Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 12 jun 2018, 10:20

Jurassic World 3D. Spanning en sensatie in het kwadraat, Special FX etc geweldig gemaakt even in een middenstuk een paar minuten verveling bij mij(want geen conversatie en geen actie) van 'schiet nou maar op' . Verhaal past bij de tijdgeest anno nu, maar verhaal was écht matigjes...

8,5

Oh ja hij heet eigenlijk Jurassic World : Fallen Kingdom.

Had geen idee:)

Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 1055
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Vliet » 12 jun 2018, 10:47

Ik heb gisteren Jurassic World Fallen Kingdom gezien zonder de 3d. Ik vond de eerste helft van de film redelijk vermakelijk, de tweede helft van de film matig qua verhaal en erg voorspelbaar. Grafisch vond ik het af en toe ook erg gemaakt overkomen en dan vooral de simpele dingen als de villa/het kasteel.

Ik geef de film een: 6

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 18 mei 2019, 10:21

Schop.

In de tussentijd handenvol films gekeken. Gisteren John Wick 3.

Samenvatting:
Pief paf poef (herlaad) yiaaah, pffff, pief paf poef hiaah.

Nog nooit in mijn fokking life zoveel(nodeloze) herhaling van hetzelfde knal/schiet/karate/vecht/messenwerp werk gezien. Nog nooit zoveel kogelgeluiden gehoord in één film! Niet eens in oorlogsfilms!

M'n vrouw viel LETTERLIJK IN SLAAP en ze zei:de herhaling van pief paf poef en yiaah(aanvallende messenwerpende low kickende karatekids etc) werkt als 'n muzikaal ritme en slaapverwekkend.

Niks uitgediept qua scenario, wel mooie effecten, maar schiet en vechtscènes duren véél te lang, herhaling op herhaling:
Dus als 'n karatekid een roundhouse op John wick uitvoert die in 'n vitrinekast terecht komt alles aan gruzelementen, gebeurt dat na 5 sec nog 'n keer, de derde keer denk je :daar gaan we weer same story, maar daarna nog 4 keer hetzelfde, weer door 'n volgende glazen vitrinekast. Jezus. Niet meer origineel.
Echt 'n tegenvaller wat dat betreft.

5.5

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Arthur » 18 mei 2019, 12:34

Baywatch al gezien :)

Ik heb onlangs Polar en Tokarev gezien. Aparte films maar kon toch blijven kijken. Mss de moeite waard. Edge of fear past daar ook wel bij.
Laatst gewijzigd door Arthur op 18 mei 2019, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door indobesar » 18 mei 2019, 12:42

Robin schreef: 18 mei 2019, 10:21 Schop.

In de tussentijd handenvol films gekeken. Gisteren John Wick 3.

Samenvatting:
Pief paf poef (herlaad) yiaaah, pffff, pief paf poef hiaah.

Nog nooit in mijn fokking life zoveel(nodeloze) herhaling van hetzelfde knal/schiet/karate/vecht/messenwerp werk gezien. Nog nooit zoveel kogelgeluiden gehoord in één film! Niet eens in oorlogsfilms!

M'n vrouw viel LETTERLIJK IN SLAAP en ze zei:de herhaling van pief paf poef en yiaah(aanvallende messenwerpende low kickende karatekids etc) werkt als 'n muzikaal ritme en slaapverwekkend.

Niks uitgediept qua scenario, wel mooie effecten, maar schiet en vechtscènes duren véél te lang, herhaling op herhaling:
Dus als 'n karatekid een roundhouse op John wick uitvoert die in 'n vitrinekast terecht komt alles aan gruzelementen, gebeurt dat na 5 sec nog 'n keer, de derde keer denk je :daar gaan we weer same story, maar daarna nog 4 keer hetzelfde, weer door 'n volgende glazen vitrinekast. Jezus. Niet meer origineel.
Echt 'n tegenvaller wat dat betreft.

5.5
Haha eens! Mijn vrouw wilde na 25min weglopen.
Ik heb de film een 5 gegeven op IMDB.
Halle Berry was leuk om te zien. Wat is zij fit zeg! :)

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 18 mei 2019, 12:47

Ja Halle Berry wat 'n skitterend wijf, zo mooi en sexy op d'r 52e(?)

Online
Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Richardt. » 18 mei 2019, 12:54

Jammer, maar zo gaat het vaak met film reeksen. Elke deel is minder goed.

Jonh Wick 1 was aardig goed, deel 2 al wat minder en deel 3 dus bagger :D

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 18 mei 2019, 12:56

Arthur schreef: 18 mei 2019, 12:34 Baywatch al gezien :)

Ik heb onlangs Polar en Tokarev gezien. Aparte films maar kon toch blijven kijken. Mss de moeite waard. Edge of fear past daar ook wel bij.
Edge of Fear in dat verlaten huis in de bossen, begon goed, maar later vond ik ik 't een beetje te obvious vergezocht imho.

Einde knam wat fake-ish over(?)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Arthur » 18 mei 2019, 13:14

Klopt. Alsof er geen budget/tijd meer was en dat was het dan.

Gebruikersavatar
RJL86
Berichten: 574
Lid geworden op: 04 mar 2019, 10:02
Auto: Mazda 3
Contacteer:

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door RJL86 » 18 mei 2019, 18:19

Zonet ook John Wick gezien. Wat een geweldige actie trilogie is het. Wel een beetje veel herhaling, dat klopt. Maar de actie is gewoon zo goed uitgevoerd. *spoiler* Vond het gevecht waarbij een paard iemand vol in het gezicht trapt, echt geweldig

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door EvdP » 18 mei 2019, 21:07

Robin schreef: 18 mei 2019, 12:56
Arthur schreef: 18 mei 2019, 12:34 Baywatch al gezien :)

Ik heb onlangs Polar en Tokarev gezien. Aparte films maar kon toch blijven kijken. Mss de moeite waard. Edge of fear past daar ook wel bij.
Edge of Fear in dat verlaten huis in de bossen, begon goed, maar later vond ik ik 't een beetje te obvious vergezocht imho.

Einde knam wat fake-ish over(?)
Ik heb alle drie ook gekeken, volgens mij ook nog in de volgorde zoals hier genoemd worden. Polar vond ik de "beste". Edge of Fear had geen heel raar verhaal maar eindigde wat apart.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 18 jul 2019, 10:52

Gaan we weer.

Laatste Toy Story.
Alleen al om de prachtig getekende en bewegende karakters enzo een 8. Al ben je volwassen dan nog gewoon heel mooi.

Spiderman Away from Home(heet hij zo) in Venetie.
Minpunt: De actie en Special FX gaan (mij) veel te snel, ik mis dus de details en wilde het nog eens zien. En nog eens.
Verhaallijn zozo. Nederland(Broek op Langendijk/tulpenveld/NL voetbalsupporters in oranje) komt er in voor.
Spiderman acteur heet Tom Holland overigens.
Vond Spiderman na Avengers Endgame (eerste helft teveel gelul, later kwam hij op gang(na de pauze), maar duurde mij 'n half uur te lang) eigenlijk 'n verademing. 8.5

Dan gisteravond Men in Black International.
MIB was altijd geinig al sinds 22 jaar(!)
En deze niet. Tessa Thompson is een leuke meid, maar mist in dit verhaal de sensualiteit/sexiness(mag niet meer, maar vrouwen die soppen op Chris Hemsworth natuurlijk wel....en gebeurt ook) Chris is 'geinig', maar nul humor.
Leek mij eerder gericht op kids tussen 6-14 ofzo. Special FX zijn soms 'goedkoop' afgerond alsof geld op was(?)
Spanning en schrikmomenten? In de kerk zitten is uitdagender:)
Wie weet hoe die nieuwe kar van hun heet.
Ze reden Jag XJ12 80s/90s model. Ding gaat kapot en later pakken ze een ander voertuig.
Lexus dus.

Mager 6je


Zaterdagavond gereserveerd voor Lion King. Recensie volgt nadien.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 19 aug 2019, 07:47

Nou daar zit je gisteravond dan in 'n kleinere weer volgepropte zaal (avonden daarvoor uitverkocht) met vooral manspersonen tussen 25-35 naar de nieuwste Tarantino te kijken. Once upon a time in Hollywood.

Ga zelf maar kijken. Wat >2 uur duurt had in de laatste 15 minuten gedaan kunnen worden. Wel mooie 1969 details/auto's.
6je. Mensen liepen in de pauze al eruit. Bo-ring.

Een buttfilm als die laatste 15 minuten er niet waren geweest. Ik snap die linkse snowflake recensies niet die allemaal 5 sterren hebben. Tarantino is sadisme/sarcasme/humor/ketchup galore.

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Knot » 19 aug 2019, 08:03

Momenteel niks acceptabels te zien dus?

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Downforce Hans » 19 aug 2019, 08:07

Robin schreef: 19 aug 2019, 07:47 Nou daar zit je gisteravond dan in 'n kleinere weer volgepropte zaal (avonden daarvoor uitverkocht) met vooral manspersonen tussen 25-35 naar de nieuwste Tarantino te kijken. Once upon a time in Hollywood.

Ga zelf maar kijken. Wat >2 uur duurt had in de laatste 15 minuten gedaan kunnen worden. Wel mooie 1969 details/auto's.
6je. Mensen liepen in de pauze al eruit. Bo-ring.

Een buttfilm als die laatste 15 minuten er niet waren geweest. Ik snap die linkse snowflake recensies niet die allemaal 5 sterren hebben. Tarantino is sadisme/sarcasme/humor/ketchup galore.
Ik wilde vanavond even gaan maar dit zet me wel een beetje aan het denken.........Beter over twee maanden huren en doorspoelen als het te saai wordt.....

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 19 aug 2019, 08:10

Knot: Klopt
Hans: Ik raad 'm je af in de bios. Beter wachten inderdaad.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Tom » 19 aug 2019, 09:00

Zaterdag ook gezien. Ik vond 'm top! Ook in lijn met z'n andere films toch? In z'n meeste films veel stukken met (net iets te lange, maar daarom ook weer heel sterk) ongemakkelijke/absurde dialogen tussen bijzondere typetjes.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 19 aug 2019, 09:17

Veel te traag allemaal. Verhaallijn in den beginne mist. Misschien ben ik te verwend qua bios. We zitten ook veel Filmhuis met van die art films, dus dat (her) ken ik ook wel.

De dialogen waren tam imho.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4985
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Fernando » 19 aug 2019, 15:48

Ik zat er donderdag in Tuschinski helemaal klaar voor maar ook ik vond hem veels te langdradig. Wat een zit van 3,5 uur was het. Er zaten zeker wel mooie scènes in maar soms draaft QT erin door wat de film gewoon niet ten goede komt. Achteraf zou ik wachten tot ie in Pathé thuis was te zien...

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 19 aug 2019, 15:56

Het scenario/idee an sich en ontknoping is theoretisch top, maar de uitvoering mocht even wat korter en sneller:)

Charles Manson, moord op Sharon Tate is een bijzonder gegeven. Ik had me vroeger al eens ingelezen in de materie omtrent hoe en wat(paar jaar terug overleed Manson in z'n cel) maar MdV en dochterlief hadden eigenlijk geen flauw idee wie die real life persoonlijkheden waren, gecombineerd met fictieve personages. MdV viel bijna in slaap en ik ook eerlijk gezegd net na de pauze....maar goed.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4985
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Fernando » 19 aug 2019, 16:13

Ik had precies hetzelfde, MdV had werkelijk geen idee wie Charles Manon, Sharon Tate, Polanski etc waren en de hele voorgeschiedenis. Daarna maar een kroeg ingedoken :-)

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Robin » 19 aug 2019, 16:17

Fernando schreef: 19 aug 2019, 16:13 Ik had precies hetzelfde, MdV had werkelijk geen idee wie Charles Manon, Sharon Tate, Polanski etc waren en de hele voorgeschiedenis. Daarna maar een kroeg ingedoken :-)
LSD tipped cigarette:)

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4985
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Fernando » 19 aug 2019, 16:26

*SPOILER*






De scène daarop dat ie onder schot wordt gehouden hèhè,
geniaal..

Rocketmonkey
Berichten: 301
Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door Rocketmonkey » 19 aug 2019, 17:00

Ik vond 'm ook top!

Het is ook wel een beetje Tarantino z'n handelsmerk om het verhaal heel lang te laten voortkabbelen met leuke zijlijntjes en dan te eindigen met een moddervette grand final. Beetje basiskennis over de Manson family helpt trouwens wel, gemiddelde millennial met gemiddelde algemene ontwikkeling snapt er volgens mij geen hol van, afgaande op de reacties van de mensen om eens heen bij het verlaten van de bios... Mooie classic 911 footage erin ook, tussen al die Amerikaanse tanks lijkt ie veel compacter dan hier in Europa :)

Gebruikersavatar
RJL86
Berichten: 574
Lid geworden op: 04 mar 2019, 10:02
Auto: Mazda 3
Contacteer:

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door RJL86 » 19 aug 2019, 20:15

Ik moet hem nog zien, maar ik vind Tarantino sowieso zwaar overschat. Zo bijzonder zijn zijn films niet.

Afgelopen weekend 2 films gezien: Scary stories to tell in the dark en Midsommar. Allebei horror films, waarbij Scary stories meer een kinder horror film is. Wel erg leuk! Midsommar is gewoon absurd goed, veel licht en felle kleuren, maar toch eng.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 328Ti, Bing [Bot], BMWDennis, Eric Z, Gert-jan, Nivek, Robbert92, Rogerb, Semrush [Bot], Thomasss, tomgtr en 159 gasten