Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51203
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 21 mar 2019, 12:03

Mike R32 schreef: 21 mar 2019, 11:58 Geweldige uitslag. De reacties van de gevestigde orde maakt het nog mooier. Uiteraard de petitie van FvD betreft de sanering NPO ondertekend.
Done en met naam en toenaam.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 21 mar 2019, 12:14

Wat een klote tijd is het tegenwoordig.

Ik moest even een uittreksel van de kvk emailen.
Probeer ik bij de kvk in te loggen, werkt het niet meer met mijn inloggegevens.
Dus bellen, moet ik weer alles opnieuw aanvragen, krijg gelukkig wel over de mail.
Meteen de inloggegevens opgeslagen & uitgeprint. Ik heb nu 68 wachtwoorden & 68 toegangscode voor het internet.
Ik dacht in de jaren 70, de revolutie breekt nu uit. De computer gaat alles eenvoudig maken, maar nee hoor, het wordt steeds tijdrovender.
Heb ik nu een uur de gewenste gegevens, probeer het door te sturen naar het bedrijf die mijn gegevens nodig heeft.
Toch maar even controleren of de bijlagen juist zijn.
Blijkt een van de bijlages van de kvk in hiërogliefen te zijn geschreven.
De bijlage wilde niet naar een pdf, dan maar copy/past & hert in word gezet.
Ik heb 2 kinderen die ict'rs zijn, maar beiden zijn ook fervente gamers.
Nu begint het bij mij te dagen, dit is een online game bij de kvk.
Als ik hier een medewerken aan moeten laten werken, begrijp ik nu waarom dat een vermogen kost.

ik kon ook nog de wachtwoorden, inlogcode, uittreksels op papier over de post krijgen.
Maar de postkoets rijdt bij ons niet meer, da\us geen optie.

Zed240
Berichten: 2920
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Zed240 » 21 mar 2019, 13:27

Helemaal eens met Robin wat betreft de angst dat er de verkeerde personen naar voren worden geschoven. Schandaaltjes die daaruit voortkomen maken het verschil tussen een 'mainstream'partij en een partij waarop alleen de 'fanatiekelingen' stemmen. FvD is naar mijn idee nóg geen mainstream, maar heeft dankzij de uitslagen een enorme kans om dat wel te worden.

De uitslag lijkt voor de VVD helemaal niet zo slecht namelijk, ze hebben maar weinig verloren. Het grote verlies moet echter nog komen. De VVD heeft namelijk nu de optie om óf vol mee te gaan met de linkse partijen en het klimaatakkoord na te jagen. Dit lijkt mij alleen niet de wens van een (groot) deel van de achterban. Gevolg; ze verliezen stemmers bij de volgende tweedekamerverkiezingen.

Of ze voelen nu de hete adem van FvD zo erg dat Rutte eieren voor z'n geld kiest, een meer rechtse koers gaat varen en evt. de stekker uit het klimaatakkoord trekt. D66 heeft echter al aangegeven dat zij dan de stekker uit het kabinet trekken. Dat zal de VVD echter ook niet willen.

Dus nee, FvD kan nu nog eigenlijk niks. Gewoon gedeisd houden, proberen de juiste mensen op de juiste plaats te krijgen en vooral niet in opspraak raken. Ik denk dat de VVD een zware tijd tegemoet gaat en FvD daar uiteindelijk de vruchten van kan plukken.

Just my 2 cents.

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 21 mar 2019, 13:41

Robin schreef: 21 mar 2019, 11:09
Crookie schreef: 21 mar 2019, 11:03 Had diezelfde gedachte Harry, lijsttrekkers meld u! Maar het belangrijkste is dat mensen weer geloven en hun inspraak uitoefenen.

Npo had al weer een mooie vergelijking klaar staan: “speech Baudet parralel met speech uit jaren 30”...
Echt joh???

Heb je 'n link. Niet-te-geloven...
Was op de radio vanmorgen

Elise
Berichten: 7163
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 21 mar 2019, 13:42

Deze?

Kees Boonman over speech Thierry Baudet: 'Dit hebben we in de jaren '30 ook wel eens gehoord'
https://www.youtube.com/watch?v=3TtFbivBjkg

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 21 mar 2019, 13:45

Ja die idd

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 21 mar 2019, 13:52

Maar:



Afbeelding

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7951
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door MParallel » 21 mar 2019, 15:02

FvD mooi. Maar zal je zien dat de grote tegenpool GL ook veel winst haalt.

NL weer verdeelt. Maar andersom gezien mazzel misschien, want als het aan oom Jesse ligt, dan vreten we morgen alleen nog hooi en maken we vuur met een ronddraaiend stokje.

Dat je wat aan klimaat wilt doen, prima, maar gaat alleen werken als je wereldwijde afspraken maakt.

Straks heel NL aan de waterpomp en in de schulden. Niemand die ziet dat NL aka braafste vd klas maar een speldeprik op de kaart is?

Andre
Berichten: 11225
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Andre » 21 mar 2019, 15:04

Jinek doet op twitter oproep voor FVD stemmers in haar show hahaha

Reacties Zijn priceless!

Niemand wil erheen!

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door smiley » 21 mar 2019, 15:10


Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 21 mar 2019, 15:11

Probleem is, als Rutte met Baudet in zee gaat klapt de coalitie. Als er dan nieuwe verkiezingen komen voor 2e kamer en FvD en VVD haalen een vergelijkbaar resultaat dan komen ze samen op 45-50 zetels. Dan moet je daar nog een stuk of 30 bij vinden om een meerderheid in 2e kamer te vinden. Hoe dan?

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door smiley » 21 mar 2019, 15:45

Als ik de PS2019 uitslag omreken naar 2e kamer zetels, zou FVD+PVV+VVD+CDA=51% zijn.
De tijd van een 2 of 3 partijen coalitie is ver achter ons denk ik.

Maar de VVD staat nu inderdaad met de rug tegen de muur met een schreeuwende Klaver en Jetten die een kleurbekentenis willen hebben.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4985
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Fernando » 21 mar 2019, 15:55

Dus daarom z.s.m. een kiesdrempel. Echt klaar met dat poldermodel van ons...

Online
Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2062
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door frankie » 21 mar 2019, 15:57

Die verdeeldheid en versplintering is dan meteen ook het grootste probleem van het huidige politieke landschap. Tel daarbij dat rechts en links niet meer echt bestaat (linkse partijen met rechtse standpunten en andersom). Er moeten daardoor onmogelijk samenwerking gevonden worden om een meerderheid te krijgen, en vervolgens krijgt een kabinet niks wezenlijks gedaan.

De grote opkomst van de FvD is misschien nu wel een goed iets al zijn er nog voldoende onzekerheden, maar ik heb ook weer niet de illusie dat alles nu verandert. Zodra de FvD in zee moet met andere partijen vervallen ze in hetzelfde handjeklap wat je nu ziet bij de zogenaamde gevestigde orde.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Peric » 21 mar 2019, 16:01

Robot Jetten had alweer een grote muil dat 'ie niet samen met FvD wil samenwerken. Pff.... Straks is het andersom, dát zou lachen zijn..

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 21 mar 2019, 16:13

Ja maar CDA zal en kan nooit met PVV / FvD gaan regeren. Laatste keer dat ze dat deden zijn ze door achterban afgeslacht.

Robin
Berichten: 51203
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 21 mar 2019, 16:30

Crookie schreef: 21 mar 2019, 13:52 Maar:



Afbeelding
:headbang:


Maar dit.
https://www.nu.nl/provinciale-statenver ... lk_wrapper

En dan die zwaar zure reacties eronder. Niet iedereen heeft FvD gestemd:veel reacties tonen een hoop verdriet ellende en vergezochtheid verpakt in pseudo intellectuele kontdraaierij, maar je voelt gewoon de radeloosheid:)

SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door SlowCo » 21 mar 2019, 16:52


Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 21 mar 2019, 18:52

Peric schreef: 21 mar 2019, 16:01 Robot Jetten had alweer een grote muil dat 'ie niet samen met FvD wil samenwerken. Pff.... Straks is het andersom, dát zou lachen zijn..

Jetten heeft gezegd dat ie het klimaat akkoord gewoon wil uitvoeren. Nu heb ik niks met Jetten en diens, gedecimeerde, partij, maar deze opmerking valt strategisch te duiden.

Jetten zet met deze opmerking gelijk Rutte/VVD onder druk. Kortom; die club moet kleur bekennen !! En daar zit hem dan de spagaat; Gaat Rutte er in mee, dus verder over links, dan is het electoraal rechts verraad en is de VVD gezien en op weg naar de nooduitgang de volgende verkiezing. Gaat Rutte er niet in mee, dan laat Jetten het kabinet klappen.

Rutte krijgt het warm, 2 keer, zowel electoraal strategisch als ook klimaat :shithappens:

Gebruikersavatar
RJL86
Berichten: 574
Lid geworden op: 04 mar 2019, 10:02
Auto: Mazda 3
Contacteer:

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RJL86 » 21 mar 2019, 18:57

Mooi stuk van Veelo, hij zit straks ook aan tafel bij DWDD. Ga ik toch even kijken, om de zure linkse traantjes te zien.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 21 mar 2019, 19:01

Goed stuk idd, geen woord Arabisch :lol:

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Peric » 21 mar 2019, 19:20

@Romo, zeg ook niet dat het uit de lucht komt vallen. Maar vind de arrogantie wel apart..

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 21 mar 2019, 19:47

frankie schreef: 21 mar 2019, 15:57 Die verdeeldheid en versplintering is dan meteen ook het grootste probleem van het huidige politieke landschap. Tel daarbij dat rechts en links niet meer echt bestaat (linkse partijen met rechtse standpunten en andersom). Er moeten daardoor onmogelijk samenwerking gevonden worden om een meerderheid te krijgen, en vervolgens krijgt een kabinet niks wezenlijks gedaan.

De grote opkomst van de FvD is misschien nu wel een goed iets al zijn er nog voldoende onzekerheden, maar ik heb ook weer niet de illusie dat alles nu verandert. Zodra de FvD in zee moet met andere partijen vervallen ze in hetzelfde handjeklap wat je nu ziet bij de zogenaamde gevestigde orde.
Baudet melde dat al dat die compromissen moet gaan sluiten, nou byebye standpunten.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 21 mar 2019, 19:52

Beetje lastig te duiden opine Heijne;


Enerzijds Baudet beschuldigen van nationaal populisme, anderzijds het establishment een veeg uit de pan gevende dat het ze het niet hebben begrepen en mede oorzakelijk zijn voor het groei effect FvD, enfin, oordeel zelf;


Baudets overwinning is een mokerslag
Opnieuw blijkt dat het nationaal-populisme niet snel verdwijnt, schrijft Bas Heijne. Wie daar iets aan wil doen, heeft niet genoeg aan lauwe bezweringen.
Thierry Baudet, leider van Forum voor Democratie, staat de pers te woord in de Tweede Kamer op de dag na de Provinciale Statenverkiezingen.
Thierry Baudet, leider van Forum voor Democratie, staat de pers te woord in de Tweede Kamer op de dag na de Provinciale Statenverkiezingen.
Foto Robin Utrecht/ANP

Bas Heijne is NRC-columnist en essayist.
Zo’n tweeënhalf jaar geleden werd ik door makelaar Harry Mens uitgenodigd in zijn legendarische cultprogramma Business Class. Het zou gaan over mijn toen net verschenen boek Onbehagen. Een beetje verbaasd was ik wel. Andere, meer voor de hand liggende programma’s vonden het essay te ‘moeilijk’ of te ver van de ‘actualiteit’ staan – dit was nog vóór de verkiezing van Donald Trump en Brexit. Dus ja, als Harry Mens wel wilde praten over hoe de idealen van de Verlichting in handen van een technocratisch establishment in het slop waren geraakt en over de felle, niet te onderschatten populistische reactie daarop – waarom niet?

Inhoudelijk viel het gesprek een beetje tegen. Mens had het boek voor de uitzending even ingekeken („best pittig”). De reden dat hij mij had uitgenodigd bleek een andere: de komst van de kersverse politicus Thierry Baudet.

Baudet was net de politiek ingegaan – en Harry Mens zag hem totaal niet zitten. „Hij doet het alleen voor de vrouwen die hij in bed kan krijgen” – ik geef de fatsoenlijke versie. Mij had hij speciaal aan het einde van het programma gezet, „want dan kunnen jij en ik die Baudet nog even aanpakken”.

PRAAT MEE MET NRC

Onderaan dit artikel kunnen abonnees reageren. Hier leest u meer over reageren op NRC.nl.
Mens’ gesprek met Baudet was vermakelijk („Over Poetin heb ik je ook nog nooit iets kritisch horen zeggen.”). Interessant voor mij werd het vooral achteraf. In de maanden erna ontpopte Harry Mens zich als een van Baudets grootste fans. Eind 2017 opteerde Mens voor een plaats in de Eerste Kamer voor FvD. Baudet, verklaarde hij, was zijn „tweede liefde, na Pim”. Eens een makelaar, altijd een makelaar. Baudet en zijn side-kick, advocaat Theo Hiddema, schoven talloze keren aan in Business Class.

Het kan snel gaan, in Nederland. In de tijd dat Baudet aan zijn politieke carrière begon, leek de PVV van Geert Wilders met afstand de grootste partij van Nederland te worden. De leider van de beweging kondigde groots schoon schip aan („Eindelijk!”), en bij de verkiezingen van 15 maart 2017 wemelde het van de buitenlandse journalisten die getuige wilden zijn van Wilders’ onafwendbare triomf.

Bij de verkiezingen van woensdag bleek de PVV zowat gehalveerd. Niemand heeft het meer over Wilders, ik moest zoeken naar zijn uitslag. Verliest hij bij de komende verkiezingen voor het Europees Parlement opnieuw, dan is de uitgang niet ver meer.

De onweerstaanbare opkomst van de vlerk
Tussen zoveel zelfrijzende electorale vluchtigheid is het voor zijn tegenstanders verleidelijk om het fenomeen Baudet eveneens als vluchtig te zien, een product van de mediacratie: de onweerstaanbare opkomst van de vlerk. Aandacht is alles. De afgelopen weken leek de verliefdheid van Harry Mens op zowat alle Nederlandse media te zijn overgeslagen – zelfs als hij niet in beeld was, ging het nog over Baudet. De felste aanval op hem kwam van de lege aandachttrekker Prem Radhakishun bij DWDD.

Betere reclame kan iemand zich niet wensen.

Ook de ondraaglijke leegte van FvD wordt vaak genoemd als aankondiging van zijn onvermijdelijke neergang. Is de partij voor een Nexit, of niet meer – of alleen in theorie en niet in de praktijk? Toen de lijsttrekker van D66 Gelderland woensdagavond werd gevraagd of ze, na het flinke verlies van haar partij wilde samenwerken met Baudets Forum, antwoordde ze, onder luid applaus van haar gebutste aanhang, dat de partij van Baudet dan eerst maar eens met een programma moest komen.

Het was dodelijk bedoeld, maar het kwam er vooral gepikeerd uit.

De waarheid is: alles wat in de ogen van zijn opponenten in zijn nadeel spreekt, werkt bij Baudet juist in zijn voordeel. Hijzelf voelt dat haarfijn aan, zijn tegenstanders lijken er weinig of niets van te begrijpen.

Vier populistische factoren
In hun recente boek National Populism. The Revolt Against National Liberalism stellen de Britse politicologen Matthew Goodwin en Roger Eatwell dat het nationaal-populisme geen voorbijgaande oprisping is. Kijk naar Italië, Oostenrijk, Hongarije, Polen, Zweden. En vergeet de Verenigde Staten en Brazilië niet. Ze benoemen vier factoren die bepalend zijn voor het succes van populistische bewegingen bij een flink deel van het electoraat: een hartgrondige afkeer van – lees: haat tegen – de bestuurlijke elite, die het contact met de samenleving kwijt zou zijn. Twee: de angst dat de ‘eigen’ cultuur op een fatale manier wordt ‘verdund’, overgenomen of weggevaagd, in de eerste plaats door immigratie. Drie: het wegvallen van sociale zekerheid, toenemende ongelijkheid, een oneerlijke verdeling van de lasten. En als laatste: het losraken van het electoraat van de traditionele partijen, waardoor nieuwe bewegingen en partijen heel snel heel groot kunnen worden.


Lees ook dit interview met Matthew Goodwin: ‘Aanhangers van populisten verdienen ons begrip’
Wie de monsterzege van Baudet wil duiden, hoeft alleen maar die vier punten af te strepen. Hij speelt in op de persoonlijke afkeer van maatschappelijke boegbeelden: politici, maar ook journalisten en ‘universiteiten’. Hij flirt aanhoudend met het alt-right-thema van de dreigende ‘omvolking’, verwijst openlijk naar het in extreem-rechtse kringen populaire boreaal (blank) Europa. Hij wijst erop dat gewone mensen opdraaien voor de extra lasten als gevolg van de ‘klimaatgekte’. Hij keert zich tegen het ‘partijkartel’, dat elkaar de baantjes toespeelt. Brutaal negeert hij de spelregels van Den Haag, zoals het in acht nemen van de onderling afgesproken campagnestop na de aanslag in een Utrechtse tram. Bij Pauw en Jinek toonde Frits Wester zich ontzet. Betere reclame…

Wie daartegen in wil gaan, zal toch eerst de uitdaging goed moeten begrijpen. Als je op zoek bent naar maatschappelijk draagvlak voor het ingrijpende klimaatakkoord en vervolgens Ed Nijpels tot boegbeeld maakt, heb je iets niet begrepen. Als je het na de schokkende aanslag in de Utrechtse tram zoekt in nietszeggende piëteit („We moeten elkaar vasthouden.”) heb je iets niet begrepen. En als je de ondergang van Baudet voorspelt vanwege zijn ‘narcisme’ en ‘wispelturigheid’ – zoals ik de afgelopen weken voortdurend hoorde zeggen – dan heb je er helemaal niets van begrepen. Dus láát die kokette geschoktheid (‘ik ben bang’), láát die zelfgenoegzame, tot niets verplichtende veroordeling van het kwaad, láát die lauwe bezweringen (‘hij gaat toch niet regeren’). Bezweringen voldoen niet langer. Baudets overwinning is een mokerslag – en zou iedereen aan het werk moeten zetten.
Bron; NRC.nl

Gebruikersavatar
tuurgtt
Berichten: 694
Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
Auto: M140i
Locatie: Headvillage

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tuurgtt » 21 mar 2019, 20:36

Bas Heijne is samen met Nausica Marbe de enige columnist(e) die ik een beetje serieus neem.
De rest heeft altijd opzichtig een agenda.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Berry1000RR, Gijzert, mark123, Martijn M, Paul76, Philipoo, TLRS en 171 gasten