Mercedes: Hamilton & Bottas
Ferrari: Leclerc & Kimi
RBR: Max & Vettel
Laatst gewijzigd door Frank_Sch op 06 aug 2019, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Luco » 06 aug 2019, 15:47

WJ schreef: 06 aug 2019, 15:45 Alonso voegt helemaal niks toe aan een team als RB. Ik denk zelfs dat die alleen maar rommel trapt met een grote bek en zich hardop gaat afvragen waarom Max alle aandacht krijgt, etc. Die man is niet goed voor het/een team.

Dan liever maar de gok nemen met Gasly. Die jongen zit 1,5 jaar nu in de F1 dus kan zeker nog groeien.
Als je kijkt naar alle andere kinders en de fouten die ze maakten in hun eerste jaren...kan nog goedkomen!

Liever Gasly hopent op de groei dan een rijder die volgend of het jaar daarna is afgeschreven. (en in mijn ogen al is afgeschreven)
Ik zou het graag zien, maar ik denk ook dat Alonso geen genoegen neemt met tweede viool.
En inderdaad ook geen echte teamplayer is, hoe goed die imho nog steeds kan rijden.

Ik denk ook dat Kvyat het minste afbreukrisico is, maar zoals een ander ook al zei, wil die de overstap wel maken naast Max??
Alleen Lewis heeft gezegd dat die wel teammaat wil zijn met Max, de rest durft niet, bang te verliezen.
En als je die angst hebt, verlies je ook.
Laatst gewijzigd door Luco op 06 aug 2019, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door WJ » 06 aug 2019, 15:49

Luco schreef: 06 aug 2019, 15:47
WJ schreef: 06 aug 2019, 15:45 bla
Ik zou het graag zien, maar ik denk ook dat Alonso geen genoegen neemt met tweede viool.
Ja het is echt een karakter, maar liever niet bij RB! haha. Stop hem maar in de Renault van Ricciardo. Dan kan Ric naar Ferrari. En Vettel z'n jaren uitzingen bij RB?

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door daNpy » 06 aug 2019, 15:50

Luco schreef: 06 aug 2019, 15:42 Waar zeg ik dat ik dat ontken????????, maar daar ging het niet over, het ging over twee personen die in strekking hetzelfde doen maar anders beoordeeld worden op die acties (heeft natuurlijk niks met roze bril te maken betreffende max), Max heeft Renault, samen met RB ook tot de grond toe afgebrand. Dat mag jij gerust anders zien.
Je haalt er allerlei dingen bij die niks met de strekking van het verhaal te maken hebben.
Jawel ik wil het eea in perspectief plaatsen.
Door RBR en Max werd Renault pas afgebrand rond de breuk, na de zoveelste loze belofte.
Dat is in mijn ogen dus niet hetzelfde als jaren geklaag zonder zelf mee willen helpen aan verbetering.
En dan gelijk weer opmerkingen, de renaultfan weet het weer pfffffffffffffffffffffffffffffffffffff net of dat een vloek is, ik ben meer renault en ricciardo fan dan Max fan ja, maar dat mag hier natuurlijk niet.
Een fan steunt het team ook als het slecht gaat, nu is iedereen hier rb fan , maar zodra die overstapt naar een ander team zijn wze ineens ook fan van het andere team :tooth:
Het is idd een vloek ja :lol: :lol: :lol:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Luco » 06 aug 2019, 15:52

daNpy schreef: 06 aug 2019, 15:50
Het is idd een vloek ja :lol: :lol: :lol:
Maakt me niks uit, Renault komt er wel weer.

Online
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door WJ » 06 aug 2019, 15:54

Abiteboul en Alonso bij Renault. potdorrie dat zou mooi zijn

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door daNpy » 06 aug 2019, 15:59

Luco schreef: 06 aug 2019, 15:52
Maakt me niks uit, Renault komt er wel weer.
Hopelijk wel ja :)

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door daNpy » 06 aug 2019, 16:00

WJ schreef: 06 aug 2019, 15:54 Abiteboul en Alonso bij Renault. potdorrie dat zou mooi zijn
Ja heerlijk. Gegarandeerd WDC en WCC volgend jaar :lol: :lol: :lol:

Als je ze hoort praten dan

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Mari Oh Oh! » 06 aug 2019, 16:03

Luco schreef: 06 aug 2019, 15:42 Een fan steunt het team ook als het slecht gaat, nu is iedereen hier rb fan , maar zodra die overstapt naar een ander team zijn wze ineens ook fan van het andere team :tooth:
Dat is voor iedereen anders natuurlijk... Ben sinds Vettel er kwam ontdooit voor Red Bull. Daarvoor was het met Coulthard en Webber een beetje een kneuzenboel met bovendien auto's die uit elkaar vielen als je er verkeerd naar keek. :P En McLaren en Williams zakten verder weg, dan blijft er weinig over. Dus of Max er nou blijft of niet, RB blijft RB. Vind de sfeer ook verreweg het lekkerst daar. Niks pakken en corporate geneuzel.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Luco » 06 aug 2019, 16:13

Mari Oh Oh! schreef: 06 aug 2019, 16:03
Luco schreef: 06 aug 2019, 15:42 Een fan steunt het team ook als het slecht gaat, nu is iedereen hier rb fan , maar zodra die overstapt naar een ander team zijn wze ineens ook fan van het andere team :tooth:
Dat is voor iedereen anders natuurlijk... Ben sinds Vettel er kwam ontdooit voor Red Bull. Daarvoor was het met Coulthard en Webber een beetje een kneuzenboel met bovendien auto's die uit elkaar vielen als je er verkeerd naar keek. :P En McLaren en Williams zakten verder weg, dan blijft er weinig over. Dus of Max er nou blijft of niet, RB blijft RB. Vind de sfeer ook verreweg het lekkerst daar. Niks pakken en corporate geneuzel.
Mijn mening over Rb is toch wel iets anders :lol:

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Mari Oh Oh! » 06 aug 2019, 16:17

Luco schreef: 06 aug 2019, 16:13
Mari Oh Oh! schreef: 06 aug 2019, 16:03
Luco schreef: 06 aug 2019, 15:42 Een fan steunt het team ook als het slecht gaat, nu is iedereen hier rb fan , maar zodra die overstapt naar een ander team zijn wze ineens ook fan van het andere team :tooth:
Dat is voor iedereen anders natuurlijk... Ben sinds Vettel er kwam ontdooit voor Red Bull. Daarvoor was het met Coulthard en Webber een beetje een kneuzenboel met bovendien auto's die uit elkaar vielen als je er verkeerd naar keek. :P En McLaren en Williams zakten verder weg, dan blijft er weinig over. Dus of Max er nou blijft of niet, RB blijft RB. Vind de sfeer ook verreweg het lekkerst daar. Niks pakken en corporate geneuzel.
Mijn mening over Rb is toch wel iets anders :lol:
Oh? goed dat je het zegt, was me nog niet opgevallen. :tong:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Luco » 06 aug 2019, 16:18

Prima team hoor, maar ik vind ze te hard soms en als ze niet kunnen winnen gaan ze dreigen de F1 te verlaten, dat vind ik de mindere kanten, ik vond ze juist relaxter met Webber en Coulthard.

Kadett
Berichten: 4644
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Kadett » 06 aug 2019, 16:24

Ze is in dit geval Helmut Marko...

Maar als Max naar Ferrari gaat..... pfff lastig want vind huidige Ferrari niets meer. Red Bull klinky alles gewoon alsof er een goede sfeer hangt als je ziet hoe het eraan toegaat daar.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Mari Oh Oh! » 06 aug 2019, 16:26

Ach ja Ferrari heeft ook meerdere malen gedreigd om F1 te verlaten... Renault ook meer dan eens overigens.

Is geen sneer of zo hoor, maar het hoort blijkbaar bij het spelletje dat F1 heet.
Laatst gewijzigd door Mari Oh Oh! op 06 aug 2019, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Luco » 06 aug 2019, 16:28

Mari Oh Oh! schreef: 06 aug 2019, 16:26 Ach ja Ferrari heeft ook meerdere malen gedreigd om F1 te verlaten... Renault ook meer dan eens overigens
Ferrari zeker, Renault ook? meestal dreigen die niet en gaan ze gewoon en komen dan weer terug, beetje jojo.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Mari Oh Oh! » 06 aug 2019, 16:33

Zeker! De 4 in lijn turbo werd gepushed door Renault. Die zouden vertrekken als die er niet kwam, Ferrari als die er wel kwam.

Toen was het compromis de V6.

Verder heeft Renault gezegd dat de satelliet teams een reden voor vertrek zou kunnen zijn. En volgens mij rond 2009 ook de budget cap

Online
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door WJ » 06 aug 2019, 16:35

Mercedes pas nog, met de onderhandelingen voor de nieuwe 2021 motoren regels.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Luco » 06 aug 2019, 16:42

Mari Oh Oh! schreef: 06 aug 2019, 16:33 Zeker! De 4 in lijn turbo werd gepushed door Renault. Die zouden vertrekken als die er niet kwam, Ferrari als die er wel kwam.

Toen was het compromis de V6.

Verder heeft Renault gezegd dat de satelliet teams een reden voor vertrek zou kunnen zijn. En volgens mij rond 2009 ook de budget cap
ok, nu zouden ze blij zijn met budgetcap denk ik :lol:
ik wist dat ze voorstander waren van de turbomotoren, maar wist niet dat ze hadden gedreigd weg te gaan.

Vind het welk team het ook doet een teken van zwakte.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Mari Oh Oh! » 06 aug 2019, 16:54

Luco schreef: 06 aug 2019, 16:42
ok, nu zouden ze blij zijn met budgetcap denk ik :lol:
ik wist dat ze voorstander waren van de turbomotoren, maar wist niet dat ze hadden gedreigd weg te gaan.

Vind het welk team het ook doet een teken van zwakte.
https://www.motorsport.com/f1/news/rena ... dt/406338/
Ferrari and Mercedes are pushing for the 2013 engine rules to be delayed, FIA president Jean Todt has admitted.

It emerged recently that the agreed 'greener' four-cylinder turbo regulations no longer had the support of all four of F1's current engine suppliers.

Subsequent reports clarified that only Renault is now fully backing the move.
....
"When I talk to those responsible at Renault they tell me they will go out of F1 if this new engine does not come in 2013. When I talk to Mercedes and Ferrari they ask me to postpone the introduction for a couple of years.

"They are not against the rules but want them postponed. So in the coming days I will keep up the contacts personally to see where we are," added Todt.
En die 4-in lijn is dus uiteindelijk een V6 geworden(gelukkig :) )

En is het een zwaktebod? Als de sport niet strookt met je visie dan zit je er min of meer tegen je zin. F1 moet geen dwangbuis zijn. Ik snap Renault prima dat ze zich niet konden vereenzelvigen met de V8's. Het is dus ook niet perse dreigen, meer een intentie. Niks mis mee IMHO. En het is deels ook power play natuurlijk.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door daNpy » 06 aug 2019, 20:36

Fan van Ricciardo?
Nee, niet echt. Was ik al niet, want het is een zuur en geniepig mannetje. Wat ook weer blijkt uit deze video, met zijn middelvingertje naar iemand die hem niet toe laat zijn domme divebombs uit te voeren en hij dus niet in kan halen :nah:

http://www.youtube.com/watch?v=gLnGAVa60vM

Kadett
Berichten: 4644
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Kadett » 06 aug 2019, 20:45

Je bedoelt het meermaals moving under braking wat Magnussen deed? Kan je op een gegeven moment zachtjes van geirriteerd raken.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Luco » 06 aug 2019, 20:48

Kadett schreef: 06 aug 2019, 20:45 Je bedoelt het meermaals moving under braking wat Magnussen deed? Kan je op een gegeven moment zachtjes van geirriteerd raken.
Tja alle rijders klagen daarover bij Magnussen.
Die Sainz is ook gek :lol: :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 268 gasten