alt schreef: ↑18 mar 2019, 09:31
Gisteren met de S de eerst lange rit gemaakt naar Bielefeld, 800 km om met een kennis die aangekochte BMW 116 zou terugrijden.
Koop af & toe een autootje om die te laten verhandelen door deze kennis die in de autohandel zit.
Dan heb ik wel de leuke rit om de auto op te halen, maar niet het gezeur van de tirekickers.
Dus thuis 100 % geladen 270 km gereden tot Emsbüren, ontbijt genomen bij Mc D.
Autootje gekocht & weer huiswaards gekeerd met een andere laadstrategie van kort laden bij de super charger bij Embüren, daarna gereden tot Apeldoorn daar weer kort geladen.
Dan met nog 60 km over thuis gekomen.
Daar met een bijna lege accu sneller geladen kan worden met een heel veel hoger amperage, dan een half volle accu bij aankomst bij een super charger.
De rit duurt zeker langer als met een ice, maar de rit was 95 % autobaan, lekker de autopilot aan bij 130 & van het uitzicht genieten als of je met een snelle touringcar mee bent, zonder zingende of kotsende passagiers & toch 130 rijden als het wat droger was.
De elektrakosten voor een ritje van 800 km was slechts €. 4.60 voor het thuisladen, de rest was gratis super chargen.
Daar wordt ik nu nog vrolijk van.
Dit maakt de winst op 116 nog een klein stukje groter.
Het was natte rit, regen & constant regen.
Ik hoop dat regering nu eindelijk iets gaat doen aan al die regen, wat al jaren ik jaren gekscherend tegen iedereen zegt, die klaagde over het weer, dat het nu toch eens tijd wordt dat de regering iets tegen het slechte weer wat zou moeten doen.
Want alles wordt in NL geregeld door de regering, toch!
En kijk de vvd gaat met groen links, chr. unie, pvdd , d66 het weer verbeteren, daar wordt ik toch blij van.
Maar mijn portemonnee zeker niet.
Vandaar een autootje kopen voor de handel.