Mijn Alpina E93 van 2008 met 260kkm ging een jaartje terug voor 20k naar SPBA. En die moeten er nog winst op maken. Toegegeven, die was uiterst goed onderhouden.mark323ti schreef: ↑26 apr 2019, 13:56Helemaal met je eens Martijn. Alpina’s zijn nu ook weer niet zo bijzonder. Andere kleur klokken, wat naadjes, paar embleempjes, velgen en klein beetje werk aan motor. Dus 2k boven een 335i lijkt mij ook reeel.Martijn_bmw schreef: ↑26 apr 2019, 12:18 Ze hebben prijstechnisch idd niet de magie die een "M" wel heeft.
ze verkopen alleen als de prijs maar iets hoger is dan hun vergelijkbare BMW broertje in dit geval dus een 335i E90 van 2008 + 2K k ofzo...
Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
-
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
- Mark 320iS
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Punt is dat Alpina wel íets meer doet dan dat, maar dat weten de meeste mensen niet. Onbekend, maakt onbemind, om mezelf maar weer te quotenmark323ti schreef: ↑26 apr 2019, 13:56Helemaal met je eens Martijn. Alpina’s zijn nu ook weer niet zo bijzonder. Andere kleur klokken, wat naadjes, paar embleempjes, velgen en klein beetje werk aan motor. Dus 2k boven een 335i lijkt mij ook reeel.Martijn_bmw schreef: ↑26 apr 2019, 12:18 Ze hebben prijstechnisch idd niet de magie die een "M" wel heeft.
ze verkopen alleen als de prijs maar iets hoger is dan hun vergelijkbare BMW broertje in dit geval dus een 335i E90 van 2008 + 2K k ofzo...
Mij blijft een Alpina enorm trekken, maar het is er nog nooit van gekomen.
-
- Berichten: 1490
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Volgens mij doet Alpina niet heel veel meer dan dat ik beschreven heb......Mark 320iS schreef: ↑26 apr 2019, 22:41Punt is dat Alpina wel íets meer doet dan dat, maar dat weten de meeste mensen niet. Onbekend, maakt onbemind, om mezelf maar weer te quotenmark323ti schreef: ↑26 apr 2019, 13:56Helemaal met je eens Martijn. Alpina’s zijn nu ook weer niet zo bijzonder. Andere kleur klokken, wat naadjes, paar embleempjes, velgen en klein beetje werk aan motor. Dus 2k boven een 335i lijkt mij ook reeel.Martijn_bmw schreef: ↑26 apr 2019, 12:18 Ze hebben prijstechnisch idd niet de magie die een "M" wel heeft.
ze verkopen alleen als de prijs maar iets hoger is dan hun vergelijkbare BMW broertje in dit geval dus een 335i E90 van 2008 + 2K k ofzo...
Mij blijft een Alpina enorm trekken, maar het is er nog nooit van gekomen.
Maar ik hoor het graag......
-
- Berichten: 1490
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Bumperset en uitaten, hoe kon ik het vergeten.....
- Mark 320iS
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
-
- Berichten: 1490
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Haha! Helemaal met je eens!Mark 320iS schreef: ↑26 apr 2019, 23:06Ach, je wordt ook een jaartje ouder, het is je vergeven. Je bent de striping nog vergeten. En je moet met me eens zijn dát maakt wel hét verschil!
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Motorisch gezien is het wel meer dan alleen software. O.a turbo’s, koeling, etc. En daarbij hebben Alpina’s een veel beter onderstel qua comfort en sportiviteit. Ik zie ook de meerwaarde wel van een B3 maar de vraagprijzen in NL gaan soms nergens over.
- Baboulah
- Berichten: 1503
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Wie hier weet hoe het zit met de sport knop in een E92 M3 coupe, ZONDER Navi unit (en daarom dus zonder M mode op het stuur)?
Ik ben nog altijd zoekende naar een E92 M3, en heb mijn oog laten vallen op een mooi exemplaar, alleen zonder navi unit erin. Daarom meteen dus ook zonder M mode, om dat te kunnen hebben had je het navi systeem nodig. Voor degene die verder denken, nee er zit dus ook geen I-Drive unit in.....
Is het gasrespons, stuur response etc dan nog wel in te stellen zoals het is bij een M3 die wel navi met M mode heeft?
Ik ben nog altijd zoekende naar een E92 M3, en heb mijn oog laten vallen op een mooi exemplaar, alleen zonder navi unit erin. Daarom meteen dus ook zonder M mode, om dat te kunnen hebben had je het navi systeem nodig. Voor degene die verder denken, nee er zit dus ook geen I-Drive unit in.....
Is het gasrespons, stuur response etc dan nog wel in te stellen zoals het is bij een M3 die wel navi met M mode heeft?
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
+1.
Ik heb de onderdelen lijst van mijn ex b3s liggen met alle afwijkende onderdeelnr's. Dat wil je niet weten... Echt, er wordt bijzonder veel versleuteld aan zo'n ding.
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
In jouw geval werd er inderdaad bijzonder veel gesleuteld aan dat ding.....
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
- Hitz
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Hoe weet je dat het de desbetreffende M3 is?
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Nou... Kleur, velgen en het feit dat er een ander blok in ligt
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Mooie klapper! wat is de knot-score?
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Geniaal is ie. Die rokende zuiger en drijfstang in de plas “bloed”.....de sukkels.
-
- Berichten: 966
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Zelfs nóg iets meer. In het geval van de E9X is de Alpina gebasseerd op de N54 met andere oliekoeler, sterkere zuigers en ECU. Ook is de auto voorzien van valvetronic, iets wat BMW in die tijd nog niet voor elkaar kreeg bij de N54.
In het geval van de F3X is deze gebaseerd op de N55, maar dan met 2 turbo's(ipv 1) en een andere krukas+intercooler/oliekoeler. Wel iets meer dan een chipje en een bumpertje dus.
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
-
- Berichten: 2719
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
iemand hier een mening over: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... ousPage=lr
(asking for a friend).
lijkt me een mooi ding voor een nette prijs, trekhaak is niet origineel en ik mis interieurfoto’s. is uiteraard import, is de BPM een beetje “normaal” ?? kan dat moeilijk inschatten voor een auto die nu 2 jaar in NL rond rijdt
(asking for a friend).
lijkt me een mooi ding voor een nette prijs, trekhaak is niet origineel en ik mis interieurfoto’s. is uiteraard import, is de BPM een beetje “normaal” ?? kan dat moeilijk inschatten voor een auto die nu 2 jaar in NL rond rijdt
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Het is wel een beetje extreem mishandelen maar ik heb wel ergere dingen met mijn M52 gedaan, temp vol in het rood en blijven gaan en ding ging gewoon niet stuk.... ook nog de limiter van 6500 naar 7000 met oliedruk kleppen en ook niks dan soms tikken/schuimen, afkoelen en weer gaan. Lang leve Castrol TWS 10W60.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Mooie auto. Hebben destijds ook mijn E90 ingekocht.JP schreef: ↑08 jun 2019, 21:03 E91 325iA
2012 - 88km (nap) - €22900,-
http://www.occasions-epe.nl/collectie/
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
BPM is veel te laag, moet op 15-16k staan, zie deze originele NL; https://www.autotrack.nl/tweedehands/bm ... e/45036454vester86 schreef: ↑17 jun 2019, 23:58 iemand hier een mening over: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... ousPage=lr
(asking for a friend).
lijkt me een mooi ding voor een nette prijs, trekhaak is niet origineel en ik mis interieurfoto’s. is uiteraard import, is de BPM een beetje “normaal” ?? kan dat moeilijk inschatten voor een auto die nu 2 jaar in NL rond rijdt
- JdBn
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Is de BPM die je op kunt zoeken niet de rest-BPM bij import? Tenzij die vrij jong is ingevoerd kan die behoorlijk lag uitvallen toch?Arthur schreef: ↑18 jun 2019, 10:40BPM is veel te laag, moet op 15-16k staan, zie deze originele NL; https://www.autotrack.nl/tweedehands/bm ... e/45036454vester86 schreef: ↑17 jun 2019, 23:58 iemand hier een mening over: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw ... ousPage=lr
(asking for a friend).
lijkt me een mooi ding voor een nette prijs, trekhaak is niet origineel en ik mis interieurfoto’s. is uiteraard import, is de BPM een beetje “normaal” ?? kan dat moeilijk inschatten voor een auto die nu 2 jaar in NL rond rijdt
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E9x (maar vooral 335i) occasion draadje.
Nee, ik weet niet hoe ze het noemen, bruto BPM? Maar het bedrag wat je moet zien, ook bij import, is die bruto BPM. Dat is dan, bij een import, niet de BPM die er betaald is. Daar gaat de BPM korting nog vanaf, en blijft de restant BPM over. Die je dus niet kunt zien. Die dikke 3,5k BPM van deze auto is dus ook die bruto-BPM, daar is de korting nog vanaf gegaan. Maw, er is nog veel minder dan dat betaald. Kan allerlei redenen hebben maar voor mij wel een alarmbel. Goed (be)kijken dus.
Er is nu dus restant BPM betaald over 3,5k terwijl er restant BPM over 15k had moeten worden betaald.
Er is nu dus restant BPM betaald over 3,5k terwijl er restant BPM over 15k had moeten worden betaald.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 442 gasten