Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7951
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door MParallel » 04 jun 2019, 00:37

^^
Die had toch schade gehad? Dikke kier tussen motorkap en lampen/grill. Verkeerde zijschermen.

Floris was er gaan kijken en bleek geen fris exemplaar.

En gaan we weer, maar er zit geen enkel voordeel aan een origineel NL auto.

markm
Berichten: 808
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door markm » 04 jun 2019, 06:57

MParallel schreef: 04 jun 2019, 00:37 ^^
Die had toch schade gehad? Dikke kier tussen motorkap en lampen/grill. Verkeerde zijschermen.

Floris was er gaan kijken en bleek geen fris exemplaar.

En gaan we weer, maar er zit geen enkel voordeel aan een origineel NL auto.
Het voordeel aan een nederlandse auto is dat de onderhoud makkelijker na te trekken is, de auto minder hard gereden heeft en de motor dus meer bespaard is gebleven. En aangezien we in nederland zowat de beste wegen van de wereld hebben, vlak, geen scherpe bochtige bergwegetjes heeft de koets ook minder te lijden gehad doordat deze minder tordeert. Dus er zitten wel degelijk voordelen aan.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Joy » 04 jun 2019, 07:00

Maar ook een vochtig klimaat en pekel op de wegen in de winter.

Gebruikersavatar
Vlokmans
Berichten: 1363
Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
Locatie: Rotterdam

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Vlokmans » 04 jun 2019, 07:36

Minder bochtige wegen? Serieus?

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Crookie » 04 jun 2019, 08:28

Zucht

Ramon325Vanos
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jun 2019, 08:45
Auto: BMW E36 Cabrio Turbo

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Ramon325Vanos » 04 jun 2019, 08:41

MParallel schreef: 04 jun 2019, 00:37 ^^
Die had toch schade gehad? Dikke kier tussen motorkap en lampen/grill. Verkeerde zijschermen.

Floris was er gaan kijken en bleek geen fris exemplaar.

En gaan we weer, maar er zit geen enkel voordeel aan een origineel NL auto.
Ja dat was die groen.

Niet die estriol blauwe.
Die heeft alleen zo cosmetisch aandachts puntjes

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Luc B » 04 jun 2019, 09:58

markm schreef: 04 jun 2019, 06:57 Het voordeel aan een nederlandse auto is dat de onderhoud makkelijker na te trekken is, de auto minder hard gereden heeft en de motor dus meer bespaard is gebleven. En aangezien we in nederland zowat de beste wegen van de wereld hebben, vlak, geen scherpe bochtige bergwegetjes heeft de koets ook minder te lijden gehad doordat deze minder tordeert. Dus er zitten wel degelijk voordelen aan.
Veeg.. me.. op ... :rolling:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door ///Joost » 04 jun 2019, 10:50

Luc B schreef: 04 jun 2019, 09:58
markm schreef: 04 jun 2019, 06:57 Het voordeel aan een nederlandse auto is dat de onderhoud makkelijker na te trekken is, de auto minder hard gereden heeft en de motor dus meer bespaard is gebleven. En aangezien we in nederland zowat de beste wegen van de wereld hebben, vlak, geen scherpe bochtige bergwegetjes heeft de koets ook minder te lijden gehad doordat deze minder tordeert. Dus er zitten wel degelijk voordelen aan.
Veeg.. me.. op ... :rolling:
+1, nog nooit zo veel onzin in een post gelezen. No offense.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Arthur » 04 jun 2019, 12:15

Emi schreef: 03 jun 2019, 22:16 ^ Eens. Voor 25k mag je een frisse verwachten. Zowel OEM als als dedicated ringtool.
Bij 25k komt de E46 M3 al om de hoek kijken.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door DF-user-278 » 04 jun 2019, 12:25

markm schreef: 04 jun 2019, 06:57 Het voordeel aan een nederlandse auto is dat de onderhoud makkelijker na te trekken is, de auto minder hard gereden heeft en de motor dus meer bespaard is gebleven. En aangezien we in nederland zowat de beste wegen van de wereld hebben, vlak, geen scherpe bochtige bergwegetjes heeft de koets ook minder te lijden gehad doordat deze minder tordeert. Dus er zitten wel degelijk voordelen aan.
Dat eerste heb je wel gelijk in, maar ik denk dat in de regel bv. Duitsers zuiniger zijn op hun auto dan Nederlanders. :) Dat ze wat vaker 200+ rijden daar kunnen die auto's echt wel tegen. :)

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7951
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door MParallel » 04 jun 2019, 12:30

Ik dacht al ben ik nu gek?

Voor mij is in elk geval een NL auto niet een voordeel.

Persoonlijk liefst een DE auto en niet alleen vanwege de duitse stickers :)

En een buitenlandse garage kun je ook bellen als je historie wilt checken.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door DF-user-278 » 04 jun 2019, 12:46

Klopt maar soms tot geregeld geven ze die historie niet prijs. Vaak genoeg meegemaakt.

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Luc B » 04 jun 2019, 13:06

Uiteindelijk zijn "de boekjes" , afkomst , eigenaren en onderhoud allemaal niet heilig. Sterker nog, zelfs na een aankoopkeuring kan er nog vanalles stuk. Ook qua gebruik van vorige eigenaren, het is een m3 , denk je echt dat die nooit tegen de toerenbegrenzer aan heeft staan schreeuwen?

We vergeten even dat het 25 jaar oude BMW's zijn. Wil je garanties, dan moet je nieuw kopen. Je kan je risico's inperken door wat te controleren, maar het blijft altijd een gok.

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1081
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Jeroen » 04 jun 2019, 13:09

markm schreef: 04 jun 2019, 06:57
Het voordeel aan een nederlandse auto is dat de onderhoud makkelijker na te trekken is, de auto minder hard gereden heeft en de motor dus meer bespaard is gebleven. En aangezien we in nederland zowat de beste wegen van de wereld hebben, vlak, geen scherpe bochtige bergwegetjes heeft de koets ook minder te lijden gehad doordat deze minder tordeert. Dus er zitten wel degelijk voordelen aan.
[/quote]


Nee, met een Nederlandse M3 is altijd minder hard gereden. Dat hard rijden op de autobahn is toch maar slecht. En bergweggetjes ook, die zijn killing. :ongeveer als:

Gebruikersavatar
florisclaessen
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 okt 2018, 12:23
Auto: BMW E36 M3 3.0 Sedan
Locatie: Leusden

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door florisclaessen » 04 jun 2019, 13:16

Met €25.000,- zou ik direct de “ex-Jesper” 3.2 sedan kopen.
Ben nog steeds verliefd, heb alleen helaas het geld niet. Los daarvan ben ik nog steeds helemaal in m’n nopjes met de auto van Joy.

Ramon325Vanos
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jun 2019, 08:45
Auto: BMW E36 Cabrio Turbo

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Ramon325Vanos » 04 jun 2019, 13:26

Ik heb helaas niks met een sedan model.

Ik echt liever coupe.
Cabrio e36 heb ik al.

Floris jij nog pics van die van Lex auto service?

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7951
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door MParallel » 04 jun 2019, 14:50

Had ook die sedan gepakt. Prachtig model en vele malen zeldzamer.

Megator
Berichten: 242
Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
Auto: BMW M2C

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Megator » 04 jun 2019, 14:54

Luc B schreef: 04 jun 2019, 13:06 Uiteindelijk zijn "de boekjes" , afkomst , eigenaren en onderhoud allemaal niet heilig. Sterker nog, zelfs na een aankoopkeuring kan er nog vanalles stuk. Ook qua gebruik van vorige eigenaren, het is een m3 , denk je echt dat die nooit tegen de toerenbegrenzer aan heeft staan schreeuwen?

We vergeten even dat het 25 jaar oude BMW's zijn. Wil je garanties, dan moet je nieuw kopen. Je kan je risico's inperken door wat te controleren, maar het blijft altijd een gok.
Het enige juiste antwoord. Misschien is het beter om een goedkopere M3 te kopen en deze grondig te reviseren?

pimini
Berichten: 177
Lid geworden op: 02 sep 2008, 18:15
Locatie: E36 M3 coupe / E36 316 touring / E36 320 touring / Megane RS III

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door pimini » 04 jun 2019, 15:12

Denk niet te makkelijk over grondig reviseren. Kan best snel uit de hand lopen qua bedragen. Ze zijn nu eenmaal 25 jaar oud.

Blokrevisie ben je zo 5k tot 7,5k verder, carrosserie kan je ook zonder problemen 2-5k in kwijt (spuitwerk, wat rubbers en stripjes ed.), dan nog onderstel, remmen, rubbers rondom ed.

Ik zou of er 1 kopen met een dusdanig lage km-stand dat er voorlopig geen werk aanzit, of een waarbij alles al gedaan is.
Alles wat ertussen zit kost nu meer geld en het is wachten op grote kosten die er aan zitten te komen.
Tenzij je er bijna niet mee wilt rijden...

Ramon325Vanos
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jun 2019, 08:45
Auto: BMW E36 Cabrio Turbo

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Ramon325Vanos » 04 jun 2019, 15:17

Ik zal wel alles over wegen.
Maybe dan zelf maar een uit het buitenland halen.
E36 M3 of E46 M3 we zullen zien.
We willen zowiezo een coupe

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Bram » 04 jun 2019, 15:22

Deze lijkt ogenschijnlijk echt een net ding voor de centen.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-m ... ?cldtidx=9

Handbak, 153K, CS/CSL wielen, CSL diffusor.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door ///Joost » 04 jun 2019, 16:16

Ik snap dat gezeur over lage km standen nooit. Wat nou blokrevisie? :?

Die S50 blokken kunnen makkelijk 3-4 ton hebben. Als je een auto wil waar je zo af en toe eens lekker mee gaat knallen of toeren, waarom dan een premium betalen voor een km stand van rond de 100-150k? Kleppen stellen en gasklephuizen synchroniseren is zo'n beetje het enige S50-specifieke aan een E36 M3...en dat kun je onafhankelijk van de km stand sowieso doen. Voor de rest is het net zo eenvoudig als bij elke willekeurige andere auto, d.w.z. onderstel, stuurpomp, waterpomp, radiateur, vloeistoffen wisselen, etc.

Op 100-150k km zit je hoogstwaarschijnlijk precies op de km stand dat al die zaken nog niet gedaan zijn, maar er wel precies aan zitten te komen. Ik zou voornamelijk kijken naar een exemplaar dat roestvrij is en in het geval van de 3.2 eentje waarbij de drijfstanglagers gedaan zijn. Bodywork is duurder dan mechanische zaken verhelpen, er vanuit gaande dat je zelf 2 rechterhandjes hebt.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Joy » 04 jun 2019, 17:01

Mee eens. Motorisch heb ik nooit het idee gehad dat ze gestrest worden. Kwalitatief zijn ze goed opgebouwd en lopen bij normaal onderhoud en gebruik (lees geen raceauto) echt niet kapot.

Ramon325Vanos
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 jun 2019, 08:45
Auto: BMW E36 Cabrio Turbo

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Ramon325Vanos » 04 jun 2019, 17:09

///Joost schreef: 04 jun 2019, 16:16 Ik snap dat gezeur over lage km standen nooit. Wat nou blokrevisie? :?

Die S50 blokken kunnen makkelijk 3-4 ton hebben. Als je een auto wil waar je zo af en toe eens lekker mee gaat knallen of toeren, waarom dan een premium betalen voor een km stand van rond de 100-150k? Kleppen stellen en gasklephuizen synchroniseren is zo'n beetje het enige S50-specifieke aan een E36 M3...en dat kun je onafhankelijk van de km stand sowieso doen. Voor de rest is het net zo eenvoudig als bij elke willekeurige andere auto, d.w.z. onderstel, stuurpomp, waterpomp, radiateur, vloeistoffen wisselen, etc.

Op 100-150k km zit je hoogstwaarschijnlijk precies op de km stand dat al die zaken nog niet gedaan zijn, maar er wel precies aan zitten te komen. Ik zou voornamelijk kijken naar een exemplaar dat roestvrij is en in het geval van de 3.2 eentje waarbij de drijfstanglagers gedaan zijn. Bodywork is duurder dan mechanische zaken verhelpen, er vanuit gaande dat je zelf 2 rechterhandjes hebt.
Ik neem toch wel aan dat ook de dag waarde van eentje met 90.000 op de teller meer is dan eentje die 300.000 heeft gelopen.
En kwa waarde als hij eens ooit weg gaat zou dat ook tellen vindt je niet

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door ///Joost » 04 jun 2019, 17:16

Ramon325Vanos schreef: 04 jun 2019, 17:09 Ik neem toch wel aan dat ook de dag waarde van eentje met 90.000 op de teller meer is dan eentje die 300.000 heeft gelopen.
En kwa waarde als hij eens ooit weg gaat zou dat ook tellen vindt je niet
Het is jouw geld. Ik probeer je slechts te helpen. Want als er over blokrevisies wordt gesproken, dan vraag ik me af of men weet waar men over praat.

En uiteraard stel je hierboven wel twee uitersten tegenover elkaar. Persoonlijk zou ik er een zoeken die netjes is bijgehouden, tussen de 180-230k km zit (is écht niets mis mee mits juist behandeld) en waarvan historie bekend is. Dan betaal je geen premium voor een lage km stand, maar heb je wel in de basis een nette auto. Je blijft er toch mee bezig, het is immers een E36. En dan ben ik niet sarcastisch.

Wil je aan het eind van de rit nog een leuke cent eraan over houden, dan moet je er een kopen met een stand lager dan 100k, 'm in de garage zetten en er niet mee rijden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], GRzep, JessieJ, matthyssie, Spijkerhard en 142 gasten