Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
DF-user-13935
Berichten: 1262
Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36

Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Bericht door DF-user-13935 » 30 jun 2019, 00:40

Power BEV, zo noemt BMW een lichtgecamoufleerde 5 Serie met elektrische aandrijflijn. De auto werd in een donker hoekje tijdens het #NEXTGen event gepresenteerd. Onderhuids schuilen nieuwe technologieën waarmee BMW de wereld toont flinke stappen te zetten op het gebied van EV's.
M5-1.jpg
M5-1.jpg (40.31 KiB) 1987 keer bekeken
Meer lezen en bron: https://www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/d ... spartandhp

L5S1
Berichten: 124
Lid geworden op: 30 aug 2017, 22:09
Auto: BMW

Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Bericht door L5S1 » 30 jun 2019, 07:15

De droom van iedere vrouw...

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Bericht door Robin » 30 jun 2019, 09:03

5300 lbs weegt hij hahaha ha

Da's net zoveel als m'n M2C.

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Bericht door Crookie » 30 jun 2019, 09:13

Gelukkig zien de auto’s er niet uit als een hypermoderne stofzuiger..!

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Bericht door DF-user-278 » 30 jun 2019, 09:20

Volle polle weg :D
AADz2bA.jpg
AADz2bA.jpg (28.65 KiB) 1906 keer bekeken

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Bericht door Robin » 30 jun 2019, 09:22

Stoere foto wel, lijkt wel zo'n Manta die ook zo in de kont hing(hou ik van)

Hij wil natuurlijk eerder dan die Teslas bij 't volgende laadstation zijn:)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Bericht door romo » 30 jun 2019, 09:29

Robin schreef: 30 jun 2019, 09:03 5300 lbs weegt hij hahaha ha

Da's net zoveel als m'n M2C.


WTF 2404 kg ?? CBR moet eerst aparte klasse rijbewijs invoeren, voor ieders veiligheid :tooth:

Volgens Scott;
The much awaited and debated M550e.
Na ja, have fun zou ik zeggen

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Bericht door Tom » 30 jun 2019, 09:36

Tesla's worden hier helemaal afgekraakt.
Benieuwd of dit wel aanslaat en zoja met wat voor smoes :)

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Bericht door Robin » 30 jun 2019, 09:42

Tom schreef: 30 jun 2019, 09:36 Tesla's worden hier helemaal afgekraakt.
Benieuwd of dit wel aanslaat en zoja met wat voor smoes :)
Dat hij er wél mooi uitziet en wél 'n mooi interieur heeft is de eerste smoes Tom:)

DF-user-13935
Berichten: 1262
Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36

Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Bericht door DF-user-13935 » 30 jun 2019, 09:54

Tom schreef: 30 jun 2019, 09:36 Tesla's worden hier helemaal afgekraakt.
Benieuwd of dit wel aanslaat en zoja met wat voor smoes :)
Dit is een BMW M. Dat is voor mij voldoende :hungry: .

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Bericht door romo » 30 jun 2019, 09:55

Robin schreef: 30 jun 2019, 09:42
Tom schreef: 30 jun 2019, 09:36 Tesla's worden hier helemaal afgekraakt.
Benieuwd of dit wel aanslaat en zoja met wat voor smoes :)
Dat hij er wél mooi uitziet en wél 'n mooi interieur heeft is de eerste smoes Tom:)

Vind ik niet een smoes. In-exterieur is wel een ding uiteraard

Tesla is voor mij verschrikkelijk (waarbij ik niets wil af doen aan de prestaties)

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Bericht door WJ » 30 jun 2019, 10:37

Tom schreef: 30 jun 2019, 09:36 Tesla's worden hier helemaal afgekraakt.
Benieuwd of dit wel aanslaat en zoja met wat voor smoes :)
Hahahahahah
Volgensmij is er al eerder gezegd dat als BMW er mee komt het allemaal machtig prachtig is. :tooth:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Bericht door romo » 30 jun 2019, 10:44

Waar het naar toegaat;

- alles word hybride /EV
- die karren doen qua prestaties niets voor elkaar onder, niet in acceleratie, niet in laadtijden en of actie radius
- onderscheidend zijn dan looks, in-exterieur, onderstel kwaliteit

Nou als ik dan over moet, dan kies ik daar dus op.

Maar nu zit ik nog in de uitstel en verdringings mode :lol:

DF-user-13935
Berichten: 1262
Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36

Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Bericht door DF-user-13935 » 30 jun 2019, 10:51

WJ schreef: 30 jun 2019, 10:37 Volgensmij is er al eerder gezegd dat als BMW er mee komt het allemaal machtig prachtig is. :tooth:
Terecht :blink:

Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Bericht door Wimo » 30 jun 2019, 10:55

Waarom zou er geen verschil zijn in prestaties van ev motoren en accu's ? De techniek kan toch net zo goed of slecht zijn zoals je ook verschillen ziet bij brandstofmotoren ?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Bericht door romo » 30 jun 2019, 10:58

Dat verschil zal er zeker zijn om ook verschillende prijsklasses te kunnen aanbieden.

Bij EV is het veel makkelijker om prestaties van verschillende merken overeen te laten komen dan bij ICE

Het pure onderscheidend vermogen motoren technisch gesproken gaat verdwijnen, dat is bij ICE meer merkspecifiek.

Wimo
Berichten: 2028
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Bericht door Wimo » 30 jun 2019, 11:11

Dat is bij ice motoren ook zo . Iedereen kan dezelfde 1.5 3 cilinder maken.. net zo eenvoudig. Doen ze toch ook niet ? Kijk naar de jaguar motoren en de Tesla's . Beide ev, compleet andere techniek op vele fronten.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Bericht door romo » 30 jun 2019, 11:18

Veel ICE motoren zijn daarom samen ontwikkeld, kostenplaatje uiteraard, voor EV zal het nog goedkoper zijn.

Electro motoren zal niet iedereen willen ontwikkelen, die worden straks massaal bij een paar electro boeren gekocht volgens merk specificaties, veel prestatie verschil per prijsklasse per merk verwacht ik niet.

Bij aanschaf kijk je dan naar andere onderscheidende factoren, die heb ik hierboven gepost.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Bericht door Tom » 30 jun 2019, 11:22

Beide hebben jullie gelijk, maar EV staat nog in de kinderschoenen en Jaguar wilde gewoon snel iets in productie nemen. Tesla heeft een voorsprong van een paar jaar.

Een ICE motor bestaat uit veel meer research, onderdelen en zit complexer in elkaar. Meer vermogen eruit halen zonder in te leveren op betrouwbaarheid is een grote kunst en vereist een groter blok met meer cilinders. Dat zijn dingen die nu niet voor elk merk weggelegd zijn, daar zijn grote investeringen voor nodig.
Bij EV is de hoeveelheid vermogen gewoon software: meer vermogen is kleinere actieradius, maar daar kun je weer accu's tegenover zetten. De onderlinge verschillen tussen merken zullen veel kleiner zijn en zelfs een klein merk of start-up kan zonder veel moeite met hoge vermogens komen.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Bericht door romo » 30 jun 2019, 11:27

Dat is wat ik zeg!

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Bericht door Robin » 30 jun 2019, 11:27

Massa/kg, hoge vermogens is idd kleine actiradius.

Er moet gewoon 'n <1500kg wegend EV rwd kanon-die er leuk uitziet- komen van wat mij betreft Zastava/KIA boeit niet die wél 500km op 'n normale lading kan en als je 'gas' geeft wordt 't 300 en die binnen 5 minuten volgeladen is. Voor pakweg 100k euros.

Ja dat is 'n moeilijk verlanglijstje.

WN=Wordt niks.

L5S1
Berichten: 124
Lid geworden op: 30 aug 2017, 22:09
Auto: BMW

Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Bericht door L5S1 » 30 jun 2019, 11:32

Tom schreef: 30 jun 2019, 11:22 Beide hebben jullie gelijk, maar EV staat nog in de kinderschoenen en Jaguar wilde gewoon snel iets in productie nemen. Tesla heeft een voorsprong van een paar jaar.

Een ICE motor bestaat uit veel meer research, onderdelen en zit complexer in elkaar. Meer vermogen eruit halen zonder in te leveren op betrouwbaarheid is een grote kunst en vereist een groter blok met meer cilinders. Dat zijn dingen die nu niet voor elk merk weggelegd zijn, daar zijn grote investeringen voor nodig.
Bij EV is de hoeveelheid vermogen gewoon software: meer vermogen is kleinere actieradius, maar daar kun je weer accu's tegenover zetten. De onderlinge verschillen tussen merken zullen veel kleiner zijn en zelfs een klein merk of start-up kan zonder veel moeite met hoge vermogens komen.
Dan komt de vraag snel naar voren of motoren in de toekomst nog wel door de autofabrikanten zelf worden gebouwd en ontwikkeld. Ontwikkeling en productie van veel elektrische systemen worden nu ook al uitbesteed. Waarom dan ook niet de aandrijflijn?

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Bericht door DF-user-278 » 30 jun 2019, 11:40

Tom schreef: 30 jun 2019, 09:36 Tesla's worden hier helemaal afgekraakt.
Benieuwd of dit wel aanslaat en zoja met wat voor smoes :)
Als er een propellor logo op zit dan is het natuurlijk al weer een stuk beter. :tooth: :tooth: :tooth:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Bericht door Robin » 01 jul 2019, 10:17

Laat mij even genuanceerd doen:)

IMHO:
Audi bouwt gewoon de aantrekkelijkste auto's, van binnen en van buiten(in mijn prijsrange)
Porsche bouwt gewoon de beste auto's überhaupt, maar 99% buiten mijn prijsrange
BMW bouwt nog geen handvol leuke rijdersauto's (meer) in of buiten mijn prijsrange
Nieuwe BMW's zien er vaak totaal niet uit, buiten de 3er en de 8er.
Mercedes heeft in vele segmenten spul waar je een blijere rijder van wordt(interieur en looks)
Tesla is qua EV jaren vooruit op de rest, maar is geen echte autobouwer plus heeft een nogal non design in 't algemeen.


Een mainstream merk als VW/Toyota/Renault moet binnen 1 jaar een vlot uitziende snelladende goed/sportief rijdende PRODUCTIERIJPE EV uit gaan brengen.
Deze moet zéker de 30 mille niet gaan passeren in NL.

De 0-100 prestaties waar Tesla zo beroemd om is boeit niet zo bij mainstream gebeuren, maar alles ronde de 6/7s is leuk natuurlijk. Ga er dus maar niet vanuit dat je bread en butter EV over 2 jaar in 4 naar de 100 sprint. 7/8s wordt de norm.

En lat but not least. De massa in kg van EV's is vaak (>)15% meer tov vergelijkbaar ICE auto's. Daar wordt amper met 'n woord over gerept want laag zwaartepunt etc etc. Dat is natuurlijk blij maken met een dooie mus, want you cannot defy physics.

Twist
Berichten: 1372
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Dit is BMW's M toekomst: 720 pk sterke elektrische aandrijflijn

Bericht door Twist » 01 jul 2019, 13:03

romo schreef: 30 jun 2019, 11:18 Veel ICE motoren zijn daarom samen ontwikkeld, kostenplaatje uiteraard, voor EV zal het nog goedkoper zijn.

Electro motoren zal niet iedereen willen ontwikkelen, die worden straks massaal bij een paar electro boeren gekocht volgens merk specificaties, veel prestatie verschil per prijsklasse per merk verwacht ik niet.

Bij aanschaf kijk je dan naar andere onderscheidende factoren, die heb ik hierboven gepost.
Dat is wel een behoorlijke aanname dat ICE's veel meer variatie zullen kennen dan EV's. Ik wil het best geloven maar ik ben wel benieuwd wat je denkt dat de achterliggende reden is? Het tegenovergestelde kan namelijk ook waar zijn. Het maken van een goede EV (vergeet de accutechniek niet) is niet makkelijk, niet voor niets is er 10 jaar na de Tesla nog steeds vrij weinig op de markt en zijn er voldoende mislukte projecten. Misschien komt er zelfs daarom juist wel méér onderscheid en variatie dan bij ICE's: niet iedereen kan mee.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: S-RS en 145 gasten