Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door DF-user-278 » 04 jul 2019, 10:43

Precies Eboonstra.

Online
Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4053
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Philipoo » 04 jul 2019, 10:45

Ik zeg niet dat ik het goed vind om heel Europa maar vol te stouwen met "vluchtelingen" in tegendeel. Maar juichen om een eis van 15 jaar gevangenisstraf voor iemand die vluchtelingen helpt? Pfff

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 04 jul 2019, 10:51

'vluchtelingen'....

Ignorance is bliss.

eBoonstra, geniet U nog even na van alle tolerantie aan uw linkerzijde:)
Laatst gewijzigd door Robin op 04 jul 2019, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door SlowCo » 04 jul 2019, 10:52

Als ze daadwerkelijk vluchtelingen willen helpen, zouden ze die zo snel mogelijk naar het dichtst bijzijnde land moeten brengen. Dat dat meestal hetzelfde strand is waarvan ze vertrokken zijn, zou niet uit moeten maken.
Om i.p.v. tientallen kilometers terug te varen ze honderden kilometers mee te nemen/smokkelen naar Europa is gewoon illegaal veerdienst spelen. En mag, wat mij betreft, als mensensmokkel aangemerkt worden!

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4495
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Eeuwe » 04 jul 2019, 10:58

Philipoo schreef: 04 jul 2019, 10:45 Ik zeg niet dat ik het goed vind om heel Europa maar vol te stouwen met "vluchtelingen" in tegendeel. Maar juichen om een eis van 15 jaar gevangenisstraf voor iemand die vluchtelingen helpt? Pfff
Je hebt helemaal gelijk Philipoo, eigenlijk ben ik intens verdrietig dat ze 15 jaar zou krijgen.






Ze had verdomme 30 jaar moeten krijgen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39591
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 04 jul 2019, 10:58

Crookie schreef: 04 jul 2019, 10:25 [tinfoil hat op]


Bedenk even goed dat de gemiddelde ‘vluchteling / migrant’ veel geld neertelt om de oversteek te mogen maken door zogenaamde mensen smokkelaars. Zo’n geld bedrag is bijna niet realiseerbaar voor een gemiddelde inwoner van midden of oost afrika...

Je zou bijna denken dat zo’n bedrag is gedoneerd.


[/tinfoil hat af]
Zeker een aluhoedje. Dat zijn allemaal artsen, advocaten en hoog opegeleide mensen. Die kunnen dat gewoon zelf betalen... ;)

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4495
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Eeuwe » 04 jul 2019, 11:01

Robin schreef: 04 jul 2019, 10:51 eBoonstra, geniet U nog even na van alle tolerantie aan uw linkerzijde:)
Oh boy. Nu heb ik ze (net als 535d vorige week) ook al op DF op m’n dak :beer:

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luc B » 04 jul 2019, 11:03

Niet te vergeten dat ze die ook gewoon voor de kust van de Afrikaanse landen oppikken. Het moment dat die vluchtelingen overboord springen, zijn het drenkelingen en mogen ze ook voor de kust worden opgepikt.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 04 jul 2019, 11:05

Gewoon aan de ketting die boot, klaar. We weten al heel lang dat die speelt, waarom mag dat ding nog varen (onder nederlandse vlag als ik me niet vergis?).

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luc B » 04 jul 2019, 11:08

tomgtr schreef: 04 jul 2019, 11:05 Gewoon aan de ketting die boot, klaar. We weten al heel lang dat die speelt, waarom mag dat ding nog varen (onder nederlandse vlag als ik me niet vergis?).
Als je als politicus die boot verbied, deug je niet meer. Heb je bloed aan je handen etc.

Ruggengraat dingetje.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 04 jul 2019, 11:12

Ik geloof dat het duidelijk is dat wir es nicht schaffen. Dan moet het anders. Hoe links of rechts je ook bent, zoveel is duidelijk. Ik denk niet dat ik heel rechts ben maar je moet toch wel aardig boter op je hoofd hebben om niet te zien dat het ff heel ander moet en dat het faciliteren van mensensmokkel uit angs niet politiek correct te zijn echt te ver gaat. Ik heb niks met schreeuwers a la Baudet en Wilders die op onderbuikgevoelens inspelen maar het is toch onverkoopbaar voor links en rechts om niet dingen anders te doen?

Elise
Berichten: 7164
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 04 jul 2019, 11:28

Dingen anders doen zeg je?
Hoe lang zou het duren voordat de linkse kliek je over één kam scheert met Baudet en Wilders?

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door WJ » 04 jul 2019, 11:34

Ze helpt het alleen maar meer in de hand, door ze af te zetten waar ze heen willen. Hierdoor blijven mensen het proberen en smokkelaars er geld aan verdienen want de kans is er dat de seawatch ze toch dumpt waar ze wezen moeten.

Als ze die mensen gewoon terug zouden varen dan zouden veel minder het proberen en het smokkelen dus zo tegen gaan.

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luc B » 04 jul 2019, 11:39

WJ schreef: 04 jul 2019, 11:34 Ze helpt het alleen maar meer in de hand, door ze af te zetten waar ze heen willen. Hierdoor blijven mensen het proberen en smokkelaars er geld aan verdienen want de kans is er dat de seawatch ze toch dumpt waar ze wezen moeten.

Als ze die mensen gewoon terug zouden varen dan zouden veel minder het proberen en het smokkelen dus zo tegen gaan.
Terugbrengen gaat niet. Zonder papieren weet je niet waar ze vandaan komen. En landen zoals Libië enzo zitten er ook niet op te wachten.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 04 jul 2019, 11:45

tomgtr schreef: 04 jul 2019, 11:12
dat het faciliteren van mensensmokkel uit angs niet politiek correct te zijn echt te ver gaat.
Rechts ziet vooral de negatieve effecten van mensensmokkel, want je gaat heel Afrika hierheen halen (wat onbetaalbaar is), de culturen botsen, ze voegen hier niks toe.
Links ziet vooral de positieve effecten van mensensmokkel, want de mensen die gesmokkeld worden hebben kans op "een beter leven", dus is het goed, ondanks dat het illegaal is.

Over allerhande onderwerpen kun je gewoon discussies voeren met argumenten en achteraf een biertje drinken, maar onderwerpen in de categorie "deugen" liggen ineens heel gevoelig en mag je vooral niet zakelijk benaderen. Zelfs als er al wetten voor zijn die bepalen dat het illegaal is (wetten die ook ooit door de politiek zijn aangenomen) wil de politici dat niet graag uitvoeren en krijg je weer een kinderpardon, alles om maar te deugen.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 04 jul 2019, 12:01

Zoiets Tom.


NL/EU etc gaan ten onder aan political correctness...
Afbeelding

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3543
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RS-Ron » 04 jul 2019, 12:36

Philipoo schreef: 04 jul 2019, 10:45 Ik zeg niet dat ik het goed vind om heel Europa maar vol te stouwen met "vluchtelingen" in tegendeel. Maar juichen om een eis van 15 jaar gevangenisstraf voor iemand die vluchtelingen helpt? Pfff
Nee je zegt het niet, je bent alleen tegen de maatregelen die het voorkomt. :hmmm: Ben er nog niet uit wat ik nou liever heb, iemand die gewoon zegt ik vind iedereen zielig op de aardbol die het minder heeft dan ikzelf en laat ze binnen of iemand die zegt dat ie iets niet wil maar het bewust wel laat gebeuren.

En nog een dingetje, een vluchteling is wat anders, dit zijn, zeer klein percentage uitgezonderd, allemaal migranten die niets hebben bijgedragen, zelf meenemen en niet gaan bijdragen. Ga nu maar aan je huiswerk alvorens iemand toe te wensen op zee te dobberen. Als je de materie een beetje heb bestudeerd zie ik je wel weer.

Gr Ron

Elise
Berichten: 7164
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 04 jul 2019, 12:43

Tom schreef: 04 jul 2019, 11:45
tomgtr schreef: 04 jul 2019, 11:12
dat het faciliteren van mensensmokkel uit angs niet politiek correct te zijn echt te ver gaat.
Rechts ziet vooral de negatieve effecten van mensensmokkel, want je gaat heel Afrika hierheen halen (wat onbetaalbaar is), de culturen botsen, ze voegen hier niks toe.
Links ziet vooral de positieve effecten van mensensmokkel, want de mensen die gesmokkeld worden hebben kans op "een beter leven", dus is het goed, ondanks dat het illegaal is.

Over allerhande onderwerpen kun je gewoon discussies voeren met argumenten en achteraf een biertje drinken, maar onderwerpen in de categorie "deugen" liggen ineens heel gevoelig en mag je vooral niet zakelijk benaderen.
Zelfs als er al wetten voor zijn die bepalen dat het illegaal is (wetten die ook ooit door de politiek zijn aangenomen) wil de politici dat niet graag uitvoeren en krijg je weer een kinderpardon, alles om maar te deugen.
Mooi gezegd Tom :thumbup:

Elise
Berichten: 7164
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 04 jul 2019, 12:52

RS-Ron schreef: 04 jul 2019, 12:36
Philipoo schreef: 04 jul 2019, 10:45 Ik zeg niet dat ik het goed vind om heel Europa maar vol te stouwen met "vluchtelingen" in tegendeel. Maar juichen om een eis van 15 jaar gevangenisstraf voor iemand die vluchtelingen helpt? Pfff
Nee je zegt het niet, je bent alleen tegen de maatregelen die het voorkomt. :hmmm: Ben er nog niet uit wat ik nou liever heb, iemand die gewoon zegt ik vind iedereen zielig op de aardbol die het minder heeft dan ikzelf en laat ze binnen of iemand die zegt dat ie iets niet wil maar het bewust wel laat gebeuren.

En nog een dingetje, een vluchteling is wat anders, dit zijn, zeer klein percentage uitgezonderd, allemaal migranten die niets hebben bijgedragen, zelf meenemen en niet gaan bijdragen. Ga nu maar aan je huiswerk alvorens iemand toe te wensen op zee te dobberen. Als je de materie een beetje heb bestudeerd zie ik je wel weer.

Gr Ron
Als Philipoo, als afgestudeerde medicus, tonnen verdient en daarover weer 60 of 72% IB mag afdragen om al deze vluchtelingen van een uitkering te voorzien zal hij wel een andere toon aanslaan....

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 04 jul 2019, 12:57

Wat leuk, we gaan persoonlijk worden als een forummer een afwijkende mening heeft.

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4495
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Eeuwe » 04 jul 2019, 13:08

Bram schreef: 04 jul 2019, 12:57 Wat leuk, we gaan persoonlijk worden als een forummer een afwijkende mening heeft.
Lees ook even onderaan P709, daar verwenste Philipoo mij ook iets. Er wordt met gelijke munt terug betaald.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 04 jul 2019, 13:11

Elise schreef: 04 jul 2019, 12:43
Mooi gezegd Tom :thumbup:
Wat best wel gek is. Want als politici bestaat je werk uit het vormen van beleid op basis van groepjes. Het zijn altijd groepjes die bepaalde kenmerken hebben: studenten, hogere inkomens, leaserijders, tweeverdieners, senioren, arbeidsongeschikten, mensen die in steden wonen etc. Valt het ene groepje buiten de boot door iets wat je bedacht hebt, dan trek je dat weer recht bij een ander groepje. Nooit is dat een probleem, compleet geaccepteerd (los van het feit dat de benadeelden het dan niet met je beslissing eens zijn). Studiefinanciering op de schop? Kun je als politiek gewoon over discussiëren. Tot de deugonderwerpen aan bod komen, die moeten vermeden worden en ineens durft niemand nog iets over die groep te zeggen, bang voor de eigen politieke carrière. Eigenlijk ben je dan als politici ongeschikt, het is je werk om dat als voor- danwel tegenstander bespreekbaar te maken en er een beslissing over te nemen, het volk heeft je daarvoor gekozen... het is je werk. Niet om het te vermijden of politiek correct de boel vooruit te schuiven.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 04 jul 2019, 13:13

Bram schreef: 04 jul 2019, 12:57 Wat leuk, we gaan persoonlijk worden als een forummer een afwijkende mening heeft.
Zijn gewoon de feiten Bram.
https://www.elsevierweekblad.nl/economi ... at-606345/

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 04 jul 2019, 13:18

Volgens mij ontken ik die ook nergens Mike.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 04 jul 2019, 13:21

Bram schreef: 04 jul 2019, 13:18 Volgens mij ontken ik die ook nergens Mike.
Bram dan heb ik niets gezegd, heb ik eigenlijk ook niet :mrgreen:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, Eeuwe, Google [Bot], Kocheler, Majestic-12 [Bot], MarcF, Semrush [Bot], tomgtr, Wimo en 150 gasten