Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Niels » 08 jun 2019, 14:29

Danielj schreef: 08 jun 2019, 13:40 https://www.nu.nl/binnenland/5927949/aa ... caust.html

Heftige opmerking! Foto erbij, bovenaan op de site!

Lees je het interview:

Dat de Joden – zo’n dapper strijdbaar volk – als makke lammetjes gewoon door de gaskamers werden gejaagd. Dat heeft me altijd gefascineerd. Ik heb nooit het echte antwoord gevonden. Maar een ding voor mij: dat nooit meer. Daarom heb ik 40 jaar een uniform gedragen en ben ik over de hele wereld gereisd.”

Wat bedoelt u met makke lammetjes?

„Nou, er is heel weinig verzet geweest. Verzet door de Joden. Ontsnappingen. Dat soort zaken. Daar zijn allerlei redenen voor, maar het is een triest verhaal dat nooit meer mag gebeuren.”

Het Joodse volk is als makke lammetjes naar de gaskamer gegaan?

„Afgevoerd, hè. Ze zijn niet vrijwillig gegaan.”

Nou ja, ’makke lammetjes’ impliceert toch iets anders?

„Er is weinig verzet geweest, heb ik gezegd.”


Media is echt één grote grap.
Ik boycot nu.nl ook serieus. Klik het niet meer aan, lees het ook niet meer. Het was voor mij best een wel een beetje de digitale krant maar het heeft afgedaan voor me....

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 08 jun 2019, 14:34

Voor t gemak kijk ik er dagelijks op, de koppensnellerpagina....Maar eigenlijk sinds die klimaatdiscussie daar een paar maanden terug waar ze comments gingen censureren/niet plaatsen, daarbij hun eigen overtuigingen als totale waarheid/feiten publiceerden ben ik ze anders gaan zien en verhip, ik zie wekelijks subjectieve/politiek correcte/framende artikelen langskomen. Echt te gek voor woorden.

Maar ik kan zo niks anders Nederlands vinden wat er redelijk neutraal in staat....

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Niels » 08 jun 2019, 14:37

"Gekleurd" en gesensureerd nieuws heb je niets aan. Dan kun je de tijd wel beter besteden :)

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 08 jun 2019, 14:38

In vind de AD app prima. Kun je ook nog voor regionaal gebruiken. Verder het liefst gewoon een papieren krant met een goede kop koffie erbij.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 08 jun 2019, 14:42

Nu.nl was ook altijd mijn dagelijkse nieuws-site/app voor wat oppervlakkig op de hoogte blijven, altijd redelijk neutraal geschreven.
Geen idee wat daar gaande is maar sinds een aantal maanden krijg ik daar inderdaad ook een rare nasmaak van. Weet niet wat voor figuur het daar voor het zeggen heeft, in ieder geval iemand die z'n persoonlijke opinie op actualiteiten graag in artikelen verwerkt.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 08 jun 2019, 14:53

Het zal allemaal wel links zijn enzo, maar die FVD laat toch ook steeds meer een ander gezicht zien dan beloofd.
Vrouwen moeten achter het aanrecht, de oekraine zit achter de aanslag van de mh17, nog even en de Joden hebben hun verdiende loon gehad in de 2e wereldoorlog, kom op zeg, het zijn gewoon een stel neanderthalers die terug willen naar voor de middeleeuwen, je zou er maar op gestemd hebben, daar gaat je stem, verkwanseld.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 08 jun 2019, 15:02

Het FvD verhaal ligt even genuanceerder al lijkt dat vreemd (of 'framed' lol) en buiten dat wie zegt dat Rusland feitelijk 100% achter MH17 zit? Ik weet 't niet, maar bewijzen worden opgevolgd door tegenbewijzen.

Heb FvD gestemd want leek 't meest op hoe ik in klimaatverhaal sta, dit itt VVD.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 08 jun 2019, 15:02

"nog even en de Joden hebben hun verdiende loon gehad in de 2e wereldoorlog"
Dat is exact wat dit soort artikelen willen bereiken, want dat zegt hij toch helemaal niet? De kop impliceert dat.
Niet dat ik het met alle uitspraken van FvD eens ben (en sommigen zijn ook onhandig) maar het is duidelijk dat veel (linkse) media ze willen framen want bedreiging.

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door 350 Z » 08 jun 2019, 15:04

Moeilijk dat lezen van een interview he Luco, dat zegt hij helemaal niet lees nog maar eens https://www.telegraaf.nl/nieuws/5819238 ... gn=twitter

Je trapt in het framen wat de media doet zoals helaas de meesten doen.
Laatst gewijzigd door 350 Z op 08 jun 2019, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 08 jun 2019, 15:05

Luco is niet van gisteren(geen sarcasme en goed bedoeld), maar 't laat al zien dat 'zelfs hij' ook in die linksdraaierij van de veelal linkse media betr FvD aan het trappen is. Laat staan al die gutmenschen en sjw volk wat nu tegen FvD kan ageren.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Riceaux » 08 jun 2019, 15:31

Het blijft toch ook hoogst opmerkelijk dat een land waar een vliegtuig wordt neergehaald en die potentieel door dat land neergehaald zou kunnen zijn in een ‘onafhankelijke’ onderzoekscommissie zit?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 08 jun 2019, 15:32

Tom schreef: 08 jun 2019, 15:02 "nog even en de Joden hebben hun verdiende loon gehad in de 2e wereldoorlog"
Dat is exact wat dit soort artikelen willen bereiken, want dat zegt hij toch helemaal niet? De kop impliceert dat.
Niet dat ik het met alle uitspraken van FvD eens ben (en sommigen zijn ook onhandig) maar het is duidelijk dat veel (linkse) media ze willen framen want bedreiging.
Tuurlijk zegt hij dat niet. Dat snap ik ook.
Maar voor de verkiezingen hadden ze allerlei uitspraken en beloftes die nu ineens heel anders zijn, en natuurlijk zal de media dat ge(mis)bruiken.
Maar er zijn toch echt wel citaten waarvan ik denk (dat zeiden ze voor de verkiezingen niet)
Maar wat hadden de Joden dan moeten doen, spugen tegen duitsers met machinegeweren, natuurlijk was er openlijk geen weerstand, dat zou zon figuur toch ook moeten begrijpen, dat je het al insinueert is al verwerpelijk.

Elise
Berichten: 7170
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 08 jun 2019, 16:11

Uitspraken en beloftes doen alle partijen vóór de verkiezingen en bij alle partijen moet je maar hopen dat er iets van wordt waargemaakt na de verkiezingen. Ik heb daar dan ook geen enkele moeite mee, is in mijn ogen onderdeel van het systeem wat we hier in NL hanteren.

Waar ik wel moeite mee heb, is dat het negeren van de meerderheid bij een referendum (Oekraine) met een inlegvelletje. Er is dan ook 1 politicus in Nederland waar ik nooit op zal stemmen en dat is Mark Rutte.

De meest domme uitspraak van Thierry was wel zijn "uil van minerva" geleuter, dat zal FvD veel kiezers hebben gekost.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 08 jun 2019, 16:43

Probleem is dus als je stemt dat je nooit weet welke beloftes ze wel of niet waar gaan maken, want als je stemt uit een bepaalde overtuiging of standpunten en die laten ze net ff vallen na de verkiezingen had je net zo goed op een andere partij kunnen stemmen die net wat andere standpunten had maar die er wel doorgekregen hebben.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door WJ » 08 jun 2019, 20:26

Ik weet niet echt op wie ik moet stemmen, het is een rommel en zoals altijd veel gebakken lucht.

Maar ik stem wel, wie mijn stem is op het moment een beetje een raadsel maar ik stem 100% als tegenstem tegen een partij als DENK.

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1956
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door 350 Z » 08 jun 2019, 20:45

Ik heb op FVD gestemd en gelukkig houden ze woord door niet met die idiote klimaathysterie mee te gaan die de burger echt serieus veel geld gaat kosten. Voorbeeld 1 complete wijk in NL (weet helaas niet meer welke) willen ze isoleren en op een warmtepomp doen overgaan, kosten €115.000 per huis :shock:
Prima wil ik ook, kan de regering mij even dat geld schenken, dan doe met de klimaathysterie mee met alle plezier.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 08 jun 2019, 20:47

350 Z schreef: 08 jun 2019, 20:45 Ik heb op FVD gestemd en gelukkig houden ze woord door niet met die idiote klimaathysterie mee te gaan die de burger echt serieus veel geld gaat kosten. Voorbeeld 1 complete wijk in NL (weet helaas niet meer welke) willen ze isoleren en op een warmtepomp doen overgaan, kosten €115.000 per huis :shock:
Prima wil ik ook, kan de regering mij even dat geld schenken, dan doe met de klimaathysterie mee met alle plezier.
Die 115.000 wil ik ook wel, dan hou ik 100.000 over en ben ik ook gasloos. :tooth:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Peric » 09 jun 2019, 11:26

Niet zozeer alleen maar voor Nederland, want dit gebeurt over de hele wereld.

Ik krijg iedere week een nieuwsbrief van Juglen Zwaan van aHealthylife.nl. Daarin staan allerlei onderzoeken en adviezen om zo gezond mogelijk te leven. Deze week over pillen en cholesterol.
De richtlijnen voor Cholesterol zijn naar beneden toe aangescherpt. Dat betekend dus dat meer mensen aan de medicijnen moeten om het Cholesterol op peil te houden. Juglen denkt dat de Big Pharma een grote rol hierin hebben.
Ook komt hij niet zomaar naar boven als je zijn site Googled. Hij heeft uitgevonden dat het algoritme van Google is aangepast zodat nu eerst de grote bedrijven bovenaan staan.
Wie is er tegenwoordig nog wél te vertrouwen?

DF-user-13935
Berichten: 1262
Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door DF-user-13935 » 09 jun 2019, 12:00

350 Z schreef: 08 jun 2019, 20:45 kosten €115.000 per huis


Onzin.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 09 jun 2019, 12:01

niemand.
Maar dat de pharmeceutische een grote invloed heeft is al veel langer bekend, pillen is goud geld verdienen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 09 jun 2019, 12:04

Emi schreef: 09 jun 2019, 12:00
350 Z schreef: 08 jun 2019, 20:45 kosten €115.000 per huis


Onzin.
Dat zeg ik ook, geef mij die 115.000
Als ik dan nieuw dak erafhaal, wat eigenlijk toch al moest hou ik 100.000 over

Nieuw dak 20k
HT Warmtepomp inclusief installeren 11k
Aanpassingen aan installatie tbv warmtepomp en verbouwing 4k

Maar het is natuurlijk een groot verdienmodel op het ogenblik omdat niemand precies weet wat je nu wel of niet moet doen om comfortabel gasloos te gaan.
Er mislukken nogal wat projectjes zeg maar :lol: :lol:

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 10 jun 2019, 09:08

115k is onzin inderdaad.

Mooie kop hoor en dat op ad.nl:)
https://www.ad.nl/politiek/proletenprot ... ~acfdbef2/

In vroeger tijden was 'het proletariaat' duidelijk links, maar een 'proleet' is nu eerder rechts blijkbaar, behalve Erdogandan.

Daaruit:
Wat triggerde u om het hoofdstuk `proletenprotocol’ toe te voegen aan uw boek?
,,Als je geen rekening houdt met anderen in de samenleving dan loopt die weg dood. Daar heb ik een aantal voorbeelden van gegeven. De ideeën van Wilders leiden tot niets. Baudet is een gladde jongen die met verwijzingen in zijn overwinningstoespraak met zijn boreale achtergronden heeft laten zien waar hij naar toe wil. Ook al zegt hij daarna dat je dat zo niet moet opvatten. In tegenstelling tot Wilders heeft hij wel een goede achtergrond en opleiding. Maar ik zeg weleens: Mussert was ook ingenieur, toch zat hij aan de verkeerde kant.’’
Die onderzoeker is 72. Laat hem genieten van z'n AOW....

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Peric » 10 jun 2019, 09:30

Er wordt tegenwoordig ook veel te veel gewicht gehangen aan uitspraken van zogenaamde experts. Het wordt als de heilige graal beschouwd als het in het straatje past.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Niels » 10 jun 2019, 10:46

Ik denk dat die 115k gemiddeld nog veel te laag is als je kijkt wat er allemaal aangepast moet worden niet alleen kijkende naar de inverstering in zonnepanelen, wamte pomp en accu pakket. Als je de infrastructuur mee gaat rekenen waarbij hele woonwijken op de schop moeten nou dan is 115k gemiddeld per huishouden nog niets....

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RS-Ron » 10 jun 2019, 13:34

Ze zijn bij mij in de wijk de huurhuizen aan het verbouwen. Driedubbel glas, muren rondom voorzien van isolatie op de buitenmuur, daarna steenstrips eroverheen. Nieuw dak met dikke isolatie-laten eronder. Onder de houten vloeren wordt alles volgespoten met isolerende korrels. Geen warmtepompen en optioneel zonnepanelen. Denk dat dit wel in de papieren gaat lopen onder aan de streep.

Gr Ron

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], beske, RS-Ron, Will F. en 170 gasten