Even een stukje aanhalen uit Deel 1 hierboven. Vanaf 39:36 is Soper aan 't woord. De man is al 'retired' en is waarschijnlijk de UK Touringcardriver met de meeste palmares wereldwijd(?) of is dat Priaulx?
Vanaf 40:25-40:39: Hij zegt van de rwd Rover 3500/Vitesse(zie 'm sliden in de regen...) , die lompe grote zware V8 rwd 'how easy it was to drive compared to the (FWD) Metros and Fiestas'
Ik vind het bijzonder hoe hij daarover praat, want:
-Nul belangen meer, de man rijdt niet meer op professioneel niveau
-Hij verloor door wat geneuzel en onreglementair gedoe met TWR(z'n baas en team van Rover) het Championship 1983
-Hij zegt dat de Rover een veel betere auto was dan de Metros en Fiestas om te racen in the first place.
-De man reed Sierras met 500+pk, McLaren F1 GTR en stond lang bij BMW (M3 DTM etc) onder contract. Groots groots rijder imho.
He raced in major sports car and touring car categories in the 1980s and 1990s. He won the 24 Hours Nürburgring in 1987, the 24 Hours of Spa in 1995 and the Guia Race in 1997 – many of which through his longest association, with BMW.
Hier zit toch geen commercieel oid belang voor 'm bij? TWR is al dood, Rover is dood/kapot.
Waarom dan die hulde aan zo'n lompe zware Rover 3500 vs Metrootjes en Fiestas?
Geeft te denken, maar wél mooi!:)