Alex met een Clio RS turbo - Update P.2

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Alex met een Clio RS turbo - Update P.2

Bericht door Robin » 27 mar 2019, 13:43

Paskal schreef: 26 mar 2019, 22:10 Je Clio lijkt nog wel relatief wat over te hellen in vergelijking met mijn Clio in dezelfde bocht of zou het een vertekend beeld zijn :hmmm:


Afbeelding

Afbeelding
Ik denk vertekend beeld?

Alex' Clio is qua foto diagonaler genomen dan jouw foto, die is nagenoeg horizontaal.

:hmmm:

Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 okt 2008, 18:34
Locatie: Zuid-limburg

Re: Alex met een Clio RS turbo - Update P.2

Bericht door Alex » 27 mar 2019, 13:51

Dankjewel voor de leuke reacties!
Normaal gesproken spreekt een atmosferisch blok me ook wel aan, maar de Clio mist standaard gewoon echt power. Met alle mods is dit turboblok nu ook lekker levendig.

@Paskal: Dat viel me inderdaad ook al op op een paar foto's. Jij hebt ook een Ast set toch, wat is er verder nog veranderd bij jou? Hij staat ook wat breder toch met cup racer onderdelen? En heb jij een dikkere stabilisatorstang? Ik had mijn dempers wel vrij zacht staan, dus dat kan er al iets mee te maken hebben.

@Joost: Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar de koeling is nu ver onder controle. Nog steeds aan de warme kant voor mijn gevoel, maar wel stabiel. Ik wil de radiator nog iets verder naar voren bevestigen zodat er meer ruimte tussen motorblok en radiator komt en een dubbele fan op de radiator maken ipv de originele enkele. Dan hoop ik dat het helemaal goed is.

Afbeelding
:devil: :devil:

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3665
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Alex met een Clio RS turbo - Update P.2

Bericht door Paskal » 27 mar 2019, 14:58

Alex schreef: 27 mar 2019, 13:51 @Paskal: Dat viel me inderdaad ook al op op een paar foto's. Jij hebt ook een Ast set toch, wat is er verder nog veranderd bij jou? Hij staat ook wat breder toch met cup racer onderdelen? En heb jij een dikkere stabilisatorstang? Ik had mijn dempers wel vrij zacht staan, dus dat kan er al iets mee te maken hebben.
Zie hier voor de upgrades die mijn Clio bij Joost (die er zondag ook bij was met zijn Italiaans raspaardje zag ik) destijds heeft ondergaan. Exacte type AST-onderstel weet ik overigens niet maar zal dat overmorgen eens navragen als ik hem ophaal bij Madeno of zij dat toevallig weten. Het is in ieder geval geen peperduur type met externe reservoirs oid dus denk dat het de 5100 is.

De Cup-fusees (met bijbehorend forse negatief camber) in combinatie met de verlengde aandrijfassen en de spacers zorgen er inderdaad voor dat hij wel "redelijk" breed staat :)
Laatst gewijzigd door Paskal op 27 mar 2019, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Alex met een Clio RS turbo - Update P.2

Bericht door Martijn M » 27 mar 2019, 15:47

Alex schreef: 27 mar 2019, 13:51 Afbeelding
:devil: :devil:
:blink: Heerlijk dit.

Hele gave Clio! Zal lekker lopen.

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6181
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Alex met een Clio RS turbo - Update P.2

Bericht door Opa » 27 mar 2019, 16:56

Gaaf hoor, een Clio RS met turbo. :thumbup:

Ik heb zelf ook een Clio RS Cup van 2008 gehad en ook ik miste power/koppel bij dat ding.
Er was wel iets aan het motormanagement gedaan waardoor er een soort 'dip' bij 4000 toeren verdwenen was en dat leverde als het goed is ook 6 hele pk's extra op, maar dat zet natuurlijk ook niet echt zoden aan de dijk.....ik weet trouwens ook niet wat die 'dip' precies inhoudt, want toen ik de auto kocht was dat al gebeurd, dus ik heb de auto alleen maar gereden met de verandering aan het motormanagement.
Onder de 5000 à 5500 toeren gebeurde er niet zo heel veel, dus de powerband was ook wel heel klein.
Daardoor nog een nadeel(vind ik dan :wink: ), een versnellingsbak met hele korte verhoudingen en daardoor op de grote weg bij 130 km/h al 4000 toeren in z'n 6.
Op het circuit is dat allemaal niet zo erg natuurlijk, maar de auto werd hier gewoon als daily gebruikt en ook gingen we ermee op vakantie naar Italië en zo.
We hebben nu een Fiesta ST en dat is qua handling wel een beetje te vergelijken met de Clio, maar ik vind deze qua motor en versnellingsbakverhoudingen veel prettiger.
Ook 'maar' 200pk, maar wel een hoger koppel en veel eerder bij de les dan de Clio en 130km/h is 3000 toeren in z'n 6, dus voor dagelijks gebruik veel bruikbaarder, vinden wij dan. :)

2 fotootjes van de Clio, staat lang niet zo laag als die van jullie, maar dit is ook gewoon het standaard cup-onderstel:


Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3665
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Alex met een Clio RS turbo - Update P.2

Bericht door Paskal » 28 mar 2019, 11:37

Traag hok zonder koppel is zo'n Clio 3 RS inderdaad :wink:

Met beperkte aanpassingen en wat stuurmanskunst doe je een rondje Ring toch onder de 8 minuten zoals in onderstaand filmpje te zien is. En nee, ik was het niet want zo hard ga ik niet :).

Dat het als daily inderdaad soms wat te hardcore kan zijn door de toeren en dat je dan wat koppel onderin mist kan, maar daarvoor gebruik ik hem niet.


Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Alex met een Clio RS turbo - Update P.2

Bericht door ///Joost » 28 mar 2019, 11:58

Godver, dat gaat serieus hard zeg! :D :df:

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3434
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Alex met een Clio RS turbo - Update P.2

Bericht door Joël D. » 28 mar 2019, 17:46

Gaaf hoor! Zondag hele tijd achter je gereden, klinkt echt heel goed. En heerlijk, die klappen uit je uitlaat!

Online
Gebruikersavatar
SvB
Berichten: 646
Lid geworden op: 22 sep 2007, 18:28
Locatie: Utrecht

Re: Alex met een Clio RS turbo - Update P.2

Bericht door SvB » 29 mar 2019, 09:43

Machtig ding Alex, ik heb ook geweldige herinneringen aan de Clio RS by Madeno.
Mooi om te zien toen jij achter mij zat en de klappen die ik toen ook nog hoorde uit de uitlaat :df:

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2688
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Alex met een Clio RS turbo - Update P.2

Bericht door Mark 320iS » 29 mar 2019, 15:58

Gaaf ding! Nu ik de foto's zo zie en je verhaal lees heb ik de indruk dat wij eens een sprintje tegen elkaar getrokken hebben op de snelweg naar Aken vanuit de Nordschleife, anderhalf jaar geleden schat ik zo in. Ik kan me in elk geval herinneren dat ik aardig mijn best moest doen om een gele Clio RS voor te blijven en dat het ding op een bepaald moment echt een énorme knal gaf alsof er een kanon af ging. Er was nog een Megane III RS bij.

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Alex met een Clio RS..turbo

Bericht door JeroenT » 29 mar 2019, 19:37

Gave Clio! Precies was mijn ex 197 eigenlijk ook nodig had qua power.
Alex schreef: 26 mar 2019, 20:53 Ik heb nog veel gedaan aan de auto, even een korte samenvatting:
- Geupgrade naar een 2016 Megane RS motor
- Versnellingsbak met sper (aanrader!)
Je hebt het Megane 2 RS blok dus voor een 3 RS blok vervangen?
Zit daar nog veel verschil in? En werkt het ook met de CC, ABS, airco, etc?

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Alex met een Clio RS turbo - Update P.2

Bericht door Riceaux » 29 mar 2019, 22:07

Echt een heel gaaf karretje Alex! :df:

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Alex met een Clio RS turbo - Update P.2

Bericht door ErikS » 30 mar 2019, 11:36

Jeutje. Wat een bak!
En dat filmpje! Ik krijg zweet handjes als ik er naar kijk, wat is die auto onrustig als je hard gaat! (of speels, net hoe je het wil noemen...)

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Alex met een Clio RS turbo - Update P.2

Bericht door Hielke » 30 mar 2019, 14:13

Paskal schreef: 28 mar 2019, 11:37
Met beperkte aanpassingen en wat stuurmanskunst doe je een rondje Ring toch onder de 8 minuten zoals in onderstaand filmpje te zien is. En nee, ik was het niet want zo hard ga ik niet :).
Als stuurman weet ik zo'n rijder middels dat filmpje niet in te schatten. De auto roteert, omdat ie zo keihard is afgesteld, totaal niet meer om z'n as. Relatief makkelijk om onder controle te houden.

Gebruikersavatar
Dan_The_Desmo
Berichten: 94
Lid geworden op: 11 mar 2016, 15:09

Re: Alex met een Clio RS turbo - Update P.2

Bericht door Dan_The_Desmo » 30 mar 2019, 18:05

Super Project dit :clap:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten