Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Gaat om t 'draagvermogen' van de eigenaar...
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
-
- Berichten: 51404
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Emi amiright of?:)
Ja, hoe zit dat dan, die gewichtsklasse?Elise schreef: ↑03 mei 2019, 20:29Zorgt het gewicht van een auto dan niet voor meer of minder schade? Waarom betalen we anders MRB per gewichtsklasse?markm schreef: ↑03 mei 2019, 17:56 Het sneller slijten van de weg kun je met een korreltje zout nemen. Ik ben zelf werkzaam in de wegenbouw. Maar heb nog nooit een wegconstructie moeten vervangen omdat de weg versleten was. Maar altijd vanwege schade beelden als scheuren of rafeling. Maar versleten? Nee.
Grootste schade komt natuurlijk van vrachtwagens lijkt me.
-
- Berichten: 51404
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
- JP
- Berichten: 31255
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Amsterdam stimuleert al de EV's met leuke subsidies.....
https://www.amsterdam.nl/parkeren-verke ... /subsidie/Er is een Amsterdamse subsidieregeling actief voor de aanschaf van elektrische voertuigen die dagelijks veel kilometers in de stad maken. De subsidiebedragen voor 2019 zijn: 5.000 euro voor een elektrische zakelijke personenauto, 5.000 euro voor een elektrische bestelauto, 5.001 euro voor een elektrische taxi (maximaal 5 voertuigen per onderneming) en 20 procent van de aanschafwaarde (tot maximaal 40.000 euro) van een elektrische vrachtauto en bus.
Daarnaast is er een extra subsidieregeling van 5.500 euro voor de aanschaf van een nieuwe 100 procent elektrische bestelauto voor ondernemers die minimaal 3 keer per week in de stad rijden. Deze regeling komt bovenop de bestaande subsidie voor elektrische bestelauto’s; zakelijk rijders die voldoen aan alle voorwaarden ontvangen dan ook 10.500 euro. Voor deze regeling geldt op = op. En een ondernemer ontvangt maximaal voor 2 nieuwe elektrische bestelauto’s subsidie.
- Bijlagen
-
- Schermafbeelding 2019-05-04 om 12.22.38.png (122.43 KiB) 1807 keer bekeken
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar dit soort berichten, en met name de frequentie toename ervan ontneemt mij persoonlijk steeds meer de lust aan autorijden, meer nog; wil ik er überhaupt nog geld aan uitgeven??
Natuurlijk is het niet allemaal morgen van toepassing, maar de richting is duidelijk, het tijdsplan plus / minus ook.
Natuurlijk is het niet allemaal morgen van toepassing, maar de richting is duidelijk, het tijdsplan plus / minus ook.
-
- Berichten: 21734
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Mee eens, lijkt wel een stroomversnelling. Nu is het vast ook tactiek van de politiek, hoog inzetten en ergens in het midden uitkomen. Maar met dit tempo is het rap afgelopen. En voor het zover is gaan er natuurlijk al de nodige pesterijen aan vooraf (nog hogere co2 tax, accijnzen etc.).
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
^Exact wat ik bedoel;
Stel je denkt; het zal wel, ik wil nog leuk autorijden, gewoon omdat het nu nog kan, vervolgens word je eerst afgestraft met een idiote BPM, vervolgens moet je elke jaar maar afwachten hoe je verder de knip weer kan trekken, want de politiek zal snel maatregelen bedenken en uitvoeren om fossiel te ontmoedigen en EV te stimuleren.
Kortom; er is zo veel onzekerheid dat ik echt overweeg om helemaal niets meer te kopen, gewoon affakkelen die huidige kar, bekijk het maar denk ik dan.
Stel je denkt; het zal wel, ik wil nog leuk autorijden, gewoon omdat het nu nog kan, vervolgens word je eerst afgestraft met een idiote BPM, vervolgens moet je elke jaar maar afwachten hoe je verder de knip weer kan trekken, want de politiek zal snel maatregelen bedenken en uitvoeren om fossiel te ontmoedigen en EV te stimuleren.
Kortom; er is zo veel onzekerheid dat ik echt overweeg om helemaal niets meer te kopen, gewoon affakkelen die huidige kar, bekijk het maar denk ik dan.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
De automobilist uitmelken tot er echt niets meer uitkomt en voordat deze naar de slacht gaat wordt je nog even geslagen en geschopt.
-
- Berichten: 51404
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
En hierin loopt Nederland dus voorop....
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Verstandig Romo.
Je moet geen enkele nieuwe auto meer kopen. De staat moet geen euro Btw en BPM meer ontvangen. Gewoon 2e hands kopen of blijven door rijden.
Ik ben er ook zwaar klaar mee om dikke bpm bedragen te doneren. Electrisch is geen optie dus blijf gewoon doorrijden of importeer straks weer een Of ik bouw een ouwe e30 helemaal nieuw op.
Daarnaast zoek ik mijn race rally fun hobby meer en meer in het buitenland dus dat geld komt ook niet in de nederlandse staatskas.
Je moet geen enkele nieuwe auto meer kopen. De staat moet geen euro Btw en BPM meer ontvangen. Gewoon 2e hands kopen of blijven door rijden.
Ik ben er ook zwaar klaar mee om dikke bpm bedragen te doneren. Electrisch is geen optie dus blijf gewoon doorrijden of importeer straks weer een Of ik bouw een ouwe e30 helemaal nieuw op.
Daarnaast zoek ik mijn race rally fun hobby meer en meer in het buitenland dus dat geld komt ook niet in de nederlandse staatskas.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Ik hoor het al, ik ben niet de enige.
Dan ga ik het maar in een huis met grond stoppen, dat lijkt me de betere investering.
Dan ga ik het maar in een huis met grond stoppen, dat lijkt me de betere investering.
-
- Berichten: 51404
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Haal 'n Patek romo:)
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Yep mooi in een mooi huis. Als je oud bent verkopen heb je ook nog mooi pensioen.
- JP
- Berichten: 31255
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Ja want wonen wordt met de Nederlandse overheid toch goedkoper !
- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Eigen huis dat afgelost is? BETALEN ZAL JE!!
https://financieel.infonu.nl/belasting/ ... talen.html
Ik blijf nog een jaar of 10, dan verkoop ik mijn hele zooi en vertrek hier.
https://financieel.infonu.nl/belasting/ ... talen.html
Ik blijf nog een jaar of 10, dan verkoop ik mijn hele zooi en vertrek hier.
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Bedenk dat het ook een onderdeel van "beleid" is. Het doel moet nu gecommuniceerd worden, zodat je er de komende 11 jaar rekening mee kunt houden.
Nu woont de gemiddelde DF'er niet binnen de ring van Amsterdam, en wisselt nog 22 keer van auto (en 4 keer van Apple), maar dan kun je er alvast rekening mee houden: verhuis niet naar Amsterdam, en denk vanaf de 20-ste auto nog een keer na of het weer perse zo'n ouderwetse "fossiel" moet worden.
Nu woont de gemiddelde DF'er niet binnen de ring van Amsterdam, en wisselt nog 22 keer van auto (en 4 keer van Apple), maar dan kun je er alvast rekening mee houden: verhuis niet naar Amsterdam, en denk vanaf de 20-ste auto nog een keer na of het weer perse zo'n ouderwetse "fossiel" moet worden.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Toevallig aan het kijken naar een opvolger voor mijn ML uit 2006.
Mercedes GLE uit 2018 grijs kenteken is erg interessant!
Prijzen van 50k - 60k, nog geen jaar oud.
Het mooie aan het verhaal:
0 BPM! Dat scheelt ff!
Investering aftrek (bedrijfswagen)
€35,- per maand wegenbelasting ipv dik €200
Na 5 jaar ombouwen naar geel nadat de BPM vrijstelling is afgelopen, en de auto is gewoon weer 25-30k waard.
Mis ik iets?
Mercedes GLE uit 2018 grijs kenteken is erg interessant!
Prijzen van 50k - 60k, nog geen jaar oud.
Het mooie aan het verhaal:
0 BPM! Dat scheelt ff!
Investering aftrek (bedrijfswagen)
€35,- per maand wegenbelasting ipv dik €200
Na 5 jaar ombouwen naar geel nadat de BPM vrijstelling is afgelopen, en de auto is gewoon weer 25-30k waard.
Mis ik iets?
Laatst gewijzigd door WillemBoer op 04 mei 2019, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8002
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Dit dus.
Altijd braafste van de klas willen zijn. We worden straks helemaal uitgezogen en liggen krom om in een electrische Zoe te mogen rijden.
En niemand die door heeft dat NL op de wereld kaart een microscopische speldenprik is.
Als het echt om milieu te doen is, moet he wereldwijde afspraken maken.
Ze lachen ons allemaal uit.
Maar voor mij een mysterie waar de urgentie zo ineens vandaan komt na 100 jaar alle olie wegstoken.
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Met "onze" bevolkingsdichtheid is het niet gek dat we een beetje voorop -moeten- lopen, toch? Niet om de wereld te verbeteren, maar om de lucht die we zelf in ademen? Of is dat gek gedacht?
Rijdt je wel eens achter een jaren tachtig diesel, auto of busje? Als Amsterdam daar vol mee zou zitten...
En de huidige lucht in de grootstedelijke gebieden (b)lijkt echt ongezond. Dus maatregelen om dat te verbeteren zijn er echt niet alleen in NL. Van Californië tot China, van Londen, Parijs, Duitse steden (zelf Stuttgart, geboortegrond van Mercedes en Porsche), etc.
Rijdt je wel eens achter een jaren tachtig diesel, auto of busje? Als Amsterdam daar vol mee zou zitten...
En de huidige lucht in de grootstedelijke gebieden (b)lijkt echt ongezond. Dus maatregelen om dat te verbeteren zijn er echt niet alleen in NL. Van Californië tot China, van Londen, Parijs, Duitse steden (zelf Stuttgart, geboortegrond van Mercedes en Porsche), etc.
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Dubbele cabine?WillemBoer schreef: ↑04 mei 2019, 18:34 Toevallig aan het kijken naar een opvolger voor mijn ML uit 2006.
Mercedes GLE uit 2018 grijs kenteken is erg interessant!
Prijzen van 50k - 60k, nog geen jaar oud.
Het mooie aan het verhaal:
0 BPM! Dat scheelt ff!
Investering aftrek (bedrijfswagen)
€35,- per maand wegenbelasting ipv dik €200
Na 5 jaar ombouwen naar geel nadat de BPM vrijstelling is afgelopen, en de auto is gewoon weer 25-30k waard.
Mis ik iets?
-
OnlineLuco
- Berichten: 27891
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Jarenlang een Patrol gereden op grijs, enige nadeel is dat je gewoon bijtelling moet betalen over de nieuwprijs, of je moet km registratie bijhouden.
- JP
- Berichten: 31255
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Restwaarde ?Mis ik iets?
-
OnlineLuco
- Berichten: 27891
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Benzine- en dieselauto’s in 2030 verboden in Amsterdam
Zitten de spullen erbij om hem weer terug te bouwen?WillemBoer schreef: ↑04 mei 2019, 18:34 Toevallig aan het kijken naar een opvolger voor mijn ML uit 2006.
Mercedes GLE uit 2018 grijs kenteken is erg interessant!
Prijzen van 50k - 60k, nog geen jaar oud.
Het mooie aan het verhaal:
0 BPM! Dat scheelt ff!
Investering aftrek (bedrijfswagen)
€35,- per maand wegenbelasting ipv dik €200
Na 5 jaar ombouwen naar geel nadat de BPM vrijstelling is afgelopen, en de auto is gewoon weer 25-30k waard.
Mis ik iets?
Wil iemand over 6 jaar een auto waar je 200 euro mrb moet betalen, dan misschien wel 300, dus die 25-30k lijkt me niet realistisch.
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36