Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 11 jun 2019, 15:33

Top uitleg hoor, maar als ze wat voorzichtiger waren geweest hoef je achteraf het niet uit te leggen als mensen het nu uberhaupt nog geloven.
Juist omdat er aan alle kanten geframed en gelogen wordt is het lastig om te bepalen wat nu de zogenaamde waarheid is.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4497
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Eeuwe » 11 jun 2019, 15:49

Hier ook een FvD’er die voorheen VVD stemde. Van huis uit half CDA/half VVD.

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door frankie » 11 jun 2019, 15:56

Gert-jan schreef: 11 jun 2019, 13:38
Luco schreef: 08 jun 2019, 14:53 Het zal allemaal wel links zijn enzo, maar die FVD laat toch ook steeds meer een ander gezicht zien dan beloofd.
Vrouwen moeten achter het aanrecht, de oekraine zit achter de aanslag van de mh17, nog even en de Joden hebben hun verdiende loon gehad in de 2e wereldoorlog, kom op zeg, het zijn gewoon een stel neanderthalers die terug willen naar voor de middeleeuwen, je zou er maar op gestemd hebben, daar gaat je stem, verkwanseld.
Ik post hier niet zo veel maar lees altijd graag mee, ik vond dit te 'toevallig' om niet te posten dus vandaar deze reactie op Luco: https://forumvoordemocratie.nl/actueel/21-keer-geframed

Uiteraard valt er voor FVD ook nog een hoop te leren en is het achteraf mooi wonen zoals ze dat in twente zeggen, echter vind ik wel dat de traditionele media (en überhaupt de gemiddelde Nederlander) momenteel erg kort door de bocht is en zijn we vooral koppen aan het snellen als het op nieuws aankomt. Dus lijkt het vaak wel een race te zijn op de meeste clicks op een kop dus dan moet het al interessant of spraakmakend genoeg zijn om dat te doen.

Ik ben er overigens van overtuigd dat geen enkele partij echt kan doen wat hij belooft aangezien ons 'democratisch' systeem nu eenmaal zo werk momenteel.
Dat ze geframed worden zal best, maar die link waarin ze het uitleggen heeft ook wel een beetje "wij van wc eend" gehalte...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 11 jun 2019, 15:57

Gert-jan schreef: 11 jun 2019, 13:38
Luco schreef: 08 jun 2019, 14:53 Het zal allemaal wel links zijn enzo, maar die FVD laat toch ook steeds meer een ander gezicht zien dan beloofd.
Vrouwen moeten achter het aanrecht, de oekraine zit achter de aanslag van de mh17, nog even en de Joden hebben hun verdiende loon gehad in de 2e wereldoorlog, kom op zeg, het zijn gewoon een stel neanderthalers die terug willen naar voor de middeleeuwen, je zou er maar op gestemd hebben, daar gaat je stem, verkwanseld.
Ik post hier niet zo veel maar lees altijd graag mee, ik vond dit te 'toevallig' om niet te posten dus vandaar deze reactie op Luco: https://forumvoordemocratie.nl/actueel/21-keer-geframed

Uiteraard valt er voor FVD ook nog een hoop te leren en is het achteraf mooi wonen zoals ze dat in twente zeggen, echter vind ik wel dat de traditionele media (en überhaupt de gemiddelde Nederlander) momenteel erg kort door de bocht is en zijn we vooral koppen aan het snellen als het op nieuws aankomt. Dus lijkt het vaak wel een race te zijn op de meeste clicks op een kop dus dan moet het al interessant of spraakmakend genoeg zijn om dat te doen.

Ik ben er overigens van overtuigd dat geen enkele partij echt kan doen wat hij belooft aangezien ons 'democratisch' systeem nu eenmaal zo werk momenteel.

De laatste alinea;

IMHO; Partijen doen dan te makkelijk beloften, zeker als je weet dat er compromissen moeten worden gesloten. Omdat "het systeem nu een keer zo werk" is het breken van die beloften te makkelijk geworden, gaan alle partij principes over boord om de macht te handhaven dan wel te verkrijgen. Dat spel is maar beperkt houdbaar en zal de kloof tussen electoraat en de Haagsche politieke verder vergroten.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 11 jun 2019, 16:11

Beetje inherent aan de menselijke zucht naar macht en het principe democratie. Is hier niet anders dan in andere democratieen. Andere geteste bestuursvormen krijgen nog minder de handen op elkaar. Denk niet dat de weerstand van de kiezer hier verandering in gaat brengen tenzij je volk zo stom is als in Turkije en van een democratisch gekozen leider democratiesch een dictator maakt.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 11 jun 2019, 16:19

Soms denk ik wel eens dat een dictator niet zo verkeerd is, dan zwabberen we iig niet alle kanten op😁

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door WJ » 11 jun 2019, 16:21


Gebruikersavatar
Gert-jan
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 jun 2009, 14:27

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Gert-jan » 11 jun 2019, 16:22

Luco schreef: 11 jun 2019, 15:33 Top uitleg hoor, maar als ze wat voorzichtiger waren geweest hoef je achteraf het niet uit te leggen als mensen het nu uberhaupt nog geloven.
Juist omdat er aan alle kanten geframed en gelogen wordt is het lastig om te bepalen wat nu de zogenaamde waarheid is.
Uiteraard mee eens, wellicht nog wat te enthausiast en onbezonnen? Ik vind het juist wel een prettig geluid aangezien je het verschil ook enorm kon zien in het debat met Rutte tussen een doorgewinterde politicus en iemand die zegt wat hij denkt.
romo schreef: 11 jun 2019, 15:57De laatste alinea;

IMHO; Partijen doen dan te makkelijk beloften, zeker als je weet dat er compromissen moeten worden gesloten. Omdat "het systeem nu een keer zo werk" is het breken van die beloften te makkelijk geworden, gaan alle partij principes over boord om de macht te handhaven dan wel te verkrijgen. Dat spel is maar beperkt houdbaar en zal de kloof tussen electoraat en de Haagsche politieke verder vergroten.
Ook geen speld tussen te krijgen, maar als politieke partij ga je nooit aan tafel komen met ''wij beloven niet te veel aangezien we er straks misschien op terug moeten komen''. Ons huidige systeem zit momenteel zo in elkaar dat er nooit één partij of twee partijen met dezelfde denkwijze ''de macht'' kunnen pakken en kunnen doorvoeren wat ze willen. Aan de ene kant goed maar aan de andere kant dus compromissen sluiten. Ik denk dat we in de toekomst inderdaad meer inspraak zullen moeten krijgen van het electoraat indien we deze vorm van democratie in leven willen houden.

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 11 jun 2019, 16:58

Luco schreef: 11 jun 2019, 16:19 Soms denk ik wel eens dat een dictator niet zo verkeerd is, dan zwabberen we iig niet alle kanten op😁
Ja dat denk ik ook, een paar jaartjes onder Oztruk, Kuzu of Klaver zal Nederland goed doen :hmmm:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 11 jun 2019, 17:02

a)proleet
b)Tokkie
c)racist

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 11 jun 2019, 17:16

Gert-jan schreef: 11 jun 2019, 16:22
Luco schreef: 11 jun 2019, 15:33 Top uitleg hoor, maar als ze wat voorzichtiger waren geweest hoef je achteraf het niet uit te leggen als mensen het nu uberhaupt nog geloven.
Juist omdat er aan alle kanten geframed en gelogen wordt is het lastig om te bepalen wat nu de zogenaamde waarheid is.
Uiteraard mee eens, wellicht nog wat te enthausiast en onbezonnen? Ik vind het juist wel een prettig geluid aangezien je het verschil ook enorm kon zien in het debat met Rutte tussen een doorgewinterde politicus en iemand die zegt wat hij denkt.
romo schreef: 11 jun 2019, 15:57De laatste alinea;

IMHO; Partijen doen dan te makkelijk beloften, zeker als je weet dat er compromissen moeten worden gesloten. Omdat "het systeem nu een keer zo werk" is het breken van die beloften te makkelijk geworden, gaan alle partij principes over boord om de macht te handhaven dan wel te verkrijgen. Dat spel is maar beperkt houdbaar en zal de kloof tussen electoraat en de Haagsche politieke verder vergroten.
Ook geen speld tussen te krijgen, maar als politieke partij ga je nooit aan tafel komen met ''wij beloven niet te veel aangezien we er straks misschien op terug moeten komen''. Ons huidige systeem zit momenteel zo in elkaar dat er nooit één partij of twee partijen met dezelfde denkwijze ''de macht'' kunnen pakken en kunnen doorvoeren wat ze willen. Aan de ene kant goed maar aan de andere kant dus compromissen sluiten. Ik denk dat we in de toekomst inderdaad meer inspraak zullen moeten krijgen van het electoraat indien we deze vorm van democratie in leven willen houden.
Alleen wel jammer dat die nu ineens zijn keutel intrekt betreft de Joden.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 11 jun 2019, 17:17

Elise schreef: 11 jun 2019, 16:58
Luco schreef: 11 jun 2019, 16:19 Soms denk ik wel eens dat een dictator niet zo verkeerd is, dan zwabberen we iig niet alle kanten op😁
Ja dat denk ik ook, een paar jaartjes onder Oztruk, Kuzu of Klaver zal Nederland goed doen :hmmm:
Lol Elise, ik had wel een iets ander soort dictator in gedachte :lol:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 11 jun 2019, 17:21

rofl mao:)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 11 jun 2019, 17:59

:mrgreen:

Gebruikersavatar
tuurgtt
Berichten: 694
Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
Auto: M140i
Locatie: Headvillage

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tuurgtt » 11 jun 2019, 21:54

Robin schreef: 11 jun 2019, 17:02 a)proleet
b)Tokkie
c)racist
Laat Trump hier nou buiten joh. Het topic gaat over Nederland. :)

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 12 jun 2019, 08:08

:)
Die racistische tokkie-proleet, wat een dwaas, we staan aan de vooravond van WWIII, het is twee-voor-twaalf de US economie stevent op een bankroet af. De recente US interventions geschiedenis van pakweg de laatste 50 jaar, Vietnam, Watergate, Iran, Eerste Golf Oorlog, 9/11, Irak, Lybië, Arabische Lente, Syrië en alles wat er tussen zit en er na komt, wat een bloedvergieten heeft die Trump, in die paar jaar aan de macht, veroorzaakt. Vergelijkbaar met de ons welbekende dictators van weleer. Hij moet afgezet en wel asap!

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Peric » 12 jun 2019, 15:47

Zo wordt het Amerikaanse volk wél geïndoctrineerd ja. Het is allemaal zijn schuld.

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door 350 Z » 12 jun 2019, 16:08

Lijkt wel NL met het continu framen van FvD en de PVV door links.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 12 jun 2019, 17:03

Robin schreef: 12 jun 2019, 08:08 :)
Die racistische tokkie-proleet, wat een dwaas, we staan aan de vooravond van WWIII, het is twee-voor-twaalf de US economie stevent op een bankroet af. De recente US interventions geschiedenis van pakweg de laatste 50 jaar, Vietnam, Watergate, Iran, Eerste Golf Oorlog, 9/11, Irak, Lybië, Arabische Lente, Syrië en alles wat er tussen zit en er na komt, wat een bloedvergieten heeft die Trump, in die paar jaar aan de macht, veroorzaakt. Vergelijkbaar met de ons welbekende dictators van weleer. Hij moet afgezet en wel asap!


Top samenvatting IMO !

Obama is king drone attack om eens wat te noemen, Kennedy is de grootse vrouwen versierder in het Witte Huis ooit, grab `m by the pussy is daar een "lege doos"bij vergeleken, Clinton hield van sigaren, niet perse om te roken, allemaal "respectabele" democraten.

Na ja, the list is long......

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Peric » 12 jun 2019, 17:05

Dat is zowat uitgevonden in Amerika hoor. Daar gebeurt het aan de lopende band.
Nu vooral met Youtubers, die worden met bosjes 'de-monitized'. Zodat ze niets meer verdienen met hun kanaal. Dat allemaal opgezet door linkse crybabies die allemaal zo beledigd zijn door dat soort filmpjes..

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 12 jun 2019, 17:26

350 Z schreef: 12 jun 2019, 16:08 Lijkt wel NL met het continu framen van FvD en de PVV door links.
Ja.

Want dat doen Geert en Thierry natuurlijk niet. Daar schijnt de zon uit hun reet.

Laat me niet lachen. Als het op framing aankomt doet heel Den Haag daar fanatiek aan mee.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 12 jun 2019, 17:27

350 Z schreef: 12 jun 2019, 16:08 Lijkt wel NL met het continu framen van FvD en de PVV door links.
Misschien moeten ze ook nadenken als politicus voor ze hun bek maar een douw geven, dan roep je het ook wel over jezelf af.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 12 jun 2019, 18:01

Luco schreef: 12 jun 2019, 17:27
350 Z schreef: 12 jun 2019, 16:08 Lijkt wel NL met het continu framen van FvD en de PVV door links.
Misschien moeten ze ook nadenken als politicus voor ze hun bek maar een douw geven, dan roep je het ook wel over jezelf af.
Ik zal 't Pim doorgeven. Oh wacht....

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 12 jun 2019, 18:14

Die is zwaar onder de gordel Robin, Pim was de meest welbespraakte van allemaal en imho niet te vergelijken met de pvv en fvd

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 12 jun 2019, 18:34

Oh?

Was inderdaad... maarja door die moord en op Theo kreeg je natuurlijk een kentering en ziehier het resultaat Wilders, Baudet. En alle racisten en proleten stemmen op hun. Geloof je't zelf?:)

Pim lokte natuurlijk ook uit en was ook niet vies van zwart wit denk en zegswijzes, maar we weten hoe 't is afgelopen en hoe we er nu voor staan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1234pk6, Erik dB, Geertmans, Google [Bot], MParallel, Wimo, Wout309t, Zed240 en 166 gasten