BMW 1 serie (F40) 2019 - plaatjes p.2
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: BMW 1 serie (F40) 2019 - plaatjes p.2
Nieuw, zakelijk en afschrijven op de zaak zal wel vaak gedaan worden, maar particulier is het serieus bukken! .
Dan eerder een E9x M3 ombouwen naar GTS specs.
Onderstel aanpassen, visco sper weg, uitlaat systeem aanpassen, race kats icm stage 2 tune, en je hebt een geweldig apparaat voor max 45k.
Super V8 met 450pk, en kost de helft van jonge F80.
Schrijft amper af, degelijk en bewezen techniek.
Dan eerder een E9x M3 ombouwen naar GTS specs.
Onderstel aanpassen, visco sper weg, uitlaat systeem aanpassen, race kats icm stage 2 tune, en je hebt een geweldig apparaat voor max 45k.
Super V8 met 450pk, en kost de helft van jonge F80.
Schrijft amper af, degelijk en bewezen techniek.
-
- Berichten: 51349
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW 1 serie (F40) 2019 - plaatjes p.2
Willem wil je die 4.4 GTS motor erin? Gaaf!
Of opboren/tunen? Ook gaaf!
Of opboren/tunen? Ook gaaf!
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: BMW 1 serie (F40) 2019 - plaatjes p.2
Semi GTS dan
DCT kan ook GTS met software...
DCT kan ook GTS met software...
-
- Berichten: 11228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 1 serie (F40) 2019 - plaatjes p.2
audi6.
Het is bij mij geen centenkwestie anders bouw ik ook geen E30 M3 DTM.. Bij mij onstaat het gevoel dat ik in rap tempo de BPM aan het afschrijven ben en daar bedank ik hartelijk voor. Dan koop ik liever een GT4 zonder kenteken en er mooi trackdays mee rijden, dan dat ik eerst de bpm aan de overheid doneer en daarna mag ik het ook nog even met de snelheid van mach1 de bpm afschrijven op de auto. Das dubbel bloeden.
Het is bij mij geen centenkwestie anders bouw ik ook geen E30 M3 DTM.. Bij mij onstaat het gevoel dat ik in rap tempo de BPM aan het afschrijven ben en daar bedank ik hartelijk voor. Dan koop ik liever een GT4 zonder kenteken en er mooi trackdays mee rijden, dan dat ik eerst de bpm aan de overheid doneer en daarna mag ik het ook nog even met de snelheid van mach1 de bpm afschrijven op de auto. Das dubbel bloeden.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: BMW 1 serie (F40) 2019 - plaatjes p.2
En wat Andre zegt. Beetje Den Haag sponseren doe ik (ook) al genoeg.
Ik koop nooit nieuw meer, en da's geen centenkwestie maar gezond verstand.
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW 1 serie (F40) 2019 - plaatjes p.2
Idem.
En naar mijn gevoel heerst dat gevoel nog meer bij mensen die het zelf hebben gemaakt dan bij zij die het van thuis hebben mee gekregen. Ik had die 57K liever belegd ipv door de wc gespoeld - ongeacht hoeveel er al op de bankrekening staat.
-
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: BMW 1 serie (F40) 2019 - plaatjes p.2
Het is wel een centen kwestie. Dat je andere (verstandige) keuzes maakt om welke reden dan ook is iets anders..
Een tweedehands auto kopen is een compromis sluiten. Als geld echt geen issue was ging ik all out macboy style on de 6 maanden shoppen. Wie weet deed de eigenaar van die M3 dat ook wel
Eens met audi6 dus.
Een tweedehands auto kopen is een compromis sluiten. Als geld echt geen issue was ging ik all out macboy style on de 6 maanden shoppen. Wie weet deed de eigenaar van die M3 dat ook wel
Eens met audi6 dus.
-
- Berichten: 11228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW 1 serie (F40) 2019 - plaatjes p.2
Een electro auto kopen en bij de laadpaal staan wachten. Dat is een financieel compromis die ik never zou sluiten hoe aantrekkelijk de overheid het ook maakt!
Het is maar net wat je als compromis ziet!
Iets wel kunnen betalen maar niet willen betalen is dus een compromis, maar met andere motieven!
Het is maar net wat je als compromis ziet!
Iets wel kunnen betalen maar niet willen betalen is dus een compromis, maar met andere motieven!
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW 1 serie (F40) 2019 - plaatjes p.2
^Dat dus!
Er komt een moment dat je er klaar mee bent.
Zeer mooi verwoord IMO.
Er komt een moment dat je er klaar mee bent.
Zeer mooi verwoord IMO.
- veejay
- Berichten: 1808
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: BMW 1 serie (F40) 2019 - plaatjes p.2
De meest collega's en kennissen met een 1 serie weten echt niet dat ze achterwielaandrijving hebben, ze kijken me glazig aan en halen hun schouders op als ik erover begin.
Het gaat de meeste echt om de badge of zelfs uiterlijk (?). Chris is de enige die ik ken die bewust een einser met 6cil en RWD heeft aangeschaft om de DF.
Het gaat de meeste echt om de badge of zelfs uiterlijk (?). Chris is de enige die ik ken die bewust een einser met 6cil en RWD heeft aangeschaft om de DF.
-
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: BMW 1 serie (F40) 2019 - plaatjes p.2
In de praktijk heeft het vooral voordelen voor dat soort gebruikers.. dus slimme move van BMW. Het gaat toch om de centen...
- Tristan
- Berichten: 13332
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
-
- Berichten: 9062
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: BMW 1 serie (F40) 2019 - plaatjes p.2
Op de korte termijn vast een slimme zet door de boekhouders. Ze hebben het effect ongetwijfeld tot drie cijfers achter de komma doorgerekend. Applaus voor hen. Op de langere termijn vind ik het een onverstandige zet: je kern- en merkwaarden bij het grof vuil zetten. Freude am Fahren: BMW is er groot mee geworden. Maar straks weet niemand meer waar BMW voor staat, als de auto’s qua techniek en rijden identiek zijn aan VW, Peugeot of welke Chinese kloon dan ook. En dan kan het hard (achteruit) gaan voor dit voorheen ‘premium’ merk.
Juist in de tijd van eenheidsworst met elektrische auto’s en verregaande standaardisatie ed. is het juist verstandig om onderscheidend te blijven. Ook al houdt dit in dat je nu misschien wat marge laat liggen. Dat kun je, mits slim aangepakt, straks dubbel en dwars terug verdienen zodra de consument in de toekomst juist iets onderscheidends wil kopen. Puur en alleen die blauw witte propeller op de motorkap is dan niet meer genoeg, als je verder niets hebt te bieden als merk.
- Hielke
- Berichten: 11439
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 serie (F40) 2019 - plaatjes p.2
Nee prima met die foto hierboven, alles om onderstuur te voorkomen.
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: BMW 1 serie (F40) 2019 - plaatjes p.2
Misschien zijn de kernwaarden van BMW niet meer zoals “wij” het beleven?
Tijden veranderen, net zoals bedrijven. Te makkelijk en populistisch imho, om de boekhouder gekscherend aan te wijzen.
Grote multinationals hebben een strategie en afgeleid product portfolio voor 5-15 jaar.
80% van de klanten zoekt niet het BMW product wat wij hier op DF ambiëren.
Tijden veranderen, net zoals bedrijven. Te makkelijk en populistisch imho, om de boekhouder gekscherend aan te wijzen.
Grote multinationals hebben een strategie en afgeleid product portfolio voor 5-15 jaar.
80% van de klanten zoekt niet het BMW product wat wij hier op DF ambiëren.
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW 1 serie (F40) 2019 - plaatjes p.2
De tijd dat BMW en Mercedes zich motorisch konden onderscheiden is ook vrijwel voorbij. Natuurlijk hebben ze nog hun V8 en V6/L6 motoren. Maar zie wat een Model 3 presteert. Afgezien van de afwerking... er is nog geen fabrikant zover qua prestaties als Tesla. Ze hebben allemaal zitten slapen en laks geweest. Relatief weinig geinvesteerd en relatief veel gesjoemeld.
Electrificatie wordt de toekomst. Niet omdat ik wil of ambieer maar langzaam aan gaat het die kant op schuiven. En wat heb je dan nog over uiteindelijk om je te kunnen onderscheiden. Strakke naadjes in het interieur? Stilte aan boord.
Hoewel ik het interieur minder mooi vind lijkt de afwerking van zowel Mercedes en Audi wel beter te zijn dan bij BMW.
BMW moet de komende jaren echt aan de bak om mee te kunnen komen. Want alles wat ze nu missen lopen ze over 10 jaar mis. Over 10 jaar ziin er enkel nog Hybride of volledig elektrisch aandrijving nieuw te verkrijgen.
Electrificatie wordt de toekomst. Niet omdat ik wil of ambieer maar langzaam aan gaat het die kant op schuiven. En wat heb je dan nog over uiteindelijk om je te kunnen onderscheiden. Strakke naadjes in het interieur? Stilte aan boord.
Hoewel ik het interieur minder mooi vind lijkt de afwerking van zowel Mercedes en Audi wel beter te zijn dan bij BMW.
BMW moet de komende jaren echt aan de bak om mee te kunnen komen. Want alles wat ze nu missen lopen ze over 10 jaar mis. Over 10 jaar ziin er enkel nog Hybride of volledig elektrisch aandrijving nieuw te verkrijgen.
- Peter-Paul
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
- Locatie: Rosmalen
Re: BMW 1 serie (F40) 2019 - plaatjes p.2
Toen in 2014 de BMW F45 2-Active Tourer en later de F46 2-Gran Tourer op de markt kwam schreeuwde iedereen moord en brand, ook binnen het BMW verkoopcorps. Toen de 2-Active Tourer +- een half jaar later het best verkopende model was binnen BMW Group hoorde je er geen verkoper meer over Knap dat ze daar in München weten waar de markt om vraagt....
Over +- 2 jaar weten we het of de F40 een succes is ja of de nee.
Over +- 2 jaar weten we het of de F40 een succes is ja of de nee.
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW 1 serie (F40) 2019 - plaatjes p.2
En op dit moment, 5 jaar later wordt eigenlijk tussen neus en lippen door gezegd dat de 2AC en AT geen opvolger krijgen.Peter-Paul schreef: ↑19 jul 2019, 12:16 Toen in 2014 de BMW F45 2-Active Tourer en later de F46 2-Gran Tourer op de markt kwam schreeuwde iedereen moord en brand, ook binnen het BMW verkoopcorps. Toen de 2-Active Tourer +- een half jaar later het best verkopende model was binnen BMW Group hoorde je er geen verkoper meer over Knap dat ze daar in München weten waar de markt om vraagt....
Over +- 2 jaar weten we het of de F40 een succes is ja of de nee.
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 1 serie (F40) 2019 - plaatjes p.2
Dit, vooral de laatste zin, lijkt me het meest reëel.indobesar schreef: ↑19 jul 2019, 11:56 Misschien zijn de kernwaarden van BMW niet meer zoals “wij” het beleven?
Tijden veranderen, net zoals bedrijven. Te makkelijk en populistisch imho, om de boekhouder gekscherend aan te wijzen.
Grote multinationals hebben een strategie en afgeleid product portfolio voor 5-15 jaar.
80% van de klanten zoekt niet het BMW product wat wij hier op DF ambiëren.
- Hielke
- Berichten: 11439
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW 1 serie (F40) 2019 - plaatjes p.2
Agree. En dan kun je van die 80% ook wel 95% maken.Arthur schreef: ↑19 jul 2019, 12:24Dit, vooral de laatste zin, lijkt me het meest reëel.indobesar schreef: ↑19 jul 2019, 11:56 Misschien zijn de kernwaarden van BMW niet meer zoals “wij” het beleven?
Tijden veranderen, net zoals bedrijven. Te makkelijk en populistisch imho, om de boekhouder gekscherend aan te wijzen.
Grote multinationals hebben een strategie en afgeleid product portfolio voor 5-15 jaar.
80% van de klanten zoekt niet het BMW product wat wij hier op DF ambiëren.
Voor die kopers is de nieuwe 1-serie een goed smoelende auto die door te toegenomen hoogte een makkelijker in- en uitstap biedt, en die door de FWD duidelijk meer binnenruimte biedt. De propellor staat nog steeds voor sportiviteit en status. Dat jongeren zich op termijn minder aangesproken zullen voelen is minder relevant. Jongeren voelen zich sowieso al veel minder aangesproken door auto's. Liever steken ze hun geld in smartphones.
En die electrificatie is inderdaad ook onafwendbaar. Dan is de gewenning aan een hogere auto een pré. Voor de puristen blijft de 2-serie nog een tijdje in huidige vorm bestaan. Niks aan de hand dus.
-
- Berichten: 21720
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW 1 serie (F40) 2019 - plaatjes p.2
Uiteraard een succes. Maar dat is ook het meevaren op algemene trends en minder of geen voortrekkersrol die ze ooit hadden. Ooit konden ze zich goed onderscheiden: bijzondere motoren, goed interieur, goede rij-eigenschappen, luxe/technologie die je nergens anders kon verkrijgen. Dat onderscheid is er nog wel maar een stuk kleiner geworden. Bijzondere motoren verkopen niet meer (bij het normale publiek), rij-eigenschappen zijn goed genoeg met FWD (wat de rest ook heeft), interieur wil een groep nog een premiumprijs voor geven maar daar zijn andere merken ook beter in geworden.Peter-Paul schreef: ↑19 jul 2019, 12:16 Toen in 2014 de BMW F45 2-Active Tourer en later de F46 2-Gran Tourer op de markt kwam schreeuwde iedereen moord en brand, ook binnen het BMW verkoopcorps. Toen de 2-Active Tourer +- een half jaar later het best verkopende model was binnen BMW Group hoorde je er geen verkoper meer over Knap dat ze daar in München weten waar de markt om vraagt....
Over +- 2 jaar weten we het of de F40 een succes is ja of de nee.
Jaren '80/'90 opkomst hothatches en sportieve versies van auto's: motoren toen belangrijk, zie ook advertenties in die tijd
Jaren '00 trend van SUV's, inhaalslag op interieur met Duits premium
Jaren '10 staan meer in het teken van gadgets en elektronica
Ofzo
Pak ik een Hyundai i30 en een 1 serie of A klasse, dan zal de motor van die laatste twee iets beter zijn maar dat is meer voor fijnproever (zijn wij, niet de normale man), interieur idem, uitrusting waarschijnlijk zelfs gelijkwaardig. Wil je een premiumprijs betalen om van een 7,5 naar een 8,5 te gaan.
In de jaren 90 hoefde je echt geen BMW 3 serie of Mercedes te vergelijken met een Aziaat.
-
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: BMW 1 serie (F40) 2019 - plaatjes p.2
Wat is er beter aan een 1.5 3 cilinder met 140pk (BMW)Tom schreef: ↑19 jul 2019, 12:38Uiteraard een succes. Maar dat is ook het meevaren op algemene trends en minder of geen voortrekkersrol die ze ooit hadden. Ooit konden ze zich goed onderscheiden: bijzondere motoren, goed interieur, goede rij-eigenschappen, luxe/technologie die je nergens anders kon verkrijgen. Dat onderscheid is er nog wel maar een stuk kleiner geworden. Bijzondere motoren verkopen niet meer (bij het normale publiek), rij-eigenschappen zijn goed genoeg met FWD (wat de rest ook heeft), interieur wil een groep nog een premiumprijs voor geven maar daar zijn andere merken ook beter in geworden.Peter-Paul schreef: ↑19 jul 2019, 12:16 Toen in 2014 de BMW F45 2-Active Tourer en later de F46 2-Gran Tourer op de markt kwam schreeuwde iedereen moord en brand, ook binnen het BMW verkoopcorps. Toen de 2-Active Tourer +- een half jaar later het best verkopende model was binnen BMW Group hoorde je er geen verkoper meer over Knap dat ze daar in München weten waar de markt om vraagt....
Over +- 2 jaar weten we het of de F40 een succes is ja of de nee.
Jaren '80/'90 opkomst hothatches en sportieve versies van auto's: motoren toen belangrijk, zie ook advertenties in die tijd
Jaren '00 trend van SUV's, inhaalslag op interieur met Duits premium
Jaren '10 staan meer in het teken van gadgets en elektronica
Ofzo
Pak ik een Hyundai i30 en een 1 serie of A klasse, dan zal de motor van die laatste twee iets beter zijn maar dat is meer voor fijnproever (zijn wij, niet de normale man), interieur idem, uitrusting waarschijnlijk zelfs gelijkwaardig. Wil je een premiumprijs betalen om van een 7,5 naar een 8,5 te gaan.
In de jaren 90 hoefde je echt geen BMW 3 serie of Mercedes te vergelijken met een Aziaat.
Wat is er beter aan een 1.3 4 cilinder met 130/160pk (Mercedes of eigenlijk Renault)
De 1.4 140pk van Hyundai/Kia doet niets onder voor beide. Durf zelfs te zeggen dat de instap motoren van vrijwel alle autofabrikanten gelijk zijn of beter, kijk maar naar de B38 3 cil van BMW die problemen had met de lagerschalen, terwijl een Ford 1.0 Ecoboost blijft draaien van introductie zonder problemen (problemen met koelsysteem van de Ford waren extern probleem niet inwendig)
Enige reden om nog voor 'Premium' te kiezen in C segment is als je gewoon 190+pk wilt hebben. Voor de normale motoren en beleving hoef je het niet te doen.
- JP
- Berichten: 31203
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW 1 serie (F40) 2019 - plaatjes p.2
Ford is the best, ja
-
- Berichten: 21720
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW 1 serie (F40) 2019 - plaatjes p.2
Goed punt, ken beide motoren niet, deed even aanname... op andere vlakken zal die premiumprijs wel terug te zien zijn, maar zullen geen gigantische verschillen zijn. 'De rest' (aziaten, maar ook een Tesla qua EV en elektronica/app/auto-pilot) maakt grotere stappen dan de Duitsers momenteel.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 239 gasten