Ik heb hier ook last van, dat had ik al met de Impreza STI met 3" open uitlaat, al wist ik wel redelijk goed waar mezelf als een randdebiel te gedragen, daardoor in negen jaar tijd bijna nooit aangehouden of geflitst. Maar die knallen en vlammen uit de uitlaat vielen wel redelijk op natuurlijk.markk schreef: ↑12 apr 2019, 08:02Ik kick nog steeds op dikke, luide motoren met veel cylinders, BP ultimate, veel karakter, etc.Waar zijn de tijden dat we met z'n allen kickten op V8'en, open uitlaten, brede velgen, verlagingssets en BP Ultimate? Zijn die ter ziele gegaan met het verdwijnen van GTRené?
Aandachtspunten zijn echter wel geworden:
- maatschappelijk beeld:
Het is steeds minder maatschappelijk geaccepteerd om benzine met luid geluid te laten knallen "just for driving-fun". Rij met iets als een Integrale, EVO, Impreza STI, dikke M, dikke Audi RS, dikke AMG met bijbehorende open uitlaat rond en, meer dan vroeger, je krijgt gewoon negatieve aandacht. Ook van de politie. En ga eens in Duitsland met je open uitlaat rondrijden...hmmm....
Keerzijde: Als 50 jarige in een 20 jarige Porsche BoxsterS krijg ik nu minder negatieve aandacht dan toen als 30 jarige in een nieuwe Porsche BoxsterS
Mark.
Met de M3 vind ik het ook lastig, want het gaat (ondanks dat de auto al 14 jaar oud is), al snel heel veel te hard. Kun je nagaan als je in een hedendaagse dikke baffer rijdt, dat lijkt me al helemaal geen doen. Ik kick echt op snelheid maar zo'n M6 met 600 pk op de openbare weg is eigenlijk complete waanzin.
Auto's worden steeds stiller en zijn veel meer gefocust op het milieu. Op zich is dat best begrijpelijk en ook geen slechte ontwikkeling denk ik, maar daardoor valt een dikke bak steeds meer negatief op. Ik dacht eerst dat de M3 een andere uitlaat nodig had om wat lol aan het geluid te beleven, maar als ik nu door een tunnel race vraag ik me af hoe ze zoiets ook door de typegoedkeuringsinstanties hebben gekregen, prachtige herrie zat gelukkig Of dat komt omdat mijn perceptie van geluid in de loop der jaren gewijzigd is of omdat auto's steeds stiller zijn geworden, geen idee. Ik geniet er maar van zolang het kan, en hoop ondertussen dat ik m'n rijbewijs weet te behouden.
Gisteren trouwens voor het eerst in een tweede versnelling bocht flink uitgebroken, voelde me echt een hooligan