Op dit moment zit ik op 3 mogelijkheden, maar een ding is zeker.... De BMW E39 gaat er uit. Ik wil wat 'nieuws' inclusief 24 maanden garantie.
Geen gezeur, wat degelijks voor het gezin. Als er wat aan de hand is vervangend vervoer etc etc etc.
Vol elektrisch staat voor nu niet meer op mijn optie lijst. de keuzes:
* Private lease van maximaal 12 maanden van bijvoorbeeld een Mini Countryman
12 Maanden lijkt mij een mooie periode. Is de auto te klein? Dan heb je er vooral niet teveel last van. Vaste lasten, maar met zoeken naar een goede aanbieding acceptabel. Meer afwisseling met wat 'apartere wagens'.
* We gaan weer zakelijk rijden. Segment net boven of vergelijkbaar met de golf. Geen lease, maar zakelijke koop.
Tja, 'degelijk'. Een A180? Een C180? Een V90? Ik vind de wagens werkelijk prachtig, maar 156PK....... In een wagen (bijvoorbeeld de C180) die eruitziet alsof 'ie er minimaal 300 heeft........ Golf? Been there, done that. Het jeukt wel, dit zou wel weer betekenen dat ik een keuze maak voor minimaal een jaar of 3. Het doet allemaal perfect waar het voor gemaakt is.
* Het Alpina verhaal herhalen, maar dan op zoek naar wat speciaals bij een Merk dealer.
Dat betekent dat ik dus ook bij zo'n keuze gewoon 18-24 maanden garantie wil. Budget prive vind ik toch anders. Er ligt een harde grens bij 35K. Meer dan dat uitgeven wil ik niet. Prive rijden betekent dat ik wel wat weer speciaals zou willen. Wat is speciaal & past binnen budget inclusief de 24 maanden garantie........ Voordeel van wat speciaals? Vaak schrijven ze niet te veel af & met de garantie blijven de kosten ook binnen de perken. Golf R / Alpina B3S (45K bij bergwerff....

De zoektocht is weer begonnen..... Nu op een rijtje krijgen waar ik zin in kan krijgen..... En dat vind ik lastig.