Het grote E60 M5 (occasion) draadje
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Het zal vast een mooi ding zijn, maar hoe ze die auto bij PC omschrijven... alsof het een Ford GT is. 14 jaar oud en voor minder geld koop je een M140 met betere prestaties en veel zuiniger. Hoewel dat laatste natuurlijk niet heel belangrijk is voor een sportieve auto.
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
^ Serieus?
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Je maakt een grapje zeker? Heb je wel eens in een V10 gereden? M140i betere prestaties dan een V10 nou ben ik toch wel benieuwd?Rnd schreef: ↑13 mar 2019, 22:25 Het zal vast een mooi ding zijn, maar hoe ze die auto bij PC omschrijven... alsof het een Ford GT is. 14 jaar oud en voor minder geld koop je een M140 met betere prestaties en veel zuiniger. Hoewel dat laatste natuurlijk niet heel belangrijk is voor een sportieve auto.
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
^ Een M140 is niet eens een echte M. Maar dat terzijde.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Hij heeft deels wel een punt. M140i doet tot de 120 ook niet of nauwelijks onder kwa prestaties en is in bochten zelfs sneller. Op hogere snelheden is de M140i beduidend minder snel dan de V10's.
Maar zo'n turboblok (nieuwere techniek) kun je, hoe goed ook, toch niet vergelijken met de magistrale S85
Maar zo'n turboblok (nieuwere techniek) kun je, hoe goed ook, toch niet vergelijken met de magistrale S85
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Er zijn heel wat nieuwe auto’s die het de V10 tot de 120 moeilijk maken maar dat is appels en peren. Atmo vs geblazen is is net wat je zegt niet met elkaar te vergelijken, ondanks de vele pijnpunten en de hoge runningcosts is de S85 qua snelheid en beleving eigenlijk het beste wat je kunt kopen voor een nog redelijke prijs ben ik van mening.535d schreef: ↑14 mar 2019, 06:22 Hij heeft deels wel een punt. M140i doet tot de 120 ook niet of nauwelijks onder kwa prestaties en is in bochten zelfs sneller. Op hogere snelheden is de M140i beduidend minder snel dan de V10's.
Maar zo'n turboblok (nieuwere techniek) kun je, hoe goed ook, toch niet vergelijken met de magistrale S85
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Appels en peren ben ik met je eens. Maar definieer 'het beste'? Dat is voor iedereen anders natuurlijk. Aanschafwaardes van die auto's zijn juist 'redelijk' vanwege de hoge running costs. Dus al met al is het gewoon een prijzig avontuur als je er enkele jaren in wilt rijden als daily. Zelfde verhaal met een Audi (R)S6 V10.
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Met het beste doel ik meer op dat zo,n V10 toch wel aardig op het niveau supercar zit. Er zijn maar heel weinig merken waar je voor 30k een auto kan kopen die die prestaties levert. Dat de prijs gedrukt wordt door de hoge kosten ben ik helemaal met je eens maar dat doet verder niks af aan de prestaties van de V10. De kosten kunnen extreem zijn daar weet ik zelf ondertussen alles van maar denk dat dat er ook een beetje bij hoort als je zo iets wilt rijden. Tevens is het ook niet zo dat de nieuwere generatie BMWs veel betrouwbaarder zijn om het zo maar even te zeggen. De keus tussen een M140i of een dikke MV10 is voor mij in ieder geval heel snel gemaakt.///Joost schreef: ↑14 mar 2019, 10:56 Appels en peren ben ik met je eens. Maar definieer 'het beste'? Dat is voor iedereen anders natuurlijk. Aanschafwaardes van die auto's zijn juist 'redelijk' vanwege de hoge running costs. Dus al met al is het gewoon een prijzig avontuur als je er enkele jaren in wilt rijden als daily. Zelfde verhaal met een Audi (R)S6 V10.
-
OnlineJules
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Die V10 is gewoon een verschrikkelijk groot feest, vooral in combinatie met die SMG met dikke klappen en tussengas... nog een open dakje en genieten maar van je supercar met achterbank
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
^ Inderdaad. Ik heb zowel 6, 8 als 10 cilinder BMW's en de 10 cilinder is wat mij betreft het grootste feest (alhoewel het gestamp van de laagtoeriger S62 ook wel wat heeft).
-
OnlineJules
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
De E39 heb ik alleen als passagier ervaren en vond ik destijds niet erg indrukwekkend. Hij klinkt wel lekker en is zeker vlot maar ik vond het destijds meer een tour motor dan een race motor zeg maar
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Heb ze beiden gehad zowel de S62 en nu de S85 de S62 is een heerlijk blok met heel veel koppel en de S85 is echt een toeren motor. Beide motoren hebben zo hun charmes.
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Precies. Ik heb de S62 en S85 staan.
En aan de S62 is geen zak aan na de S85.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
De S62 heeft tenminste nog koppel EN een normaal verbruik en gaat niet defect aan alle S85/SMG zaken.
- DarkDoc
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 29 sep 2017, 17:31
- Auto: BMW M3 cabrio
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Wie een motorblok niet eerst fatsoenlijk op bedrijfstemperatuur rijdt, krijgt feitelijk alles stuk ...
Kostbaar of niet, een M5/6 met V10 in het vooronder blijft iconisch.
Kostbaar of niet, een M5/6 met V10 in het vooronder blijft iconisch.
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Denk dat het brandstof verbruik wel 1 van de minste dingen is om je druk om te maken bij de S85.
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
^ Ik heb het graag over voor de lol die de S85 mij geeft.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
-
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 16:19
- Auto: E63 M6
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Er is hier op DF alleen een S65 geploft, althans bij de vorige eigenaar, waardoor de huidige eigenaar 'm scherp heeft kunnen kopen. Het filmpje van de gebeurtenis hebben we gezien.
Is de N52 van Stefan geploft? Wel witte rook, maar de echte oorzaak is niet uitgezocht.
De S85 van speedy is niet geploft, maar de oorzaak van het probleem is ook nog niet duidelijk.
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Ze zijn eigenlijk vrij probleemloos, idd...
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Jonkers zal het roerend met je eens zijnspeedy25 schreef: ↑14 mar 2019, 11:21 Dat de prijs gedrukt wordt door de hoge kosten ben ik helemaal met je eens maar dat doet verder niks af aan de prestaties van de V10. De kosten kunnen extreem zijn daar weet ik zelf ondertussen alles van maar denk dat dat er ook een beetje bij hoort als je zo iets wilt rijden.
-
OnlineJules
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Het grote E60 M5 (occasion) draadje
Die v10 is gewoon veel meer high performance. Logisch dat hij duurder is.
Om hem nou slecht te noemen is mijns inziens wel wat kort door de bocht.
Om hem nou slecht te noemen is mijns inziens wel wat kort door de bocht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 439 gasten