Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Oliduvjee
Berichten: 171
Lid geworden op: 07 jun 2014, 22:24

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Oliduvjee » 05 apr 2019, 21:18

die twee e61 m5's bij van der bij staan al een redelijk lange tijd te koop. Zien er beiden fris uit en hebben het nodige onderhoud gehad. Iemand een idee waarom ze al zo lang staan?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39588
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Arthur » 06 apr 2019, 09:08

Oud, hoge running-costs.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door DF-user-278 » 06 apr 2019, 09:50

Oud maakt niet zoveel uit natuurlijk. Een E39 M5 is nog ouder en die is geliefder. De E60 M5 is (nog) geen echte klassieker die mensen graag willen hebben. Alhoewel die bij Premium Classics, die facelift met 43000km, wel erg fraai is.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39588
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Arthur » 06 apr 2019, 10:36

Daarom oud ;) Het ene oude is het andere oude niet.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Niels » 06 apr 2019, 11:41

Precies, oud maar nog geen "Youngtimer", spreek uit als jaangtaimer :tooth:

Ik vind de E39 heerlijk, heb er ook wel "die" emotie mee die je nodig hebt om nu serieus knaken te schuiven. Op je 25e als student zo'n ding vreselijk te zien weg brullen, een sjakie in een XR3 die niet ff wil wachten op een kerende M5 waarbij ie er uiteindenlijk nog steeds niet voorbij komt als de M5 bestuurder echt ff gas geeft uit notabene stilstand terwijl Sjakie van 40km/h volle polle geeft met zijn vier cilinder :lol:

Maar toch.... als er een van de twee de garage in kwam dan was het die legendarische V10 die ik ooit 1x heb mogen rijden. Ik vond het ronduit bizar :clap: Er zijn geen plannen hoor, de lijst wat dat betreft is lang, te lang maar toch....

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Mike R32 » 06 apr 2019, 11:54

Huidige BMW's worden niet oud.

mark323ti
Berichten: 1480
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door mark323ti » 06 apr 2019, 15:39

Arthur schreef: 06 apr 2019, 09:08 Oud, hoge running-costs.
Idd. De runningcosts van een V10 motor kunnen bizar zijn. Ook is de verhandelbaarheid slecht te noemen. Zeer kleine doelgroep. Natuurlijk is die v10 uniek. Dat geldt echter ook voor de potentiële problemen en daarbij behorende kosten!
Ik denk dat ze weinig waardestijgingspotentieel meer hebben.

DF-user-13935
Berichten: 1262
Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door DF-user-13935 » 06 apr 2019, 16:51

Niels schreef: 06 apr 2019, 11:41 Precies, oud maar nog geen "Youngtimer", spreek uit als jaangtaimer :tooth:

Ik vind de E39 heerlijk, heb er ook wel "die" emotie mee die je nodig hebt om nu serieus knaken te schuiven. Op je 25e als student zo'n ding vreselijk te zien weg brullen, een sjakie in een XR3 die niet ff wil wachten op een kerende M5 waarbij ie er uiteindenlijk nog steeds niet voorbij komt als de M5 bestuurder echt ff gas geeft uit notabene stilstand terwijl Sjakie van 40km/h volle polle geeft met zijn vier cilinder :lol:

Maar toch.... als er een van de twee de garage in kwam dan was het die legendarische V10 die ik ooit 1x heb mogen rijden. Ik vond het ronduit bizar :clap: Er zijn geen plannen hoor, de lijst wat dat betreft is lang, te lang maar toch....
Dat begrijp ik. Ik heb zowel de E39 M5 als de E60 M5 en de E60 is door zijn motor toch echt wel een klasse apart. Zeker ook qua fun.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door ///Joost » 06 apr 2019, 20:27

mark323ti schreef: 06 apr 2019, 15:39 Ik denk dat ze weinig waardestijgingspotentieel meer hebben.
Famous last words.

Gebruikersavatar
NickM5
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door NickM5 » 06 apr 2019, 23:14

Er zijn zat auto's in waarde gestegen die ook een aantal specifieke problemen hebben. Ik heb geen idee of de E60 M5 in waarde zal stijgen. Ik denk niet echt dat het verzamelaars auto's zijn maar wie weet. Het argument van de running costs is natuurlijk de heersende perceptie van de V10 en niet altijd onterecht. Maar, het is gewoon echt niet nodig. Het is niet meer dan gewoon je huiswerk doen en budgetteren voor (preventief) onderhoud. De beruchte drijfstangen met vanos HD leidingen, SMG overhaul (koppeling, vliegwiel, nehmercylinder en een paar kleine dingen) en gasklepregelaars. Als je toch bezig bent maar meteen de injectoren, brandstoffiltertje en nieuwe bobines. Laat het een keer 5k zijn. Daarna gebeurt er echt niets meer met je V10. Dit alles natuurlijk wel bij een echte specialist met bewezen trackrecord. Veel van de ellende komt ook door onkunde bij de "specialisten".

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Niels » 07 apr 2019, 00:47

Ik denk dat ze nog even "last" krijgen van de "gevoelige V10" waardoor prijzen nog zullen dalen. Vervolgens zullen de mooie exemplaren weer in waarde toenemen.

Een beetje het normale waarde daal en stijg traject zeg maar :)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39588
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Arthur » 07 apr 2019, 07:50

NickM5 schreef: 06 apr 2019, 23:14 Er zijn zat auto's in waarde gestegen die ook een aantal specifieke problemen hebben. Ik heb geen idee of de E60 M5 in waarde zal stijgen. Ik denk niet echt dat het verzamelaars auto's zijn maar wie weet. Het argument van de running costs is natuurlijk de heersende perceptie van de V10 en niet altijd onterecht. Maar, het is gewoon echt niet nodig. Het is niet meer dan gewoon je huiswerk doen en budgetteren voor (preventief) onderhoud. De beruchte drijfstangen met vanos HD leidingen, SMG overhaul (koppeling, vliegwiel, nehmercylinder en een paar kleine dingen) en gasklepregelaars. Als je toch bezig bent maar meteen de injectoren, brandstoffiltertje en nieuwe bobines. Laat het een keer 5k zijn. Daarna gebeurt er echt niets meer met je V10. Dit alles natuurlijk wel bij een echte specialist met bewezen trackrecord. Veel van de ellende komt ook door onkunde bij de "specialisten".
Je noemt hier nogal wat op. En dat laatste, de M6 hier op het forum heeft al het tegendeel bewezen.

Gebruikersavatar
NickM5
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:28
Auto: E60 M5 lci, F21 120d lci

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door NickM5 » 07 apr 2019, 08:19

Heeft die het laatste juist niet bevestigd? We weten het nog niet maar als de drijfstangen zijn vervangen en er komt even laten een tikkend geluid van de motor. Dan kan er zomaar iets verkeerd zijn gegaan bij de wissel. Zou niet de eerste keer zijn

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39588
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Arthur » 07 apr 2019, 08:59

Oh, ik dacht dat die auto wel bij echte specialisten was geweest?

speedy25
Berichten: 822
Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
Auto: E63 M6

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door speedy25 » 07 apr 2019, 12:02

NickM5 schreef: 06 apr 2019, 23:14 Er zijn zat auto's in waarde gestegen die ook een aantal specifieke problemen hebben. Ik heb geen idee of de E60 M5 in waarde zal stijgen. Ik denk niet echt dat het verzamelaars auto's zijn maar wie weet. Het argument van de running costs is natuurlijk de heersende perceptie van de V10 en niet altijd onterecht. Maar, het is gewoon echt niet nodig. Het is niet meer dan gewoon je huiswerk doen en budgetteren voor (preventief) onderhoud. De beruchte drijfstangen met vanos HD leidingen, SMG overhaul (koppeling, vliegwiel, nehmercylinder en een paar kleine dingen) en gasklepregelaars. Als je toch bezig bent maar meteen de injectoren, brandstoffiltertje en nieuwe bobines. Laat het een keer 5k zijn. Daarna gebeurt er echt niets meer met je V10. Dit alles natuurlijk wel bij een echte specialist met bewezen trackrecord. Veel van de ellende komt ook door onkunde bij de "specialisten".
Oneens helaas, mijn M6 is hier het voorbeeld van plus die dingen die jij allemaal opnoemt ben je er niet met 5K bij een specialist. Smg 2500 euro koppeling + overige onderdelen, lagerschalen + vanosleiding 2k, gasklepregelaars 700 per stuk. Brandstof filters + injectoren laten we zeggen 500. Dit gaat al snel richting de 7K en dan nog mag je hopen dat er verder niks gebeurd.

speedy25
Berichten: 822
Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
Auto: E63 M6

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door speedy25 » 07 apr 2019, 12:03

Arthur schreef: 07 apr 2019, 08:59 Oh, ik dacht dat die auto wel bij echte specialisten was geweest?
Arthur dat klopt ja mijn M6 is dealer/specialist onderhouden.

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door JeroenT » 07 apr 2019, 19:15

Hoeveel V10’s zijn er inmiddels op het forum?
1 daarvan heeft wat bovengemiddelde dingen. Al zijn een aantal zaken ook gewoon als normaal/preventief onderhoud uitgevoerd.
Alle anderen lopen gewoon door. 3 ton op de klok is allang geen zeldzaamheid meer voor deze auto’s.

De mijne had een beste lijst achterstallig onderhoud, waarvan ik niet snap dat de vorige eigenaar er mee door heeft gereden.
Achteraf is er wel een kwartje gevallen.

Maargoed, het is gemaakt en kapot als in niet meer rijdbaar is die daar door nooit geweest.

Het enige echte probleem met de mijne was, dat een defecte dynamo mij liet stranden.

En de markt is en blijft voor dit soort auto’s natuurlijk klein. Er is zoveel leuks tekoop!

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door JeroenT » 07 apr 2019, 19:19

Emi schreef: 06 apr 2019, 16:51
Niels schreef: 06 apr 2019, 11:41 Precies, oud maar nog geen "Youngtimer", spreek uit als jaangtaimer :tooth:

Ik vind de E39 heerlijk, heb er ook wel "die" emotie mee die je nodig hebt om nu serieus knaken te schuiven. Op je 25e als student zo'n ding vreselijk te zien weg brullen, een sjakie in een XR3 die niet ff wil wachten op een kerende M5 waarbij ie er uiteindenlijk nog steeds niet voorbij komt als de M5 bestuurder echt ff gas geeft uit notabene stilstand terwijl Sjakie van 40km/h volle polle geeft met zijn vier cilinder :lol:

Maar toch.... als er een van de twee de garage in kwam dan was het die legendarische V10 die ik ooit 1x heb mogen rijden. Ik vond het ronduit bizar :clap: Er zijn geen plannen hoor, de lijst wat dat betreft is lang, te lang maar toch....
Dat begrijp ik. Ik heb zowel de E39 M5 als de E60 M5 en de E60 is door zijn motor toch echt wel een klasse apart. Zeker ook qua fun.

Precies. Ik heb ze ook allebei. De E39 M5 is gewoon een simpel hok. Denk aan een willekeurige saaie 520i of 520d, maar dan met een sterk blok.
De E6x M5/6 is zoveel gaver en vetter dan de E39 M5 en gewone E6x uitvoeringen.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10770
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Joy » 28 apr 2019, 22:46

M5 V10 vs M140i vs 840d dragrace:

https://youtu.be/4G6xDyhau_0s

speedy25
Berichten: 822
Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
Auto: E63 M6

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door speedy25 » 29 apr 2019, 11:42

Joy schreef: 28 apr 2019, 22:46 M5 V10 vs M140i vs 840d dragrace:

https://youtu.be/4G6xDyhau_0s
De V10 blijft gewoon een beul van een motor :headbang:

DF-user-13935
Berichten: 1262
Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door DF-user-13935 » 29 apr 2019, 12:10

Volgens mij zijn S85 BMW's qua V max één van de snelste productie BMW's ooit. In ieder geval heeft een onbegrensde E60 M5 een hogere V max dan een F10 M5. En een stuk meer karakter.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39588
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door Arthur » 29 apr 2019, 12:30

En een heeeel stuk minder mooi. Het oog wil ook wat ;)

Gebruikersavatar
DarkDoc
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 sep 2017, 17:31
Auto: BMW M3 cabrio

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door DarkDoc » 29 apr 2019, 12:42

Mike R32 schreef: 06 apr 2019, 11:54 Huidige BMW's worden niet oud.
Je bedoelt die nieuwe lelijke hokken met zo’n T Ford grille 🤨

WillemBoer
Berichten: 908
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: BMW M4 Competition

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door WillemBoer » 29 apr 2019, 13:20

F10 M5 is wel een stuk sneller in de tussen acceleraties.

bm-dub
Berichten: 1168
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje

Bericht door bm-dub » 29 apr 2019, 13:52

Leuke clip, is als ik het goed zie een 25 Jahre M5, hele unieke auto. F1X M5/M6 is sneller ja, zeker met Competition Package, maar missen een stuk beleving. Als dagelijks vervoer zijn die laatste twee wel de betere keuze.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ErikS, Kocheler, mark123, Will F. en 134 gasten