Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Nutkees » 16 mei 2019, 22:53

Zal mijn ledgers ook weer eens aanslingeren... al een jaar niet meer gekeken. Op hoogtepunt mooi wat gecashed en de rest van de bitcoins laten staan voor mijn dochter voor later.

Hoop alleen dat xrp nog mooi mee gaat stijgen, heb er daar nog iets van dus op naar die moon! Heb daar nog steeds vertrouwen in.

De rest geloof ik allemaal wel, meeste andere coins weg gedaan, nog wat stratis, sia etc maar stelt niet veel voor. Benieuwd wat de toekomst gaat brengen!
Laatst gewijzigd door Nutkees op 17 mei 2019, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 17 mei 2019, 10:07

Ik zou een beetje voorzichtig zijn met het neerpennen van je portfoliowaarde. Je weet nooit wie er mee leest.

Flinke flash crash vannacht door verkoop van 5000 BTC op Bitstamp. Goed om te zien dat er niet meteen panic sell plaats vindt. Dat zegt toch wel wat over de markt. Desalniettemin zou ik het niet erg vinden als we nog even terug gaan naar $6200-6500. Dat is gezond voor de markt, en we kunnen nog wat goedkoper bijkopen.

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Richardt. » 17 mei 2019, 10:55

Ik volg het niet zo hoor, ik zie dan een berichtje in de media voorbij komen dat de Bitcoin weer voorbij de 7000eu was maar is daar nou nog een aanwijsbare reden voor?

Ik blijf het raar vinden dat veel crypto zulke grote sprongen maakt, soms aanwijsbaar/gehyped soms zit er 0,0 logica achter heb ik het idee

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 17 mei 2019, 11:40

De koers is nog behoorlijk te manipuleren, omdat 20% van alle BTC beheerd wordt door slechts 448 wallets. Of anders gezegd, 99% van alle BTC in omloop wordt beheerd door 8.6% van alle BTC wallets (iedere wallet is een persoon, even voor het gemak). Dat was 6.5% in 2017. Oftewel, het BTC volume is steeds meer gespreid, wat uiteindelijk zorgt dat het moeilijker is om de koers te manipuleren.

De afgelopen maanden is er een behoorlijke reeks aan goed nieuws geweest. Afgelopen drie dagen was Consensus in NYC, de grootste blockchain beurs ter wereld. Daar werd bekend dat onder meer verschillende grote US retailers (Nordstrom, Barnes & Noble, Baskin Robbins, Wholefoods (= Amazon!), etc.) in de winkels BTC gaan accepteren via een tussenpersoon/app, die BTC omzet in USD. Dat is huge.

Tevens is erg groot nieuws dat Microsoft een netwerk gaat bouwen op de Bitcoin blockchain, waarin ieders identiteit kan worden vastgelegd.
https://ethereumworldnews.com/because-o ... derpriced/
Het punt is, is dat dit allemaal gedecentraliseerd is, waarbij je zelf de 'sleutel' tot je gegevens in handen hebt, en waardoor je dus niet meer al je gegevens hoeft over te dragen aan derden. Alles staat immers op de publieke blockchain. Toegang tot bepaalde software, websites, of applicaties geschiedt dan dus via de blockchain. De BTC (data) die daarvoor gebruikt wordt, heeft een bepaalde waarde.

Dat lijkt nog allemaal Jetsons-abracadabra, maar uiteindelijk gaat alles digitaal ben ik van overtuigd. Even heeeeeel ver vooruit gedacht -> Paspoorten zullen in de toekomst alleen nog in musea liggen.

De markt zal altijd bepaalde cycles door blijven maken, zoals dat ook in aandelen gebeurt, maar het feit dat de bodem op een steeds hoger niveau komt te liggen, is te wijten aan de steeds grotere adoptie. We zijn nu pas in het begin. Mensen die nu instappen zijn nog early adopters. Er wordt gesproken over een $100k BTC binnen 1-2 jaar en een $1M BTC binnen 5 jaar. Dit is niet ondenkbaar als je bedenkt dat er slechts een limiet van 21M BTC bestaat. Dat is natuurlijk NIETS op een wereldbevolking van 7.6 miljard mensen.

Andere platformen zoals Ethereum zullen zich ook wel ontwikkelen, en wellicht een betere use case hebben in de toekomst, maar dat is koffiedik kijken. Voorlopig wordt BTC beschouwd als store-of-value, oftewel digitaal goud. BTC is ook het minst volatiel van alle cryptomunten (m.u.v. stablecoins natuurlijk).

Heb je 0,28 BTC, dan zal 99% van de wereldbevolking nooit meer BTC bezitten dan je zelf.

/rant. :D

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door smiley » 17 mei 2019, 11:55

Houd er rekening mee dat de grote bitcoin drops uit het verleden tot nu toe altijd rond de 80% waren.
(Uiteraard ook met stijgingen a la factor 4 voor bitcoin, en factor 6 tot 10 voor de juiste altcoins voor de klapper)
Speel dit spelletje alleen met geld wat je kunt missen.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 17 mei 2019, 13:23

En houd de hebzucht onder controle. Dat is uit persoonlijke ervaring de grootste valkuil. :lol:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door smiley » 17 mei 2019, 13:43

Deze geeft wel mooi weer waar we nu staan.

Afbeelding

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 17 mei 2019, 13:53

Ter uitleg voor mensen die er wat minder in thuis zijn, een halving vindt elke vier jaar plaats, en is dus het moment waarop de 'beloning' voor een gemine'de block halveert. Deze is nu 12.5 BTC en gaat naar 6.25 BTC. Effectief wordt de BTC dus schaarser, omdat er minder nieuwe BTC vrijkomt. HIER staat het heel mooi uitgelegd.

Je kunt ook mooi zien dat, er vanuit gaande dat de grafiek om en nabij gevolgd wordt, de voorspelling van 100k per BTC niet onrealistisch is binnen 2 jaar.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door smiley » 17 mei 2019, 14:25

Als ik de bullrun lijnen trek van begin tot eind, vlakken ze elke keer verder af.
Volgens die theorie zou de 2021 bullrun pieken bij 80k. Deze keer stap ik iets eerder uit dan mijn 2017 fiasco :tooth:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 17 mei 2019, 14:54

smiley schreef: 17 mei 2019, 14:25 Volgens die theorie zou de 2021 bullrun pieken bij 80k.
Daar doe ik het ook voor. Ik ben de moeilijkste niet. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1931
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
Locatie: Flevoland

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Hitz » 23 mei 2019, 16:22

Maar even voor de leek als ik hè, die grafiek is leuk, maar de rechterkant gaat eerst met stapjes van centen, en later opeens met stapjes van meer dan 10k?

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door WJ » 23 mei 2019, 16:36

Is de enige manier om de schommelingen op zo'n groot bereik te tonen. Is niet vreemd, of een crypto ding. Komt vaker voor.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 23 mei 2019, 17:09


Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 24 mei 2019, 11:35

Facebook is finalising plans to launch its own crypto-currency next year.

It is planning to set up a digital payments system in about a dozen countries by the first quarter of 2020.

The social media giant wants to start testing its crypto-currency, which has been referred to internally as GlobalCoin, by the end of this year.

Facebook is expected to outline plans in more detail this summer, and has already spoken to Bank of England governor Mark Carney.

Founder Mark Zuckerberg met Mr Carney last month to discuss the opportunities and risks involved in launching a crypto-currency.

Facebook has also sought advice on operational and regulatory issues from officials at the US Treasury.

The firm is also in talks with money transfer firms including Western Union as it looks for cheaper and faster ways for people without a bank account to send and receive money.

How will Facebook's crypto-currency work?
Facebook wants to create a digital currency that provides affordable and secure ways of making payments, regardless of whether users have a bank account.

The social networking site, which owns WhatsApp and Instagram, is hoping to disrupt existing networks by breaking down financial barriers, competing with banks and reducing consumer costs.
Bron: BBC.com


Ik heb nog steeds geen Facebook account en voorlopig zal dat er ook niet van komen. Noem me achterdochtig, maar hoe dat bedrijf bezig is, past niet bij mijn visie op de ontwikkeling van het Internet. Vorig jaar was er een complete ban op advertenties voor crypto, ICOs en exchanges, en nu is er toch het nieuws dat ze hun eigen cryptovaluta gaan ontwikkelen (waar al maanden geruchten over waren). Het schijnt een stablecoin te worden, waarmee je dus kunt betalen voor diensten en/of aan andere gebruikers op het FB/Whatsapp/Instagram platform.
Als het gaat zoals op andere exchanges, dien je dus in het kader van KYC (Know Your Customer) je ID te uploaden, en daarmee zeer persoonlijke informatie vrij te geven. Voor een exchange vond ik dit al tricky, maar als dit daadwerkelijk gevraagd gaat worden door FB wens ik iedereen die zich daarmee in laat veel succes.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Niels » 24 mei 2019, 11:57

Het sterkt Crypto in z'n algemeen natuurlijk wel als zo'n grote speler de waarde erkent van digitale valuta. Nu is het alleen maar speculatie.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 24 mei 2019, 12:02

Absoluut, dat is zeker zo!

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3413
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Booooh » 27 mei 2019, 18:46

Het geeft ook aan dat dergelijke grote partijen nooit een bestaande crypto munt zullen gebruiken en dus altijd zelf iets gaan verzinnen/uitgeven, maakt dat de "waarde" van heel veel van die dingen (zo niet alle) toch een beetje waardeloos?

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door smiley » 27 mei 2019, 19:19

Lijkt me logisch dat de grote partijen een eigen stable coin willen om er controle over te houden.
Dat kan de rest verder in cowboyland verdergaan :df:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 27 mei 2019, 21:00

Die FB coin is ook helemaal geen cryptocurrency zoals dat bedoeld is. Het is gewoon een stablecoin die als facade gebruikt wordt om meer info over FB users te vergaren. Het heeft ook totaal geen meerwaarde als betaalmiddel. Tenzij je graag wilt dat FB jouw bank is...gruwel.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door WJ » 27 mei 2019, 21:08

Hoop coins moet je ook zien als een Platform zoals Amazon. Ze bieden een ecosysteem aan en bedrijven/particulieren kunnen daar dan gebruik van gaan maken.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door smiley » 28 mei 2019, 20:22

Uit den ouden doosch


Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door Richardt. » 28 mei 2019, 21:15

Niet meer dan logisch dat grote technologie bedrijven zoals Facebook en ongetwijfeld later ook Google erin stappen met hun eigen techniek/munt.

Iedereen zal het op den duur zonder argwaan gebruiken. Als je er over nadenkt wat dat soort bedrijven allemaal over je weten....

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 31 mei 2019, 10:58

Allemaal klaar voor de 30% dump richting $6200? Van mij mag het wel. Het is gezond voor de lange termijn, en ik kan nog even bijladen. :tooth:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door smiley » 31 mei 2019, 11:31

Ik gok de andere kant op. $10k in Juni.
We zullen zien. :coffee:

Mijn excel is er al klaar voor :tooth:
Afbeelding

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote DF cryptocurrency topic

Bericht door ///Joost » 31 mei 2019, 12:21

Ah ja, die zag ik ook al voorbij komen in een filmpje van TMI, mijn vaste kanaal. 10k in juni kan ik helemaal in komen hoor, maar ik sluit niet uit dat er nog een dip(je) komt vooraf. Maar goed, het is mij om het even...DCA all the way. :tooth:

Verkopen doe ik sowieso niet. Als BTC straks $100k+ is maakt het toch niet uit of je op 10k of op 6k inkoopt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Estoque, EvdP, Fabian, Gisae, Jaws, krentenbol, mark123, Rolf205, s2k, Sabberjoch, Semrush [Bot] en 154 gasten