Audi A6 (2018-...) topic
- sitechris
- Berichten: 4462
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Audi A6 (2018-...) topic
Ik zag dat er nog geen topic was over de nieuwe Audi A6. Toevallig laatst in gereden, nadat ik eerder al in de nieuwe 5-serie en Mercedes E-klasse heb gereden.
Wie van de drie?
Zoek je een comfortabele, luxe en stille auto om van A naar B te reizen? Dan kies ik de Audi A6. Net wat comfortabeler en verfijnder dan de de Mercedes E-klasse en BMW 5-serie. Prachtig interieur, fijne motoren (45 TFSI echt een aanrader), zeer stil, comfortabel Heerlijke zakenauto. En ook bij 200 plus zeer gerieflijk. Daar vond ik de BMW 5-serie wat onrustig rijden. De BMW 5-serie rijdt en stuurt wel iets sportiever, de Audi is echt een vrij afstandelijke en klinische auto. Perfectie is niet altijd synoniem aan leuk. De Mercedes E-klasse vind ik de minste van de drie. Er is wel één ding dat me opvalt bij de nieuwe Audi A6. De auto rijdt eigenlijk identiek als de voorganger. Die was namelijk net zo comfortabel, luxe en stil. De nieuwe heeft wel weer wat meer snufjes en gadgets, maar de vooruitgang is eigenlijk vrij gering.
Mijn bevindingen (voor de liefhebbers die meer willen lezen): https://driveaholic.nl/rijtest-audi-a6-2019/ en hieronder nog een paar foto's. Jammer dat het zulk kutweer was toen ik de auto reed. Die 21 inch velgen vind ik zelf een beetje teveel van het goede maar minder kan natuurlijk ook.
Wie van de drie?
Zoek je een comfortabele, luxe en stille auto om van A naar B te reizen? Dan kies ik de Audi A6. Net wat comfortabeler en verfijnder dan de de Mercedes E-klasse en BMW 5-serie. Prachtig interieur, fijne motoren (45 TFSI echt een aanrader), zeer stil, comfortabel Heerlijke zakenauto. En ook bij 200 plus zeer gerieflijk. Daar vond ik de BMW 5-serie wat onrustig rijden. De BMW 5-serie rijdt en stuurt wel iets sportiever, de Audi is echt een vrij afstandelijke en klinische auto. Perfectie is niet altijd synoniem aan leuk. De Mercedes E-klasse vind ik de minste van de drie. Er is wel één ding dat me opvalt bij de nieuwe Audi A6. De auto rijdt eigenlijk identiek als de voorganger. Die was namelijk net zo comfortabel, luxe en stil. De nieuwe heeft wel weer wat meer snufjes en gadgets, maar de vooruitgang is eigenlijk vrij gering.
Mijn bevindingen (voor de liefhebbers die meer willen lezen): https://driveaholic.nl/rijtest-audi-a6-2019/ en hieronder nog een paar foto's. Jammer dat het zulk kutweer was toen ik de auto reed. Die 21 inch velgen vind ik zelf een beetje teveel van het goede maar minder kan natuurlijk ook.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26697
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Audi A6 (2018-...) topic
Leuk om te lezen! Toevallig een paar weken terug heb ik net zon a6 gereden een uurtje en idd als je een super comfortabele en mooie auto zoekt is dit je auto. Eens met je conclusie.
- Bijlagen
-
- 9ADEE5A8-36E0-4BCB-89FB-FA611857E9B4.jpeg (557.35 KiB) 1896 keer bekeken
-
- Berichten: 21722
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Audi A6 (2018-...) topic
Mooie kar maar die uitlaten, dat verpest dan weer zoveel voor mij...
-
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41
Re: Audi A6 (2018-...) topic
Lexus ES zeker nog niet gereden?
- JP
- Berichten: 31205
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Audi A6 (2018-...) topic
Of een Tesla ?!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26697
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Audi A6 (2018-...) topic
model 3, S en X gereden hier maar ik heb liever de A6
- JP
- Berichten: 31205
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Audi A6 (2018-...) topic
Die 21” klinkt belachelijk groot maar vind het er best goed bij passen. Die kleine op de auto van Martijn zien erg iel uit.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26697
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Audi A6 (2018-...) topic
^^ eens, die stond nog op winters eigenlijk niet de maat gecheckt maar denk 18"
Die auto is zo groot dat 18" iel aandoet
Die auto is zo groot dat 18" iel aandoet
- sitechris
- Berichten: 4462
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Audi A6 (2018-...) topic
19 inch dus gulden middenweg:)
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Audi A6 (2018-...) topic
Eens wat betreft klinisch/afstandelijk. Niet zo liefdeloos als bijvoorbeeld moderne Volvo's, maar voor rijplezier koop je geen nieuwe A6. Qua interieur wel fantastisch trouwens, ook goede functionaliteit van de schermen, kan BMW nog wel wat van leren.
- Fernando
- Berichten: 4987
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: Audi A6 (2018-...) topic
In eerste instantie zou ik in deze klasse bij BMW gaan shoppen maar nu ik deze A6 zie weet ik wel beter. Echt een mooie wagen.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: Audi A6 (2018-...) topic
Ik vind de styling behoorlijk overkill worden.... Binnen veel te hoekig en teveel gevoelige schermpjes.
De gimmicks van de achterlichten en Laser koplampen zijn dan wel weer leuk, k zou em niet ruilen voor mijn huidige.
De gimmicks van de achterlichten en Laser koplampen zijn dan wel weer leuk, k zou em niet ruilen voor mijn huidige.
-
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 00:53
Re: Audi A6 (2018-...) topic
Vrij recent back-to-back de A6 Avant en 5-serie touring kunnen proberen. Specifieker 540i x-drive met m-sport onderstel en A6 50tdi quattro met adaptieve luchtvering en meesturende achteras. Kort daarna nog de M550d touring met meesturende achteras gereden en Range Rover Velar. Mercedes niet geprobeerd.
Wat mij opviel:
- Van 21" met zo'n adaptief onderstel merk je echt helemaal niets. Prima comfort, geen idee hoe het dus met ander onderstel is maar zou het altijd zo kiezen (smaak)
- 50tdi is met 280pk niet echt overweldigend - wel voldoende. Zo'n 45TFSI lijkt mij wel echt mager eigenlijk.
- Geen significant verschil in rijden bij >200km/h opgemerkt.
- Vond door gasresponse de 50tdi lastig om soepel mee te rijden. Gekke manier van koppel er in gooien. De BMW M550d was prima te rijden, dus niet verschil benzine vs diesel denk ik.
- Interieur vind ik veel mooier (smaak) van de A6. Maar niet perse kwalitatief beter. Het voelt als een mooi marketing mantra (Audi heeft een beter interieur) maar of dat nu feitelijk ook zo is?
- Exterieur idem. De A6 vind ik iets gavere auto om te zien, zeker met 21" wielen. (smaak)
- Touchscreen vond ik lastiger in praktijk dan de oude MMI bij Audi, je moet toch meer weg kijken van je normale zicht. iDrive heeft m'n voorkeur nu. Maar ziet er allemaal wel erg lekker uit in de Audi en het werkt echt heel veel beter dan zelfde soort oplossingen bij Jaguar en Range Rover.
- Meesturende achteras voelde je op A6 meer dan in M550d. In beide gevallen positief effect op rijden op snelheid en manoeuvreren. Maar voor mij niet groot genoeg verschil om doorslaggevend te zijn bij mijn keuze.
- Een G31 is net zo min sportief als een A6 is. Spijkers op hoog/laag water zoeken om daar een verschil in aan te duiden imho. Dit zijn fijn sturende limo's, vond net als de 540i de A6 wel lekker te plaatsen met neus (beter dan de 530d F11), maar uiteindelijk blijven het lange, zware auto's die naar buiten willen in de bochten.
- Zoals ik ook kort daarvoor had kunnen ervaren in de RS4 kiest Audi in vergelijk met vroeger duidelijk voor een voor mij iets fijnere wegligging, maar wordt loopt toch altijd weer uit op stevig onderstuur. En dat is waar ook een BMW x-drive een andere nuance kiest, die mij beter past. (overigens: de RS4 en A6 vond ik veel dichter bij elkaar liggen dan een M3 en een 540i. reden om het RS4 idee toch best snel los te laten).
- Dit worden nooit gooi & smijt auto's. Onze iPace is veel sportiever te sturen denk ik tot nu toe.
Maar dan het echte grote doorslag gevende punt voor mij: de A6 is gewoon klap duurder. zowel consumenten prijs is hoger en korting absoluut en relatief veel minder.
Bij gelijkwaardige prijs zou ik voor een A6 kiezen en heb echt lang gedacht toch voor de A6 55tfsi te gaan. Maar aan het eind van de rit is de A6 zo'n 27k duurder (!) zijn dan de vergelijkbaar uitgevoerde of 540i. Voor mij zet de A6 buiten z'n looks daar niet iets voor tegenover en dus is het voor mij toch weer een BMW geworden.
Laatste observatie = Audi dealers zijn toch wel 'anders' dan bij BMW en Land Rover in termen van zaken kunnen doen en product kennis. Opvallend ook dat een 45tdi/tfsi nog wel te rijden valt bij de dealers, maar quattro versie daarvan en grotere motoren (50&55) eigenlijk niet. Gelukkig zijn er autohandelaren die alle smaken wel hebben staan, dus niet onoverkomelijk. Maar kan me voorstellen dat als je voor Audi kiest je naar v/d Akker gaat en niet naar dealer op de hoek. Wat een (positief!) verschil zeg.
Wat mij opviel:
- Van 21" met zo'n adaptief onderstel merk je echt helemaal niets. Prima comfort, geen idee hoe het dus met ander onderstel is maar zou het altijd zo kiezen (smaak)
- 50tdi is met 280pk niet echt overweldigend - wel voldoende. Zo'n 45TFSI lijkt mij wel echt mager eigenlijk.
- Geen significant verschil in rijden bij >200km/h opgemerkt.
- Vond door gasresponse de 50tdi lastig om soepel mee te rijden. Gekke manier van koppel er in gooien. De BMW M550d was prima te rijden, dus niet verschil benzine vs diesel denk ik.
- Interieur vind ik veel mooier (smaak) van de A6. Maar niet perse kwalitatief beter. Het voelt als een mooi marketing mantra (Audi heeft een beter interieur) maar of dat nu feitelijk ook zo is?
- Exterieur idem. De A6 vind ik iets gavere auto om te zien, zeker met 21" wielen. (smaak)
- Touchscreen vond ik lastiger in praktijk dan de oude MMI bij Audi, je moet toch meer weg kijken van je normale zicht. iDrive heeft m'n voorkeur nu. Maar ziet er allemaal wel erg lekker uit in de Audi en het werkt echt heel veel beter dan zelfde soort oplossingen bij Jaguar en Range Rover.
- Meesturende achteras voelde je op A6 meer dan in M550d. In beide gevallen positief effect op rijden op snelheid en manoeuvreren. Maar voor mij niet groot genoeg verschil om doorslaggevend te zijn bij mijn keuze.
- Een G31 is net zo min sportief als een A6 is. Spijkers op hoog/laag water zoeken om daar een verschil in aan te duiden imho. Dit zijn fijn sturende limo's, vond net als de 540i de A6 wel lekker te plaatsen met neus (beter dan de 530d F11), maar uiteindelijk blijven het lange, zware auto's die naar buiten willen in de bochten.
- Zoals ik ook kort daarvoor had kunnen ervaren in de RS4 kiest Audi in vergelijk met vroeger duidelijk voor een voor mij iets fijnere wegligging, maar wordt loopt toch altijd weer uit op stevig onderstuur. En dat is waar ook een BMW x-drive een andere nuance kiest, die mij beter past. (overigens: de RS4 en A6 vond ik veel dichter bij elkaar liggen dan een M3 en een 540i. reden om het RS4 idee toch best snel los te laten).
- Dit worden nooit gooi & smijt auto's. Onze iPace is veel sportiever te sturen denk ik tot nu toe.
Maar dan het echte grote doorslag gevende punt voor mij: de A6 is gewoon klap duurder. zowel consumenten prijs is hoger en korting absoluut en relatief veel minder.
Bij gelijkwaardige prijs zou ik voor een A6 kiezen en heb echt lang gedacht toch voor de A6 55tfsi te gaan. Maar aan het eind van de rit is de A6 zo'n 27k duurder (!) zijn dan de vergelijkbaar uitgevoerde of 540i. Voor mij zet de A6 buiten z'n looks daar niet iets voor tegenover en dus is het voor mij toch weer een BMW geworden.
Laatste observatie = Audi dealers zijn toch wel 'anders' dan bij BMW en Land Rover in termen van zaken kunnen doen en product kennis. Opvallend ook dat een 45tdi/tfsi nog wel te rijden valt bij de dealers, maar quattro versie daarvan en grotere motoren (50&55) eigenlijk niet. Gelukkig zijn er autohandelaren die alle smaken wel hebben staan, dus niet onoverkomelijk. Maar kan me voorstellen dat als je voor Audi kiest je naar v/d Akker gaat en niet naar dealer op de hoek. Wat een (positief!) verschil zeg.
-
- Berichten: 18530
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Audi A6 (2018-...) topic
Eens Marc.
Interieur ook niet wat mij betreft....
-
- Berichten: 2927
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Audi A6 (2018-...) topic
Ook ééns. Van buiten te lomp, lijkt net zo breed als de vorige generatie RS6, maar daardoor niet echt mooi. Van binnen inmiddels teveel schermpjes, hoekjes etc. De E met AMG line pakket vind ik zelf het mooist. Wat eenvoudiger en ingetogener, en dat spreekt mij wel aan.
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Audi A6 (2018-...) topic
En een geweldig dashboard in de E.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Fabian en 196 gasten