Porsche; Diesel is Dood

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
markm
Berichten: 808
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door markm » 15 apr 2019, 08:17

Robin schreef: 15 apr 2019, 08:08
markm schreef: 15 apr 2019, 07:10
Robin schreef: 13 apr 2019, 08:39 Ja, omdat CO2 door corrupte wetenschappers, de media en de politiek tot gevaar der mensheid en alles wat groeit en bloeit is verworden....
Co2?? :duh:
Volgens mij ging het gehele verhaal juist om milieu.
En jij weet 100% zeker net als 94-97% van 79 wetenschappers(uit honderden) dat CO2 100% de grootste boosdoener is en wat ons de komende tijd staat te wachten. :thumbup:
Euhhh nee absoluut niet. Ik heb geen idee. Het zal vast enige mate bijdragen. Maar hoeveel? geen idee. Maar het hele verhaal mbt dieselschandaal enz draaide niet om de co2 uitstoot maar om de uistoot van verontreinigde stoffeb mbt milieu.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Robin » 15 apr 2019, 08:22

markm schreef: 15 apr 2019, 08:17
Robin schreef: 15 apr 2019, 08:08
markm schreef: 15 apr 2019, 07:10

Co2?? :duh:
Volgens mij ging het gehele verhaal juist om milieu.
En jij weet 100% zeker net als 94-97% van 79 wetenschappers(uit honderden) dat CO2 100% de grootste boosdoener is en wat ons de komende tijd staat te wachten. :thumbup:
Euhhh nee absoluut niet. Ik heb geen idee. Het zal vast enige mate bijdragen. Maar hoeveel? geen idee. Maar het hele verhaal mbt dieselschandaal enz draaide niet om de co2 uitstoot maar om de uistoot van verontreinigde stoffeb mbt milieu.
Dat zei ik dus : diesel is weer in opmars omdat het minder te maken heeft met CO2 uitstoot (wel met methaan, da's minder....) , maar CO2 is wel 'de boosdoener' dus nu Diesel daar 'niks mee te maken heeft' krijg je die diesel opmars.

En ik ben blij dat jij zegt dat jij ook geen idee hebt. Net als ik:)

Maar aan die klimaatgekkie kant zijn ze zwaar overtuigd van vanalles sinds 'n jaar of twee/drie.

En dat gaat er bij mij niet in. Heb vele vraagtekens.

markm
Berichten: 808
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door markm » 15 apr 2019, 08:48

Het theoretische verhaal wat gevoerd word kan ik wel begrijpen.
Men zegt: Co2 vormt zich als een deken in de atmosfeer over de aarde en zorgt ervoor dat zonnenstralen die de aarde opwarmen daardoor niet makkelijk teruggekaatst kunnen worden het helal in. Zodat er dus warmte blijft hangen. Als ik dan logisch denk, als ze moeiliker terug kunnen, kunnen ze er ook moeilijker in, waardoor je minder warmte binnen krijg. Of denk ik dan te simpel?

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door MarkS » 15 apr 2019, 08:56

Zal wel niet helemaal dezelfde straling zijn ...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Arthur » 15 apr 2019, 09:28

Waar is dat gat in de ozonlaag gebleven!? ;)

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door WJ » 15 apr 2019, 11:02

Het gat in de ozon is heel langzaam weer aan het dichten. Komt door een verbod op CFC's (in 1996), die stof vrat namelijk de ozonlaag weg.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Arthur » 15 apr 2019, 14:16

Duh :tooth: Was meer reactie op markm. Als CO2 als een deken boven ons hangt, hebben we een gat nodig om het eruit te laten... :kikker:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Niels » 15 apr 2019, 15:12

De diesel stoot minder CO2 uit dus een dikke performance diesel gaat goedkoper zijn dan een benzine variant die hetzelfde vermogen heeft want CO2 tax. De lease mannen hier opperden dat al maar dat kalf was voor de regering al verdronken natuurlijk. Wij zijn in NL zo goed dat elektrisch het enige juiste is. Met 70k subsidie op eentje van 130k over 5 jaar bezien kun je zo'n ding ook nog eens gratis rijden zowat. Mits je entrepreneur bent natuurlijk :tooth:

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Spijkerhard » 15 apr 2019, 20:03

Bij diesel was vooral fijnstof en NoX de boosdoener.
Diesel is en blijft gunstiger qua CO2 uitstoot (omdat diesel meer energie bevat dan benzine (en dus minder toeren hoeft te maken.)
Als de diesel verbannen wordt, gaat de gemiddelde uitstoot van CO2 (per autoproducent) omhoog, wat voor miljoenen boetes gaat zorgen in de toekomst, het gemiddelde van 95g/km moet gehaald worden.
Nu de filters tot bijna 0 g. NoX kunnen reduceren, wordt de diesel weer in ere hersteld. Verkoop in Dld bijvoorbeeld weer flink omhoog
Daarnaast is er natuurlijk een gigantische productie capaciteit voor diesel motoren, en dat wil men niet van vandaag op morgen desinvesteren. Wel is de diepte investering in diesel zo'n beetje stil gezet, dat geld gaat allemaal nr EV techniek investeringen (met matige resultaten...)
Een auto met 0 g/km tikt natuurlijk veel sterker aan op het gemiddelde, dan 25% minder dan een benzine motor.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Luco » 15 apr 2019, 20:17

ik snap nog steeds dat onzinverhaal niet dat muren niet dikker kunnen :lollerdelol: :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Sjoerd
Berichten: 1428
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Sjoerd » 15 apr 2019, 21:51

Ik ben bezig met een nieuw lease beleid bij ons. Het ziet er naar uit dat alleen maar benzine of EV auto's gaan leasen. En voor de paar echte veelrijders bij ons (>60k km/jr) een diesel kopen en in 5 jaar afrijden.

Alle lease maatschappijen hebben het over omslagpunt nu 48k km/jr groeiend naar 55k km/jr.

Ik vind het een rare zaak. Gevoelsmatig zou ik zelf diesel tijden boven de 30k km/jr. Al is het maar om niet elke week te tanken.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door sitechris » 16 apr 2019, 19:35

Idd, dat laatste is best een dingetje bij veel benzinemotoren. Kleine tankjes en dus vaak tanken.

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Gijzert » 16 apr 2019, 21:12

Is het niet gewoon risico's uitsluiten wat er over 4 jaar misschien met de diesels gebeurt?

Misschien "onverkoopbaar" in Nederland?

Twist
Berichten: 1372
Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Twist » 16 apr 2019, 22:48

Sjoerd schreef: 15 apr 2019, 21:51 Ik ben bezig met een nieuw lease beleid bij ons. Het ziet er naar uit dat alleen maar benzine of EV auto's gaan leasen. En voor de paar echte veelrijders bij ons (>60k km/jr) een diesel kopen en in 5 jaar afrijden.

Alle lease maatschappijen hebben het over omslagpunt nu 48k km/jr groeiend naar 55k km/jr.

Ik vind het een rare zaak. Gevoelsmatig zou ik zelf diesel tijden boven de 30k km/jr. Al is het maar om niet elke week te tanken.
Met electrisch hoef je ook nooit te tanken, gewoon thuis aan de kabel.

...zoekt schuilplaats

Gebruikersavatar
jdubbelu
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 apr 2019, 22:55
Auto: Kia pro ceed GT

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door jdubbelu » 17 apr 2019, 21:40

Sjoerd schreef: 15 apr 2019, 21:51 Ik ben bezig met een nieuw lease beleid bij ons. Het ziet er naar uit dat alleen maar benzine of EV auto's gaan leasen. En voor de paar echte veelrijders bij ons (>60k km/jr) een diesel kopen en in 5 jaar afrijden.

Alle lease maatschappijen hebben het over omslagpunt nu 48k km/jr groeiend naar 55k km/jr.

Ik vind het een rare zaak. Gevoelsmatig zou ik zelf diesel tijden boven de 30k km/jr. Al is het maar om niet elke week te tanken.
Deze week is bij ons het nieuwe lease beleid duidelijk geworden, ook alleen maar benzine of EV. Dat terwijl het huidige wagenpark 90% diesel, 10% EV is.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Fabian » 17 apr 2019, 22:46

Spijkerhard schreef: 15 apr 2019, 20:03 Bij diesel was vooral fijnstof en NoX de boosdoener.
Diesel is en blijft gunstiger qua CO2 uitstoot (omdat diesel meer energie bevat dan benzine (en dus minder toeren hoeft te maken.)
Als de diesel verbannen wordt, gaat de gemiddelde uitstoot van CO2 (per autoproducent) omhoog, wat voor miljoenen boetes gaat zorgen in de toekomst, het gemiddelde van 95g/km moet gehaald worden.
Nu de filters tot bijna 0 g. NoX kunnen reduceren, wordt de diesel weer in ere hersteld. Verkoop in Dld bijvoorbeeld weer flink omhoog
Daarnaast is er natuurlijk een gigantische productie capaciteit voor diesel motoren, en dat wil men niet van vandaag op morgen desinvesteren. Wel is de diepte investering in diesel zo'n beetje stil gezet, dat geld gaat allemaal nr EV techniek investeringen (met matige resultaten...)
Een auto met 0 g/km tikt natuurlijk veel sterker aan op het gemiddelde, dan 25% minder dan een benzine motor.
Amen.

De diesel is broodnodig.

Gebruikersavatar
Vanos
Berichten: 250
Lid geworden op: 04 aug 2018, 23:37
Auto: BMW 325i

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Vanos » 17 apr 2019, 23:22

Sjoerd schreef: 15 apr 2019, 21:51 Ik ben bezig met een nieuw lease beleid bij ons. Het ziet er naar uit dat alleen maar benzine of EV auto's gaan leasen. En voor de paar echte veelrijders bij ons (>60k km/jr) een diesel kopen en in 5 jaar afrijden.

Alle lease maatschappijen hebben het over omslagpunt nu 48k km/jr groeiend naar 55k km/jr.

Ik vind het een rare zaak. Gevoelsmatig zou ik zelf diesel tijden boven de 30k km/jr. Al is het maar om niet elke week te tanken.
Bedoel je dat je leasecontracten gaat hebben voor 300.000km? Dat is toch enorm veel voor leasing...

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Riceaux » 18 apr 2019, 18:24

Twist schreef: 16 apr 2019, 22:48
Sjoerd schreef: 15 apr 2019, 21:51 Ik ben bezig met een nieuw lease beleid bij ons. Het ziet er naar uit dat alleen maar benzine of EV auto's gaan leasen. En voor de paar echte veelrijders bij ons (>60k km/jr) een diesel kopen en in 5 jaar afrijden.

Alle lease maatschappijen hebben het over omslagpunt nu 48k km/jr groeiend naar 55k km/jr.

Ik vind het een rare zaak. Gevoelsmatig zou ik zelf diesel tijden boven de 30k km/jr. Al is het maar om niet elke week te tanken.
Met electrisch hoef je ook nooit te tanken, gewoon thuis aan de kabel.

...zoekt schuilplaats
Moet je wel een huis met vaste parkeerplek/laadpaal hebben.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door romo » 18 feb 2020, 17:30


Kadett
Berichten: 4591
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Kadett » 18 feb 2020, 17:48

Niet zo gek... alle ondersteunende technieken om de diesel uiteindelijk relatief schoon te krijgen kosten in onderhoud ook veel. Ad blue en EGR systeem. Roetfilters. Allemaal slijtage delen die vanaf soms al 100k problemen geven.

Het probleemloos 300+k rijden met een dieselmotor zonder groot onderhoud/kosten is er niet meer bij.

Tel daarbij de forsere afschrijving bij op en een moderne benzine motor is dan per gereden km uiteindelijk goedkoper.

Zed240
Berichten: 2922
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Zed240 » 18 feb 2020, 18:52

Diesel zal zeker een flinke knauw gehad hebben, maar ik verbaas me over het aantal nieuwe auto's hier in Dld die nog gewoon diesel zijn terwijl "ze niet meer verkopen". Vrijwel elke D-segmenter of hoger is naar mijn gevoel nog diesel.

Briljante voorbeelden ook uit het artikel, het nieuwe model Audi A1 is namelijk überhaupt niet als diesel leverbaar.
Ter illustratie: in 2015 was van alle in Duitsland verkochte Fiats 500L de helft een diesel, in de tweede helft van 2019 nog maar 7,6 procent. Bij de Audi A1: van eenderde in 2015 naar nul eind vorig jaar.

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door PeterB » 18 feb 2020, 19:15

Er is ook nog een ander geluid.. ;)
https://www.automobielmanagement.nl/aut ... -overbodig

"Nieuwe diesels maken rijverboden overbodig’
De luchtkwaliteit in de Duitse steden is aanzienlijk verbeterd door de komst van nieuwe moderne dieselauto’s met een Euro 6-motor. Vorig jaar alleen al kwamen er 1,15 miljoen van dat soort auto’s op de weg waarmee Euro 6-diesel nu 36 procent van het totale aantal diesels (15,2 miljoen) uitmaakt. Bovendien is tegelijkertijd het aantal oude dieselauto’s drastisch teruggelopen.
“Innovatie in plaats van rijverboden dus,” concludeert de pas aangetreden voorzitter van het Verband der Automobilindustrie Hildegard Müller. “En met de snelle opkomst van de elektromobiliteit krijgen we een nog verdere teruggang van de emissies van stikstofdioxide NO2.” Het VDA wijst er daarnaast op dat ook de goed werkende software-updates van bestaande dieselauto’s tijdens de reguliere onderhoudsbeurten een belangrijke bijdrage leveren. Uit een recent overzicht van het Kraftfahrt-Bundesamt KBA blijkt dat de NO2-emissie onder werkelijke rij-omstandigheden door dergelijke updates bij bijna 60 procent van de auto’s daadwerkelijk wordt verminderd.

“Het aantal steden in Duitsland waar de NO2-uitstoot nog boven de toegestane waarde uitkomt is afgelopen jaar meer dan gehalveerd. Dat toont aan dat we met innovatie en vernieuwing van het wagenbestand de grootste vooruitgang bij de luchtkwaliteit bereiken, en niet met rijverboden. Het groeiende aandeel van moderne Euro 6-diesel maar ook de maatregelen die gemeenten nemen om de doorstroming van het verkeer te verbeteren dragen gezamenlijk bij aan de betere lucht in de steden,” stelt Müller. Zij benadrukt daarbij dat moderne, efficiënte dieselaandrijving een rol moet blijven spelen in de klimaatbescherming omdat dergelijke auto’s minder verbruiken dan vergelijkbare Otto-motoren en ook minder CO2 uitstoten.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door romo » 18 feb 2020, 19:45

Dat kan zijn, maar ik denk dat verkoopcijfers uiteindelijk bepalen waar het heen gaat. Als diesel niet verkoopt, de consument het links laat liggen, dan is het snel klaar denk ik.

Dan nog wat subsidies voor ander vervoer, wat accijnzen voor de benzine rijders, en klaar is het.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door Tom » 18 feb 2020, 20:08

Of diesel nou schoon of niet schoon is, alle autofabrikanten zijn bezig met een vorm van elektrisch rijden. Ze moeten immers wel.
De enige reden om diesel te nemen is vanwege zuinigheid. Maar als je toch met elektromotoren bezig gaat is een hybride natuurlijk een gemakkelijke oplossing. Je kan daarbij gewoon je bestaande benzinemotoren gebruiken. Mercedes doet dat ook, die dingen zijn nog zuiniger dan diesel.
Dieselmotoren blijven ontwikkelen en overal goedgekeurd krijgen lijkt mij gewoon onzinnig.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Porsche; Diesel is Dood

Bericht door allen » 18 feb 2020, 20:22

Dat is een beetje hetzelfde als zeggen dat alle verbrandingsmotoren niet meer verder ontwikkelt moeten worden omdat we allemaal aan de stekker moeten?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMWDennis, Edwin de Haas, Google [Bot], JdBn, KoenM, matthyssie, Reihen 6, Robbert92 en 141 gasten