F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
- mrbbs
- Berichten: 1480
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Wat een onzin dat Lewis durft uit te kramen.. ik zou maar gauw toegeven dat de reactie van MercedesAMGF1 onzin was.
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
- mrbbs
- Berichten: 1480
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Ik dacht dat Hamilton een racer was. You win some you lose some. Geef dat gewoon toe.
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
beelden Hamilton die Ricardo afsnijdt in monaco na het missen van de chicane, niet bestraft
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Mijn mening is dat Vettel zeker geen straf verdient omdat ie zijn auto op de baan houdt, maar verloor daarmee wel genoeg tijd om zijn plek te verliezen. Dus ja vind eigenlijk wel dat hij bij die actie zijn plek eigenlijk op had moeten geven, maar niet vanwege een bewuste actie. Dat kàn je hem niet aanrekenen. Noem het maar rejoining the track to maintain an advantage.
- mrbbs
- Berichten: 1480
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Misschien maar deze tweet eens lezen:
https://twitter.com/MarioAndretti/statu ... 2631928832
Ze zouden beter een voorbeeld nemen aan IndyCar. minder bullshit, meer racing.
https://twitter.com/MarioAndretti/statu ... 2631928832
Ze zouden beter een voorbeeld nemen aan IndyCar. minder bullshit, meer racing.
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Had hij de kans gehad Hamilton met drs weer voorbij te gaan. was veel beter dan de stomme 5sec penalty.Mari Oh Oh! schreef: ↑09 jun 2019, 22:47 Mijn mening is dat Vettel zeker geen straf verdient omdat ie zijn auto op de baan houdt, maar verloor daarmee wel genoeg tijd om zijn plek te verliezen. Dus ja vind eigenlijk wel dat hij bij die actie zijn plek eigenlijk op had moeten geven, maar niet vanwege een bewuste actie. Dat kàn je hem niet aanrekenen. Noem het maar rejoining the track to maintain an advantage.
-
- Berichten: 2117
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Vettel maakt die remfout, snap best dat hij daarna al moeite genoeg heeft om m weer de baan op te krijgen. Maar als je de baan af gaat, mag je een ander toch niet hinderen? Ook al kon hij daar niks aan doen, dan nog had Ham daar dik last van. Terechte straf, Ham wederom mazzel. Of zette Ham Vettel zodanig onder druk dat Vettel weer (voor de zoveelste keer) de fout in ging? Zo kan je ook denken dat Ham het dus afdwingt.
Gasly begint nu zo langzaam aan wel door zijn potje krediet heen te gaan.
Gasly begint nu zo langzaam aan wel door zijn potje krediet heen te gaan.
Laatst gewijzigd door Frank_Sch op 09 jun 2019, 22:52, 2 keer totaal gewijzigd.
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
spot on!mrbbs schreef: ↑09 jun 2019, 22:49 Misschien maar deze tweet eens lezen:
https://twitter.com/MarioAndretti/statu ... 2631928832
Ze zouden beter een voorbeeld nemen aan IndyCar. minder bullshit, meer racing.
- WJ
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Nee, je mag niet gevaarlijk terug de baan opkomen. Maar hij schoot gewoon door, het is niet zo dat die stil had kunnen staan op gras of genoeg af had kunnen remmen. Hij schoot eigenlijk gewoon door, niks aan te doen.Frank_Sch schreef: ↑09 jun 2019, 22:50 Vettel maakt die fout, snap best dat hij al moeite genoeg heeft om m weer de baan op te krijgen. Maar als je de baan af gaat, mag je een ander toch niet hinderen? Ook al kon hij daar niks aan doen, dan nog had Ham daar dik last van. Terechte straf, Ham wederom mazzel. Of zette Ham Vettel zodanig onder druk dat Vettel weer (voor de zoveelste keer) de fout in ging? Zo kan je ook denken dat Ham het dus afdwingt.
Gasly begint nu zo langzaam aan wel door zijn potje krediet heen te gaan.
Ja, volledig mee eens.mrbbs schreef: ↑09 jun 2019, 22:49 Misschien maar deze tweet eens lezen:
https://twitter.com/MarioAndretti/statu ... 2631928832
Ze zouden beter een voorbeeld nemen aan IndyCar. minder bullshit, meer racing.
Anyway, Gasly... Haalt die het einde van het seizoen in de RB?
- mrbbs
- Berichten: 1480
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Moet je naar de persconferentie luisteren van Vettel. +111111111
- mrbbs
- Berichten: 1480
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
En SkySportsF1 is ook zooooo biased. Ongelooflijk.
- Enrico
- Berichten: 3266
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Als iemand een unsafe situatie creert was dat Hamilton door niet te anticiperen dat vettel zijn auto niet meer onder conttole heeft.
- WJ
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Team Radio with Hulkenberg near the end of the race is very interesting
Hulkenberg catches Ricciardo with around 10-15 laps to go. This is just me paraphrasing the radio with his engineer over a few laps.
Engineer: “Nico, we are being told to hold position”
Nico: “That’s bullshit”
Engineer: “We need to cool the car, please open a gap to Danny”
no response, stays right behind Ricciardo
Engineer: “We need to cool the car Nico, please open a 2 second gap”
Nico: “Well I can get in front and cool the car then”
Engineer repeats order to cool the car several more times, each time sounding more stern and heated.
Nico: “Just tell me not to race, it’s okay”
Engineer (almost angry at this point): “You are NOT racing, we’ve been told to hold position, open a 2 second gap in front.”
Nico finally falls back
Laatst gewijzigd door WJ op 09 jun 2019, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
5s vind ik sowieso een slechte straf. Het kan je 0 tot 2(misschien zelfs 3) plekken kosten. Als je vindt dat iemand een plek winst(of behoud) heeft behaald door een actie(bewust of door een fout) laat hem dan die plek inleveren(als dar bog mogelijk is). Dat was voor Max op Monaco ook beter geweest. Plek terug geven aan Bottas was prima geweest, maar dat ie ook een plek aan Vettel verloor door de aard van het circuit is natuurlijk maf. Het had overigens ook 0 plekken kunnen zijn als Hamilton wel goede banden had gehad en ze samen weg hadden kunnen rijden.Enrico schreef: ↑09 jun 2019, 22:50Had hij de kans gehad Hamilton met drs weer voorbij te gaan. was veel beter dan de stomme 5sec penalty.Mari Oh Oh! schreef: ↑09 jun 2019, 22:47 Mijn mening is dat Vettel zeker geen straf verdient omdat ie zijn auto op de baan houdt, maar verloor daarmee wel genoeg tijd om zijn plek te verliezen. Dus ja vind eigenlijk wel dat hij bij die actie zijn plek eigenlijk op had moeten geven, maar niet vanwege een bewuste actie. Dat kàn je hem niet aanrekenen. Noem het maar rejoining the track to maintain an advantage.
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Je ziet in de bocht naar rechts, Vettel nog een poging doen m op t asfalt te houden, dat lukt niet.
Eieren voor zn geld: hij gaat het gras op. daar kun je alleen nog maar recht uit, remmen onmogelijk, dan draaien je wielen niet meer en ga je recht uit. Nu zie je de Ferrari zelf nog iets naar links af buigen.
Terug op het asfalt is de eerste reflex grip krijgen, daarvoor moet Seb even tegen sturen, naar rechts. Met de overgehouden snelheid links op het asfalt proberen te houden, had waarschijnlijk geleid tot het uitbreken van de auto, en dan was t voor beiden misschien slechter afgelopen.
Overweging voor de wedstrijdleiding is denk ik toch dat Seb bij het opkomen van de baan anderen gehinderd heeft. Was er meer ruimte geweest, dan was Ham eromheen gereden, of had Ham er iets verder achter gezeten, was hij er links voorbij gereden.
Dus mooi dat Seb de auto hit de muur hield, maar wel substantieel een ander gehinderd.
Was er geen straf uitgedeeld, had de FIA waarschijnlijk ook veel kritiek gekregen. Ferrari International Assistance enzo. Als wedstrijdleiding kun je het moeilijk goed doen, en moet je met veel vergelijkbare gevallen een lijn trekken, dat lijken ze wel te doen. Maar ja, wat is vergelijkbaar, 100% vergelijkbaar is weer zeldzaam.
De reactie van Vettel is begrijpelijk en vermakelijk. De emotie loopt hoog op. Toch had ie IMHO beter alles uit de kast gehaald om een gat van 5 seconden te trekken. De Mercedes was misschien sneller, maar Leclerq reed daar sneller dan Vettel (ook later gewisseld?), de Mercedes leek wat kuren te vertonen, maar vooral Was Vettel met frustratie bezig, ipv knallen.
Voor mij was Renault eigenlijk wel de verassing van Canada. Voor een RB blijven zegt zowel wat over Renault en over Gasly. Die RB zal wel een lastige auto zijn, met een veel te smalle operating window, waar Max dan wel net mee om kan gaan, maar dat stoeltje lijkt me toch geschikt te worden voor een volgende kandidaat.
En ook blijkt dat het gat van RB naar voren niet kleiner wordt, in tegendeel. Veel werk aan de winkel, maar waar zit het potentieel? Ferrari en Mercedes zitten ook niet stil, vooral omdat het verschil tussen hen kleiner lijkt te worden...
Eieren voor zn geld: hij gaat het gras op. daar kun je alleen nog maar recht uit, remmen onmogelijk, dan draaien je wielen niet meer en ga je recht uit. Nu zie je de Ferrari zelf nog iets naar links af buigen.
Terug op het asfalt is de eerste reflex grip krijgen, daarvoor moet Seb even tegen sturen, naar rechts. Met de overgehouden snelheid links op het asfalt proberen te houden, had waarschijnlijk geleid tot het uitbreken van de auto, en dan was t voor beiden misschien slechter afgelopen.
Overweging voor de wedstrijdleiding is denk ik toch dat Seb bij het opkomen van de baan anderen gehinderd heeft. Was er meer ruimte geweest, dan was Ham eromheen gereden, of had Ham er iets verder achter gezeten, was hij er links voorbij gereden.
Dus mooi dat Seb de auto hit de muur hield, maar wel substantieel een ander gehinderd.
Was er geen straf uitgedeeld, had de FIA waarschijnlijk ook veel kritiek gekregen. Ferrari International Assistance enzo. Als wedstrijdleiding kun je het moeilijk goed doen, en moet je met veel vergelijkbare gevallen een lijn trekken, dat lijken ze wel te doen. Maar ja, wat is vergelijkbaar, 100% vergelijkbaar is weer zeldzaam.
De reactie van Vettel is begrijpelijk en vermakelijk. De emotie loopt hoog op. Toch had ie IMHO beter alles uit de kast gehaald om een gat van 5 seconden te trekken. De Mercedes was misschien sneller, maar Leclerq reed daar sneller dan Vettel (ook later gewisseld?), de Mercedes leek wat kuren te vertonen, maar vooral Was Vettel met frustratie bezig, ipv knallen.
Voor mij was Renault eigenlijk wel de verassing van Canada. Voor een RB blijven zegt zowel wat over Renault en over Gasly. Die RB zal wel een lastige auto zijn, met een veel te smalle operating window, waar Max dan wel net mee om kan gaan, maar dat stoeltje lijkt me toch geschikt te worden voor een volgende kandidaat.
En ook blijkt dat het gat van RB naar voren niet kleiner wordt, in tegendeel. Veel werk aan de winkel, maar waar zit het potentieel? Ferrari en Mercedes zitten ook niet stil, vooral omdat het verschil tussen hen kleiner lijkt te worden...
- Hielke
- Berichten: 11436
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Heb op youtube een aantal keren de herhaling terug gezien. Vettel kwam op sukkeltempo van het gras af, had het midden van de baan niet eens hoeven oversteken als ie direct wat naar links had gestuurd. In plaats daarvan vangt ie Hamilton bewust op. Appeltje eitje uitspraak van de stewards.
- RS-Ron
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Ferrari moet eens leren als team te gaan werken. Zodra Vetter de straf krijgt ga op de juiste plekken waar Hamilton niet in kan halen van het gas. Dan sluit LeClerc aan en moet Hamilton gaan verdedigen. Dan lukt het wellicht beter om bij Hamilton weg te rijden. Plus het feit dat LeClerc best een gok kan nemen om hem naast Hamilton te zetten, die heeft het meeste te verliezen. Bottas was even bezig met Ricciardo dus die kon Hamilton niet steunen.
Gr Ron
Gr Ron
-
- Berichten: 21697
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Vettel z’n fout zat eigenlijk voor de bocht, daar verloor hij controle. Wat hij daarna deed was het beste en enige wat hij kon doen: z’n auto weer onder controle krijgen en uit de muur houden.
Iemand straffen omdat ie (in het heetst van de strijd) de controle verliest zou onzin zijn. Iemand straffen die er alles aan doet om de auto uit de muur te houden straffen kan ook niet.
Kortom onzin straf en terecht dat ie pissig is. Wellicht wat kinderachtig gedrag daarna maar ik kon het wel waarderen, vond z’n opmerking mooi dat mensen niet boooh moesten roepen naar Hamilton.
Verder had de FIA inderdaad ook kritiek gekregen als ze niets hadden gedaan.
Iemand straffen omdat ie (in het heetst van de strijd) de controle verliest zou onzin zijn. Iemand straffen die er alles aan doet om de auto uit de muur te houden straffen kan ook niet.
Kortom onzin straf en terecht dat ie pissig is. Wellicht wat kinderachtig gedrag daarna maar ik kon het wel waarderen, vond z’n opmerking mooi dat mensen niet boooh moesten roepen naar Hamilton.
Verder had de FIA inderdaad ook kritiek gekregen als ze niets hadden gedaan.
- Luco
- Berichten: 27808
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Dat zeg ik dus al vanaf race 1 alle teams hebben zich verbeterd, maar overall RB het minste, Het middenveld is echt dichterbij de RB gekomen.Spijkerhard schreef: ↑09 jun 2019, 23:21
En ook blijkt dat het gat van RB naar voren niet kleiner wordt, in tegendeel. Veel werk aan de winkel, maar waar zit het potentieel? Ferrari en Mercedes zitten ook niet stil, vooral omdat het verschil tussen hen kleiner lijkt te worden...
Vooral mclaren heeft stappen gemaakt, maar Renault ook, alleen hebben ze het de eerste races verpest met crashes en motorproblemen, maar de progressie was er wel degelijk.
Je ziet dat teams echt progressie boeken maar toch verder naar achteren staan dan het jaar ervoor omdat het allemaal zo dicht op elkaar zit.
Gelukkig had RB een redelijke voorsprong en maakt Max geen fouten dus staan ze er goed voor (max dan).
Maar qua progressie doen ze het bijna het slechtste van alle teams op williams en racing point na.
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
^ Ik ben het eens met jouw analyse.
- JP
- Berichten: 31027
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Ik denk het ook ja....
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Zoals ik eerder zei, je moet het niet als straf zien. Uit overmacht blokkeert hij de auto die er door zijn fout eigenlijk langs had moeten gaan. Geef die auto dan ook gewoon die plek(en geen vage 5s BS), noem het geen straf, en laat die strafpunten ook achterwege. Denk dat zelfs Vettel toe zal geven dat ie eigenlijk Hamilton ruimte had moet geven, maar dat lukte door overmacht niet. De toonzetting van de straf klopte niet bij het feit, dus snap het onbegrip(niet alleen bij Vettel)wel. Het is niet veel anders dan leaving the track and gaining an advantage (in dit geval behoud van positie).Tom schreef: ↑10 jun 2019, 00:07 Vettel z’n fout zat eigenlijk voor de bocht, daar verloor hij controle. Wat hij daarna deed was het beste en enige wat hij kon doen: z’n auto weer onder controle krijgen en uit de muur houden.
Iemand straffen omdat ie (in het heetst van de strijd) de controle verliest zou onzin zijn. Iemand straffen die er alles aan doet om de auto uit de muur te houden straffen kan ook niet.
Kortom onzin straf en terecht dat ie pissig is. Wellicht wat kinderachtig gedrag daarna maar ik kon het wel waarderen, vond z’n opmerking mooi dat mensen niet boooh moesten roepen naar Hamilton.
Verder had de FIA inderdaad ook kritiek gekregen als ze niets hadden gedaan.
- JP
- Berichten: 31027
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Laatste 10minuten gemist maar ik begrijp dat dat net het leukste (als Hammie-fan) of minst leuke (als bratwurst-fan) was....
-
OnlinedaNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost
Mee eens inderdaad, goed verwoord.Mari Oh Oh! schreef: ↑10 jun 2019, 01:37 Zoals ik eerder zei, je moet het niet als straf zien. Uit overmacht blokkeert hij de auto die er door zijn fout eigenlijk langs had moeten gaan. Geef die auto dan ook gewoon die plek(en geen vage 5s BS), noem het geen straf, en laat die strafpunten ook achterwege. Denk dat zelfs Vettel toe zal geven dat ie eigenlijk Hamilton ruimte had moet geven, maar dat lukte door overmacht niet. De toonzetting van de straf klopte niet bij het feit, dus snap het onbegrip(niet alleen bij Vettel)wel. Het is niet veel anders dan leaving the track and gaining an advantage (in dit geval behoud van positie).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten