Mark goes SpecV
- MartijnGizmo
- Berichten: 12749
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Mark goes SpecV
Wat een apparaat!
- Mark W. Scholten
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54
Re: Mark goes SpecV
Zeker betrouwbaar. Heb hem al 3 jaar en eigenlijk nooit iets mee gehad en qua kosten valt mij het tot op heden ook nog erg mee, zeker als je nagaat wat de prestaties zijn en wat ik er mee doe Scheelt natuurlijk ook dat ik niet heel veel km's maak (in 3 jaar 20.000), maar toch
-
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20
Re: Mark goes SpecV
Vriend van mij heeft nu ook een SpecV. Wat een belachelijke auto, fantastisch!
- Mark W. Scholten
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54
Re: Mark goes SpecV
De witte ? Heb hem vorige week in het echt gezien (de auto en de eigenaar) Zo ver bekend nu de 2e in Nederland
- Mark W. Scholten
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54
Re: Mark goes SpecV
Kwam vandaag een recente foto tegen van mijn auto waarbij de kleur mooi naarvoren komt. Ik kan het niet laten om deze even te delen
- JP
- Berichten: 31255
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Mark goes SpecV
Mooie foto
-
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20
Re: Mark goes SpecV
Yup, die ja. Grappig te horen dat jullie elkaar al hebben gezien. Wereld is klein...Mark W. Scholten schreef: ↑14 mei 2019, 14:53 De witte ? Heb hem vorige week in het echt gezien (de auto en de eigenaar) Zo ver bekend nu de 2e in Nederland
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Mark goes SpecV
SpecV is er toch alleen in Opal Black ??
- Mark W. Scholten
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54
Re: Mark goes SpecV
Dacht ik eerst ook maar bleek toch niet te kloppen. Wereldwijd zijn er 109 gemaakt en van deze kleur ( Black Opal ) in totaal 41:
Laatst gewijzigd door Mark W. Scholten op 20 mei 2019, 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Mark goes SpecV
die kleur, dat blijft geweldig!
- Mark W. Scholten
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54
Re: Mark goes SpecV
Thanks ! In mijn ogen ook de mooiste kleur waaruit ik kon 'kiezen'
- Mark W. Scholten
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54
Re: Mark goes SpecV
Gisteren bij Beek Auto Racing een Dynorun gedaan dit na aanleiding van een Autoweek special Hier het resultaat:
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Mark goes SpecV
Haha, zo dan!
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Mark goes SpecV
Aardig bak vermogen! Alleen een rare afbouw van vermogen tussen 3500 en 5500 rpm.
- Mark W. Scholten
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54
Re: Mark goes SpecV
Kreeg ik inderdaad al meerdere opmerkingen over. Geen idee hoe dat precies zit, maar ik ben tevreden Voor het zelfde geldt was het slechts 650 pk Er was blijkbaar ook al een AMG geweest die een stuk minder pk's had dan de tuner had beloofd
Hier nog een filmpje die ik zal had gemaakt:
T.z.t. volgt er ook nog een filmpje van Autoweek zelf
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Mark goes SpecV
Zonder de verdere specs van de auto te kennen dus sorry als ik onzin praat. Maar zit er een twin turbo setup op zoals bij de oude Supra die low boost/high boost geven. Dat zou eventueel verklaren waarom je een dip krijgt wanneer de low boost buiten adem raakt en de highboost turbo op gang komt.
- Mark W. Scholten
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54
Re: Mark goes SpecV
Het betreft een 3,8 liter V6 24-kleppen twin-turbocompressiemotor ( IHI twin turbochargers ).
In dit geval gebruikt de SpecV iets andere turbo's en daarnaast zit er nu andere intakes in ( 76 mm) en andere injectoren ( 1100 cc ) + andere benzine pomp.
Het koppel verloop zou ook anders kunnen volgens een andere kenner, maar ik vind het best zo
In dit geval gebruikt de SpecV iets andere turbo's en daarnaast zit er nu andere intakes in ( 76 mm) en andere injectoren ( 1100 cc ) + andere benzine pomp.
Het koppel verloop zou ook anders kunnen volgens een andere kenner, maar ik vind het best zo
- Booooh
- Berichten: 3425
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: Mark goes SpecV
Die turbo's geven behoorlijk wat meer PK's dan de standaard (non SpecV) turbo's van auto's uit die periode, het koppel daarentegen is redelijk standaard gezien de aanpassingen die je noemt, ik had in 2010 (vrijwel direct na aanschaf) met een Cobb Accessport met standaard mapping, Y-pijp en open luchtfilters 595PK en 787Nm, meen dat dat ook met standaard injectoren was maar daar ben ik niet zeker meer van.
Ik had uiteindelijk ook wat slip op de bank waardoor er een vreemd verloop was van de grafiek, de koppelkromme vertoonde niet echt een dip in ieder geval, wel zie je dat die standaard turbo's het vermogen minder lang vasthouden, kan overigens ook aan de wastegate liggen heb ik me laten vertellen toentertijd.
Tom had met eenzelfde setup toen gek genoeg iets minder koppel maar meer PK's (769Nm en 604PK)
Welke software gebruik je? Cobb, EcuTek of iets anders?
Ik had uiteindelijk ook wat slip op de bank waardoor er een vreemd verloop was van de grafiek, de koppelkromme vertoonde niet echt een dip in ieder geval, wel zie je dat die standaard turbo's het vermogen minder lang vasthouden, kan overigens ook aan de wastegate liggen heb ik me laten vertellen toentertijd.
Tom had met eenzelfde setup toen gek genoeg iets minder koppel maar meer PK's (769Nm en 604PK)
Welke software gebruik je? Cobb, EcuTek of iets anders?
Laatst gewijzigd door Booooh op 10 jul 2019, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mark W. Scholten
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54
Re: Mark goes SpecV
Ik gebruik een Cobb AP. Auto is trouwens door TCC onder handen genomen
De auto is trouwens ook nog voorzien van een andere Y-pipe maar die had ik meteen erop gezet bij aankoop omdat de auto standaard net even te stil was
De auto is trouwens ook nog voorzien van een andere Y-pipe maar die had ik meteen erop gezet bij aankoop omdat de auto standaard net even te stil was
- tomgtr
- Berichten: 10421
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Mark goes SpecV
Wij zijn ook toen bij TCC geweest voor uitlaat / luchtfilter / injectors. Toentertijd was COBB de enige die remote tunede, nu zou ik denk ik voor ecutek gaan.
- Mark W. Scholten
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54
Re: Mark goes SpecV
Klopt. EcuTek heb ik zelf al goede ervaringen mee met mijn Subaru en wanneer nu de keuze zou ik wellicht ook voor de EcuTek gaan maar COBB zat er al op Mark Verhoeven doet o.a. ook EcuTek en dat alleen al zou voor mij een keuze zijn om dan voor EcuTek te kiezen. Maar ik vindt het prima zo, dus laat het mooi bij COBB
- JP
- Berichten: 31255
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Mark goes SpecV
Mooi man ik hou wel van rood !Mark W. Scholten schreef: ↑15 mei 2019, 16:29 Kwam vandaag een recente foto tegen van mijn auto waarbij de kleur mooi naarvoren komt. Ik kan het niet laten om deze even te delen
- Mark W. Scholten
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54
Re: Mark goes SpecV
Vandaag is het filmpje online gekomen van de rollenbank van Autoweek
-
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 24 apr 2007, 00:23
Re: Mark goes SpecV
Leuk filmpje Mark!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 192 gasten