Jij bent fiscalist zekerMark 320iS schreef: ↑01 mei 2019, 13:55In de winterperiode schors je hem, dus dan zijn de vaste lasten al de helft. Onderhoud is bij die KM-standen (er van uitgaande dat hij weinig gebruikt gaat worden) echt geen 1000 euro per jaar, max 500 zou ik zeggen. Dus dan zit je op 1.250 per jaar. Als je die 70k op de bank hebt staan betaal je er ook 800 aan vermogensrendementsheffing op per jaar, dus die mag je er vanaf trekken . Kom je op een waardestijging van 5k uit in 10 jaar om uit de kosten te komen, dat lijkt me dan weer niet onhaalbaar .mark323ti schreef: ↑30 apr 2019, 22:08 Vaste lasten aan verzekering en mrb zijn al 1500 euro per jaar. Neem dan nog eens een bescheiden 1000 euro per jaar aan onderhoud. Zit je op 2,5k per jaar. Als je hem dus 10 jaar hebt moet hij dus 25k meer zijn geworden om quitte te spelen. Ga je in mijn ogen dus nooit iets op verdienen.
Het grote E46 M3 (occasion) draadje
-
- Berichten: 1490
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
- DarkDoc
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 29 sep 2017, 17:31
- Auto: BMW M3 cabrio
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Daarom heb ik mijn M3 ook gekocht ... vooral om van te genieten. Zou leuk zijn als ie in waarde stijgt, maar ik verwacht er niet te veel van.
Het zijn geen sportpaarden, daar is betere handel.
Het blijft voor mij iig nog steeds een van de fraaiste Dreiers, zeker als M, en het is meer dan tof er eentje in de garage te hebben staan.
Overigens, de Belastingdienst spekken we al genoeg.
- Arthur
- Berichten: 39750
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
-
- Berichten: 1490
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Wat jij zegt klopt natuurlijk ook. Ik heb de mijne deze winter niet geschorst. En ik had wat pech metMark 320iS schreef: ↑01 mei 2019, 13:55In de winterperiode schors je hem, dus dan zijn de vaste lasten al de helft. Onderhoud is bij die KM-standen (er van uitgaande dat hij weinig gebruikt gaat worden) echt geen 1000 euro per jaar, max 500 zou ik zeggen. Dus dan zit je op 1.250 per jaar. Als je die 70k op de bank hebt staan betaal je er ook 800 aan vermogensrendementsheffing op per jaar, dus die mag je er vanaf trekken . Kom je op een waardestijging van 5k uit in 10 jaar om uit de kosten te komen, dat lijkt me dan weer niet onhaalbaar .mark323ti schreef: ↑30 apr 2019, 22:08 Vaste lasten aan verzekering en mrb zijn al 1500 euro per jaar. Neem dan nog eens een bescheiden 1000 euro per jaar aan onderhoud. Zit je op 2,5k per jaar. Als je hem dus 10 jaar hebt moet hij dus 25k meer zijn geworden om quitte te spelen. Ga je in mijn ogen dus nooit iets op verdienen.
olielekkage en lagerschalen moesten nog. Ook het probleem dat ik alles helemaal op orde wil hebben. In 2,5 jaar tijd toch 5k aan onderhoud gepleegd. De komende jaren hoop ik dan natuurlijk wel klaar te zijn.
Laat ik het zo zeggen. Ik ga nooit een euro verdienen op mijn M3. Maar dat was ook nooit mijn insteek.
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 21 sep 2008, 09:07
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Jammer dat er geen uitleg gekoppeld zit aan bovenstaande opmerking.
Zelf heb ik bewust gekozen voor de E46 M3 in cabrio uitvoering. Gebruik deze BMW om jaarlijks trips door heel Europa te maken. Het dak is tijdens het rijden altijd naar beneden, behalve als het hagelt. Na Noorwegen, Cornwall, de Pyreneeën staat binnenkort Italië en in het bijzonder de Mille Miglia op het programma. Rondom zicht en geur is daarbij absoluut van toegevoegde waarde bovenop de klanken van de iconische M3 motor als het gas erop gaat.
-
- Berichten: 3979
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Cabrio moet je met de hand wassen, daarom wil niemand die!
-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 27 apr 2015, 18:45
- Auto: E46 M3 cabrio, F31 335iX daily
- Locatie: Midden van het land
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Voeg daarbij een lekker eisenmann uitlaat en een CSL airbox en dan lekker in toeren doortrekken en vervolgens weer terugschakelen met die heerlijke blip en de roffel in de uitlaattallbloke schreef: ↑01 mei 2019, 20:04Jammer dat er geen uitleg gekoppeld zit aan bovenstaande opmerking.
Zelf heb ik bewust gekozen voor de E46 M3 in cabrio uitvoering. Gebruik deze BMW om jaarlijks trips door heel Europa te maken. Het dak is tijdens het rijden altijd naar beneden, behalve als het hagelt. Na Noorwegen, Cornwall, de Pyreneeën staat binnenkort Italië en in het bijzonder de Mille Miglia op het programma. Rondom zicht en geur is daarbij absoluut van toegevoegde waarde bovenop de klanken van de iconische M3 motor als het gas erop gaat.
- Mark 320iS
- Berichten: 2699
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Die studie heb ik nooit afgemaakt, het is alleen maar erger geworden (accountant).mark323ti schreef: ↑01 mei 2019, 15:23Jij bent fiscalist zekerMark 320iS schreef: ↑01 mei 2019, 13:55In de winterperiode schors je hem, dus dan zijn de vaste lasten al de helft. Onderhoud is bij die KM-standen (er van uitgaande dat hij weinig gebruikt gaat worden) echt geen 1000 euro per jaar, max 500 zou ik zeggen. Dus dan zit je op 1.250 per jaar. Als je die 70k op de bank hebt staan betaal je er ook 800 aan vermogensrendementsheffing op per jaar, dus die mag je er vanaf trekken . Kom je op een waardestijging van 5k uit in 10 jaar om uit de kosten te komen, dat lijkt me dan weer niet onhaalbaar .mark323ti schreef: ↑30 apr 2019, 22:08 Vaste lasten aan verzekering en mrb zijn al 1500 euro per jaar. Neem dan nog eens een bescheiden 1000 euro per jaar aan onderhoud. Zit je op 2,5k per jaar. Als je hem dus 10 jaar hebt moet hij dus 25k meer zijn geworden om quitte te spelen. Ga je in mijn ogen dus nooit iets op verdienen.
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8002
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Omdat het niks anders dan een troll post is. Vandaar ook mijn reactie.
Ik maak dan wel niet van die grote tripjes, maar voor mij is dat ook een reden.
Nog los van dat ik de E36 cabrio mét hardtop gewoon bijzonder mooi vind. Eigenlijk rijd ik hem 95% van alle tijd in die configuratie. En dan alle ramen open, zodat je een mooie coupe hebt zonder B-stijlen.
- DarkDoc
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 29 sep 2017, 17:31
- Auto: BMW M3 cabrio
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Dat heb ik met mijn e46 ook, met hardtop bijzonder fraai en bijna een reden die er op te laten zitten.
Bijna, want anders had ik beter voor de coupe kunnen gaan !!
Afgelopen winter heb ik de top niet geplaatst.
Zodoende zelfs op een mooie dag in februari topless kunnen genieten .... en daar ging het immers om !
Bijna, want anders had ik beter voor de coupe kunnen gaan !!
Afgelopen winter heb ik de top niet geplaatst.
Zodoende zelfs op een mooie dag in februari topless kunnen genieten .... en daar ging het immers om !
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Cabrio rijden is zo ontspannend. Het zou verplicht moeten zijn als 2e wagen.
- Philipoo
- Berichten: 4112
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ik heb de afgelopen 5 jaar constant een cabrio gehad, dus weet hoe ontspannend het is! Maar ik zou het zelf dus nooit op een M3 willen! Ik zou als cabrio een auto willen die als cabrio ontworpen is, dus een daadwerkelijke roadster. Eventueel een gigantische cabrio sloep om te flaneren, maar een als vierzits cabrio op basis van een sportcoupé (laten we een M3 cabrio maar even zo noemen) zou ik zelf niet zo snel in m’n collectie hoeven..
..Een M3 coupé daarentegen
..Een M3 coupé daarentegen
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8002
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Cabrio blijft een compromie, maar als het een heerlijke zwoele zomeravond is, dakje open, dan is het heerlijk genieten, ook, of juist met een M3.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Auto Duikema biedt z'n hier al veelbesproken M3 weer eens aan.
https://www.autoscout24.com/offers/bmw- ... cldtidx=13
https://www.autoscout24.com/offers/bmw- ... cldtidx=13
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8002
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Que!? Nog niet verkocht dan?
- DarkDoc
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 29 sep 2017, 17:31
- Auto: BMW M3 cabrio
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
€79.000 ....535d schreef: ↑05 mei 2019, 11:27 Auto Duikema biedt z'n hier al veelbesproken M3 weer eens aan.
https://www.autoscout24.com/offers/bmw- ... cldtidx=13
bmw-3-serie-cabrio-m3-3-2-als-nieuw.jpg
Kan het proberen natuurlijk .... misschien komt er iemand voor die prijs
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Ze zijn nog meer tegengekomen wat gerepareerd moest worden waarschijnlijk en dat mag de marge niet omlaag brengen
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
"Werkelijk in absolute nieuwstaat met slechts 3.942 km op de teller, collectorsitem! Originele auto, geschiedenis bekend."
Je zal hem maar kopen en achteraf achter de historie komen....
Je zal hem maar kopen en achteraf achter de historie komen....
- Bram
- Berichten: 15876
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Wat is de historie precies? Met open dakkie in het water gelegen?
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Johan-Alpina schreef: ↑20 apr 2018, 23:36 Ik heb de auto bezichtigd en het betreft hier een USA import auto met een Salvage title (ex schade)
Uiteraard heb ik het chassisnummer WBSBR93453PK04122 genoteerd en bij thuiskomst gegoogled.
Het blijkt dat deze auto onlangs is verkocht op een Amerikaanse veiling, niet lopend, zonder sleutels en met salvage title.
Zie onderstaand screenshot:
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Op autotrack is ook geen carfax rapport aanwezig, bij geen auto van Buikema trouwens...
Ook staat in de advertentie:
“De staat van de auto is onafhankelijk vastgesteld door de DEKRA, uitvoerig rapport daarvan is ter inzage beschikbaar“
Misschien zijn ze wel gewoon eerlijk en zit het total los raport van Dekra er gewoon bij
Ook staat in de advertentie:
“De staat van de auto is onafhankelijk vastgesteld door de DEKRA, uitvoerig rapport daarvan is ter inzage beschikbaar“
Misschien zijn ze wel gewoon eerlijk en zit het total los raport van Dekra er gewoon bij
- Bram
- Berichten: 15876
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Echt schandalig dat dit soort bedrijven bestaan en er blijkbaar ook nog mee wegkomen ook. Mooi dat de historie hier weer even opduikt hier
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8002
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Denk dat die verkoop wel op zijn Buikema kan schrijven.
De vraag is of dit juridisch oplichting is. Iedereen mag een auto opknappen, al waren de voor- en achterkant ongedraaid bij een ongeluk, om vervolgens te verkopen.
Op de foto’s alleen zou je denken puike wagen. Dan vraag je je af van hoeveel auto’s je dit soort historie allemaal niet weet.
De vraag is of dit juridisch oplichting is. Iedereen mag een auto opknappen, al waren de voor- en achterkant ongedraaid bij een ongeluk, om vervolgens te verkopen.
Op de foto’s alleen zou je denken puike wagen. Dan vraag je je af van hoeveel auto’s je dit soort historie allemaal niet weet.
-
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 24 nov 2007, 13:07
- Locatie: houten
- Contacteer:
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Wat PRECIES is dan die historie?
Ik lees enkel op de Carfax als owner een 'insurance company' en als PRIMARY DAMAGE: scratches ?
Overigens heeft een insurance company andere argumenten waarom soms een 'salvage title' wordt afgegeven, dan een schade.
Wat mis ik?