Ervaringen gezocht: Alfa Romeo 105 & Porsche 968 CS
- mrbbs
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Ervaringen gezocht: Alfa Romeo 105 & Porsche 968 CS
Ik ben op zoek naar andere weekend wagen waar ik het nodige rijplezier in kan hebben (mooie balans met indien gewenst het nodige overstuur)
Ik heb mijn oog laten vallen op 2 verschillende wagens:
Een Alfa Romeo GT 1600 of GTV 2000 ofwel een Porsche 968 CS.
Ik weet alvast als ik voor de eerste kies dat ik heel wat modificaties ga moeten uitvoeren om dit een leuke auto voor mij te maken.
Vanavond reeds ik met een standaard Alfa Romeo GT Sprint Veloce maar dat is echt te soft en niet snel genoeg voor mij. Ook heb ik liever een model met pedalen die vanboven komen ipv uit de grond.
Een 968 CS weet ik heel weinig over, dus luister ik even bij jullie!
Ik heb mijn oog laten vallen op 2 verschillende wagens:
Een Alfa Romeo GT 1600 of GTV 2000 ofwel een Porsche 968 CS.
Ik weet alvast als ik voor de eerste kies dat ik heel wat modificaties ga moeten uitvoeren om dit een leuke auto voor mij te maken.
Vanavond reeds ik met een standaard Alfa Romeo GT Sprint Veloce maar dat is echt te soft en niet snel genoeg voor mij. Ook heb ik liever een model met pedalen die vanboven komen ipv uit de grond.
Een 968 CS weet ik heel weinig over, dus luister ik even bij jullie!
- Joy
- Berichten: 10780
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Ervaringen gezocht: Alfa Romeo 105 & Porsche 968 CS
Volgens mij is een 968 een auto met veel mechanische grip. Ik weet niet wat je zoekt maar een 968 staat niet bekend om zijn losse kont zeg maar.
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Ervaringen gezocht: Alfa Romeo 105 & Porsche 968 CS
Ik heb wel wat ervaring in de 105 serie. Helaas geen ervaring met de CS. Maar ik denk dat de Porsche af fabriek meer is bedoeld om hard en goed de bocht om te gaan. Alfa in de tijd van de Bertone coupe ook, dat was alleen 30 jaar eerder. Ik ben niet helemaal objectief natuurlijk, vind de Alfa mooier als verschijning maar denk dat hij niet gaat rijden als een CS, ook al verbouw je die hele Alfa.
Ik vraag me wel af, waarom een 1600 GT ? Neem even aan dat het geen unificata was uit 1970-1976 maar een brievenbus ? (Voor 1970) dat is zo'n beetje de duurste versie die je van de coupe kan vinden. Als je die nog moet gaan verbouwen naar een retesnelle en straksturende tegenhanger van de CS heb je een budget voor 3 CS-en......
Dan is een GTV 2000 of (als basis) een 1600 unificata een beter idee. Tot pak hem beet 1969/1970 zijn (voor zover ik weet) alle 105 modellen voorzien van de zogenoemde staande pedalen. Daarna is het in fases, blijven Italianen, overgegaan naar hangende pedalen. Je hebt proefgereden in een sprint GT en als die standaard was is het niet echt een kanon. Zeker een starre achteras met fietspompen en rubbers/bussen van 50 jaar oud is best ff schrikken. Voordeel van Alfa is dat alles nieuw is te krijgen. Gezien de prijzen die de sprint GT tegenwoordig doet (een nette en harde koets) gaat het wel in de papieren lopen om die vol te hangen met Alfaholics goodies bijv.
Onder het motto: kijken kost niets.......... deze GTV staat al een tijd te koop. Zit aangepast onderstel onder, is een 2 liter. Daar zou je een stukje in moeten sturen. Dan heb je een idee of er wel aanpassingen zijn die je bevallen. Denk dat de Porsche ook 500x zo stil is als een 105. En zeker de coupes zijn nogal luidruchtig wbt windgeruis. Ik heb niet gecontroleerd of ie er nog staat.
http://www.deklassieker.com/produkt/139
Gr Ron
Ik vraag me wel af, waarom een 1600 GT ? Neem even aan dat het geen unificata was uit 1970-1976 maar een brievenbus ? (Voor 1970) dat is zo'n beetje de duurste versie die je van de coupe kan vinden. Als je die nog moet gaan verbouwen naar een retesnelle en straksturende tegenhanger van de CS heb je een budget voor 3 CS-en......
Dan is een GTV 2000 of (als basis) een 1600 unificata een beter idee. Tot pak hem beet 1969/1970 zijn (voor zover ik weet) alle 105 modellen voorzien van de zogenoemde staande pedalen. Daarna is het in fases, blijven Italianen, overgegaan naar hangende pedalen. Je hebt proefgereden in een sprint GT en als die standaard was is het niet echt een kanon. Zeker een starre achteras met fietspompen en rubbers/bussen van 50 jaar oud is best ff schrikken. Voordeel van Alfa is dat alles nieuw is te krijgen. Gezien de prijzen die de sprint GT tegenwoordig doet (een nette en harde koets) gaat het wel in de papieren lopen om die vol te hangen met Alfaholics goodies bijv.
Onder het motto: kijken kost niets.......... deze GTV staat al een tijd te koop. Zit aangepast onderstel onder, is een 2 liter. Daar zou je een stukje in moeten sturen. Dan heb je een idee of er wel aanpassingen zijn die je bevallen. Denk dat de Porsche ook 500x zo stil is als een 105. En zeker de coupes zijn nogal luidruchtig wbt windgeruis. Ik heb niet gecontroleerd of ie er nog staat.
http://www.deklassieker.com/produkt/139
Gr Ron
-
- Berichten: 51398
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Ervaringen gezocht: Alfa Romeo 105 & Porsche 968 CS
Die Alfa is prachtig en zo'n GTV 6 uit de 80s nog mooier. Misschien wel de mooiste neus ever op 'n productiewagen IMHO.
Maar een 968CS is Rennsport(edit dat valt wel mee, 50kg lichter) van Porsche, ik meen me te herinneren uit de vele tests dat er bijna geen beter in balans zijnde(FR, rwd transaxle toch) sportieve auto was op dat moment. Had er toen minder mee, maar vind hem geweldig. Ik vind de 928 nu ook geweldig, maar als kind toen hij uitkwam, meh:)
968CS ik weet niet wat die dingen kosten nu?
Wat Joy zegt, die losse kont die hij niet heeft valt op te lossen met meukbanden:)
Hier 'n leuke review:
https://www.autoblog.nl/archive/2011/04 ... r-in-beeld
Maar een 968CS is Rennsport(edit dat valt wel mee, 50kg lichter) van Porsche, ik meen me te herinneren uit de vele tests dat er bijna geen beter in balans zijnde(FR, rwd transaxle toch) sportieve auto was op dat moment. Had er toen minder mee, maar vind hem geweldig. Ik vind de 928 nu ook geweldig, maar als kind toen hij uitkwam, meh:)
968CS ik weet niet wat die dingen kosten nu?
Wat Joy zegt, die losse kont die hij niet heeft valt op te lossen met meukbanden:)
Hier 'n leuke review:
https://www.autoblog.nl/archive/2011/04 ... r-in-beeld
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Ervaringen gezocht: Alfa Romeo 105 & Porsche 968 CS
Subscribed, 968 (CS) is echt een geweldige droom, mooie uitvoeringen zijn enorm gestegen de laatste 5 jaar.
- De fiscalist
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 25 okt 2018, 21:00
- Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
- Locatie: Den Haag
Re: Ervaringen gezocht: Alfa Romeo 105 & Porsche 968 CS
Je zou eens op porscheforum.nl kunnen rond neuzen. Daar is iig veel kennis te vinden, ook over de 968. Misschien staat er ook wel iets te koop voor je.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Ervaringen gezocht: Alfa Romeo 105 & Porsche 968 CS
Ik zag toevallig afgelopen zondag nog een blauwe 968 rijden. Mooie wagens. Ik heb zelf een 944 gehad als eerste auto, en hoewel een andere motor met ietwat minder power, is het in de basis wel dezelfde auto. De balans is echt fantastisch. Achter brede sloffen erop, je zit lekker laag en het voelt nog echt allemaal mechanisch, zeker met een SSK en de prachtige tellerbak. De blokken zijn erg sterk. Let wel op de distributieriem en balansassenriem, want die moeten met een relatief kort interval vervangen worden. Onderdelen betaal je ook een premium voor vanwege de merknaam. Er is wel superveel kennis voor handen, zeker op de US fora zoals Pelican Parts en Rennlist.
Een 968 is een sterk geevolueerde versie van de 944, dus het kan niet mis gaan als de styling je bevalt.
Een 968 is een sterk geevolueerde versie van de 944, dus het kan niet mis gaan als de styling je bevalt.
- tuurgtt
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
- Auto: M140i
- Locatie: Headvillage
Re: Ervaringen gezocht: Alfa Romeo 105 & Porsche 968 CS
De prijzen van een 968CS zijn tegenwoordig hoger dan die van je vorige Cayman S. Of zelfs een 981.
Daar krijg je dan een 25 jaar oude auto met een vier cilinder inline vóór met 240pk?
Gaaf ding zo'n 968, voor 10k ofzo, maar voor 50? No way.
Daar krijg je dan een 25 jaar oude auto met een vier cilinder inline vóór met 240pk?
Gaaf ding zo'n 968, voor 10k ofzo, maar voor 50? No way.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Ervaringen gezocht: Alfa Romeo 105 & Porsche 968 CS
Damn, zijn die dingen al zo duur?! Nee, dat zou ik er ook niet voor over hebben.
Voor minder geld en meer vermogen zou ik dan voor een 944 Turbo S gaan. Ook zeer eenvoudig te tunen, mocht je dat willen.
Voor minder geld en meer vermogen zou ik dan voor een 944 Turbo S gaan. Ook zeer eenvoudig te tunen, mocht je dat willen.
- Arthur
- Berichten: 39741
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Ervaringen gezocht: Alfa Romeo 105 & Porsche 968 CS
En zoek die prijzen eens op voor een nette?
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
- Arthur
- Berichten: 39741
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Ervaringen gezocht: Alfa Romeo 105 & Porsche 968 CS
Ja, dat scheelt dan wel. Snelle zoekopdracht op MP levert een TurboS op onder de 20k.
https://link.marktplaats.nl/m1347934471
https://link.marktplaats.nl/m1347934471
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Ervaringen gezocht: Alfa Romeo 105 & Porsche 968 CS
Qua bouwjaar scheelt het ook niet zo veel, dus qua werk/onderhoud aan die ouwe meuk zal het dan ook wel overeenkomstig zijn. Het zijn in de basis allemaal dezelfde modellen 944/944T/968. Ik kan me wel voorstellen dat TS de voorkeur geeft aan styling van de 968. Die oogt weer net iets moderner, al vind ik persoonlijk de 944 Turbo met die brede heupen, klaplampen en dikke bumpers veruit mooier dan een 968.
- Arthur
- Berichten: 39741
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Ervaringen gezocht: Alfa Romeo 105 & Porsche 968 CS
Dat vind ik ook
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Ervaringen gezocht: Alfa Romeo 105 & Porsche 968 CS
Denk gooi ff een balletje op......... klassieke uitstraling, lekkere motor. Geen idee hoe het stuurt........
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/por ... utlaw.html
Gr Ron
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/por ... utlaw.html
Gr Ron
-
- Berichten: 51398
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Ervaringen gezocht: Alfa Romeo 105 & Porsche 968 CS
Erg leuke speedboat:)
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Ervaringen gezocht: Alfa Romeo 105 & Porsche 968 CS
Een CS is gewoon te duur dus ik zou absoluut een standaard 968 nemen zoals deze https://link.marktplaats.nl/m1365900590 en dan zelf aanpassen. Een CS moet ook van de juiste opties voorzien zijn die het de CS maakt die zo begeerlijk is. Dat wordt naast een lange lastige ook een heel dure zoektocht. Dan kun je beter zelf naar wens gaan aanpassen.
Ervaring heb ik niet met de 968. Stond wel altijd op het lijstje maar het is er nooit van gekomen. Wel meerdere malen in een 944 (Turbo) proef gereden. Absoluut een leuke auto maar logischerwijs wel behoorlijk op leeftijd inmiddels.
Ervaring heb ik niet met de 968. Stond wel altijd op het lijstje maar het is er nooit van gekomen. Wel meerdere malen in een 944 (Turbo) proef gereden. Absoluut een leuke auto maar logischerwijs wel behoorlijk op leeftijd inmiddels.
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29
Re: Ervaringen gezocht: Alfa Romeo 105 & Porsche 968 CS
Ik had mijn 911 classic destijds in onderhoud (en gekocht) bij Porsche-goeroe Paul Veens. Die onderhield echt heel bijzonder spul (o.a. meerdere 959s, RUFs etc.) en volgens hem was de 968 CS de best sturende Porsche ooit. Grappig dat het destijds juist het instapmodel was, nu betaal je bij Porsche eigenlijk altijd meer voor minder In de UK hadden ze de waarde van de CS eerder door dan hier volgens mij, vraag me sowieso af hoe weinig er in NL verkocht zijn...
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Ervaringen gezocht: Alfa Romeo 105 & Porsche 968 CS
Klopt idd dat de CS idd onder het basis model werd geïntroduceerd. Daarom moet je goed opletten of de belangrijkste opties gemonteerd zijn. Zo uit mijn hoofd M220 en M030 (sper en sport onderstel). Volgens mij was er nog een lekkere optie die je eigenlijk wil...(behalve de Kuip stoelen) maar kan er niet zo op komen.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Ervaringen gezocht: Alfa Romeo 105 & Porsche 968 CS
Met dank aan wiki:
From 1993 through 1995, Porsche offered a lighter-weight "Club Sport" version of the 968 designed for enthusiasts seeking increased track performance. Much of the 968's luxury-oriented equipment was removed or taken off the options list; less sound deadening material was used, electrical windows were replaced with crank-driven units, upgraded stereo systems, A/C and sunroof were still optional as on the standard Coupe and Convertible models. In addition, Porsche installed manually adjustable lightweight Recaro racing seats rather than the standard power-operated leather buckets (also manufactured by Recaro), a revised suspension system optimised and lowered by 20 mm for possible track use, 17-inch wheels (also slightly wider to accommodate wider tyres) rather than the 16-inch as found on the Coupe and wider tyres, 225 front and 255 rear rather than 205 and 225 respectively. The four-spoke airbag steering wheel was replaced with a thicker-rimmed three-spoke sports steering wheel with no airbag, heated washer jets were replaced with non heated, vanity covers in the engine bay were deleted, as was the rear wiper. The Club Sport has no rear seats, unlike the 2+2 Coupé.[3][4]
Club Sport models were only available in Grand Prix White, black, Speed yellow, Guards red, Riviera blue or Maritime blue exterior colours. Seat backs were colour-coded to the body. Club Sport decals were standard in either black, red or white but there was a 'delete' option. All Club Sports had black interiors with the 944 S2 door cards. Due to the reduction in the number of electrical items the wiring loom was reduced in complexity which saved weight and also the battery was replaced with a smaller one, again reducing weight. With the no frills approach meaning less weight, as well as the optimising of the suspension, Porsche could focus media attention on the Club Sport variants fast road and track abilities. This helped to slightly bolster the flagging sales figures in the mid-1990s. The Club Sport variant achieved a 'Performance Car Of The Year' award in 1993 from Performance Car magazine in the UK. Club Sport models were only officially available in the UK, Europe, Japan & Australia, although "grey market" cars found their way elsewhere. The declared weight of the 968 CS is 1,320 kg (2,910 lb), ~100 kg (220 lb) lighter than the regular 968. Acceleration from a standstill to 97 km/h (60 mph) takes 5.6 seconds and top speed is 260 km/h (162 mph).[5]
A UK-only version called "968 Sport", was offered in 1994 and 1995, and was essentially a Club Sport model (and was produced on the same production line with similar chassis numbers) with electric windows, electric release boot, central locking, cloth comfort seats (different from both the standard and the Club Sport). With the added electrics the larger wiring loom was used. The Sport Variant also got back the two rear seats, again in the cloth material specific to the Sport. At £29,975, the 968 Sport was priced £5,500 lower than the standard 968, but had most of the latter's desirable "luxuries" and consequently outsold it by a large margin (306 of the 968 Sport models compared to 40 standard 968 coupés)
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Ervaringen gezocht: Alfa Romeo 105 & Porsche 968 CS
Wat voor prijs verwacht je voor zo een?RS-Ron schreef: ↑05 jun 2019, 07:20
Dan is een GTV 2000 of (als basis) een 1600 unificata een beter idee. Tot pak hem beet 1969/1970 zijn (voor zover ik weet) alle 105 modellen voorzien van de zogenoemde staande pedalen. Daarna is het in fases, blijven Italianen, overgegaan naar hangende pedalen. Je hebt proefgereden in een sprint GT en als die standaard was is het niet echt een kanon. Zeker een starre achteras met fietspompen en rubbers/bussen van 50 jaar oud is best ff schrikken. Voordeel van Alfa is dat alles nieuw is te krijgen. Gezien de prijzen die de sprint GT tegenwoordig doet (een nette en harde koets) gaat het wel in de papieren lopen om die vol te hangen met Alfaholics goodies bijv.
Onder het motto: kijken kost niets.......... deze GTV staat al een tijd te koop. Zit aangepast onderstel onder, is een 2 liter. Daar zou je een stukje in moeten sturen. Dan heb je een idee of er wel aanpassingen zijn die je bevallen. Denk dat de Porsche ook 500x zo stil is als een 105. En zeker de coupes zijn nogal luidruchtig wbt windgeruis. Ik heb niet gecontroleerd of ie er nog staat.
http://www.deklassieker.com/produkt/139
Gr Ron
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Ervaringen gezocht: Alfa Romeo 105 & Porsche 968 CS
Ik zie de GTV niet meer op de site staan. Dacht dat ie toen voor rond de 32.000 € op deze site stond.
Op deze site staan er nog een paar om een indruk te krijgen: http://balocco-classics.com/contents/nl/d1.html
Erwin heeft zelf een groene GT junior brievenbus afgeladen met Alfaholics goodies. Maar dan zit je wel in een hogere prijsklasse.
Gr Ron
Op deze site staan er nog een paar om een indruk te krijgen: http://balocco-classics.com/contents/nl/d1.html
Erwin heeft zelf een groene GT junior brievenbus afgeladen met Alfaholics goodies. Maar dan zit je wel in een hogere prijsklasse.
Gr Ron
- jottemj
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 29 dec 2015, 14:48
Re: Ervaringen gezocht: Alfa Romeo 105 & Porsche 968 CS
De GF-556-K staat momenteel te koop bij PC Adam.
https://finder.porsche.com/nl/nl_NL/968 ... oupe-54477
Voorheen te koop hier: https://www.porscheforum.nl/viewtopic.p ... 2#p1194012
Prijzen gaan hard zie ik ... wel de juiste opties (m220 en M030)!
https://finder.porsche.com/nl/nl_NL/968 ... oupe-54477
Voorheen te koop hier: https://www.porscheforum.nl/viewtopic.p ... 2#p1194012
Prijzen gaan hard zie ik ... wel de juiste opties (m220 en M030)!
- mrbbs
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Re: Ervaringen gezocht: Alfa Romeo 105 & Porsche 968 CS
Vanavond een 968CS gaan zien in speed yellow. Wagen was volledig origineel en had geen enkele optie.
Lak was origineel, enkel de motorkap was herspoten. Zag er verder heel netjes uit, geen roest.
Het rijden viel mij niet tegen, maar het was nu ook niet van wauuuw. Als ik hem vergelijk met de BRZ lijkt de balans gelijkaardig alleen heb je in deze wagen wel koppel wat ik mis in de BRZ.
Wel vreemd dat ze die handrem op de verkeerde plaats hebben ingebouwd, die had gewoon in het midden moeten zitten, transaxle of niet
Natuurlijk kan je bij zo'n testrit niet rijden zoals je met je eigen auto doet, dus blijft het wel een vraagteken. Ik ben de laatste tijd een EMO koper geweest en ik wil niet terug dezelfde fout maken dat ik de wagen na een maandje al beu ben of er niks meer in zie.
Hij vraagt er 50k voor, best prijzig... maar de speed yellow's zouden dan ook wat duurder zijn dan de andere kleuren vertelde hij mij (want introductie kleur). Zelf ben geen fan van die gele velgen en rugleuningen van de Recaro's maar goed.. dat is het minste van mijn zorgen.
De auto had wel after market mods zoals Koni dempers, camberplates, de optionele betere remmen én een Quaife LSD.
De man had daarnaast ook nog een zwarte CS staan (had een Porsche of 10 staan). Deze had wel opties M220 en M30 maar was volgens mij niet meer origineel (geen originele stoelen en stuurwiel). Kon wel weg voor 35k.. maar daar was de lak ook een stuk minder.
De Alfa die ik had gereden was een '66 model en dus inderdaad de Scalino, brievenbus model. Deze kost zelf nog iets meer dan 50k.. Ik ga zaterdag even langs bij Erwin om te zien of een aangepaste 105 iets voor mij is.
Persoonlijk vind ik 50K ook te veel, zeker als ik de auto echt wil gaan gebruiken. 30K-35K volledig naar mijn zin vind ik nog te doen..
Lak was origineel, enkel de motorkap was herspoten. Zag er verder heel netjes uit, geen roest.
Het rijden viel mij niet tegen, maar het was nu ook niet van wauuuw. Als ik hem vergelijk met de BRZ lijkt de balans gelijkaardig alleen heb je in deze wagen wel koppel wat ik mis in de BRZ.
Wel vreemd dat ze die handrem op de verkeerde plaats hebben ingebouwd, die had gewoon in het midden moeten zitten, transaxle of niet
Natuurlijk kan je bij zo'n testrit niet rijden zoals je met je eigen auto doet, dus blijft het wel een vraagteken. Ik ben de laatste tijd een EMO koper geweest en ik wil niet terug dezelfde fout maken dat ik de wagen na een maandje al beu ben of er niks meer in zie.
Hij vraagt er 50k voor, best prijzig... maar de speed yellow's zouden dan ook wat duurder zijn dan de andere kleuren vertelde hij mij (want introductie kleur). Zelf ben geen fan van die gele velgen en rugleuningen van de Recaro's maar goed.. dat is het minste van mijn zorgen.
De auto had wel after market mods zoals Koni dempers, camberplates, de optionele betere remmen én een Quaife LSD.
De man had daarnaast ook nog een zwarte CS staan (had een Porsche of 10 staan). Deze had wel opties M220 en M30 maar was volgens mij niet meer origineel (geen originele stoelen en stuurwiel). Kon wel weg voor 35k.. maar daar was de lak ook een stuk minder.
De Alfa die ik had gereden was een '66 model en dus inderdaad de Scalino, brievenbus model. Deze kost zelf nog iets meer dan 50k.. Ik ga zaterdag even langs bij Erwin om te zien of een aangepaste 105 iets voor mij is.
Persoonlijk vind ik 50K ook te veel, zeker als ik de auto echt wil gaan gebruiken. 30K-35K volledig naar mijn zin vind ik nog te doen..
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Ervaringen gezocht: Alfa Romeo 105 & Porsche 968 CS
Wat een geld.... wat zijn de kilometers op zo’n ding van 35 en 50k?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], MartijnGizmo, SlowCo, Will F. en 429 gasten