Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3543
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RS-Ron » 04 jul 2019, 13:25

Het stuk van Elsevier gaat nog over de asielzoekers. De migranten die de fijne Duitse kapitein uit de wateren voor Noord-Afrika vist en met haar veerdienst vervolgens in Europa dumpt krijgen vrijwel allemaal geen verblijfsstatus. Maar dan komt het. Ze hebben vrijwel allemaal geen paspoort. Dus kunnen ze niet terug. Als ze wel een paspoort hebben ? Dan nemen de landen ze niet terug. Dan gaan ze de illegaliteit in. En dan hebben ze toch recht op bad, brood en een dak. En waar komt het geld voor dat soort voorzieningen vandaan ? Inderdaad, onze zorg, onderwijs veiligheid en onze sociale vangnetten. Wat me ook opvalt is dat mensen die deze gang van zaken volslagen normaal vinden altijd in mijn portemonnee willen graaien om dat te betalen. Ben er nog geen 1 tegengekomen die alles heeft weggegeven aan een crowdfunding project voor de migranten en zelf in een tiny-hous woont en alleen een fiets heeft.

Gr Ron

Tom
Berichten: 21696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 04 jul 2019, 13:35

RS-Ron schreef: 04 jul 2019, 13:25
Wat me ook opvalt is dat mensen die deze gang van zaken volslagen normaal vinden altijd in mijn portemonnee willen graaien om dat te betalen.
Wat me ook opvalt is dat mensen die deze gang van zaken volslagen normaal vinden zelf vaak bij (semi)overheid werken, ambtenaren, leraren, baantjes bij stichtingen die afhankelijk zijn van publiek geld etc. Als ze al werken :)

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 04 jul 2019, 13:39

Ach, het is al 21 jaar lang feest en de stemming zit er nog altijd goed in. Vooral deze zomer is het in heel Europa weer extra aan, want de ramadan eindigde net voor de zomer. En daarmee willen we trouwens helemaal niet zegen dat de viervoudige aanranding in Zeist moslims waren hoor, want dat weten we helemaal niet. "Een nog onbekende groep jongens heeft in zwembad Dijnselburg in Zeist vier kinderen in de leeftijd van 8 tot 13 jaar seksueel geïntimideerd. Daarbij werden de kinderen onder water bij de geslachtsdelen gegrepen, aan de badkleding getrokken en werden ze ruw van zwembanden getrokken." Over de achtergrond of eventuele motivatie van de groep jongens is helemaal niets bekend, al zegt de moeder wel: "Het is een maatschappelijk probleem. Een aangifte is volgens mij een druppel op een gloeiende plaat." En dat geeft toch wel te denken. Maar goed, Den Haag en vooral D66 zit er bovenop, want hen hoef je echt niet uit te leggen dat Hitte & Hormonen soms de overhand krijgen.

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luc B » 04 jul 2019, 14:04

Ik heb nog geen kinderen, maar het zal je maar gebeuren. Sterker nog, geef je die jongens een pak rammel, heb je het zelf gedaan.

Nu krijgen we allemaal van die schijnmaatregelen zoals verplicht ID of alleen abonnementhouders binnen laten.

In aangiftes ben ik het vertrouwen al helemaal verloren.

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4052
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Philipoo » 04 jul 2019, 14:48

Haha, ga nu maar je huiswerk doen. Leuk. Weet prima waar het over gaat en waar ik het over heb, een iets meer genuanceerde mening zou hier best wel okee zijn af en toe. Iemand een 30 jarige gevangenisstraf wensen omdat die vluchtelingen helpt naar Italië toe te komen.. Nee ze zullen inderdaad niet allemaal vluchten omdat ze thuis anders doodgemaakt worden, maar het is nou ook weer niet zo dat ze voor hun lol naar Europa proberen te vluchten.

Ik ben volledig voor een harder immigratiebeleid, in heel Europa, maar vooral ook in Nederland. Iedereen die hierheen komt en binnen een jaar niks heeft laten zien, niets geprobeerd heeft, geen moeite neemt de taal te leren, werk te vinden of wat dan ook mag van mij betreft direct terug. Iedereen die hier komt en onrust gaat stoken ook. Wil je hierheen komen? Fine, maar dan draag je iets bij. Doe je dat niet, kan je weer oprotten en krijg je niks meer. Video's van klagende "asielzoekers" in azc's over het feit dat ze geen geld krijgen om sigaretten te kopen; allemaal weg. Ga het zelf maar regelen.
Maar zelfde geldt voor de Nederlandse bevolking wat mij betreft. Uitkering omdat je niet anders kan? Prima. Uitkering omdat je geen zin hebt om te werken, ernaast een beetje zwart geld bijverdienen; geldkraan dicht. Veelplegers, rotzooischoppers, kutvolk dat in het zwembad mensen lastig valt; korte metten mee maken.

Dat daargelaten, een beetje meer medeleven met anderen zou voor veel hier geen gek idee zijn.

Hoeveel volk zouden we in Australië kunnen dumpen?

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door smiley » 04 jul 2019, 14:54

Australie zou ze gelijk weer op de rotterdamse haven afgooien.
Die hebben wat andere regels qua imigratie.

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4052
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Philipoo » 04 jul 2019, 14:57

smiley schreef: 04 jul 2019, 14:54 Australie zou ze gelijk weer op de rotterdamse haven afgooien.
Die hebben wat andere regels qua imigratie.
Werkte vroeger echter uitstekend voor de Britten. Terra Nullius genoeg daar

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 04 jul 2019, 15:36

problemen is;


Als je ze een keer binnen de grens hebt, krijg je ze er nooit meer uit, de fouten dus.

Kijk Duitsland, een heel leger aan asiel zoekers die geen verblijfsstatus krijgen, vervolgens in de anonimiteit verdwijnen, never nooit nog terug gaan.

De screening moet voor binkomst veel strakker.

En dat geneuzel op de Middellandse Zee moet echt verboden worden.

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Sander-E46 » 04 jul 2019, 15:37

Philipoo schreef: 04 jul 2019, 14:48 Nee ze zullen inderdaad niet allemaal vluchten omdat ze thuis anders doodgemaakt worden, maar het is nou ook weer niet zo dat ze voor hun lol naar Europa proberen te vluchten.
Nou.... https://www.dagelijksestandaard.nl/2018 ... klaploper/

Gebruikersavatar
Danielj
Berichten: 119
Lid geworden op: 31 jul 2011, 02:22

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Danielj » 04 jul 2019, 15:49

Sander-E46 schreef: 04 jul 2019, 15:37
Philipoo schreef: 04 jul 2019, 14:48 Nee ze zullen inderdaad niet allemaal vluchten omdat ze thuis anders doodgemaakt worden, maar het is nou ook weer niet zo dat ze voor hun lol naar Europa proberen te vluchten.
Nou.... https://www.dagelijksestandaard.nl/2018 ... klaploper/
Met alle respect, maar die website is echt niet serieus te nemen. Extreem rechtse ideologieën en vaak zonder onderbouwing clickbait statements maken. (Valt volgens mij zelfs een beetje in de regio hoax sites)

Er wordt ook geen enkele bron vernoemd naar het zogenaamde Italiaanse onderzoek, dus wat heb je er aan.

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4052
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Philipoo » 04 jul 2019, 16:04

romo schreef: 04 jul 2019, 15:36 problemen is;


Als je ze een keer binnen de grens hebt, krijg je ze er nooit meer uit, de fouten dus.

Klopt, en daar moet dus wat in veranderen. Moeten gewoon duidelijke regels komen over wat ze hier komen doen. Niet meedoen is terug. Als ze daar nou de regelgeving in aanscherpen. Dan maar de grondwet aanpassen. :tooth:

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 04 jul 2019, 16:05

Maar hoe terug, en waarheen? Sta je toch voor zelfde probleem als op moment dat ze opgepikt worden? Roep je nog even de telegraaf erbij over kindjes die hier opgegroeid zijn en laat de school een keer staken en klaar is klara.

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4052
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Philipoo » 04 jul 2019, 16:10

tomgtr schreef: 04 jul 2019, 16:05 Maar hoe terug, en waarheen?
Grote boot naar Australië. Wellicht de Titanic! :attentie:

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Joël D. » 04 jul 2019, 16:37

Maar dat is dus het probleem, als ze eenmaal hier zijn, krijg je ze niet meer weg. Zolang dit probleem er nog is, moet je gewoon geen mensen meer toelaten. Alleen als je zeker weet dat deze mensen echt op de vlucht zijn voor oorlogen bijvoorbeeld.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door DF-user-278 » 04 jul 2019, 16:38

Tom schreef: 04 jul 2019, 13:35
RS-Ron schreef: 04 jul 2019, 13:25
Wat me ook opvalt is dat mensen die deze gang van zaken volslagen normaal vinden altijd in mijn portemonnee willen graaien om dat te betalen.
Wat me ook opvalt is dat mensen die deze gang van zaken volslagen normaal vinden zelf vaak bij (semi)overheid werken, ambtenaren, leraren, baantjes bij stichtingen die afhankelijk zijn van publiek geld etc. Als ze al werken :)
True! :lollerdelol:
Danielj schreef: 04 jul 2019, 15:49
Met alle respect, maar die website is echt niet serieus te nemen. Extreem rechtse ideologieën en vaak zonder onderbouwing clickbait statements maken. (Valt volgens mij zelfs een beetje in de regio hoax sites)

De realiteit zal niet veel afwijken hoor. Dat het allemaal hoogopgeleide artsen e.d. zijn dat is zelfs voor de kinderlijk naieve mensen met gewapend beton voor de ogen toch nu wel duidelijk dat dit niet zo is....

Tom
Berichten: 21696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 04 jul 2019, 16:51

https://twitter.com/HaraldDoornbos/stat ... 18786?s=20
Man man man wat een idioten lopen er rond

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door DF-user-278 » 04 jul 2019, 16:55

Tom schreef: 04 jul 2019, 16:51 https://twitter.com/HaraldDoornbos/stat ... 18786?s=20
Man man man wat een idioten lopen er rond
Mag hopen dat het geen familie is van Robert :)

Robin
Berichten: 51203
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 04 jul 2019, 16:59

Partner van Femke Halalsema, Robert Oey....triest.

Elise
Berichten: 7163
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 04 jul 2019, 17:04

Philipoo schreef: 04 jul 2019, 14:48 Dat daargelaten, een beetje meer medeleven met anderen zou voor veel hier geen gek idee zijn.
Juist dat medeleven is mijns inziens hét probleem.

Nu ben ik een echte dierenvriend en een zeer grote liefhebber van honden.
Zeker de helft van de in Nederland verkocht puppy's komen uit voormalige Oostblok landen, waar broodfok onder erbarmelijke omstandigheden plaatsvind. Er zijn wel wat maatregelen genomen om dit tegen te gaan, maar feitelijk is er niks veranderd. Zolang er vraag is, verzorgen zij wel het aanbod. Dus de enige manier om dit te stoppen is de vraag te stoppen. Niet van ach wat zielug en toch een puppy meenemen, maar de puppy's laten verrekken om het maar even cru te zeggen. Dan droogt het aanbod vanzelf op.
En laat ik nog even benadrukken dat ik een echte dierenvriend ben!!!

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3543
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RS-Ron » 04 jul 2019, 17:21

Philipoo schreef: 04 jul 2019, 14:48 Haha, ga nu maar je huiswerk doen. Leuk. Weet prima waar het over gaat en waar ik het over heb, een iets meer genuanceerde mening zou hier best wel okee zijn af en toe. Iemand een 30 jarige gevangenisstraf wensen omdat die vluchtelingen helpt naar Italië toe te komen.. Nee ze zullen inderdaad niet allemaal vluchten omdat ze thuis anders doodgemaakt worden, maar het is nou ook weer niet zo dat ze voor hun lol naar Europa proberen te vluchten.

Ik ben volledig voor een harder immigratiebeleid, in heel Europa, maar vooral ook in Nederland. Iedereen die hierheen komt en binnen een jaar niks heeft laten zien, niets geprobeerd heeft, geen moeite neemt de taal te leren, werk te vinden of wat dan ook mag van mij betreft direct terug. Iedereen die hier komt en onrust gaat stoken ook. Wil je hierheen komen? Fine, maar dan draag je iets bij. Doe je dat niet, kan je weer oprotten en krijg je niks meer. Video's van klagende "asielzoekers" in azc's over het feit dat ze geen geld krijgen om sigaretten te kopen; allemaal weg. Ga het zelf maar regelen.
Maar zelfde geldt voor de Nederlandse bevolking wat mij betreft. Uitkering omdat je niet anders kan? Prima. Uitkering omdat je geen zin hebt om te werken, ernaast een beetje zwart geld bijverdienen; geldkraan dicht. Veelplegers, rotzooischoppers, kutvolk dat in het zwembad mensen lastig valt; korte metten mee maken.

Dat daargelaten, een beetje meer medeleven met anderen zou voor veel hier geen gek idee zijn.

Hoeveel volk zouden we in Australië kunnen dumpen?
:tooth: denk chargeer een beetje, maar ondanks dat je zelf vind dat je prima weet waar je het over hebt.......... noem je ze nog steeds vluchtelingen..... en dat zijn ze niet. Het zijn economische migranten. Ze passeren op weg naar de dobberbootjes-naardeveerboot-industrie tig veilige landen.
Waarom moeten ik daar empatisch voor zijn ? En waarom zou ik een vrouw die maling heeft aan alle regels en actief meewerkt aan bovengenoemde industrie, de hand boven het hoofd moeten houden ? Ze is zo overtuigd dat haar mening deugt dat ze zichzelf boven de wet vind staan. Daar hebben dat soort types wel meer last van trouwens.

Gr Ron

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 04 jul 2019, 17:58

Twee meisjes door groep aangerand op Parkpop

https://www.ad.nl/den-haag/twee-meisjes ... ~a47cd083/

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door DF-user-278 » 04 jul 2019, 18:06

Robin schreef: 04 jul 2019, 16:59 Partner van Femke Halalsema, Robert Oey....triest.
Doet me spontaan denken aan die mop van het Oei Oei vogeltje. Dat vogeltje met een zak zo groot als z'n lichaam en telkens wanneer ie landt roept ie dan....juist ja vul maar in. :)

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 04 jul 2019, 18:10


Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 04 jul 2019, 18:14

De ondergang begon bij de eerste vrouwelijke burgemeester.
https://www.parool.nl/cs-be013510

Robin
Berichten: 51203
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 04 jul 2019, 18:28

Mike R32 schreef: 04 jul 2019, 18:14 De ondergang begon bij de eerste vrouwelijke burgemeester.
https://www.parool.nl/cs-be013510
Mooi geschreven. Maar het moet niet bewaarheid worden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Baboulah, Berry1000RR, Bing [Bot], Dimitri, ErikS, Gijzert, mark123, Martijn M, Philipoo, SAH, TLRS en 173 gasten