Tesla Model 3
-
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Tesla Model 3
Misschien goed om een ander topic te starten los van deze?
Onderbuik gevoelens en loze kreten heb ik ondertussen al zoveel gezien in dit topic. Wat logisch is, je raakt emotie bij velen. Een stoomtrein werd ooit ook gezien als iets heiligs.
Cijfers , feiten , geen bias door door Shell gefinancierde onderzoeken wil ik (graag) zien.
Dit soort stukjes zijn erg leerzaam:
https://tweakers.net/reviews/6449/de-gr ... ijden.html
Onderbuik gevoelens en loze kreten heb ik ondertussen al zoveel gezien in dit topic. Wat logisch is, je raakt emotie bij velen. Een stoomtrein werd ooit ook gezien als iets heiligs.
Cijfers , feiten , geen bias door door Shell gefinancierde onderzoeken wil ik (graag) zien.
Dit soort stukjes zijn erg leerzaam:
https://tweakers.net/reviews/6449/de-gr ... ijden.html
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Tesla Model 3
Om het eea in perspectief te plaatsen qua logistieke operatie transitie ICE naar EV;
Dat lijkt me een beste opgave.
Personenauto’s gaan langer mee
Volgens de CBS-cijfers waren er op 1 januari 2019 in totaal 12,7 miljoen geregistreerde wegvoertuigen in Nederland, 227 duizend meer dan een jaar eerder.
Van de 8,5 miljoen personenauto’s is 88 procent eigendom van een particulier. Het aantal auto’s van particulieren nam met 1,5 procent toe ten opzichte van een jaar eerder, terwijl het aantal auto’s op naam van bedrijven met 4,4 procent toenam.
De gemiddelde leeftijd van personenauto’s is 11 jaar. Tien jaar geleden was dat nog 9 jaar.
Dat lijkt me een beste opgave.
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Re: Tesla Model 3
Ik zou graag eens zo'n Model 3 willen uitproberen.
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Tesla Model 3
https://autoweek.com/article/green-cars ... lution-evs
Hier staat weer een goed verhaal. Maarja wat moet je anders: 'gedwongen' door de Staat, en 'wij' ICE rijders betalen hun 'gratis rijden'.
Dit is nog niet klaar, nog niet in decennia. Nederland onder de bekende kaasstolp. En de rest van de wereld interesseert 't geen moer:)
'Mensen houden niet van verandering, daar schrikken ze van'. Ja zoiets toen Duitsland op 10 mei 1940 Nederland binnenviel...
Dat soort psychologisch geneuzel, terwijl ze zelf om de tuin geleid en gehersenspoeld worden.
Verandering moet wel kunnen en het moet ons verder brengen en dat zie ik niet echt...
Hier staat weer een goed verhaal. Maarja wat moet je anders: 'gedwongen' door de Staat, en 'wij' ICE rijders betalen hun 'gratis rijden'.
Dit is nog niet klaar, nog niet in decennia. Nederland onder de bekende kaasstolp. En de rest van de wereld interesseert 't geen moer:)
'Mensen houden niet van verandering, daar schrikken ze van'. Ja zoiets toen Duitsland op 10 mei 1940 Nederland binnenviel...
Dat soort psychologisch geneuzel, terwijl ze zelf om de tuin geleid en gehersenspoeld worden.
Verandering moet wel kunnen en het moet ons verder brengen en dat zie ik niet echt...
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Tesla Model 3
Dit laat zien dat het een gebed zonder end is, maar de early adopters zijn 'om' en verklaren her en der het evangelie:)romo schreef: ↑05 apr 2019, 22:28 Om het eea in perspectief te plaatsen qua logistieke operatie transitie ICE naar EV;
Personenauto’s gaan langer mee
Volgens de CBS-cijfers waren er op 1 januari 2019 in totaal 12,7 miljoen geregistreerde wegvoertuigen in Nederland, 227 duizend meer dan een jaar eerder.
Van de 8,5 miljoen personenauto’s is 88 procent eigendom van een particulier. Het aantal auto’s van particulieren nam met 1,5 procent toe ten opzichte van een jaar eerder, terwijl het aantal auto’s op naam van bedrijven met 4,4 procent toenam.
De gemiddelde leeftijd van personenauto’s is 11 jaar. Tien jaar geleden was dat nog 9 jaar.
Dat lijkt me een beste opgave.
Er is maar één woord waarom ze zweren bij zo'n ding: Subsidie.
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Tesla Model 3
Vergeet niet Shell de schuld te geven...
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Tesla Model 3
Word het niet tijd om dit aan te passen? Het enige dat hier om de oren vliegt zijn batterijen.
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Tesla Model 3
Een klein half jaar geleden begonnen de 'Gele Hesjes' te demonstreren in Frankrijk. Hun eerste reden: Macron wilde de (diesel) brandstofprijzen verhogen. De rest is geschiedenis en 't is daar zaterdags nog een chaos. Kortom: Het volk daar kwam in opstand, en met die basisreden 100% terecht.
En dat zijn mensen die dagelijks hun vervoermiddel nodig zijn, ov daar is ook (te)duur, en auto's zijn zeker niet hun hobby, meer een middel.
En wij op 'n autoliefhebbersforum moeten maar EV's in de armen sluiten....
En dat zijn mensen die dagelijks hun vervoermiddel nodig zijn, ov daar is ook (te)duur, en auto's zijn zeker niet hun hobby, meer een middel.
En wij op 'n autoliefhebbersforum moeten maar EV's in de armen sluiten....
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Tesla Model 3
Ik maak even 'n analogie met mijn vakgebied:
Elk jaar gemiddeld moet het batterijtje vervangen van 'het horloge dat je draagt', van je Casio, Pulsar, Oozoo, Diesel, Fossil, Guess, Prisma etc.
Weer kortom tussen de 5 en 10 euro verder. Leren banden vervangen ook eens in de één a twee jaar, vanaf 15 euro tot 60/70 euro naar gelang. Is 'n kostenpostje voor velen, snap ik.
En dat de IWC/Breitling/Rolex/Omega dragers dan roepen in koor: Dan haal je toch even 'n IWC/Breitling/Rolex /Omega op stalen band?
Het voetvolk vs de EV/Tesla rijders
Elk jaar gemiddeld moet het batterijtje vervangen van 'het horloge dat je draagt', van je Casio, Pulsar, Oozoo, Diesel, Fossil, Guess, Prisma etc.
Weer kortom tussen de 5 en 10 euro verder. Leren banden vervangen ook eens in de één a twee jaar, vanaf 15 euro tot 60/70 euro naar gelang. Is 'n kostenpostje voor velen, snap ik.
En dat de IWC/Breitling/Rolex/Omega dragers dan roepen in koor: Dan haal je toch even 'n IWC/Breitling/Rolex /Omega op stalen band?
Het voetvolk vs de EV/Tesla rijders
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Tesla Model 3
Een autoliefhebbersforum is nog niet hetzelfde als een brandstofmotorvoorkeurliefhebbersforum... laat staan een driving(fun)liefhebbersforum.
Feit blijft dat we dagelijks nog miljoenen vaten ruwe olie verbranden om van A naar B te komen, en daar doe ik onevenredig hard aan mee. Dat daar wat aan gedaan wordt, lijkt me niet erg bezwaarlijk. Dat die ontwikkeling niet van vandaag op morgen gebeurd is, lijkt me duidelijk. Dat er dus geinvesteerd wordt (Musk bijvoorbeeld) en gesubsidieerd wordt, lijkt me logisch. Dat dat top-down gedaan wordt komt door de businesmodellen, en de penetratie filosofie. Een installatie van 20k in een auto van 60k is nu eenmaal beter "terug te verdienen" en te verkopen dan een installatie van 15k in een auto van 15k.
Vergelijk maar het succes van Tesla (via commercial prototyping van Roadster, naar upmarket Model-S, up/mid market Model 3/Y) met het matige succes van "volume model" Renault Zoe.
Het subsidie model kun je bezwaren tegen hebben. Vroeger ging de subsidie veel meer naar producenten die er een lieve lust aan spendeerden en experimenteerden, en er vervolgens gedrochten ontstonden waar niemand iets mee wilde (ik overdrijf). Nu loopt subsidie veel meer "via de markt". Je onderneemt, loopt risico, maar als je kopers vindt (die de subsidie 'incaseren'), wordt je investering terugverdiend. Musk ging er bijna aan onderdoor (hij had ook gewoon op Paypal centen kunnen gaan zitten teren), maar ook bij bijv. BMW (i3) of Renault (Fluence, Zoe) lopen en liepen ze enorme risico's en is zeker nog niet alles terug verdiend.
Uiteindelijk worden nu 25% van de Golfjes als E-auto verkocht in NL, en kun je voor 10-13k een tweedehands plug-in hybride kopen, waar je tegen lage km kosten mee kunt forenzen. Ja, hoge risico's, wat doet de batterij (met een M loop je hogere risico's), en ja, het gaat nog 30 jaar duren voordat de laatste ICE geproduceerd is (de investeringen in ICE productie lijnen moeten ook nog terug verdiend worden...)
Feit blijft dat we dagelijks nog miljoenen vaten ruwe olie verbranden om van A naar B te komen, en daar doe ik onevenredig hard aan mee. Dat daar wat aan gedaan wordt, lijkt me niet erg bezwaarlijk. Dat die ontwikkeling niet van vandaag op morgen gebeurd is, lijkt me duidelijk. Dat er dus geinvesteerd wordt (Musk bijvoorbeeld) en gesubsidieerd wordt, lijkt me logisch. Dat dat top-down gedaan wordt komt door de businesmodellen, en de penetratie filosofie. Een installatie van 20k in een auto van 60k is nu eenmaal beter "terug te verdienen" en te verkopen dan een installatie van 15k in een auto van 15k.
Vergelijk maar het succes van Tesla (via commercial prototyping van Roadster, naar upmarket Model-S, up/mid market Model 3/Y) met het matige succes van "volume model" Renault Zoe.
Het subsidie model kun je bezwaren tegen hebben. Vroeger ging de subsidie veel meer naar producenten die er een lieve lust aan spendeerden en experimenteerden, en er vervolgens gedrochten ontstonden waar niemand iets mee wilde (ik overdrijf). Nu loopt subsidie veel meer "via de markt". Je onderneemt, loopt risico, maar als je kopers vindt (die de subsidie 'incaseren'), wordt je investering terugverdiend. Musk ging er bijna aan onderdoor (hij had ook gewoon op Paypal centen kunnen gaan zitten teren), maar ook bij bijv. BMW (i3) of Renault (Fluence, Zoe) lopen en liepen ze enorme risico's en is zeker nog niet alles terug verdiend.
Uiteindelijk worden nu 25% van de Golfjes als E-auto verkocht in NL, en kun je voor 10-13k een tweedehands plug-in hybride kopen, waar je tegen lage km kosten mee kunt forenzen. Ja, hoge risico's, wat doet de batterij (met een M loop je hogere risico's), en ja, het gaat nog 30 jaar duren voordat de laatste ICE geproduceerd is (de investeringen in ICE productie lijnen moeten ook nog terug verdiend worden...)
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Tesla Model 3
Het succes van Tesla? Is het zo succesvol dan qua cijfers?
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Tesla Model 3
Financieel (nog?) niet, qua aantallen, als merk, denk ik toch al wel....
Vindt je het geen succes?
Vindt je het geen succes?
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Tesla Model 3
Cijfermatig vind ik Tesla geen succes, verre van. Productieproces idem....
Dat het technologisch als EV misschien het beste is wat er is, is een ander verhaal(niet kijkend naar afwerking in- en exterieur, da's ondermaats in 't algemeen voor de prijs) en hoe het rijdt zal prima zijn.
Dat het technologisch als EV misschien het beste is wat er is, is een ander verhaal(niet kijkend naar afwerking in- en exterieur, da's ondermaats in 't algemeen voor de prijs) en hoe het rijdt zal prima zijn.
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Tesla Model 3
Uitlever proces ook niet, ze kunnen t niet bij houden.
Tesla S in 2018 meer verkocht dan A8, 7-serie en S-klasse bij elkaar.
Ik zie het als een succes. Van lachertje, te kakken gezet bij Top Gear met de Roadster, naar een autoproducent die de gevestigde orde het schaamrood op de kaken gezet heeft.
Audi E-tron zit veel beter in elkaar geschroefd, maar haalt het niet qua prestaties en effiecientie bij de Tesla S
Tesla S in 2018 meer verkocht dan A8, 7-serie en S-klasse bij elkaar.
Ik zie het als een succes. Van lachertje, te kakken gezet bij Top Gear met de Roadster, naar een autoproducent die de gevestigde orde het schaamrood op de kaken gezet heeft.
Audi E-tron zit veel beter in elkaar geschroefd, maar haalt het niet qua prestaties en effiecientie bij de Tesla S
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Tesla Model 3
A8/7/S Klasse zijn echt geen Tesla S concurrenten, dat mocht Musk willen:)
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9097
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Tesla Model 3
Als je ziet hoe jong het bedrijf is, is het natuurlijk een enorm succes.
15 jaar oud en 10jaar geleden had het nog maar 260werknemers.
Ja eens
15 jaar oud en 10jaar geleden had het nog maar 260werknemers.
Ja eens
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Tesla Model 3
Eens.
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Tesla Model 3
Musk is een dwaas.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... nd=premium
Succes meet ik af aan in hoeverre er winst wordt gemaakt en het bedrijf financieel gezond is...
https://www.bloomberg.com/news/articles ... nd=premium
Succes meet ik af aan in hoeverre er winst wordt gemaakt en het bedrijf financieel gezond is...
iconoclast;24609646 schreef:I thought they were doing so great?
"Substantially worse than expected"..."Expect sizeable Q1 cash burn"
https://www.cnbc.com/2019/04/04/tesla-q ... mbers.html
https://www.cnbc.com/2019/04/04/tesla-j ... -says.html
Market Summary > Tesla Inc
NASDAQ: TSLA
$266.84 USD −24.97 (-8.56%)
- Joop
- Berichten: 8890
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Tesla Model 3
Ben zelf nog absoluut niet toe aan een EV, al zie ik wel potentieel in een dergelijke auto puur voor de woon-werk-rit en in de stad. De ontwikkeling van EV's staat ondanks dat men er al heel lang mee bezig is, toch nog wel in de kinderschoenen; maar Tesla is op dit moment toch echt wel het verst van allemaal. De aandrijflijn, incl. de batterijtjes van Tesla is op dit moment nog niet geëvenaard door de gevestigde orde...
...alleen het autootje om de aandrijflijn is bij Tesla wel om te huilen, als je er zoveel geld voor durft te vragen. Daar zitten zeker nog grote verbeterpunten. Als zij dat nou op orde zouden hebben heeft Tesla wel kans om echt succesvol te zijn op cijfermatig vlak.
Op dit moment bestaat het succes vooral uit het feit dat Tesla/Musk het voor elkaar heeft gekregen om een poot aan de grond te krijgen in ICE land met een EV en dat daar, al dan niet gestuurd vanuit een overheid, ook door de gevestigde orde op gereageerd wordt door ook EV's te gaan ontwikkelen. Dat mag je mijns inziens wel een succes noemen, ook al is dat niet cijfermatig uit te drukken.
...alleen het autootje om de aandrijflijn is bij Tesla wel om te huilen, als je er zoveel geld voor durft te vragen. Daar zitten zeker nog grote verbeterpunten. Als zij dat nou op orde zouden hebben heeft Tesla wel kans om echt succesvol te zijn op cijfermatig vlak.
Op dit moment bestaat het succes vooral uit het feit dat Tesla/Musk het voor elkaar heeft gekregen om een poot aan de grond te krijgen in ICE land met een EV en dat daar, al dan niet gestuurd vanuit een overheid, ook door de gevestigde orde op gereageerd wordt door ook EV's te gaan ontwikkelen. Dat mag je mijns inziens wel een succes noemen, ook al is dat niet cijfermatig uit te drukken.
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Tesla Model 3
Ja, joh? En Max een held als ie een duwtje geeft?Robin schreef: ↑06 apr 2019, 11:17 Musk is een dwaas.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... nd=premium
Paypal, Tesla, Space X, the Boring Company, Hyperloop.
Wat een dwaas.
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Tesla Model 3
Ja een dwaas. Punt.
Zolang de intercontinentale scheepvaart en luchtvaart nog niet electrisch zijn zie ik het toch anders....
Je bent 150 jaar aan het voetballen met een gewone ronde voetbal en Elon(...) komt met 'n rugbybal aan om dat dat beter speelt zegt hij....
Zolang de intercontinentale scheepvaart en luchtvaart nog niet electrisch zijn zie ik het toch anders....
Je bent 150 jaar aan het voetballen met een gewone ronde voetbal en Elon(...) komt met 'n rugbybal aan om dat dat beter speelt zegt hij....
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Tesla Model 3
Wel mooi om de knuppel in t hoenderhok te gooien hier merk ik wel:)
Wie wil er koffie?
Geen surrogaat, maar echte koffie.
Wie wil er koffie?
Geen surrogaat, maar echte koffie.
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Tesla Model 3
Paar weken geleden ook in een Tesla model 3 gereden. Witte performance van Tesla EHV.
+ acceleratie; mega intens. Keer op keer. Bijzondere ervaring.
+ stuurgevoel; voor een zware kar echt niet verkeerd. Veel prettiger te plaatsen dan een F30 bijv. Niet met het gevoel van de 130i ( ), maar echt prima. Normaal vs sport is puur meer weerstand, niet meer gevoel.
+ rijgedrag; auto staat op Michelin pilot super sport en dat is echt top. Voor de brabanders, oa. gereden vanaf Best naar Sint-Oedenrode. Mooie B-weg met paar lekkere bochten. Auto ligt strak, absorbeert hobbels goed en heeft weinig body rol.
Afremmen op de motor is gaaf en je kan de auto goed “zetten” voor een bocht. Turn-in is lekker scherp, mid corner corrigeren beetje vaag. Maar dat is bij veel auto’s zo.
Sturen op pedaal kan prima, maar auto heeft veel grip, zeker op deze banden. Driften zeker mogelijk, maar dan moet je wat anders monteren en meer “ruimte”.
+ scherm werkt echt prima. Snel en ook tijdens rijden prima.
+ veel overzicht vanuit bestuurdersstoel. Met name door leeg en laag! dashboard. Dat maakt echt verschil. Je kunt de hoeken van de auto goed zien.
- ik vind de zitting te kort en positie mag lager.
- daahboard ziet er prima uit. Middenconsole is wat fragiel. Niet spannend voor mij, maar de dashboard-knuffelaars zullen teleurgesteld zijn.
- opening kofferruimte smal en dorpel relatief hoog. Niet zo praktisch.
- deurrubber leken erg “los” gemonteerd. Kan strakker. Wellicht zorgt dat voor het wijsgeruis.
Zou ik een model 3 willen rijden?
Ja! Range is geen issue. Kwestie van je mindset veranderen. Stuurt goed, rij-beleving is top, maar anders. Wel zou ik er een 130i , naast houden voor het genot van de NA 6-in-lijn. Janken in de toeren, terugschakelen met tussengas kan ik nog niet missen.
+ acceleratie; mega intens. Keer op keer. Bijzondere ervaring.
+ stuurgevoel; voor een zware kar echt niet verkeerd. Veel prettiger te plaatsen dan een F30 bijv. Niet met het gevoel van de 130i ( ), maar echt prima. Normaal vs sport is puur meer weerstand, niet meer gevoel.
+ rijgedrag; auto staat op Michelin pilot super sport en dat is echt top. Voor de brabanders, oa. gereden vanaf Best naar Sint-Oedenrode. Mooie B-weg met paar lekkere bochten. Auto ligt strak, absorbeert hobbels goed en heeft weinig body rol.
Afremmen op de motor is gaaf en je kan de auto goed “zetten” voor een bocht. Turn-in is lekker scherp, mid corner corrigeren beetje vaag. Maar dat is bij veel auto’s zo.
Sturen op pedaal kan prima, maar auto heeft veel grip, zeker op deze banden. Driften zeker mogelijk, maar dan moet je wat anders monteren en meer “ruimte”.
+ scherm werkt echt prima. Snel en ook tijdens rijden prima.
+ veel overzicht vanuit bestuurdersstoel. Met name door leeg en laag! dashboard. Dat maakt echt verschil. Je kunt de hoeken van de auto goed zien.
- ik vind de zitting te kort en positie mag lager.
- daahboard ziet er prima uit. Middenconsole is wat fragiel. Niet spannend voor mij, maar de dashboard-knuffelaars zullen teleurgesteld zijn.
- opening kofferruimte smal en dorpel relatief hoog. Niet zo praktisch.
- deurrubber leken erg “los” gemonteerd. Kan strakker. Wellicht zorgt dat voor het wijsgeruis.
Zou ik een model 3 willen rijden?
Ja! Range is geen issue. Kwestie van je mindset veranderen. Stuurt goed, rij-beleving is top, maar anders. Wel zou ik er een 130i , naast houden voor het genot van de NA 6-in-lijn. Janken in de toeren, terugschakelen met tussengas kan ik nog niet missen.
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Tesla Model 3
Zou je er in willen rijden? Ja.
Koop je m ook? (Of bestel je m als leaser?)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten