Porsche 718 Boxster / Cayman

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Andre » 19 jul 2019, 01:32

Jussi schreef: 18 jul 2019, 22:28 Bestel 'm nou gewoon, Romo.

En dan zondags een ritje om de kerk!

Romo moet op tinder en swipe:) niks geen Alcantara een paar nippen als kanonskogels door de vingers:)

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Robin » 19 jul 2019, 07:01

Kadett schreef: 18 jul 2019, 21:56 Op welk circuit zou je de topsnelheid van 290kmh kunnen aantikken dan? Alleen rechte stuk van de Ring misschien? Voor de rest geeft deze lange verhouding juist een langzamere rondetijd dan een snellere.
Dit.

Er is geen optimale gearing voor 'het circuit' in één en dezelfde gearing in één auto te vinden zoals door Porsche wordt gesuggereerd.
Spa is anders dan Hockenheim en Zandvoort en de Nordschleife. Ja voor Monza misschien:)

Nou dan is ie uitgekiend voor Monza. Laten we 't daar op houden:)

Knockhill is 'n circuit, hetzij een kort circuit en daar kreeg je 't gedonder al dat de verzetten te lang waren(journo Autovisie)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door romo » 19 jul 2019, 07:24

Andre schreef: 19 jul 2019, 01:32
Jussi schreef: 18 jul 2019, 22:28 Bestel 'm nou gewoon, Romo.

En dan zondags een ritje om de kerk!

Romo moet op tinder en swipe:) niks geen Alcantara een paar nippen als kanonskogels door de vingers:)

Ik bestel nog niet

Ik swipe nog niet

:lol:

komt tijd komt raad

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31029
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door JP » 19 jul 2019, 10:00

romo schreef: 19 jul 2019, 07:24 (...)


Ik bestel nog niet

Ik swipe nog niet

:lol:

komt tijd komt raad
Inderdaad :thumbup: kijk maar naar Bram :tooth:

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Tom » 19 jul 2019, 10:02

romo schreef: 18 jul 2019, 18:41
Tom met alle respect, maar als er zoveel geklaagd wordt dan is het verhaal duidelijk voor mij. Komt mijn eigen ervaring met een E92 M3 HB bij (dooie pier ervaring), de 981 GTS PDK als briljante motor/bak combinatie (maar zeer storend stuurgedrag) bij.

Dan weet ik genoeg; PDK het moet worden voor mij.

135 in 2 is kut

117 in 2 is minder kut

en alles daaronder in 2 is beter
Maar het geklaag is ook een beetje een eigen leven gaan leiden of uit z'n verband getrokken heb ik het idee, zeker als ik er een aantal karren naast zet. Ik ken geen hoogtoerige atmo's met veel vermogen en korte gearing, ook vanuit vroeger niet. De 996.2 GT3 is zeer vergelijkbaar qua specs met de GT4, in alle opzichten (hetzelfde vermogen van 380pk, vermogensopbouw en gearing). Daar was emissie nog geen ding. Lees je daar geklaag over? Of over andere GT3's, gemiddeld doen ze allemaal 124 in de 2. Macboy had een goed verhaal waarmee ik het eens ben, maar datzelfde geldt natuurlijk ook voor de GT3. Daar levert niemand kritiek op want dat is altijd de heilige graal geweest. En als het om positionering te doen was, dan hadden ze toch beter beide auto's (GT4 en GT3) een korte gearing mee kunnen geven zodat ze beide 'beter' worden?
Verder is PDK voor jou uiteraard de betere keus, wellicht gaat het dan van 130 naar 120. Tegelijkertijd heb je altijd veel kritiek gehad op de E9x M3, want die doet ook 117 in de 2 icm hoogtoerig blok. Waarom denk je dat 120 in de 2 met een GT4 PDK dan wel acceptabel zijn?

Online
Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Tristan » 19 jul 2019, 10:09

Moet zeggen dat ik eigenlijk niks te klagen heb met de gearing van de 996 GT3. Ja, als je laag in 2e versnelling zit en je geeft volgas dan zal niet zoals de meeste turbo motoren meteen wegschieten. Dus of terug naar 1 of even geduld hebben totdat je bij 4k rpm komt. Maar dat is ook wel de charme. Je moet er wel voor werken om het beste eruit te halen.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Jussi » 19 jul 2019, 10:17

Tristan schreef: 19 jul 2019, 10:09 Moet zeggen dat ik eigenlijk niks te klagen heb met de gearing van de 996 GT3. Ja, als je laag in 2e versnelling zit en je geeft volgas dan zal niet zoals de meeste turbo motoren meteen wegschieten. Dus of terug naar 1 of even geduld hebben totdat je bij 4k rpm komt. Maar dat is ook wel de charme. Je moet er wel voor werken om het beste eruit te halen.
Dat gevoel had ik ook in de GT4 en heb ik hier gedeeld. Helaas wil de jeugd (Romo & de boevenbende) op DF niet meer werken voor resultaat.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Robin » 19 jul 2019, 10:19

Geen GT3 (blok) (any) gaan vergelijken met een GT4. Alsjeblieft.:)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door romo » 19 jul 2019, 10:36

Tom schreef: 19 jul 2019, 10:02
romo schreef: 18 jul 2019, 18:41
Tom met alle respect, maar als er zoveel geklaagd wordt dan is het verhaal duidelijk voor mij. Komt mijn eigen ervaring met een E92 M3 HB bij (dooie pier ervaring), de 981 GTS PDK als briljante motor/bak combinatie (maar zeer storend stuurgedrag) bij.

Dan weet ik genoeg; PDK het moet worden voor mij.

135 in 2 is kut

117 in 2 is minder kut

en alles daaronder in 2 is beter
Maar het geklaag is ook een beetje een eigen leven gaan leiden of uit z'n verband getrokken heb ik het idee, zeker als ik er een aantal karren naast zet. Ik ken geen hoogtoerige atmo's met veel vermogen en korte gearing, ook vanuit vroeger niet. De 996.2 GT3 is zeer vergelijkbaar qua specs met de GT4, in alle opzichten (hetzelfde vermogen van 380pk, vermogensopbouw en gearing). Daar was emissie nog geen ding. Lees je daar geklaag over? Of over andere GT3's, gemiddeld doen ze allemaal 124 in de 2. Macboy had een goed verhaal waarmee ik het eens ben, maar datzelfde geldt natuurlijk ook voor de GT3. Daar levert niemand kritiek op want dat is altijd de heilige graal geweest. En als het om positionering te doen was, dan hadden ze toch beter beide auto's (GT4 en GT3) een korte gearing mee kunnen geven zodat ze beide 'beter' worden?
Verder is PDK voor jou uiteraard de betere keus, wellicht gaat het dan van 130 naar 120. Tegelijkertijd heb je altijd veel kritiek gehad op de E9x M3, want die doet ook 117 in de 2 icm hoogtoerig blok. Waarom denk je dat 120 in de 2 met een GT4 PDK dan wel acceptabel zijn?

Het geklaag is mondiaal betreffende 981 GT4, nu wederom 718 GT4, uit het verband getrokken lijkt me dan kort door de bocht. Intussen lees ik op RL en PH veel members die hun bestelling hebben afgezegd o.b.v. de ongewijzigde 6 bak.

Ik vind de (te verwachten) iets kortere PDK beter bij het atmo blok passen dan de HB, dat was overduidelijk zo bij de E92 M3 waar de DCT het potentieel van het atmo blok beter kon benutten dan de HB. Ik had een HB, de foute keuze toen.

Hoeveel korter de PDK wordt valt idd af te wachten. Maar het gaat niet alleen over het 1e en 2e verzet, het gaat over 6 verzetten die CUMMULATIEF korter zijn en daardoor meer DF zullen geven (voor mij), de 7e is een echte overdrive.

Kortom ik kies dat wat mij het beste past, waarbij ervaringen in het verleden geen garantie voor de toekomst zijn :wink:

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door indobesar » 19 jul 2019, 12:07

Het “probleem” is eenvoudig op te lossen door bij Manthey een andere eindoverbrenging te plaatsen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door romo » 19 jul 2019, 15:19

^Voor mij is het geen probleem, hoe dan ook heeft bij deze kar de PDK mijn voorkeur. Die is perfect IMHO.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Robin » 20 jul 2019, 08:33

De vorige Cayman GT4 Clubsport (de racer dus) heeft een PDK6 met 100kmh in z'n 2 max als gearing(niet te veranderen). FWIW:)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door romo » 20 jul 2019, 08:42

^Nou, dan is de kritiek dus goed te snappen

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Robin » 20 jul 2019, 09:03

Nee. Vertel!:)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39591
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Arthur » 20 jul 2019, 09:04

Bak(ken) kritiek :)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door romo » 20 jul 2019, 18:30


Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door WJ » 20 jul 2019, 21:01

Dus straat poetsers moeten eigenlijk gewoon een BMW kopen ipv zo'n hardcore doorram circuit machine? 🥳

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Robin » 21 jul 2019, 08:08

romo schreef: 20 jul 2019, 18:30 PH video;



Tussen 9:44 en 10:06 : 85mph in 2nd en 115mph in 3rd. Da's 20mph maar. Die 3 kan (dan veel) langer of die 2 moet écht omlaag:)

Deze al voorbij gekomen?

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Robin » 21 jul 2019, 08:19

En de nieuwe GT4 heeft PTV plus een mech diff. Maar als alles uit staat werkt alleen 't mechanisch LSD? Of zijn er dan ook remingrepen?


Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door romo » 21 jul 2019, 09:05

Ik had die video van PH mede geplaatst omdat die ten eerste heel eerlijk is t.o.v.. de 981 GT4 bezitter, die dus niet heel hard naar de dealer moet lopen, de nieuwe is verfijnder, minder rauw en scherp zo u wil. (alleen een PDK zou dan een switch rechtvaardigen) Ten tweede; wederom wordt hier gehakt gemaakt van het te lange 2e verzet.

Dus ieder wat ie wil; maar ik blijf bij mijn overtuiging en keuze; PDK is de GT4 to have, ook al kom ik nooit op een circuit, juist voor de straat zal je er meer plezier aan beleven. Minder rauw, verfijnder en beter bak verhouding. Voor de weg dus top.

Robin; het is mij onbekend of die PTV nog steeds werkt door het binnenste wiel te remmen, buiten het mech dif om. Moet ik nazoeken.

Ik had dat ook op de 981 GTS, ik heb er niet echt iets negatiefs van gemerkt, wellicht dat Andre dat wel merkt.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door romo » 21 jul 2019, 09:18

Van porsche.nl

Porsche Torque Vectoring (PTV) incl. achteras-sperdifferentieel
De korte versie: PTV verbetert de rijdynamiek. Iets uitvoeriger: het geïntegreerde achteras-sperdifferentieel zorgt voor meer grip, een verhoging van de dwarsdynamiek en een duidelijk betere rijstabiliteit bij lastwisselingen in bochten en het wisselen van rijstrook. Bij een dynamische rijstijl wordt bovendien al bij het insturen het achterwiel aan de binnenzijde van de bocht gericht afgeremd. Er komt dan meer aandrijfkracht vrij op het achterwiel in de buitenbocht, waardoor de auto als het ware de bocht in wordt getrokken. Het instuurgedrag wordt verbeterd, de souplesse neemt toe.
Andre zal zijn order wel cancelen nu :tooth:

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Robin » 21 jul 2019, 09:30

McLaren heeft ook iets in die richting dacht ik.

Kadett
Berichten: 4588
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Kadett » 21 jul 2019, 10:09

Volgens mij doen tegenwoordig meer merken het, Audi deed al zoiets met de RS3 bij gebrek aan een fatsoenlijk diff. Maar volgens mij bij de introductie van de nieuwe Focus ST werd er ook al zoiets geopperd met termen als een E-LSD, mechanisch diff bijgestaan door afremmen van binnenste (achter)wiel om extra rotatie te krijgen.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door MarkS » 21 jul 2019, 19:08

De PH video maakt, waar ik al bang voor was, vooral ook gehakt van het geluid. Geforceerd gedempt. Zeer waarschijnlijk door de partikelfilters. In de GT4 valt dat minder op vanwege de dichte cabine maar bij de Spyder wordt het pijnlijk duidelijk.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Porsche 718 Boxster / Cayman

Bericht door Andre » 21 jul 2019, 20:48

PTV ben ik geen liefhebber van inderdaad.

Overal waar remmen gebruikt worden voor diff te helpen om door een bocht te komen is een goedkope oplossing en zorgt voor een hogere rem slijtage.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dimitri en 127 gasten