Nog wat email correspondentie gehad met Michelin.
En nog eens naar mijn banden gekeken.
Toen ik de auto kocht werd me meegedeeld door de verkoper dat er RunFlats onder zaten.
En in mijn correspondentie naar Michelin.nl had ik dan ook gecorrespondeerd dat er RF banden onder de BMW zitten.
Hier werd dan ook bevestigend gereageerd. En dat dit een zgn sterband was van Michelin speciaal afgestemd op mijn auto.
Enfin, ik in de veronderstelling dat mijn uitgangspunt juist was ...............
Daarna wat uitwisselingen over PS4, Supersport en maten en gewichten.
En steeds had ik de indruk dat ik tegenstrijdige gegevens ontving.
Nog eens onder de auto gekeken. Was een XL extra load aanduiding op Michelins Super Sport En niets meer.
Teruggekoppeld naar Michelin.
Blijkt de omschrijving RF (runflat) banden in mijn emails naar Michelin te staan voor ReinForced (banden). Dat staat dus niet voor RunFlat.
Runflat banden worden door Michelin aangeduid door ZP, Zero Pressure.
Enfin, blijk dus niet te rijden met Runflats maar wel met ReinForced (eXtra Load) banden.
Type Super Sport, toegesneden op sportief en circuit gebruik. Wel hard en stug en veel afrolgeluid maar strak rij- en stuurgedrag.
Ondanks de XL RF toch lichte band van 10 kg. Idem als de moderne Michelins Pilot Sport 4 en 4S. Deze hebben wel betere grip door modernere materialen. Maar kan ik mee leven.
Inmiddels al gegoogled dat de "nieuwe" Pilot Sport 4 een soepeler band is, maar wel comfortabeler en stiller.
De PS 4 S is dan de sportieve opvolger van de Super Sports die er nu onder zitten. Deze heeft dezelfde sportieve focus maar doet alles nog beter, maar niet in 18 inch verkrijgbaar.
Ga ik wederom voor dezelfde sportieve SuperSport of ga ik voor minder sportief, maar comfortabeler PS4.
Ga nog morgen wat informeren bij Michelin over de PS4.
Ultimo rij ik de meeste kilometers op de weg, waarbij de PS4 uiteraard meer dan voldoende is.
Maar als ik op het circuit de SuperSports blijkbaar als overvraag (want ik rij het loopvlak helemaal snot) dan kan moet ik er rekening mee houden dat de PS4 het niet bij mij gaan uithouden.
Ik realiseer me dat ik op het circuit toch iets niet goed doe. Wellicht dat ik de banden "overvraag" en dat ik er rekening mee moet houden dan de auto natuurlijk geen echte Ringtool is. En dat de prepped auto's gewoon beter toegesneden zijn op het het echte circuit werk.
Dit verhaal verklaart ook mijn onjuiste aanname dat het compressor setje voor Runflats was. Is dus voor non runflats.
Maar de input van de vele posts tot zover wordt wel door me op prijs gesteld.
Theo