IT GIET OAN!!!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: IT GIET OAN!!!

Bericht door Robin » 25 jun 2019, 10:09

///Joost schreef: 25 jun 2019, 10:07
Robin schreef: 25 jun 2019, 09:49 En dan vraag ik me (weer) af, waarom, waarom, waarom. OK er zijn overal collectes voor weet ik. En wat te doen met 5 miljoen tov het grotere plaatje(alles is meegenomen natuurlijk!) in deze wereld. Overheden die geld verkwanselen. Hier een extreem hoge belastingdruk.....Maar goed dit is een retorische vraag.
Zie het gewoon zo, dat de mensen het heft in eigen hand nemen. Als je op de overheid moet wachten, kan het nog lang duren. Ik vind het een prachtprestatie, al heb ik zelf niet gedoneerd. De zure reacties die je om je heen hoort zijn te vewachten. Typisch Nederlands.
Ik wil zeker niet zuur overkomen sorry Joost. Daar hebben we 't EV/Tesla draadje voor:)

Ik vind 't top. Het geheel. Ik link 't door aan overheden waar ik m'n bedenkingen bij heb inderdaad.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: IT GIET OAN!!!

Bericht door JP » 25 jun 2019, 10:11

De overheid heeft wel mooi het water aangelegd, anders was het 195 km klunen.....

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: IT GIET OAN!!!

Bericht door ///Joost » 25 jun 2019, 10:11

Ik bedoelde jou ook niet Robin. ;)

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: IT GIET OAN!!!

Bericht door Robin » 25 jun 2019, 10:17

JP schreef: 25 jun 2019, 10:11 De overheid heeft wel mooi het water aangelegd, anders was het 195 km klunen.....
Ha, nu ben ik als geboren Leeuwarder uit Heerenvener ouders en getogen in Dokkum(1971-1992) totaal niet op de hoogte van al dat water daar, maar ga verder met je betoog JP:)

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: IT GIET OAN!!!

Bericht door Andre » 25 jun 2019, 10:38

Waarom een eigen stichting? Het kwf stichting bestaat al jaren het geld kan in 1 keer zo naar het KWF en hoeft niet eerst op een eigen stichting gestort te worden!

Het is een prestatie maar achter deze prestatie zit meer!
Laatst gewijzigd door Andre op 25 jun 2019, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: IT GIET OAN!!!

Bericht door ///Joost » 25 jun 2019, 10:42

https://www.kwf.nl/onderzoek/welk-onder ... tocht.aspx

KWF is niet de enige organisatie die onderzoek doet naar kanker. Er lopen waarschijnlijk wel honderden projecten. Via de stichting kan hij zelf kiezen waar het geld naar toe gaat.

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: IT GIET OAN!!!

Bericht door Andre » 25 jun 2019, 10:44

Precies Joost!

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: IT GIET OAN!!!

Bericht door ///Joost » 25 jun 2019, 10:46

Ben je nu sarcastisch? :hmmm:

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: IT GIET OAN!!!

Bericht door Andre » 25 jun 2019, 10:55

Trouw

Bekende Nederlanders zetten zich voornamelijk uit economische motieven in voor goede doelen, stelt Maussen. „Ze weten dat ze daardoor vaker in beeld komen en dat dat goed is voor hun marktwaarde. Op zich is daar niks mis mee, maar het zegt wel iets over hun beweegredenen. Ik weet dat ze soms gewoon geboekt worden via hun managementbureau en dat ze dus betaald krijgen voor hun inzet.”

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: IT GIET OAN!!!

Bericht door Robin » 25 jun 2019, 11:04

Dat was mij allang duidelijk. Vind het juist ook prima, want ze leveren prestaties. Maarten duikt letterlijk in 't gat wat die overheden(en andere foundations) een beetje laten liggen.

Online
Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: IT GIET OAN!!!

Bericht door Richardt. » 25 jun 2019, 11:05

Ach, ook al trekt Maarten er een paar ton tussenweg dat vind ik meer gerechtvaardigd na 2x zo'n monsterprestatie dan dat een willekeurige directeur van een goed doel dat doet,die nog nooit iets heeft gepresteerd

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: IT GIET OAN!!!

Bericht door Tom » 25 jun 2019, 11:16

Probleem is dat je dat soort dingen altijd achteraf hoort.
Je geeft geld, en achteraf hoor je dat er vanwege een schijtreden een groot deel niet op de plek van bestemming komt. Dat is bij alle goede doelen zo, of er nou een prestatie aan gekoppeld zit of niet. Hoeveel ze achterhouden doen ze altijd geheimzinnig over.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: IT GIET OAN!!!

Bericht door Eeuwe » 25 jun 2019, 11:20

Wat een discussie. Van mijn part graait ‘ie er een beetje tussenweg hoor, hij heeft er ook hard voor gepresteerd en zijn voedsel- en hotelkosten moeten ook betaald worden. Beetje naar de vrijwilligers, rest mooi naar een fonds of fondsen waar hij zelf uit kiezen kan. Klaar.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: IT GIET OAN!!!

Bericht door ///Joost » 25 jun 2019, 11:22

eBoonstra schreef: 25 jun 2019, 11:20 Wat een discussie. Van mijn part graait ‘ie er een beetje tussenweg hoor, hij heeft er ook hard voor gepresteerd en zijn voedsel- en hotelkosten moeten ook betaald worden. Beetje naar de vrijwilligers, rest mooi naar een fonds of fondsen waar hij zelf uit kiezen kan. Klaar.
+1, zo zie ik het ook. Hij zorgt er wel voor dat er enkele miljoenen naar kankeronderzoek gaan. Dat ie er zelf wellicht wat aan overhoudt vind ik geen probleem. Per saldo is er wel serieus geld naar onderzoek gegaan, wat door de overheid nooit gerealiseerd zou zijn. Ook bij Serious Request krijgen medewerkers en DJs gewoon betaald hoor. De jongelui in stadcentra die staan te bedelen om donateurs te winnen krijgen ook gewoon betaald per uur. Zo werkt het nu eenmaal. Zo lang je alles maar relatief ziet.

Helaas denken de azijnpissers te kort door de bocht. Aan een goede doelenactie mogen mensen zelf niets over houden. Tsja, dan is er ook weinig te organiseren, want voor niets gaat de zon op.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: IT GIET OAN!!!

Bericht door Eeuwe » 25 jun 2019, 11:33

Mee eens Joost, ik heb er ook niet zo’n moeite mee dat de directeur van bvb. het rode kruis geld verdient. Als het maar een beetje met proporties gebeurt, voor graaien ben je dan 100% op het verkeerde adres aan het roer. Dan had je directeur van een groot commercieel bedrijf moeten worden, je hebt ook een morele en maatschappelijke plicht als je een goed doel bestuurt vind ik.

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: IT GIET OAN!!!

Bericht door Elise » 25 jun 2019, 11:33

Andre schreef: 25 jun 2019, 10:38 Waarom een eigen stichting? Het kwf stichting bestaat al jaren het geld kan in 1 keer zo naar het KWF en hoeft niet eerst op een eigen stichting gestort te worden!

Het is een prestatie maar achter deze prestatie zit meer!
Om zo'n prestatie te leveren moet er lang en hard getraind worden (de investering), en als je lang en hard traint heb je geen tijd om centjes te verdienen dus die investering moet ergens van betaald worden.
Dus ik heb zo'n vermoeden dat dat allemaal uit die stichting betaald gaat worden (de bestuurder) en als er dan wat overblijft dit naar goede doelen gaat.

Feit is natuurlijk ook dat vele (oud) topsporters de schaapjes op het droge hebben, daar hoef je echt geen medelijden mee te hebben.
Ze weten ook allemaal perfect hoe ze met de media moeten omgaan...

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: IT GIET OAN!!!

Bericht door ///Joost » 25 jun 2019, 11:35

^^^eens. Vaak hebben die allemaal een goed georganiseerd pensioen.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: IT GIET OAN!!!

Bericht door JP » 25 jun 2019, 11:38

Met 38, waar zou die de rest van het jaar van leven ? Zal toch echt wat aan zijn strijkstok blijven hangen, maar inderdaad liever hij dan een of andere kwf-bobo

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: IT GIET OAN!!!

Bericht door Andre » 25 jun 2019, 11:49

Het vreemde is dat men vaak een eigen stichting heeft. Onder de noemer dan weten we waar het geld blijft. Het zijn vaak BN ers of mensen die een bn r wil worden of andere rijke mensen die een stichting starten.


Voordelen van een stichting, tip 2 – Geen Gebruikelijk loon

Bij de meeste rechtspersonen is het gebruikelijk dat er winst wordt nagestreefd. Het overschot van het resultaat wordt uitgekeerd aan aandeelhouders of leden en is dan belast. Deze belasting ligt lager dan de loonbelasting, waardoor elke commerciële ondernemer zo min mogelijk loon uit wil keren.

Vanwege het verschil tussen loon- en dividendbelasting heeft de wetgever de gebruikelijk loonregeling in het leven geroepen. Dit houdt in dat de bestuurder van een rechtspersoon zichzelf een redelijk loon uit moet keren. Voor wat redelijk is wordt over het algemeen aangesloten bij de concurrenten, of de sector in het algemeen.

Een stichting kent echter een winstuitkeringsverbod. Dit houdt in dat de bestuurders geen enkele reden hebben om hun salaris bewust laag te houden. Daarom is de gebruikelijk loonregeling niet van toepassing voor bestuurders van een stichting. Bestuurders mogen zichzelf uiteraard wel een salaris toekennen, zij zijn immers ‘gewoon’ personeel van de stichting.

https://www.firm24.com/kennisbank/3-voo ... stichting/

Dan zou je dit er nog bovenop kunnen organiseren.

Jou stichting hoeft geen belasting te betalen. Bestuurders van een stichting zijn niet in loondienst maar kunnen wel een vergoeding voor hun werkzaamheden ontvangen.

Er staan miljoenen van hardwerkende burgers die doneren.

Je zoon of vrouw of kennis begint een onderzoeks buro naar ziekten. Vanuit jou stichting maak je daar geld naar over. Ze hebben meteen een inkomen met een gecreeerde baan betaald van geld van de doneerders!

Het gaat me niet zo zeer om maarten maar je ziet de laatste tijd het fenomeen stichting goed doel wel heel vaak voorbij komen en dan vooral ook bij BN ers. Dan zoek je eens wat info op that s all. Er zijn leuke mogelijkheden met een stichting!

Uiteindelijk is het gewoon een keihard verdienmodel!
Laatst gewijzigd door Andre op 25 jun 2019, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: IT GIET OAN!!!

Bericht door Eeuwe » 25 jun 2019, 11:58

Ja eens..

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: IT GIET OAN!!!

Bericht door Elise » 25 jun 2019, 12:31

Andre schreef: 25 jun 2019, 11:49 Uiteindelijk is het gewoon een keihard verdienmodel!
Wat denk je dat meer oplevert, sponsoren zoeken of middels een stichting geld ophalen voor een goed doel?

Kijk naar Alpe d’HuZes en wat er daar aan de strijkstok bleef hangen.....

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: IT GIET OAN!!!

Bericht door Robin » 25 jun 2019, 12:49

Keek even de comments op nu.nl betr Maarten z'n megaprestatie:-)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: IT GIET OAN!!!

Bericht door Arthur » 25 jun 2019, 12:56

Durf daar eens kritisch op te reageren :) Zou NU.nl het lang laten staan? Je krijgt iig de half NL over je heen... Nu hoef ik daar niet kritisch op te reageren want ik vind het ook een topprestatie. Ook of het nu wel of niet belangeloos was.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: IT GIET OAN!!!

Bericht door Robin » 25 jun 2019, 13:02

Het ging mij om het woordje 'belangeloos' inderdaad. En dat ik dus geen hart heb. Mooi is dat:)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: IT GIET OAN!!!

Bericht door Arthur » 25 jun 2019, 13:05

Kun je niet een 11-stedentochtje doen met de M2C? Belangeloos :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dave van marion, Gert-jan, Google [Bot], Majestic-12 [Bot], Nico e39, Nivek, Rogerb, RS-Ron, Thomas H, Thomasss, TLRS, tomgtr en 150 gasten