F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Luco » 10 jun 2019, 16:55

Mari Oh Oh! schreef: 10 jun 2019, 16:53
Luco schreef: 10 jun 2019, 16:37 Al had het modepoppetje het echt zo erg gevonden om zo te winnen had die vettel die 5 sec gegeven.
Allemaal voor de show en zijn imago, great fans here, high fans you are great, i do not like to win this way, blablablablablabla :kotsen:
Waarom? Hij probeerde hem in te halen om echt te winnen, die 5s weggeven kun je toch niet serieus menen of wel? Dat raakt echt kant nog wal... Ja, als je iemand niet mag(zo dacht ik ook altijd over Schumacher) kan je jezelf wijsmaken dat zo'n opmerking hout snijdt, dus snap wel ongeveer waar je het vandaan haalt. ;)
Dan moet die ook niet zo gemaakt verontwaardigd doen en gewoon zeggen, hee Seb je hebt een fout gemaakt omdat ik je onder druk zette en ik heb dus verdiend gewonnen en jij bent een prutser die bezwijkt onder druk :lol: :tooth:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Arthur » 10 jun 2019, 17:00

Mari Oh Oh! schreef: 10 jun 2019, 16:33
Arthur schreef: 10 jun 2019, 15:30
Mari Oh Oh! schreef: 10 jun 2019, 11:41 Ik zie je punt niet? Vettel reed op de limiet én maakte een fout. Wie daar als winnaar uitkomt maakt het op de baan niet spannender of minder spannend. Jij had graag een andere uitslag gezien, maar dat maakt voor de spanning binnen deze race geen hol uit(Lewis bleef net zo hard pushen). Sterker nog de show van Vettel achteraf was best amusant, dat hadden we anders gemist.
Ach houd daar toch over op; Lewis die bleef pushen? Ook gewoon voor de bühne. Zo van kijk mij eens goed bezig zijn, ik wil echt als 1e over de streep. Geloof ik geen hol van, de race was al gewonnen bij die 5s penalty. De rest is bij die gast alleen voor de show.
Jij denk dat hij net zo blij is om zo te winnen? Dan heb je wel een heel vertekend beeld van hem, maar zoveel was al duidelijk.
Nee, dat denk ik niet. Daar heb ik het helemaal niet over, zoals je kunt lezen. En wie een vertekend beeld van wie heeft vraag ik mij ook af :)

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Mari Oh Oh! » 10 jun 2019, 17:01

Luco schreef: 10 jun 2019, 16:55
Mari Oh Oh! schreef: 10 jun 2019, 16:53
Luco schreef: 10 jun 2019, 16:37 Al had het modepoppetje het echt zo erg gevonden om zo te winnen had die vettel die 5 sec gegeven.
Allemaal voor de show en zijn imago, great fans here, high fans you are great, i do not like to win this way, blablablablablabla :kotsen:
Waarom? Hij probeerde hem in te halen om echt te winnen, die 5s weggeven kun je toch niet serieus menen of wel? Dat raakt echt kant nog wal... Ja, als je iemand niet mag(zo dacht ik ook altijd over Schumacher) kan je jezelf wijsmaken dat zo'n opmerking hout snijdt, dus snap wel ongeveer waar je het vandaan haalt. ;)
Dan moet die ook niet zo gemaakt verontwaardigd doen en gewoon zeggen, hee Seb je hebt een fout gemaakt omdat ik je onder druk zette en ik heb dus verdiend gewonnen en jij bent een prutser die bezwijkt onder druk :lol: :tooth:
Dat hij het liever anders had gezien was ie ook vrij duidelijk over of niet? Dus nee dan wrijf je het er juist niet op zo'n manier in. Als hij dat wel had gedaan had je ook liggen zaniken.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Niels » 10 jun 2019, 17:03

Druk is natuurlijk onderdeel van het racen evenals dat je wel eens van de baan schiet. Dat maakt het juist interessant. Maar zoals Arjan zegt, "swap positions" was nog een optie geweest omdat Vettel voorrang nam terug op de baan komende maar voor de rest.... Het lijkt bijna verboden om de fout in te gaan als ik sommige reacties zo lees.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Mari Oh Oh! » 10 jun 2019, 17:04

Arthur schreef: 10 jun 2019, 17:00
Mari Oh Oh! schreef: 10 jun 2019, 16:33
Arthur schreef: 10 jun 2019, 15:30

Ach houd daar toch over op; Lewis die bleef pushen? Ook gewoon voor de bühne. Zo van kijk mij eens goed bezig zijn, ik wil echt als 1e over de streep. Geloof ik geen hol van, de race was al gewonnen bij die 5s penalty. De rest is bij die gast alleen voor de show.
Jij denk dat hij net zo blij is om zo te winnen? Dan heb je wel een heel vertekend beeld van hem, maar zoveel was al duidelijk.
Nee, dat denk ik niet. Daar heb ik het helemaal niet over, zoals je kunt lezen. En wie een vertekend beeld van wie heeft vraag ik mij ook af :)
Je posts getuigen van genoeg afkeer van Lewis, voor jou vast om goede redenen. Dat beeld schets je zelf ;)

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Hielke » 10 jun 2019, 17:05

ArjandeV schreef: 10 jun 2019, 15:56

En met name dit laatste vind ik dus veel interessanter, Vettel is niet meer de racer, sterker nog, wat hij dat eigenlijk ooit? Reedt hij in zijn Redbull tijd ook niet alleen naar een overwinning als hij vooraan startte? Kwam hij nou echt vaak door het veld?
Vroeger kon ie wel meer, al was ie in z'n beste tijd nooit op het niveau van Verstappen en Hamilton nu.

Het is jammer dat ie zo in kakt. Met de huidige twee rijders gaat 't 'm bij Ferrari niet worden. Verstappen moet daar naartoe. Of Hamilton. En dan Verstappen naar Mercedes.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Arthur » 10 jun 2019, 17:06

@Mari Oh Oh; Maar jij vindt dat vertekend, ik vind dat het reëel is.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Mari Oh Oh! » 10 jun 2019, 17:08

Niels schreef: 10 jun 2019, 17:03 Druk is natuurlijk onderdeel van het racen evenals dat je wel eens van de baan schiet. Dat maakt het juist interessant. Maar zoals Arjan zegt, "swap positions" was nog een optie geweest omdat Vettel voorrang nam terug op de baan komende maar voor de rest.... Het lijkt bijna verboden om de fout in te gaan als ik sommige reacties zo lees.
Ik zeg toch niks anders? Ik vind een straf(inclusief penalty points) net zo vertrokken. Een swap position had ik een veel elegantere oplossing gevonden die ook nog eens de strijd tot het eind levend had gehouden

...en de finishvolgorde kloppend.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Luco » 10 jun 2019, 17:13

Kort samengevat:

Volgens de regels was de straf terecht, maar vind (bijna) iedereen dat het de race verziekt heeft en er een elegantere oplossing had kunnen zijn (positie wisselen) en knokken tot het einde.

(waarom heeft Hamilton hem nou niet tijdens de race in de muur gezet ipv in de vrije training, dan had het weer een beetje spannend geweest) :tooth:
Laatst gewijzigd door Luco op 10 jun 2019, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Spijkerhard » 10 jun 2019, 17:15

Swap positions komt toch alleen maar voor als posities terug gegeven moeten worden? Swap positions in dit geval zou dus een unicum zijn, nergens in de regels voorkomen, en daardoor nog meer ophef veroorzaken, dan nu het geval is waarbij de wedstrijdleiding regels probeert te handhaven.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Luco » 10 jun 2019, 17:17

Spijkerhard schreef: 10 jun 2019, 17:15 Swap positions komt toch alleen maar voor als posities terug gegeven moeten worden? Swap positions in dit geval zou dus een unicum zijn, nergens in de regels voorkomen, en daardoor nog meer ophef veroorzaken, dan nu het geval is waarbij de wedstrijdleiding regels probeert te handhaven.
leaving the track and gaining een advantage kan je een positiewisseling op doen.

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3244
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door ADV » 10 jun 2019, 18:30

Ze zouden het gewoon als 'straf' moeten toevoegen aan de regels dus.. 5s is nu de lichtste straf die ze kunnen geven.. en als je onafhankelijk kijkt kon de FIA het dus ook niet goed doen, 5s is eigenlijk too much, niks doen is ook niet helemaal correct, want meneer heeft een unsafe rejoin. En dan kan je nog zo hard werken om hem uit de muur te houden en dan mocht er geen andere oplossing zijn dan dit, maar unsafe rejoin is unsafe rejoin. Als er geen gras had gelegen maar grind was hij misschien wel veel meer vertraagd en was het heel anders gegaan. Nahjah, in de huidige situatie zijn er alleen maar verliezers, iedereen, incl hamilton houdt er toch een zure smaak aan over. Als sportman en als teamspeler ben je het aan je team verplicht om tot het gaatje te gaan en aan niemand anders denken dan jezelf, dat je hem liever on-track had ingehaald en op die manier gewonnen, dat mag duidelijk zijn en dat maakt Hamiltons commentaar. Maar no-fucking way dat hij zoiets zou weggeven, en je bent ook gewoon een loser als je dat wel zou doen.. Andersom snap ik Vettel ook wel, maar hij maakt uiteindelijk de fout en bezwijkt..

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Luco » 10 jun 2019, 19:19

Vind je?
Voor mij ben je juist een groot sportman als je weet wanneer je verslagen bent en de overwinning aan je tegenstander laat.
Liever dan op deze manier winnen. Want als je niet op deze manier wil winnen, win je toch niet.

Maar goed ik snap ook dat dit een naïeve gedachte is.

Eigenlijk vind ik je een grotere loser als net doet alsof je het erg vind maar intussen geniepig staat te smilen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Arthur » 10 jun 2019, 19:35

In het, vaak verguisde, voetbal gebeurde het laatst wel. Engeland, championship geloof ik. Onterechte goal voor de ene club en die liet meteen daarna de andere club vrije doorgang en was het weer gelijk (1-1).

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Enrico » 10 jun 2019, 21:36

Hielke schreef: 09 jun 2019, 23:38 Heb op youtube een aantal keren de herhaling terug gezien. Vettel kwam op sukkeltempo van het gras af, had het midden van de baan niet eens hoeven oversteken als ie direct wat naar links had gestuurd. In plaats daarvan vangt ie Hamilton bewust op. Appeltje eitje uitspraak van de stewards.
Koop een premium youtube abbo.. slakken tempo pfff :)
Laatst gewijzigd door Enrico op 10 jun 2019, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Enrico » 10 jun 2019, 21:41

Robin schreef: 10 jun 2019, 11:17
indobesar schreef: 10 jun 2019, 11:15 Ik begrijp niet wat etnisch afkomst hiermee te maken heeft, als je dat bedoelt.

Doel je op politieke correctheid, dan is het meer Roger Federer. :)
Ik begrijp 't wel. Lewis was 'nodig' in het door EU en Z Amerikanen geregeerde F1 wereldje....kijkcijfers. Nu vindt de 'black community' het ook interessant. Weet ik uit eerste hand.
Was fantastisch. Spannend tot de allerlaatste bocht net als bijna elke race. F1 dood saai in vergelijking

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Enrico » 10 jun 2019, 21:42

Toch wel geprotesteerd.... en nu? Kansloos maar welicht zet het de FIA aan het nadenken.
Laatst gewijzigd door Enrico op 10 jun 2019, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Knot » 10 jun 2019, 21:46

Belangrijker, ik hoorde dat hij op het gas bleef staan, als dat zo is dan ving hij m wel bevust op en kunnen ze dan aan de hand van de analyse data onderbouwen.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Enrico » 10 jun 2019, 21:57

Knot schreef: 10 jun 2019, 21:46 Belangrijker, ik hoorde dat hij op het gas bleef staan, als dat zo is dan ving hij m wel bevust op en kunnen ze dan aan de hand van de analyse data onderbouwen.
Hoorde je dat van de Stewards? :clap:
Ik hoorde dat Hamilton zijn bekker naar Seb gaat opstuuren met een dank brief. Thanks for the points Seb no hard feelings, the fans are great! The team is amazing, my wingman sucks but thats ok because a win is a win and im a winner!!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door JP » 11 jun 2019, 02:11

Jaja, aftergone is nice living !!

Frank_Sch
Berichten: 2117
Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Frank_Sch » 11 jun 2019, 08:06

Misschien moeten we even analyseren wat Ham bedoelt met ‘liever niet op deze manier winnen’. Ik denk dat hij bedoelt dat hij liever normaal wint dan via zo’n tijdstraf. Maar als de keuze is tussen 2e of 1e met tijdstraf, dan kiest ie natuurlijk voor dat laatste. En dat doen ze allemaal. Vettel had dat voordeel te Monaco, was ie echt wel blij mee hoor.
En Verstappen vond zelfs dat ie pech had toen Leclerc zn auto ging stotteren terwijl ie op kop reed. Ja wat een pech dat Max geen geluk had bij de pech van Leclerc.
Vettel is een jankerd!

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door ErikS » 11 jun 2019, 08:45

Het grootste verschil is wat mij betreft dat Hamilton al te vroeg van het gas af ging. (want hij zat er al een halve autolengte naast)
Max had hem er naast gezet.......
Ik weet zeker dat Vettel dan 10 cm meer ruimte had gelaten & dat het gewoon een prachtig gevecht was geworden.

Hamilton is wel een tikkie teveel nadenkend aan het rijden wat mij betreft.
Negatief voor de sport.

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door RS-Ron » 11 jun 2019, 09:58

Wat mij betreft dwingt Hamilton Vettel gewoon in een fout. En dat heeft Vettel wel vaker. Daarna krijg je als rijders te maken met de stewards. Dan ben je als teams de regie dus kwijt over je eigen race. Juist daar komt het team wat mij betreft om de hoek kijken. Daar maak je als team het verschil. Wellicht heb ik het gemist, maar ik het Ferrari niet tegen Vettel horen zeggen, kut voor je vriend, maar wij gaan je helpen. We gaan Hamilton in de sandwitch kraken want Bottas rijdt in de vakantiemodus dus die zijn we ff kwijt. Dus Leclerc in de versnellingsbak van Hamilton krijgen en op het rechte stuk met DRS met Hamilton aan de slag. De Ferrari was daar een klap sneller dan Mercedes. Dan pak je als team de regie weer terug. Nu laten ze zich als knulletjes piepelen door Wolf en consorten. Die spelen dat spelletje perfect. Als Max het zat is bij RB en Ferrari een vervanger van Vettel zoekt moet ie wel een Brawn achtig type meenemen, anders is ie nog fucked.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Arthur » 11 jun 2019, 10:09

Idd, Ron. Dat dacht ik ook. Laat Leclerc op Hamilton inlopen en het gevecht aangaan. Maar nee hoor... Maar ik kan het ook gemist hebben want ik heb teruggekeken en niet alles gehoord of gezien.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Downforce Hans » 11 jun 2019, 10:22

Vettel had gewoon Hamilton voor moeten laten gaan en dan het gevecht weer aan moeten gaan. Dat had een hoop gezeur voorkomen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Marc Sierra en 88 gasten