Wat is plezier? Een rationele keuze?
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Wat is plezier? Een rationele keuze?
Als je bijgekomen bent. Ik bedoelde een panamera. een soort opgerekte kever, die porsche door wordt gebouwd.
Ik vond de kever altijd al een afzichtelijk ding met een roomklopper achterin. Als kind een maal van Zaandam naar Utrecht achterin gezeten. Ik werd knetter doof in dat ding.
Ik vond de kever altijd al een afzichtelijk ding met een roomklopper achterin. Als kind een maal van Zaandam naar Utrecht achterin gezeten. Ik werd knetter doof in dat ding.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Wat is plezier? Een rationele keuze?
Vond de wagen geweldig mooi maar te luxe, te stil, te comfortabel. Een te grote autoliefhebber om daar vrede mee te hebben.Wimo schreef: ↑20 apr 2019, 19:31En wat is de echte reden dat ie is verkocht ?allen schreef: ↑20 apr 2019, 19:19Had ik met de f11 ook. 700 euro incl btw voor de eerste 5 jaar. Maar goed, verkocht. Diesel is slecht voor het milieu.Wimo schreef: ↑20 apr 2019, 18:38 Misschien ben ik minder kritisch ? Ik zie geen vreemde naden. Als dat wel zo zou zijn had ik de wagen toch niet geaccepteerd? Het ding kost 160k.... Van mijn geld. Als het ding maar ergens kraakt ga ik terug. En dat zal vast ooit een keer gebeuren. Kwam van de week de factuur nog tegen van het onderhoudscontract. 1300 euro eenmalig , 5 jaar onderhoud. Lol....
Terug naar een milieubewuste diesel met 295g/km co2. En in tegenstelling tot een Lupo 3L mag ik zelfs nog gewoon het centrum van Utrecht en Rotterdam in.
Autokosten zijn afgelopen jaar overigens niet van deze wereld geweest, maar geniet wel van iedere kilometer.
-
- Berichten: 51388
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
- Berichten: 4647
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Wat is plezier? Een rationele keuze?
295gr... wat rij je dan een Dodge Ram diesel?allen schreef: ↑20 apr 2019, 22:29Vond de wagen geweldig mooi maar te luxe, te stil, te comfortabel. Een te grote autoliefhebber om daar vrede mee te hebben.
Terug naar een milieubewuste diesel met 295g/km co2. En in tegenstelling tot een Lupo 3L mag ik zelfs nog gewoon het centrum van Utrecht en Rotterdam in.
Autokosten zijn afgelopen jaar overigens niet van deze wereld geweest, maar geniet wel van iedere kilometer.
-
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
- Arthur
- Berichten: 39737
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Wat is plezier? Een rationele keuze?
- Bijlagen
-
- IMG_1517.JPG (35.95 KiB) 2160 keer bekeken
- JP
- Berichten: 31246
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Wat is plezier? Een rationele keuze?
Alle(e)n niet 295gr per km maar per maand.....
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Wat is plezier? Een rationele keuze?
Ligt onder de auto en zo... Ben nu ander Engels hok fixen.
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Wat is plezier? Een rationele keuze?
E39 lekker blijven rijden. Over een jaar allerlei andere mogelijkheden electrisch.
Maar je overwegingen zijn me niet vreemd. Als daily kan ik beter ook een Tesla gaan rijden. Echter ik wil niet -alleen- in de weekenden fun, maar elke woon-werk rit. Vandaar dat ik ook 10 jaar zo'n E36 cabrio reed. Dagelijks!
Maar met de 347pk uit de E39 V8, ik geniet er zeker nog van, en het maakt soms nog wel indruk, maar dat heeft z'n langste tijd wel gehad. Naast vliegschaamte, vind ik het al bezwarend voelen als ik naar hartje Rotterdam kruip met acht van die stinkpotten in een auto die niet vooruit komt. Dan loop je het leefmilieu van die inwoners wel te verzieken (heb zelf een semi-zus met zware longproblemen). Dat vind ik dan weer leuk om met de PHEV te doen, in stedelijk gebied op de accu rijden. Maar de PHEV rijdt overdag al naar Amsterdam.
Dus ik stel het ook nog even uit. Heb een productie plek voor de Polestar 2 gereserveerd. Maar om te zorgen dat ik nog wat van de winst af kan trekken, nog zeker 4 jaar bijtellings- en MRB vriendelijk te rijden, zou ik eigenlijk nog vandaag moeten zorgen dat er een EV voor de deur komt te staan...
Iemand een B10 overnemen? Met de B van BTW auto... Heeft me -behalve lege accu- nooit laten staan, veel gereden, veel 'in geinvesteerd', gaat niet goedkoop weg, ondanks 260+ dkm. Dan kan ik m beter stallen, heb het geld van de opbrengst niet nodig.
Maar je overwegingen zijn me niet vreemd. Als daily kan ik beter ook een Tesla gaan rijden. Echter ik wil niet -alleen- in de weekenden fun, maar elke woon-werk rit. Vandaar dat ik ook 10 jaar zo'n E36 cabrio reed. Dagelijks!
Maar met de 347pk uit de E39 V8, ik geniet er zeker nog van, en het maakt soms nog wel indruk, maar dat heeft z'n langste tijd wel gehad. Naast vliegschaamte, vind ik het al bezwarend voelen als ik naar hartje Rotterdam kruip met acht van die stinkpotten in een auto die niet vooruit komt. Dan loop je het leefmilieu van die inwoners wel te verzieken (heb zelf een semi-zus met zware longproblemen). Dat vind ik dan weer leuk om met de PHEV te doen, in stedelijk gebied op de accu rijden. Maar de PHEV rijdt overdag al naar Amsterdam.
Dus ik stel het ook nog even uit. Heb een productie plek voor de Polestar 2 gereserveerd. Maar om te zorgen dat ik nog wat van de winst af kan trekken, nog zeker 4 jaar bijtellings- en MRB vriendelijk te rijden, zou ik eigenlijk nog vandaag moeten zorgen dat er een EV voor de deur komt te staan...
Iemand een B10 overnemen? Met de B van BTW auto... Heeft me -behalve lege accu- nooit laten staan, veel gereden, veel 'in geinvesteerd', gaat niet goedkoop weg, ondanks 260+ dkm. Dan kan ik m beter stallen, heb het geld van de opbrengst niet nodig.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Wat is plezier? Een rationele keuze?
Dat wordt stallen ben ik bang....
Maar dezelfde twijfels dus, zelfs met een machtige Alpina.
Maar dezelfde twijfels dus, zelfs met een machtige Alpina.
-
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41
Re: Wat is plezier? Een rationele keuze?
Het lijkt mij vrij simpel in deze.
Rijplezier; plezier gaat voor alles ongeacht het financiele plaatje.
Financiele keuze, financien staan op de eerste plaats, rijplezier en liefehebberij zijn ondergeschikt.
Je moet voor jezelf alleen de keuze nog maken of je een optie 1 of optie 2 mens bent. Tesla ridicilous mode is natuurlijk allemasl leuk maar dat doe je ook niet altijd. Je kijkt wel altijd tegen een plastic interieur aan met een beeldscherm. Geluid is er niet en fun...... nou ja ieder zijn ding.
Rijplezier; plezier gaat voor alles ongeacht het financiele plaatje.
Financiele keuze, financien staan op de eerste plaats, rijplezier en liefehebberij zijn ondergeschikt.
Je moet voor jezelf alleen de keuze nog maken of je een optie 1 of optie 2 mens bent. Tesla ridicilous mode is natuurlijk allemasl leuk maar dat doe je ook niet altijd. Je kijkt wel altijd tegen een plastic interieur aan met een beeldscherm. Geluid is er niet en fun...... nou ja ieder zijn ding.
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Wat is plezier? Een rationele keuze?
Wat me t meest heeft doen twijfelen, is dat er toch veel enthousiaste reacties over de Tesla 3 zijn, ook wat betreft Driving-Fun. Laag zwaartepunt natuurlijk, maar ook scherp sturen, en met gemak rondjes om een 340i rijden etc.
Da's dus eigenlijk zakgeld vergeleken met een BMW voor meer dan M3 power...
Oh ja, voor de Alpina zit ik eerst maar eens aan 10k ex BTW te denken, dus 12 incl. En verwacht dan een prima onderhouden, maar zeker geen perfecte auto. Stallen doe ik zonder kosten, dus voorlopig geen onderhandelingsruimte.
Weekje sturen als proefrit is geen probleem, als je even je eigen auto achterlaat.
Barend heeft al eens een weekje gestuurd.
Da's dus eigenlijk zakgeld vergeleken met een BMW voor meer dan M3 power...
Oh ja, voor de Alpina zit ik eerst maar eens aan 10k ex BTW te denken, dus 12 incl. En verwacht dan een prima onderhouden, maar zeker geen perfecte auto. Stallen doe ik zonder kosten, dus voorlopig geen onderhandelingsruimte.
Weekje sturen als proefrit is geen probleem, als je even je eigen auto achterlaat.
Barend heeft al eens een weekje gestuurd.
-
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Wat is plezier? Een rationele keuze?
375 pk voor 48k is idd een vrij aardige deal .. als je kunt leven met de 'ongemakken' van een ev ..Spijkerhard schreef: ↑23 apr 2019, 20:09 Wat me t meest heeft doen twijfelen, is dat er toch veel enthousiaste reacties over de Tesla 3 zijn, ook wat betreft Driving-Fun. Laag zwaartepunt natuurlijk, maar ook scherp sturen, en met gemak rondjes om een 340i rijden etc.
Da's dus eigenlijk zakgeld vergeleken met een BMW voor meer dan M3 power...
Oh ja, voor de Alpina zit ik eerst maar eens aan 10k ex BTW te denken, dus 12 incl. En verwacht dan een prima onderhouden, maar zeker geen perfecte auto. Stallen doe ik zonder kosten, dus voorlopig geen onderhandelingsruimte.
Weekje sturen als proefrit is geen probleem, als je even je eigen auto achterlaat.
Barend heeft al eens een weekje gestuurd.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Wat is plezier? Een rationele keuze?
Ben nu in Noorwegen, maar dat is Tesla walhalla.
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: Wat is plezier? Een rationele keuze?
Weet je wat walhalla is een 2 cilinder van 1.80m en 60 kg met een gat in het onderblok!
Laatst gewijzigd door Andre op 28 apr 2019, 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Online
- Berichten: 3542
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
-
- Berichten: 2060
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Wat is plezier? Een rationele keuze?
TCO is idd een drama.. leasen is verstandiger.Om de 5 jaar inruilen voor een jonge facelift.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Wat is plezier? Een rationele keuze?
Met zoveel subsidie zou ik absoluut een EV nemen als ik zelfstandig ondernemer was. Ik las laatst ergens dat er verspreid over 5 jaar 70k subsidie zat op een Tesla van 140k oid. Als je dan zo'n ding verkoopt na 5 jaar en hij brengt nog 50k op dan heb je voor 4k per jaar zo'n ding gereden. Koopje lijkt me.
- Stefan R
- Berichten: 2229
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Wat is plezier? Een rationele keuze?
Al binnen 4 dagen 2100 km weggereden.... Ook niet echt Tesla proof. Tempo in Noorwegen is traag trouwens, dat zijn heel wat stuur-uren.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Wat is plezier? Een rationele keuze?
Kun je met een Tesla eigenlijk naar de Noordkaap en terug? Of staan de laadpalen voornamelijk zuidelijk?
- Joop
- Berichten: 8892
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Wat is plezier? Een rationele keuze?
De laatste Tesla superchargers staan op 400km van de Noordkaap...
...je kunt er wel komen, maar je komt er niet meer weg.
...je kunt er wel komen, maar je komt er niet meer weg.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Wat is plezier? Een rationele keuze?
Interessant, ik vroeg het me gewoon af.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 390 gasten