Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Bericht door romo » 01 jul 2019, 14:34

Twist schreef: 01 jul 2019, 13:03
romo schreef: 30 jun 2019, 11:18 Veel ICE motoren zijn daarom samen ontwikkeld, kostenplaatje uiteraard, voor EV zal het nog goedkoper zijn.

Electro motoren zal niet iedereen willen ontwikkelen, die worden straks massaal bij een paar electro boeren gekocht volgens merk specificaties, veel prestatie verschil per prijsklasse per merk verwacht ik niet.

Bij aanschaf kijk je dan naar andere onderscheidende factoren, die heb ik hierboven gepost.
Dat is wel een behoorlijke aanname dat ICE's veel meer variatie zullen kennen dan EV's. Ik wil het best geloven maar ik ben wel benieuwd wat je denkt dat de achterliggende reden is? Het tegenovergestelde kan namelijk ook waar zijn. Het maken van een goede EV (vergeet de accutechniek niet) is niet makkelijk, niet voor niets is er 10 jaar na de Tesla nog steeds vrij weinig op de markt en zijn er voldoende mislukte projecten. Misschien komt er zelfs daarom juist wel méér onderscheid en variatie dan bij ICE's: niet iedereen kan mee.



Ik bedoel dat veel auto merken, ICE, vaak hun eigen motoren ontwikkelen als ook produceren.

Ik schat, voorzichtig, in dat bij EV de auto merken veel meer de Electro boer op gaan om daar hun aandrijflijn te kopen.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Bericht door tomgtr » 01 jul 2019, 15:22

Beetje als een IWC met gepimpt ETA uurwerk.

Twist
Berichten: 1372
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Bericht door Twist » 01 jul 2019, 16:54

Haha, maar wel mooie klokken. Ben benieuwd of het zo gaat werken. Gezien de benodigde investeringen en kennis is het niet ondenkbaar dat er bv. 3-4 leveranciers van EV drivetrains komen (incl Accu), waar er na flinke consolidatie nog zeker 10 mainstraimbedrijven ICE drivertrains maken (al komen de automatische bakken en onderdelen wellicht ook wel van minder leveranciers)

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3413
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Bericht door Booooh » 01 jul 2019, 20:07

Tesla zou zomaar eens een van de leveranciers kunnen worden van die EV drivetrains en bijbehorende software, dat spul in een aantrekkelijk jasje zou niet verkeerd zijn denk ik ...

Gebruikersavatar
Tomj
Berichten: 765
Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
Locatie: Sint-Truiden

Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Bericht door Tomj » 05 jul 2019, 23:56

Emi schreef: 30 jun 2019, 09:54
Tom schreef: 30 jun 2019, 09:36 Tesla's worden hier helemaal afgekraakt.
Benieuwd of dit wel aanslaat en zoja met wat voor smoes :)
Dit is een BMW M. Dat is voor mij voldoende :hungry: .

Paul Rosche draait zich om in zijn graf...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 148 gasten