Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Arthur » 30 apr 2019, 12:11

JP schreef: 30 apr 2019, 12:09 Als ik glasvezel heb maakt het toch geen hol uit welke provider erdoorheen gaat ?
Iig geen Ziggo ;)

Online
Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Richardt. » 30 apr 2019, 12:19

Arthur schreef: 30 apr 2019, 12:08
Richardt. schreef: 30 apr 2019, 10:00 Plus dat in de straten veelal al glasvezel ligt, bij o.a. Ziggo klanten alleen nog niet van de straat tot in de woning (voor zover ik begrepen heb)
Jawel hoor. Je kon destijds ervoor kiezen om het helemaal tot in de woning aan te laten leggen. Ik ben Ziggo-klant maar heb ook een glasvezelkastje in de meterkast hangen. Kan zo over als het moet.
Klopt, dat was van een glasvezel aanbieder en je hebt alleen glasvezel als je daar een abo afsluit. Glasvezel via Ziggo kan niet.

De hoofdkabels in de straat van Ziggo zijn echter ook al glasvezel, alleen het stukje van de hoofdkabel tot in de woning niet. Dat is de reden waarom Ziggo niet met glasvezel adverteert en ze dus, in theorie, niet aan glasvezel snelheden komen omdat dit geremd wordt door het laatste stukje kabel.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door JP » 30 apr 2019, 12:20

Arthur schreef: 30 apr 2019, 12:11
JP schreef: 30 apr 2019, 12:09 Als ik glasvezel heb maakt het toch geen hol uit welke provider erdoorheen gaat ?
Iig geen Ziggo ;)
Huh ? wtf ? bbq ? Dus als je ziggo wil moet de straat open ? Dat gaat dan nooit gebeuren, ik heb net een nieuwe oprit/straat/trottoir....
Dan houd ik mijn hart vast als ik groene stroom wil hebben.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door ///Joost » 30 apr 2019, 12:40

Kun je weer die Up GTi van je ;) een straat verderop parkeren. :lol:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door JP » 30 apr 2019, 12:59

B1F7300D-8BD1-4237-B84D-CABCC6C5831A.jpeg
B1F7300D-8BD1-4237-B84D-CABCC6C5831A.jpeg (112.18 KiB) 3191 keer bekeken

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door JP » 27 aug 2019, 10:19

Storing tv xs4all...... ik heb vakantie, wat moet ik nu ?

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Robin Hartog » 27 aug 2019, 11:08

JP schreef: 27 aug 2019, 10:19 Storing tv xs4all...... ik heb vakantie, wat moet ik nu ?
www.netflix.com

CRZ
Berichten: 615
Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door CRZ » 29 aug 2019, 21:45

Richardt. schreef: 30 apr 2019, 12:19
Arthur schreef: 30 apr 2019, 12:08
Richardt. schreef: 30 apr 2019, 10:00 Plus dat in de straten veelal al glasvezel ligt, bij o.a. Ziggo klanten alleen nog niet van de straat tot in de woning (voor zover ik begrepen heb)
Jawel hoor. Je kon destijds ervoor kiezen om het helemaal tot in de woning aan te laten leggen. Ik ben Ziggo-klant maar heb ook een glasvezelkastje in de meterkast hangen. Kan zo over als het moet.
Klopt, dat was van een glasvezel aanbieder en je hebt alleen glasvezel als je daar een abo afsluit. Glasvezel via Ziggo kan niet.

De hoofdkabels in de straat van Ziggo zijn echter ook al glasvezel, alleen het stukje van de hoofdkabel tot in de woning niet. Dat is de reden waarom Ziggo niet met glasvezel adverteert en ze dus, in theorie, niet aan glasvezel snelheden komen omdat dit geremd wordt door het laatste stukje kabel.
Dit ligt wel iets genuanceerder, de infrastructuur van Ziggo is anders ingericht en kan niet ‘zo maar’ een vezel doortrekken naar een woning. Een backbone van glasvezel is echt anders dan FttH verbindingen.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Robin » 22 jul 2021, 17:52

De site van de Rabobank ligt er sinds vanmiddag al uit(?)
Iemand info?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Arthur » 22 jul 2021, 17:54

Nope :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door JP » 22 jul 2021, 18:01

App ligt er ook uit, kan geen verbinding maken met de Rabobank. Probeer het later nog een keer. Ik heb al 3x geprobeerd.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3856
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Emiel » 22 jul 2021, 18:29


Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3413
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Booooh » 22 jul 2021, 19:33

Is hier inmiddels al weer opgelost ...

Gebruikersavatar
BamiesGTA
Berichten: 753
Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
Auto: Cupra Leon 300

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door BamiesGTA » 25 jul 2021, 13:29

Deze storing liet mij in ieder geval weer zien hoe kwetsbaar we zijn in dit digitale tijdperk.

Wie zegt dat zo'n storing niet even een paar weken duurt. Je komt gewoon niet meer bij je geld..

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Martijn_bmw » 25 jul 2021, 13:56

Je kon toch gewoon nog pinnen ondanks de storing?
Je kon alleen niet meer kijken naar je geld :lol:

Gebruikersavatar
BamiesGTA
Berichten: 753
Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
Auto: Cupra Leon 300

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door BamiesGTA » 28 jul 2021, 12:14

Jaja, als niemand straks meer bij z'n geld kan en we met z'n allen naar die zeldzame pinautomaat rennen.. Dat gaat vast goedkomen 🤣

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Martijn_bmw » 28 jul 2021, 12:16

BamiesGTA schreef: 28 jul 2021, 12:14 Jaja, als niemand straks meer bij z'n geld kan en we met z'n allen naar die zeldzame pinautomaat rennen.. Dat gaat vast goedkomen 🤣
Ik bedoelde niet de pinautomaat flappen halen maar gewoon in de winkel betalen met pin.
Dat bleef toch werken tijdens de storing?

Online
Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Richardt. » 28 jul 2021, 12:24

Mijn ervaring met Ziggo is doorgaans best goed. Als er apparatuur stuk is sturen ze nog dezelfde dag nieuwe op, uiteraard wel na het standaard riedeltje van kabels controleren.

Mijn vader heeft echter laatst een week zonder TV en internet gezeten. Bij het vervangen van de gasleiding in de straat was de Ziggo kabel geraakt, binnen een uur was er een Ziggo monteur die de boel repareerde. Positief zou je denken!
Toen begon de ellende met slechte/geen verbinding. Dag later kwam de volgende monteur die iets veranderde in de kast in de straat waarna mijn vader helemaal geen TV/internet meer had. Daar kom je pas achter als de monteur al lang en breed weer vertrokken is.

Hoe goed Ziggo dan bereikbaar is, zo slecht was het toen. Kastje > muur en weer terug. Monteur kon pas na een week langskomen. Lag allemaal niet aan kabels buiten, probleem moest in huis zitten want hij was de enige in de straat die er last van had terwijl daar exact 0,0 was veranderd maar buiten in de wijkkast dus wel.
Via het bouwpersoneel, die de gasleiding hadden vervangen, nog gevraagd of zij een andere (zakelijk) nummer hadden. Het mocht allemaal niet baten.

Na tig telefoontjes, hoop tijd, hoop frustratie kon er na drie dagen toch een monteur komen. Die constateerde dat zijn collega letterlijk kabels verkeerd om had aangesloten in de wijkkast, dus na 5 min was het weer gefixt. Uiteindelijk na lang bellen nog wel wat wisselgeld compensatie gekregen, maar dat weegt niet op tegen de frustratie uiteraard.

Kortom, zodra iets buiten het standaard riedeltje van een kapot modem o.i.d. valt werken die organisaties ronduit kut. Snapt niemand het, nemen ze compleet niets aan van een klant en is het niet op korte termijn op te lossen.

Blij dat het doorgaans gewoon prima werkt.........

Gebruikersavatar
BamiesGTA
Berichten: 753
Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
Auto: Cupra Leon 300

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door BamiesGTA » 29 jul 2021, 12:09

Martijn_bmw schreef: 28 jul 2021, 12:16
BamiesGTA schreef: 28 jul 2021, 12:14 Jaja, als niemand straks meer bij z'n geld kan en we met z'n allen naar die zeldzame pinautomaat rennen.. Dat gaat vast goedkomen 🤣
Ik bedoelde niet de pinautomaat flappen halen maar gewoon in de winkel betalen met pin.
Dat bleef toch werken tijdens de storing?


Ah zo. Ik doelde meer over digitalisering en het langzaamaan verdwijnen van contact geld en bijbehorende risico's.. Als een stel hackers het hele bankgebeuren platleggen hebben we toch een groot probleem met z'n allen.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Martijn_bmw » 29 jul 2021, 12:17

BamiesGTA schreef: 29 jul 2021, 12:09
Martijn_bmw schreef: 28 jul 2021, 12:16
BamiesGTA schreef: 28 jul 2021, 12:14 Jaja, als niemand straks meer bij z'n geld kan en we met z'n allen naar die zeldzame pinautomaat rennen.. Dat gaat vast goedkomen 🤣
Ik bedoelde niet de pinautomaat flappen halen maar gewoon in de winkel betalen met pin.
Dat bleef toch werken tijdens de storing?


Ah zo. Ik doelde meer over digitalisering en het langzaamaan verdwijnen van contact geld en bijbehorende risico's.. Als een stel hackers het hele bankgebeuren platleggen hebben we toch een groot probleem met z'n allen.
Dat is zeker waar!

Al wordt het pinverkeer wel geregeld door een lokale partij in Nederland en niet ergens via Amerika zoals de websites kennelijk wel.

Maar het kan natuurlijk alsnog fout gaan, is ook wel eens gebeurd zie:

https://tweakers.net/nieuws/69864/tacht ... oring.html


En dan zit je ineens wel zonder geld ja :bag: althans ik wel, heb echt geen stuiver contant…

Online
Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Richardt. » 29 jul 2021, 12:25

Hadden we het hier gisteren thuis toevallig ook nog over. Het contante geld wat we in huis hebben zit in de spaarpot van ons zoontje :tooth:
Dat zal met 100eu wel ophouden, genoeg voor wat boodschappen of een tank benzine dus zo'n pinstoring moet niet te lang duren :tooth:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Bert ///M3 » 05 aug 2021, 16:23

CRZ schreef: 29 aug 2019, 21:45
Richardt. schreef: 30 apr 2019, 12:19
Arthur schreef: 30 apr 2019, 12:08
Jawel hoor. Je kon destijds ervoor kiezen om het helemaal tot in de woning aan te laten leggen. Ik ben Ziggo-klant maar heb ook een glasvezelkastje in de meterkast hangen. Kan zo over als het moet.
Klopt, dat was van een glasvezel aanbieder en je hebt alleen glasvezel als je daar een abo afsluit. Glasvezel via Ziggo kan niet.

De hoofdkabels in de straat van Ziggo zijn echter ook al glasvezel, alleen het stukje van de hoofdkabel tot in de woning niet. Dat is de reden waarom Ziggo niet met glasvezel adverteert en ze dus, in theorie, niet aan glasvezel snelheden komen omdat dit geremd wordt door het laatste stukje kabel.
Dit ligt wel iets genuanceerder, de infrastructuur van Ziggo is anders ingericht en kan niet ‘zo maar’ een vezel doortrekken naar een woning. Een backbone van glasvezel is echt anders dan FttH verbindingen.
LOL dit.

Er ligt glasvezel van de CMTS (Cable Modem Termination System) kasten naar je lokale verdeelkast bij Ziggo.

Wat is hier het probleem van. Er zitten rond de 500 modems op 1 Ziggo CMTS. En die modems hebben samen ongeveer 1,6 Gbit aan bandbreedte ter beschikking. 50 mbit per kanaal en de beste modems op dit moment hebben 32 downstream kanalen, consumenten modems maar 24 kanalen dus 1,2 Gbit. Maw zelfs als je een 600 mbit abbo hebt dan deel je nog steeds die 1,2 Gbit met 500 andere gebruikers en als het dus druk is met thuiswerkers enz dan zakt je snelheid gewoon in.

Die glasvezel naar je straat. Er komt dus een coax signaal uit de CMTS. Dat word via een media converter omgezet naar glas en in je straat weer terug gezet naar coax.

Glasvezel geeft in een HFC systeem dus absoluut niet meer bandbreedte, het is alleen ongevoelig voor EMI straling en je kan er langere aftstanden mee overbruggen. Het kan niet meer bandbreedte geven omdat je aan de limieten zit van de CMTS.

Verder is de huidige hardware van Ziggo echt waardeloos, de Compal/Arris connect box met Puma-6 chipset. Heel erg veel latency variatie op de up stream kanalen. Als je maar hard genoeg bij ze zeurt krijg je uiteindelijk een Broadcom modem van Ubee die normaal bij zakelijk pro geleverd word.

Moet zeggen dat het er haast nooit uit ligt maar kwalitatief is FTTH gewoon een paar stappen hoger. Je hebt veel minder latency variatie en andere vage problemen met afscherming van je kabels etc. Meeste FTTH is GPON, daarmee heb je dan wel weer deels dezelfde andere issues en dat is dat je bandbreedte met je buren enz deelt omdat het ook een shared medium is. Maar je hebt geen modulatie/demodulatie storingen enz. Die box die je bij FTTH in huis krijgt is gewoon een converter die LAN omzet naar single mode fiber.

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Knot » 05 aug 2021, 16:29

Waarom zou je trouwens zo een dikke downstream willen hebben thuis? Ik heb het instap Ziggo abo en nooit problemen, tsja, grote downloads zouden iets sneller gaan maar 6MB/sec die je met 50Mbit haalt is mij prima voor die ene keer een Grand Tour torrent oid.

Al het standaard internet, youtube, netflix trekt die 50Mbit niet eens dicht.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Tom » 05 aug 2021, 16:50

Meer is beter Knot.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Scheld hier op Ziggo, Casema, @home etc

Bericht door Bert ///M3 » 05 aug 2021, 16:51

Omdat het kan :tooth:

Als je Netflix of Youtube 4K kijkt dan zit je met 2 streams al aan 40mbit. Dus op zich als je een gezin hebt met kids die ook streams kijken of gamen etc dan kan je die 50mbit wel op zijn gat krijgen.

Ik erger me meer aan die trage upload van 50mbit. Als je thuis bijvoorbeeld een cloud server wilt draaien op je NAS dan schiet dat echt niet op, je menu navigatie is ontzettend laggy enz. Ik gebruik iCloud meestal als tussen oplossing, daarheen uploaden van werk en dan thuis van iCloud drive af kopieren.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Joost H., k33z, R728i, Robbert92 en 162 gasten