De verkoper gecontact en kreeg alle facturen gemaild vanaf 2014. Op onderhoud had ie nooit bespaard. Het verhaal klopte mijn inziens allemaal, dus een afspraak gemaakt. De redenen voor de lage vraagprijs waren uiteraard de kilometerstand en dat de auto deukjes zou hebben op het dak en motorkap. Er zouden steentjes van zijn flat gewaaid zijn op de auto.
Ondanks de lage vraagprijs toch maar even met de garage gebeld waar ie in onderhoud was. Klopte allemaal wel. Toch een dag van tevoren afgesproken met de verkoper om tijdens de afspraak even langs de Peugeot garage te rijden. Twee weken terug was het zover, richting Rotterdam om de auto te bekijken. De auto zag er netjes uit, had inderdaad hoop putjes in dak en motorkap, maargoed, de prijs is zo laag, na het lakwerk keek ik eigenlijk niet eens. Gelijk naar Peugeot Rotterdam gereden voor een kleine aankoopkeuring. Na 15 minuten kwam de monteur al terug, auto is in goed staat, alleen lekt ie best wel wat olie. Tsjah, wat ga je dan doen? Ze konden namelijk niet zeggen waar het vandaan kwam. Na onderhandelen toch besloten om de auto mee te nemen.
's Middags gelijk even langs mijn garage gereden. Hij heeft naar de lekkage gekeken en leek van de krukaskeerring te komen. Wel even een klusje, want dan moet de versnellingsbak er vanaf.
Dag later even de auto gewassen en foto's gemaakt. De auto is echt nog in geweldige staat. Op de deukjes na is de lak nog in prima staat, weinig krasjes, geen deukjes, interieur nog in geweldige staat voor leeftijd/kilometers. De auto is echt in veel mooiere staat dan de 130i. Het was eigenlijk de bedoeling om niks met de auto verder te doen, maar de auto is nog in zo'n mooie staat, dat ik er wel werk van ga maken

Na twee dagen vond ik al een gebruikte motorkap in mijn kleur. Paar dagen later opgehaald en hoppa hoop deukjes minder. Geen foto van gemaakt, want hierboven zijn de deukjes ook niet te zien, maar er zaten er ongeveer 8 in, dus die ben ik in 1x kwijt

In het onderhoudsboekje zag ik dat de distributieriem in 2013 bij 130k vervangen was. Onderhoudsinterval is 120k bij een 206, dus dit mocht ook gebeuren. Daarnaast nog een paar puntjes aangegeven en verder aangegeven dat ie alles mocht vervangen wat eraan zat te komen. Dinsdagavond de Pug weggebracht en zaterdagmiddag weer opgehaald en het volgende is vervangen:
-distributieset
-waterpomp
-nokkenaspoelie
-koppeling
-grote krukaskeerring
-koppelingskabel
-beide aandrijfaskeerringen
-4 bougies
-spanrol multiriem
-sierstukje achter recht gezet
-alle filters en olie gecontroleerd
-auto opnieuw uitgelijnd
Distributie was echt nodig, er zaten scheuren in de riem

Wat zijn de verdere plannen:
-type aanduiding en logo's eraf halen
-opgelegde letters kentekenplaten zonder dealerreclame
-polijsten
-radio met bluetooth (simpele radio)
-speakers vervangen voor iets betere (geen dure dingen)
-en wellicht toch de bestuurdersstoel vervangen. De zitpositie is echt bedroevend. Erg hoge zit en zit niet fijn, dus denk aan een kuipstoel
Nooit gedacht dat ik zo blij kon zijn met zo'n goedkope auto. Auto is niet heel snel, maar dankzij de 2.0 liter kun je makkelijk meekomen in het verkeer en op zijn koppel rijden. Weggedrag met standaard onderstel is echt prima.