M2 Competition
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: M2 Competition
Is zo'n 'N' de ringsticker 2.0 tegenwoordig?
- JP
- Berichten: 31199
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: M2 Competition
Toch minimaal 5 pk extra !
- martll
- Berichten: 1408
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42
-
- Berichten: 51345
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
Zoiets ofzo:)
-
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
Re: M2 Competition
Passen deze M235/240iR wielen niet? https://www.bimmerworld.com/Wheels-Tire ... -ET24.html
-
- Berichten: 11228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: M2 Competition
10j et24
Denk het niet
Denk het niet
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
-
- Berichten: 51345
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
Faketaxi hoort bij S Klasses:)
Vorig jaar op de Parkplatz kwam er maandagochtend een stoet Spanjaarden met Focus RS, Leon Cupra, Golf GTI etc aanrijden(Ring was nog tot 17:00 gesloten, dus dat werd 'm niet voor hun die 'dag') met over de zijkant van elke auto de Ringsticker in mega uitvoering en daarbij een tekst en datum dat ze 14 dagen deze trip deden. En één Leon had 'n enorme Brazzers voorruitsticker. Heb m'n vrouw maar niet uitgelegd wat dat is:)
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: M2 Competition
heerlijk toch gewoon lekker plakken
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: M2 Competition
Go big or go home!
-
- Berichten: 51345
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
Sticker zit erop, links naast achterste kentekenplaat. Nog geen foto's van.
Anyway, ben dus met de kar op Papenburg geweest zondag jl en wil hier een iets diepgaandere beleving weergeven dan in dit draadje:
viewtopic.php?f=8&t=38067
7:50h nog even hier tanken en André en Wouter ophalen. We hadden geen haast(hebben we nooit). 50min naar Grenzübergang met een gemiddelde snelheid van eerder 110/120 dan 130 snelweg. en incl nog even voltanken in Papenburg stad rustig een een kleine anderhalf uur rijden.
Voor mij reed André in z'n M2C en achter mij Wouter (M2 handbak)
En er werd wat onsamenhangend gereden en wat geslingerd met soms 100kmh maar:
Bleek dat Andre en Wouter de livestream F1 aan 't kijken waren, of althans probeerden.
En mijn Phone had geen USB connectie Spotify met auto....
Dus ik prutsen tijdens 't rijden maar na een half uur was dat weer ok ofzo...heel vreemd....
Want echt Spotify heb ik nodig met m'n playlist of Daily Mix, want op de radio is totale bagger hedentendage(en dan denk ik meer aan de DJs)
Ik denk: Dit wordt nog wat. Spotify doet 't niet en ik op m'n dure OEM PSS 19inch zomersloffen zoals ie van de band rolt. Op Papenburg notabene. Een grippy baan a la Hockenheim Kurz, die om de zoveel tijd wordt natgehouden door een trekker met een tank met duizenden liters water , erop te sproeien.
De laatste keer dat ik op zomersloffen daar reed was in de E46 M3 in 2004:)
De laatste >5 jaren altijd meuk/winterbanden gebruikt, gaat veel easier. Is ook veel easier en goedmoediger in de transitie terug naar recht gaan weer.
Eerste lap reed ik met MDM even, mij bekend hoe dat werkt, maar hier ben je op de baan, volgas in natte bochten en je hebt gewoon zwaar overstuur slidend , meer dan 90 graden tegenstuur uitslag meters en meters skeef en dan pas grijpt hij in, maar wel gas erop houden. Wel knap gedaan.
Ik vond mijn kar vaak een beetje behoudend in gasaanname wat ook ligt aan de herfst-wintermaanden koud nat. Geen tractie zonder MDM resulteert in gas dicht en 'n soort pitbull met muilkorf aan de lijn. Als pitbull ben je daar dan klaar mee.
En hier dan de hele zooi uit (M1 button) en de besturing in SPORT ipv Sport Plus waar ik dagelijks mee rijd. Da's een prima stuurmodus, stuk lichter dan die laatste en ideel voor driven. Wel motor/gas in Sport Plus en bak in S3. Natuurlijk.
Eerstye natte bocht een beetje skeef, maar niet netjes, het terugkomen vooral met die grippy PSS gaat met dat laatje 'bokje' als hij al recht komt. Niet 'mooi'.
Dat ging eruit naarmate de laps vorderden. Godzijdank. Maar dat lag ook aan mijn eigen stuur/gas(niet)geefgedrag. Dat hij na 'n half uurtje 'mooi 'bleef gaan.
Ook geen wheelhop. Was ik bang voor want had ik met 1M op droog wel last van zomersloffen PS2.
Dit gaat gewoon.
Punt is wel, in z'n 2 is het al kijken naar 't gas op droog en wielspin TOTAAL. Maar ik deed alle bochten altijd in z'n 3.
En dan heb je aan de S55 een wat 'turbolaggy' of boost laggy motor, onderin(onder 200rpm) is er niks en bij 2500rpm alles. En dan wil hij prima:)
Vaak in z'n 3 7600rpm gezien en dan naar 4, maar daar op droge stukken denkenm die PSS: Nu is de power over(150kmh) en we nemen grip, en dat gaf tweemaal 'n minimale tankslapper, dus dan is 't een bastard. Later had ik 'm wel onder de knie daar. 3 naar 4 , toef overstuur naar de 160kmh nog.
Challenging. Veel meer dan op meuk/winterbanden, maar wel écht. Ook dook ik de laatste tragere bochten voor start finish vaak te hard en op onderstuur in, maar na 'n tijdje had ik die ook weer in de smiezen zoals met M2 vorig jaar en 1M beide op winterbanden. Het driften zit er al wel in en gaat er nooit meer uit, maar was weer 'n jaar geleden dus even inkomen.
Ik kan stewllen dat dit de meest challenging grip slip driftdag voor mij was, maar veel 'geleerd' en dat de auto makkelijker (relatief) is dan ik dacht. Heel heel content mee. En met alles uit is de auto meteen logischterwijs veel vrijer, ook de remmerij bijt harder lijkt 't wel tov daily rijden(placebo)
Motor voelt erg sterk en snel en niet ingehouden dit itt dagelijks.
Er zijn tientallen betere auto's als daily. Hij zuipt, heeft geen tractie, hij 'houdt in', hij stuitert etc.
Maar op de Nordschleife en op Papenburg laat hij je zien dat hij een totaal racy kant heeft.
Heel blij met dat ding, want je rijdt er ook weer fluitend mee naar huis. Met Spotify op 9:)
Maar als ik dit soort track/driftdays niet zou doen en de electronic nannies niet geheel uitkonden zou ik m'n M2 Comp heel gauw inleveren voor een Model 3 denk ik(not kidding!
….n dan met tranen in m'n ogen in alle stilte zoekend naar 'n laadpaal op 40km terugdenkend aan deze mooie dagen die dan niet meer kunnen....
Anyway, ben dus met de kar op Papenburg geweest zondag jl en wil hier een iets diepgaandere beleving weergeven dan in dit draadje:
viewtopic.php?f=8&t=38067
7:50h nog even hier tanken en André en Wouter ophalen. We hadden geen haast(hebben we nooit). 50min naar Grenzübergang met een gemiddelde snelheid van eerder 110/120 dan 130 snelweg. en incl nog even voltanken in Papenburg stad rustig een een kleine anderhalf uur rijden.
Voor mij reed André in z'n M2C en achter mij Wouter (M2 handbak)
En er werd wat onsamenhangend gereden en wat geslingerd met soms 100kmh maar:
Bleek dat Andre en Wouter de livestream F1 aan 't kijken waren, of althans probeerden.
En mijn Phone had geen USB connectie Spotify met auto....
Dus ik prutsen tijdens 't rijden maar na een half uur was dat weer ok ofzo...heel vreemd....
Want echt Spotify heb ik nodig met m'n playlist of Daily Mix, want op de radio is totale bagger hedentendage(en dan denk ik meer aan de DJs)
Ik denk: Dit wordt nog wat. Spotify doet 't niet en ik op m'n dure OEM PSS 19inch zomersloffen zoals ie van de band rolt. Op Papenburg notabene. Een grippy baan a la Hockenheim Kurz, die om de zoveel tijd wordt natgehouden door een trekker met een tank met duizenden liters water , erop te sproeien.
De laatste keer dat ik op zomersloffen daar reed was in de E46 M3 in 2004:)
De laatste >5 jaren altijd meuk/winterbanden gebruikt, gaat veel easier. Is ook veel easier en goedmoediger in de transitie terug naar recht gaan weer.
Eerste lap reed ik met MDM even, mij bekend hoe dat werkt, maar hier ben je op de baan, volgas in natte bochten en je hebt gewoon zwaar overstuur slidend , meer dan 90 graden tegenstuur uitslag meters en meters skeef en dan pas grijpt hij in, maar wel gas erop houden. Wel knap gedaan.
Ik vond mijn kar vaak een beetje behoudend in gasaanname wat ook ligt aan de herfst-wintermaanden koud nat. Geen tractie zonder MDM resulteert in gas dicht en 'n soort pitbull met muilkorf aan de lijn. Als pitbull ben je daar dan klaar mee.
En hier dan de hele zooi uit (M1 button) en de besturing in SPORT ipv Sport Plus waar ik dagelijks mee rijd. Da's een prima stuurmodus, stuk lichter dan die laatste en ideel voor driven. Wel motor/gas in Sport Plus en bak in S3. Natuurlijk.
Eerstye natte bocht een beetje skeef, maar niet netjes, het terugkomen vooral met die grippy PSS gaat met dat laatje 'bokje' als hij al recht komt. Niet 'mooi'.
Dat ging eruit naarmate de laps vorderden. Godzijdank. Maar dat lag ook aan mijn eigen stuur/gas(niet)geefgedrag. Dat hij na 'n half uurtje 'mooi 'bleef gaan.
Ook geen wheelhop. Was ik bang voor want had ik met 1M op droog wel last van zomersloffen PS2.
Dit gaat gewoon.
Punt is wel, in z'n 2 is het al kijken naar 't gas op droog en wielspin TOTAAL. Maar ik deed alle bochten altijd in z'n 3.
En dan heb je aan de S55 een wat 'turbolaggy' of boost laggy motor, onderin(onder 200rpm) is er niks en bij 2500rpm alles. En dan wil hij prima:)
Vaak in z'n 3 7600rpm gezien en dan naar 4, maar daar op droge stukken denkenm die PSS: Nu is de power over(150kmh) en we nemen grip, en dat gaf tweemaal 'n minimale tankslapper, dus dan is 't een bastard. Later had ik 'm wel onder de knie daar. 3 naar 4 , toef overstuur naar de 160kmh nog.
Challenging. Veel meer dan op meuk/winterbanden, maar wel écht. Ook dook ik de laatste tragere bochten voor start finish vaak te hard en op onderstuur in, maar na 'n tijdje had ik die ook weer in de smiezen zoals met M2 vorig jaar en 1M beide op winterbanden. Het driften zit er al wel in en gaat er nooit meer uit, maar was weer 'n jaar geleden dus even inkomen.
Ik kan stewllen dat dit de meest challenging grip slip driftdag voor mij was, maar veel 'geleerd' en dat de auto makkelijker (relatief) is dan ik dacht. Heel heel content mee. En met alles uit is de auto meteen logischterwijs veel vrijer, ook de remmerij bijt harder lijkt 't wel tov daily rijden(placebo)
Motor voelt erg sterk en snel en niet ingehouden dit itt dagelijks.
Er zijn tientallen betere auto's als daily. Hij zuipt, heeft geen tractie, hij 'houdt in', hij stuitert etc.
Maar op de Nordschleife en op Papenburg laat hij je zien dat hij een totaal racy kant heeft.
Heel blij met dat ding, want je rijdt er ook weer fluitend mee naar huis. Met Spotify op 9:)
Maar als ik dit soort track/driftdays niet zou doen en de electronic nannies niet geheel uitkonden zou ik m'n M2 Comp heel gauw inleveren voor een Model 3 denk ik(not kidding!
….n dan met tranen in m'n ogen in alle stilte zoekend naar 'n laadpaal op 40km terugdenkend aan deze mooie dagen die dan niet meer kunnen....
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: M2 Competition
Leuk verhaal, thanks!
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: M2 Competition
Mooi zo!
Waarom heb je de winters er niet onder gegooid?
Waarom heb je de winters er niet onder gegooid?
-
- Berichten: 51345
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
- Berichten: 51345
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
Dit is toch het 763M wiel? Dat wil ik eronder in deze kleur(is toch 'zilver'? Of is dit 'goud' ? )
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: M2 Competition
Cool.
Ik heb sinds deze week de zomers PSS er weer op. Ik moet zeggen dat hij minder stabiel is met de vierkante Michelin winterset maar die PSS durft ook af en toe verrassend snel tractie te verliezen.
Ik heb sinds deze week de zomers PSS er weer op. Ik moet zeggen dat hij minder stabiel is met de vierkante Michelin winterset maar die PSS durft ook af en toe verrassend snel tractie te verliezen.
-
- Berichten: 51345
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
Klopt, maar wel progressief, het is meer de terugslag om niet tankslappend 'm mooi af te ronden als ie bijna weer recht staat. Maar da's die uitdaging!
Want toen ik een paar rondjes 'vol' lijnen probeerde te rijden met minimale overstuur uitslag merk je dat die PSS toch enorme tractie hebben en goedmoediger zijn dan IK dacht. Zoals je dat ding ziet driften in die (reclame) filmpjes en door Chris Harris op PSS: Gaat echt easier dan je denkt. Heel lekker!
Want toen ik een paar rondjes 'vol' lijnen probeerde te rijden met minimale overstuur uitslag merk je dat die PSS toch enorme tractie hebben en goedmoediger zijn dan IK dacht. Zoals je dat ding ziet driften in die (reclame) filmpjes en door Chris Harris op PSS: Gaat echt easier dan je denkt. Heel lekker!
-
Onlinee30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: M2 Competition
leuk verhaal, thanks voor het delen! heb de HS kleur nog steeds niet irl gezien maar hoor van steeds meer mensen dat het echt een gave kleur is.
- JP
- Berichten: 31199
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: M2 Competition
Leuk verhaal, lekker lang ! Jammer dat er geen beelden zijn. Erg benieuwd naar de sticker....
-
- Berichten: 11228
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: M2 Competition
Ik had er bridgestone re050 onder op papenburg. Ook best veel grip maar de band is wel stuk. Grote happen eruit.
Meeste duurdere banden kunnen het niet aan en gaan uiteindelijk stuk! Verstandiger is om gewoon el cheapo s te pakken die gaan niet stuk!
Mijn grootste verbazing is het gewicht van de m2C. Op papenburg kan je je auto even op de weegbrug zetten. Bam 1583 kg net 2 race kuipen erin. Ik denk met orginele stoelen dat ie dik over de 1600kg gaat! Ik schat ergens op 1625 kg.
Meeste duurdere banden kunnen het niet aan en gaan uiteindelijk stuk! Verstandiger is om gewoon el cheapo s te pakken die gaan niet stuk!
Mijn grootste verbazing is het gewicht van de m2C. Op papenburg kan je je auto even op de weegbrug zetten. Bam 1583 kg net 2 race kuipen erin. Ik denk met orginele stoelen dat ie dik over de 1600kg gaat! Ik schat ergens op 1625 kg.
-
- Berichten: 51345
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: M2 Competition
Klopt, maar hij rijdt en glijdt op Papenburg prima:)
M'n achterste PSS zijn ook nog helemaal ok. Met wat mms eraf:)
M'n achterste PSS zijn ook nog helemaal ok. Met wat mms eraf:)
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 12 jul 2018, 11:51
- Auto: BMW M2C
Re: M2 Competition
Super verhaal! ben blij om deze te lezen want het versterkt het idee dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
En euh wat is het verhaal achter de sticker?
En euh wat is het verhaal achter de sticker?
- MartijnGizmo
- Berichten: 12746
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: M2 Competition
Mooi verhaal, prima kar dus!
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: M2 Competition
Leuk geschreven Robin! Moet je vaker doen!!
@Andre, zware kar dus. Voelt het ook zo met rijden, of wordt het goed verbloemd?
@Andre, zware kar dus. Voelt het ook zo met rijden, of wordt het goed verbloemd?
-
- Berichten: 51345
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Edwin de Haas, EmielS60, Google [Bot], Hsp, jasverstoppen, Pfhmulder, Yannik Schmidt en 77 gasten