Twist schreef: ↑01 jul 2019, 13:03Dat is wel een behoorlijke aanname dat ICE's veel meer variatie zullen kennen dan EV's. Ik wil het best geloven maar ik ben wel benieuwd wat je denkt dat de achterliggende reden is? Het tegenovergestelde kan namelijk ook waar zijn. Het maken van een goede EV (vergeet de accutechniek niet) is niet makkelijk, niet voor niets is er 10 jaar na de Tesla nog steeds vrij weinig op de markt en zijn er voldoende mislukte projecten. Misschien komt er zelfs daarom juist wel méér onderscheid en variatie dan bij ICE's: niet iedereen kan mee.romo schreef: ↑30 jun 2019, 11:18 Veel ICE motoren zijn daarom samen ontwikkeld, kostenplaatje uiteraard, voor EV zal het nog goedkoper zijn.
Electro motoren zal niet iedereen willen ontwikkelen, die worden straks massaal bij een paar electro boeren gekocht volgens merk specificaties, veel prestatie verschil per prijsklasse per merk verwacht ik niet.
Bij aanschaf kijk je dan naar andere onderscheidende factoren, die heb ik hierboven gepost.
Ik bedoel dat veel auto merken, ICE, vaak hun eigen motoren ontwikkelen als ook produceren.
Ik schat, voorzichtig, in dat bij EV de auto merken veel meer de Electro boer op gaan om daar hun aandrijflijn te kopen.