Formule 1 terug naar Nederland? De prijzen

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie

Krijgen ze het voor elkaar om de F1 in Nederland terug te krijgen?

Geen schijn van kans
90
56%
Gaat ze lukken
15
9%
Ik hoop van wel maar zal zwaar worden
45
28%
Formule 1 boeit me niks
11
7%
 
Totaal aantal stemmen: 161

Str8Six
Berichten: 965
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: BMW 130i
Locatie: Amsterdam

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door Str8Six » 08 mar 2019, 09:24

Laat ik beginnen te zeggen dat ik zelf uit Assen kom, dus wellicht kijk ik ietswat gekleurd, maar dat neemt mijn objectieve waarneming niet weg:

Afgelopen zondag op Zandvoort geweest. Weg er naartoe door Aerdenhout is mooi, maar niet geschikt voor veel verkeer.
Natuurlijk zijn er oplossingen te verzinnen zoals bussen en fietsen etc, maar een F1 race is echt groot-groot.
Daarbij mag er aan de tribunes wel wat versleuteld worden, zag er allemaal wat armetierig uit, maar is natuurlijk wel op te lossen met een sloot geld.

Het circuit zelf is qua rijden wel gaaf, leuk hoogteverschil en gave combinaties. Wel krappe bochten, op Assen zit er voor mijn gevoel iets meer vaart in op de lange stukken. Maar ook in Assen zijn de bochten niet ruim, vooral de GT en Strubben zijn echt krap.

Denk dat Zandvoort qua logistiek simpelweg ongeschikt is, alle mogelijke oplossingen ten spijt.
Bij de TT in Assen (grootste 1-daagse sportevenement van NL >100.000 mensen) staat op de zondag bij het vertrek ook gewoon een dikke file. Het circuit in Assen ligt tussen een knik van de snelweg en landwegen, waardoor er verschillende uitvalswegen te openen zijn die door het jaar heen niet worden gebruikt.
Zo is er een extra afrit te openen voor het verkeer vanuit het Noorden (Groningen/Duitsland) die direct naar Witten leidt en is er ter hoogte van Hooghalen een onsluitings-viaduct te openen die het verkeer verdeeld naar de oprit Assen zuid. Het circuit sinds 1.5 jaar een eigen op-en afrit.

Daarbij is Assen vrij uniek in zijn stadsbeeld, er ligt namelijk een bos eigenlijk midden in de stad, tussen het centrum en het circuit. Ideale uitvalsbasis voor campings, wat met de TT ook in grote getale gebeurt. Denk dat het circuit in Assen in alle randzaken geschikter is, maar puur qua rijden zijn het allebei niet de spectaculairste circuits voor de F1 denk ik.

1 van de mooiste momenten van het jaar is voor mij de aanloop naar de TT. Vanaf het weekend ervoor zijn er al buitenlandse kentekens op de weilanden rond Assen te vinden, overal worden podia, kraampjes en dingen voorbereid. Je voelt de opbouwende spanning in de stad hangen. Dit bouwt de hele week op en neemt exponentieel toe richting het weekend, met als hoogtepunt de vrijdag en zaterdag/avond qua drukte. Assen is dan ineens 2 keer zo groot qua inwonersaantal.
Het race in Assen wordt door veel buitenlanders gezien als een unieke race, vooral de sfeer er omheen. Hele andere sfeer dan de circuits in Qatar, Rusland of Thailand. Ben zelf wel eens bij de Motogp op de Sachensring geweest, maar ook die haalde het niet qua sfeer bij de TT (wel heel gaaf circuit!). Denk dat met de F1 in Assen iets soortgelijks te realiseren is :clap:

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9096
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door smiley » 08 mar 2019, 09:37

13 pagina´s en nog steeds geen duidelijkheid welke baan nu het meeste spektakel bied voor de F1 auto van nu.
Of zorgen beiden voor een optocht en kun je maar beter voor degene gaan met de beste infra?

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door alt » 08 mar 2019, 10:06

Wat zeuren sommige toch over hoe het publiek naar een circuit komt & gaat.
Dat interesseert de bobo's niet, dat is het pakkie an voor het klootjesvolk met hun VW polio's, Priussen & Citroën C1's.
De hele F1 santemekraam komt al een week van te voren & niet in colonne, zoals vele denken.
De bobo's willen maar een ding, naar Amsterdam, begrijp dat toch eens, zij hebben geen interesse om naar een gat te gaan waar geen buitenlander komt. Dat er wel eens een paar motorfietsen rijden vinden de bobo's niet interessant. De dingen missen ook nog eens 2 wielen , wat een armoee is dat, volgens hen.

Kruip in het vel van de bobo's, dan wordt het een stuk duidelijker.
Het is hun feestje, niet ons feest.
De bobo's worden betaald, wij moeten betalen.
1+1=2

Str8Six
Berichten: 965
Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
Auto: BMW 130i
Locatie: Amsterdam

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door Str8Six » 08 mar 2019, 10:36

Volgens mij kijk je er nu vrij Nederlands naar.
NL is het enige land waar alles zo dicht bij elkaar ligt, in Rusland of Amerika is men blij als het maar 2 uur rijden is (buitenwijk)
Lijkt me Assen- Amsterdam ook geen probleem.
Bij veel F1 races is ook geen bijzondere stad in de buurt. (Hockehheim, Spa?)

Daarbij wordt de Motogp ook gehost door een enorme uitbater, genaamd Dorna sports. Wellicht iets kleiner dan de F1, maar ook daar vast genoeg 'bobo's' te vinden zoals je het noemt

PS; tussen de 130.000 bezoekers van de TT zijn wel wat buitenlanders te vinden hoor, stuk of 40.000

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9096
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door smiley » 11 mar 2019, 23:18

Marc Priestly heeft er in elk geval zin in.


Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door Mike R32 » 12 mar 2019, 00:03

Benieuwd hoeveel de prins deze onzin gekost heeft. Trieste bende daar zeg, nog even en we krijgen ontwikkelingshulp.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9096
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door smiley » 12 mar 2019, 00:07

In het slechtste geval hebben we 3 jaar een kutoptocht waar Monaco een puntje aan kan zuigen.
Maar dan hebben we wel een opgeknapt CPZ :df:
Laatst gewijzigd door smiley op 12 mar 2019, 01:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door Hielke » 12 mar 2019, 00:49

Mooi videoverslag van Priestly.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door Elmar » 12 mar 2019, 11:56

Hoe breed is een moderne F1 auto dan? 8 meter???

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door WJ » 21 mar 2019, 09:25


Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door alt » 21 mar 2019, 10:00

Sinterklaas bestaat toch, zij woont in Zandvoort.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door daNpy » 21 mar 2019, 13:50

Nee de Duitsers gaan het ophoesten :mrgreen:

M3tje
Berichten: 316
Lid geworden op: 21 jun 2016, 21:33

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door M3tje » 21 mar 2019, 18:10

Dus dag Assen, Hallo Zandvoort😊

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door WJ » 25 mar 2019, 19:42


Elise
Berichten: 7284
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door Elise » 26 mar 2019, 09:28

https://www.npostart.nl/nieuwsuur/25-03 ... ON_1297054

Item over Zandvoort begint rond 26m30s

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31203
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door JP » 26 mar 2019, 10:20

Ik geloof er nog steeds niet in. Er wordt geld vrijgemaakt voor infrastructuur maar hoe snel denken ze dat wel niet te realiseren....?

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door WJ » 27 mar 2019, 09:09


Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door ///Joost » 27 mar 2019, 09:12

Ik geloof er nog steeds niet in. Er wordt geld vrijgemaakt voor infrastructuur maar hoe snel denken ze dat wel niet te realiseren....?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door Arthur » 27 mar 2019, 09:13

JP schreef: 26 mar 2019, 10:20 Ik geloof er nog steeds niet in. Er wordt geld vrijgemaakt voor infrastructuur maar hoe snel denken ze dat wel niet te realiseren....?
Pas als het zeker is dat de race er komt.

Wouter81
Berichten: 9062
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door Wouter81 » 27 mar 2019, 09:21

Tja, wat moet je hiermee? 4 Miljoen die niet in het circuit zelf of in de fee voor Liberty wordt gestoken maar in de infrastructuur en bereikbaarheid. Maar voor 4 miljoen leg je nog geen kilometer nieuwe weg aan (en al helemaal niet voor 2020) dus ik verwacht vooral dat een aantal adviesbureau's hier mooie dure rapporten voor mogen schrijven: waar de bussen moeten rijden, hoe de verkeersrouting moet, waar de verkeersregeleraars moeten staan, waar de fietsenparkeerplaats komt te liggen, hoe het calamiteitenplan eruit moet zien enzovoorts. Vast allemaal heel belangrijk maar de voorzieningen zelf blijven in mijn ogen een drama... De beeldvorming is goed (Gemeente Zandvoort investeert 4 miljoen in terugkeer F1!) maar het effectieve resultaat voor het circuit zelf en de financiering is nihil.

Nu Lammers al aan het downplayen is dat 31 maart geen harde grens is heb ik er een hard hoofd in.

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10410
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door tomgtr » 27 mar 2019, 09:32

IK geloof er ook totaal niet in. 4M is voor de buhne alsof de gemeente er alles aan doet maar idd ze doen er zoals Wouter terecht noemt helemaal nisk aan.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door Mari Oh Oh! » 27 mar 2019, 10:48

Wouter81 schreef: 27 mar 2019, 09:21

Nu Lammers al aan het downplayen is dat 31 maart geen harde grens is heb ik er een hard hoofd in.
En dus komt het er waarschijnlijk op neer dat we geen NL GP gaan krijgen. Want vanaf dan komen ook de andere honden voor het been. :cry:

Ik wou dat Assen gewoon de beuk erin gooide en de strijd vol aan ging, inclusief het overnemen van de smerige trucjes.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door Estoque » 27 mar 2019, 11:13

Mari Oh Oh! schreef: 27 mar 2019, 10:48 Ik wou dat Assen gewoon de beuk erin gooide en de strijd vol aan ging, inclusief het overnemen van de smerige trucjes.
Nee man, eer aan jezelf en aan onze kant van Nederland houden.

Laat ze daar in de Randstad maar lekker belangrijk doen met hun krappe stukje asfalt, gare tribunes die volgens Lammers "Alleen een likje verf nodig hebben" en chronische verkeersinfarct. Ik vind de huidige koers van Assen juist tekenend voor de mentaliteit waar ik als inwoner van Oost-Nederland trots op ben. Uitgaan van eigen kracht, nuchter de zaak bekijken, juiste informatie verstrekken en geen mindgames spelen met andere partijen.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door Mari Oh Oh! » 27 mar 2019, 12:06

Heb je ook weer gelijk in. Was wat dat betreft ook meer een stukje frustratie over het gekonkel en de spelletjes aldaar(en het uiteindelijke gevolg daarvan). Beter eervol verloren dan smerig gewonnen. Aan de andere kant wordt het als we een GP in NL willen nu wel tijd de zeilen bij te zetten, maar als het geen Zandvoort wordt is het waarschijnlijk al te laat. :(

Het is gewoon niet slim op één paard te wedden als de enige troef historie is. Historie is verleden tijd. Snap wel dat Zandvoort zo hoog inzet, want ook al blijkt het een fiasco, ze houden er dan wel een opgepoetst circuit aan over. En niemand kan ontkennen dat dat zeer hard nodig is...

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Formule 1 terug naar Nederland? Wie gelooft erin?

Bericht door Hielke » 27 mar 2019, 12:20

Faciliteiten Zandvoort zijn echt ver ondermaats. Westerlingen verdienen zo'n mooie locatie op deze manier niet.

Zou het ook prima vinden als Assen wat meer Bokito gedrag ging vertonen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 144 gasten