F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Thomas H » 13 mei 2019, 10:27

Ik had het idee dat ie de pace niet had om Vettel op eigen kracht in te halen. Hij probeerde hem bv wel een paar keer er naast te zetten op het rechte stuk.
Zonde van die strategie keuze. Ik zie idd liever dat Leclerc de prioriteit heeft i.p.v. Vettel.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Hielke » 13 mei 2019, 10:59

Leclerc en Hülkenberg delen eenzelfde karaktertrek. Zo uit het niets kunnen ze naar 'trutmode' switchen. Gaan ze ineens trager dan de mensen om hun heen rijden. Zonder competitieve teammates zou dit gedrag nog veel erger zijn.

Denk dat Ricciardo zich nu bij Renault zit op te vreten. Dat team is nog teveel op Hülkenberg gericht. Dat chassis is zichtbaar harder en stijver afgesteld dan die van de topteams. Snappen ze dan niet dat dit niet werkt? Dat ze daardoor veel mechanische grip inleveren? Ricciardo heeft jarenlang met het topchassis in de F1 gereden. Zou graag eens weten hoe dat achter de schermen bij Renault gaat.

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Wouter81 » 13 mei 2019, 11:18

Een probleem bij Renault is naar mijn bescheiden mening ook hun technisch directeur: Nick Chester. Deze man heeft nog nooit in zijn leven een erg goede auto afgeleverd en worstelt nu al enkele jaren bij Renault om een goed chassis af te leveren. Jaar in, jaar uit heeft Renault te kampen met dezelfde zwaktes in het chassis.

En ik blijf er verder bij: het inhuren van Ricciardo is primair ingegeven door de rancune van Abiteboul. Om Red Bull een hak te zetten. Maar je kunt nog zo'n goede rijder inhuren, als je geen goede auto hebt staan dan is dat gewoon weggegooid geld. Ook een Max Verstappen zou niets kunnen uitrichten met de RS19. De stand so far: die duurbetaalde sterrijder heeft nu in 5 races 1x een paar punten gescoord... Al zal Ricciardo het nooit toegeven: ik weet zeker dat hij nu al spijt heeft van deze overstap en op de kalender aan het aftellen is tot eind 2020.

Bij McLaren beginnen ze dat eindelijk te begrijpen. Gelukkig is Alonso weg daar, die met salaris van 25 miljoen veel te zwaar op de begroting drukte. Ze hebben daar 2 jonge goedkope talenten gehaald en investeren eindelijk eens goed en grondig in een goed technisch team: James Key, Andreas Seidl, Gil de Ferran en anderen. En dat betaalt zich nu al uit.

Bij Renault, waar het budget in vergelijking met de grote drie al erg beperkt is zijn zouden ze daarvan moeten leren.

Chester eruit, Abiteboul er ook uit. Vasseur terughalen (als hij nog wil...) als teambaas (da's tenminste een echte racer en iemand die het veel beter snapt dan Abiteboul) en je geld steken in echt technisch talent. Dan komen de goede rijders vanzelf wel.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Hielke » 13 mei 2019, 11:31

Thnx voor de info Wouter.

Toch onbegrijpelijk dat ze zo'n Nick Chester het maar laten blijven proberen.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Luco » 13 mei 2019, 12:12

Karel schreef: 13 mei 2019, 08:30
Luco schreef: 12 mei 2019, 19:49 Ik vind het meer een onzinnige opmerking als je kijkt naar de rondetijdanalyses, ferrari wint heel veel op het rechte eind, maar ze hebben de mechanische grip niet voor elkaar, ook als je kijkt
Ben ik totaal niet met je eens.
Als je nu ziet dat Max en Vettel vlak bij elkaar zitten in de herstart, beide ongeveer gelijke banden (soort en ouderdom) en het gat van 1,5s blijft al die ronden staan en Max moet geen enkele keer op het einde van het recht stuk verdedigen??!

Dan zeg ik met rede: Honda motor is aardig in de buurt en dat is gewoon top op die korte tijd.

Vorige jaren met de Renault erin hadden we constant op het puntje van onze stoel gezeten met de view hoe max elke keer opnieuw Vettel zou moeten blocken in elke bocht of midden recht stuk.

En deze race was een super vergelijk op het rechte stuk want DRS is er nooit bijgekomen.


(Denk zelfs dan Gasley op gegeven moment heel dicht zat op Leclerc (zonder DRS) op einde recht stuk maar het dan verloor 2 bochten verder omdat ie in de slipstream alle grip verloor.
Kijk nou eerst eens naar de analyses van de sectortijden en topsnelheden.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door smiley » 13 mei 2019, 13:16

Ferrari pakt iets van 0.6 op de rechte stukken, en verliest iets van 1.0 in de bochten (wat de basis is van hun probleem)
Max gebruikt de agressievere motorstand om de Ferrari's voor te blijven.
Of dit resulteert in een vervroegde motorwissel moet nog blijken, maar een applausje voor de honda is wel op zijn plek.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13331
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Tristan » 13 mei 2019, 15:36

Het feit dat Honda nu voor een langere periode de motor op standje max kan hebben is al een applaus waard. Als je dat bij Renooit probeert dan zit je met je billen geknepen of hij het wel volhoudt.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door alt » 13 mei 2019, 16:33

Max kon, zoals van Mol hoorde, 40 % van de race in de qualystand rijden. Dat houdt in dat het brandstofverbruik ook hoger werd. Ja, er was een safetycar, maar toch, knap van Honda dat zij de motor zo schraal konden laten lopen op die 40 %, zonder dat de motor kapot pingelde.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door WJ » 13 mei 2019, 18:38

Is daar behalve Mol ook een bron van? :P

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door smiley » 13 mei 2019, 18:43

Niet specifiek van die 40%, maar wel van het vaker gebruik ervan buiten kwalificatie.
https://www.motorsport.com/f1/news/hond ... l/4376171/

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door WJ » 13 mei 2019, 18:53

Thanks, interessant. Als de motor zo stabieler is kan die misschien in de toekomst met quali's ook net weer wat hoger?

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door smiley » 13 mei 2019, 19:40

Ik denk dat ze daarvoor eerst een kopietje van het Juju juice nodig hebben dat Mercedes momenteel verstookt.
En dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren.

(Dit is mijn onderbuik die spreekt, dus geen linkje :tooth: )

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door WJ » 13 mei 2019, 19:45

:mrgreen:

Iemand trouwens bij SKY dat hele korte interview gezien met die man van Shell, die twee olie samples bij zich had. (een voor en na) Olie van die wagens is gewoon net zo dun als water. hehe

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7951
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door MParallel » 14 mei 2019, 18:40

smiley schreef: 13 mei 2019, 19:40 Ik denk dat ze daarvoor eerst een kopietje van het Juju juice nodig hebben dat Mercedes momenteel verstookt.
En dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren.

(Dit is mijn onderbuik die spreekt, dus geen linkje :tooth: )
Yakult.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door daNpy » 15 mei 2019, 14:14

Frank_Sch schreef: 13 mei 2019, 09:18
Thomas H schreef: 13 mei 2019, 08:52 Misschien verzorgd Lecrlerc nu wel de push die Max nodig had.
Die zal goed balen dat ie weer op P5 is gefinisht.
Overigens leuk dat ie mocht knokken bij Vettel en niet teruggefloten werd.
Huh? Leclerc moest eerst een aantal ronden achter Vettel blijven die al in bocht één een flatspot had. Dus dat kost m tijd. Daarna was ie weer het lulletje dat op harde banden werd gezet en Vettel op medium. Dat heeft hem plek 3 of 4 gekost. Wederom keuzes in het voordeel van Vettel.
Ferrari heeft liever vet op 11 en lec op 12, als lec op 1 en vet op 2 lijkt het wel :(

Wouter81
Berichten: 9049
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Wouter81 » 15 mei 2019, 20:40

In de week dat bekend werd dat we na 35 jaar weer een Grand Prix in Nederland krijgen, waarvoor hulde, wil ik mijn ongenoegen uiten over F1. Ja, als die-hard fan sinds 25 jaar baal ik momenteel van mijn geliefde sport. Dit nadat we voor de vijfde keer op rij een 1-2 voor Mercedes hebben mogen aanschouwen.

En nee, dat neem ik Mercedes niet kwalijk. Zij doen gewoon hun werk heel goed. Het is briljant wat ze laten zien. Hen kun je niets verwijten. Maar we kunnen de beleidsmakers in Formule 1 wel degelijk iets verwijten. Prachtig hoor, om een formule te bedenken waarin de auto's sneller dan ooit gaan. Aerodynamische raketten die ronderecord na record breken. Maar ook auto's die inmiddels werkelijk veels te groot en te zwaar zijn geworden. Hieronder een vergelijk in formaat tussen een hedendaagse F1 auto en een auto uit 2007...
f1.JPG
f1.JPG (29.6 KiB) 887 keer bekeken
Daarnaast zijn de auto's van dit jaar ook zeker 150 kg te zwaar. Auto's die elkaar niet binnen anderhalve seconde kunnen volgen zonder serieus downforce te verliezen en in onderstuur te belanden.

Een Bottas die een prachtige pole position behaalt in Barcelona maar binnen de eerste 50 meter na de start de race al verliest, door een haperende koppeling. Die 50 meter zijn, zoals helaas zo vaak, gelijk bepalend voor de 300 kilometer daarna. Forget it. De man die als eerste bocht één weet in te duiken is voor 90% zekerheid ook gelijk de winnaar. Het is geen racen meer, het is een optocht. En waar er vroeger nog wel eens auto's kapot gingen is dat tegenwoordig, behalve dan bij onze Franse vrienden, ook nog zelden het geval.

En dan roept men dat we jonge fans moeten aanspreken. Nou, mijn zoontje is een fanatieke karter maar hij heeft nog nooit een F1 race met mij uitgekeken. Veel te saai roept hij. En ik kan hem geen ongelijk geven. De kleine man heeft gewoon gelijk.

We willen gladiatoren zien, helden, vechters. Mensen die iets kunnen wat geen gewone sterveling ooit kan, vechtend en glijdend met monsters van auto's. Auto's met teveel vermogen voor de downforce en grip die ze hebben.

Maar vandaag was wel het toppunt. De testdagen in Barcelona. Mercedes liet een Russische jongeling met een veel te rijke vader genaamd Nikita Mazepin testen. Een jongen die in F3 nog een concurrent op z'n muil sloeg en in F2 geen deuk in een pakje boter rijdt. Hij staat als teamgenoot van Nyck de Vries in het ART kampioensteam P16 in het kampioenschap met een schamele vier puntjes. En deze jongen liet Mercedes vandaag testen.

En weet je? Deze typische paydriver zonder buitensporig talent, rijdt in zijn eerste dag in een F1 auto een 1:15.775. Weet je wat de pole-tijd was van Bottas, in zijn 'buitenaards goede ronde'? Een 1:15.406.

Dus een matig getalenteerde jongeling rijdt in zijn eerste dag een tijd die maar drie tiende boven de pole-position ligt van de zeer ervaren vaste coureurs. En met die tijd rijdt hij de rest van het veld ook op een hoop. De tweede tijd vandaag was 1,3 seconde langzamer.

Dit is wel zo onvoorstelbaar bezopen, dat het blijkbaar zo gemakkelijk is geworden om in een Mercedes zulke tijden te rijden. En ja, nogmaals erg knap wat Mercedes heeft gebouwd. Maar het werpt in mijn ogen een heel ander licht op de prestaties van de vaste Mercedes coureurs. Ja, dat (met name) Hamilton een topcoureur is, is wel bekend. Maar je kunt je vraagtekens stellen bij de echte 'grootsheid' van Lewis, als zelfs de eerste de beste rookie uit de achterhoede van F2 ook moeiteloos vergelijkbare tijden rijdt. Jacques Villeneuve, vaak te betrappen op recalcitrante meningen, zag het onlangs goed toen hij zei dat F1 veel te gemakkelijk is geworden. Het moeten monsters van auto's zijn, die moeilijk te temmen zijn en veel ervaring en lef vereisen. Het is krankzinnig dat elke rookie gelijk hard kan met een hedendaagse F1. Dat doet afbreuk aan de sport.

En nu was ik al overtuigd dat onze Max Verstappen qua rauwe snelheid en uniek talent al de beste rijder ter wereld is (ja, ook beter dan Hamilton) maar na het resultaat van deze Mazepin in vergelijking met de vaste rijders twijfel ik helemaal niet meer. Max is zo ongeveer de enige die nog dingen doet met een auto die eigenlijk niet kunnen.

En om zaken nog even in perspectief te zetten: in het V6 hybride tijdperk hebben we nu 104 Grand Prix' gereden. Weet je hoeveel Mercedes daarvan heeft gewonnen? Schrik niet: 78!

Ja, het is, voor de derde keer, f*cking briljant wat ze in Brackley en Brixworth hebben opgetuigd. Maar wat zijn de recordcijfers van Lewis nou echt waard met zo'n waanzinnige technische dominantie? Ja, het is een topcoureur maar in dezelfde league als een Prost, Senna of Schumacher? Ik twijfel.

Het zou zomaar kunnen dat ze bij Mercedes dit jaar gewoon 20 of 21 overwinningen scoren. De enige waar ik vertrouwen in heb om die reeks te doorbreken is Max. Ook Ferrari weet dit jaar weer weinig anders te doen dan zichzelf keer op keer in de voet te schieten.

En fans haken af. De regie had afgelopen zondag de grootste moeite om de lege plekken op de hoofdtribune in Barcelona te verbergen. Sinds Alonso is afgehaakt is de interesse ook gelijk weg in Spanje. Want voor het spektakel hoef je niet te komen, als je de uitslag vooraf al kunt voorspellen.

Maar in de voorgaande jaren hadden we dan altijd nog Max voor het broodnodige spektakel. Met zijn bizar geniale (en soms mindere) acties was er altijd spektakel. Acties op plekken waar het amper mogelijk leek, buitenom waar het kon, do-or-die acties....

Maar zelfs deze Max zien we dit jaar amper. Nee, ik bedoel dit niet kritisch. Iedereen roept 'Max rijdt zo volwassen'. En ja, dat betaalt zich uit met werkelijk maximale resultaten. Briljant wat hij laat zien, verreweg de meest constante en snelste rijder van het veld en daarmee de beste rijder ter wereld. Maar ik mis nu bijna een beetje de gekkigheid. Soms wil ik de oude Max terug: met acties die soms in tranen eindigden maar je soms ook op de bank deden stuiteren van enthousiasme. De Max van 2019 is absoluut beter voor mijn hartslag en bloeddruk maar de Max van 2015 - 2018 was ook wel erg leuk om te aanschouwen als je begrijpt wat ik bedoel. ;)

Probleem met dit alles is dat de oplossing ver weg lijkt. Met een beetje pech is de rest van 2019 ook een processie van Mercedes met daarachter de rest die de kruimels mogen oprapen. En 2020 zou die kant ook op kunnen gaan, voordat we in 2021 nieuwe reglementen krijgen.

Laten we hopen dat ik het nu te negatief zie. En natuurlijk blijf ik F1 fanatiek volgen, daarvoor is de liefde te groot. Maar het doet me wel pijn, om te zien dat het zo voorspelbaar is geworden en dat zelfs ventjes als Mazepin probleemloos iedereen op een hoop kunnen rijden, zolang ze maar in een Mercedes zitten. Dat hoort niet te kunnen.

En om dan maar positief te eindigen: ik vind het toch wel mooi dat Zandvoort erin geslaagd is de F1 binnen te hengelen, ook al zat ik in 'kamp-Assen'. Ik blijf de voorzieningen en uitstraling van de accommodatie zeer twijfelachtig vinden maar ze hebben wel een aantal mooie ideeën, zoals de verkanting in de Arie Luyendijk waar ze met DRS open doorheen willen gaan (dat kan met zo weinig downforce best spannend worden) en de ultrakorte pitstraat (met pitstops van 14 secondes ipv de normale 20+ bij andere races). Dat kan leuke strategieen opleveren. Maar het mooiste vind ik dat de baan onvergeeflijk is, met grind en vangrails vlakbij. Beter dan die saaie Tilke-dromes waar Grosjean tot 3x toe in een bocht probleemloos en zonder tijdverlies de bocht kan afsnijden. Ik verwacht nog wel een paar forse crashes in bochten als het Scheivlak, zeker in de kwalificatie. Dus ik ben voorzichtig positief.

Nu op naar Monaco. Hopelijk kan Red Bull daar tegen de verwachting in toch pole pakken. En heb je daar pole, dan is het een kwestie van rustig naar de finish toeren om te winnen. Want ja, als eerste de eerste bocht in, is als eerste over de finish na 300 (of in Monaco 260) kilometer... want zo is de situatie momenteel helaas.
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 15 mei 2019, 21:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Luco » 15 mei 2019, 20:53

Handbakken terug
tanken terug
geen restrictie in de fuelflow
qualificatiemotoren terug
geen bandenreglement dat je minimaal twee compounds moet gebruiken
twee bandenleveranciers
geen voorgeschreven motortype, alleen aantal liters voor non turbo en turbo vaststellen
geen drs
downforce omlaag

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31029
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door JP » 15 mei 2019, 20:56

- pitspoezen terug.

DF-user-13935
Berichten: 1262
Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door DF-user-13935 » 15 mei 2019, 21:19

Wouter81 schreef: 15 mei 2019, 20:40 In de week dat bekend werd...
... want zo is de situatie momenteel helaas.
Briljant en raak verhaal.

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door ErikS » 15 mei 2019, 21:29

Amen.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door smiley » 15 mei 2019, 21:50

JP schreef: 15 mei 2019, 20:56 - pitspoezen terug.
:thumbup:

Afbeelding

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Knot » 15 mei 2019, 22:12

Luco, vergeet het mooiste niet.

- de reserveauto(s) terug :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6180
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Opa » 15 mei 2019, 22:20

En weet je? Deze typische paydriver zonder buitensporig talent, rijdt in zijn eerste dag in een F1 auto een 1:15.775. Weet je wat de pole-tijd was van Bottas, in zijn 'buitenaards goede ronde'? Een 1:15.406.
Maar op welke banden reden beide coureurs?

Nu op naar Monaco. Hopelijk kan Red Bull daar tegen de verwachting in toch pole pakken. En heb je daar pole, dan is het een kwestie van rustig naar de finish toeren om te winnen. Want ja, als eerste de eerste bocht in, is als eerste over de finish na 300 (of in Monaco 260) kilometer... want zo is de situatie momenteel helaas.
Dat is in Monaco niet alleen momenteel zo, maar dat was 30 jaar geleden ook al zo....ik herinner me een ontketende Mansell op verse banden die niet voorbij Senna kon komen met z'n versleten rubber en hij was met een vrije baan ruim 2 seconden per ronde sneller.
Wat dat betreft is er dus weinig veranderd, wel konden de auto's toendertijd veel dichter achter elkaar rijden:




Ach, we zitten wel te klagen over weinig actie en zo, maar dat is van alle jaren.
Er zijn veel meer seizoenen geweest waarin één team dominant was en de rest er niet aan te pas kwam.....het lijkt wel of we ons alleen de spannende momenten uit het verleden kunnen herinneren.
Dat zou dan wel weer leuk zijn want over 25 jaar herinneren we ons alleen de leuke momenten van dit seizoen nog, als we ons dan überhaupt nog wat kunnen herinneren. :wheelchair: :zwijntje: :tooth:

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Gijzert » 15 mei 2019, 22:25

Opa schreef: 15 mei 2019, 22:20
En weet je? Deze typische paydriver zonder buitensporig talent, rijdt in zijn eerste dag in een F1 auto een 1:15.775. Weet je wat de pole-tijd was van Bottas, in zijn 'buitenaards goede ronde'? Een 1:15.406.
Maar op welke banden reden beide coureurs?

Poletijd altijd op de snelste band natuurlijk.

Bokkepoot
Berichten: 293
Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52

Re: F1 Seizoen 2019 - Tijden in openingspost

Bericht door Bokkepoot » 15 mei 2019, 22:33

Gijzert schreef: 15 mei 2019, 22:25
Opa schreef: 15 mei 2019, 22:20
En weet je? Deze typische paydriver zonder buitensporig talent, rijdt in zijn eerste dag in een F1 auto een 1:15.775. Weet je wat de pole-tijd was van Bottas, in zijn 'buitenaards goede ronde'? Een 1:15.406.
Maar op welke banden reden beide coureurs?

Poletijd altijd op de snelste band natuurlijk.
lleen reden ze tijdens de race en kwalificatie met de C3 band als zachtste en tijdens testen ook met de C5. En die is dus 2 gradaties zachter en sneller. Dat kan zo 0.6 tot 1 seconde schelen per ronde .
Laatst gewijzigd door Bokkepoot op 15 mei 2019, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten