Daarna is het leuk om mede aan de hand hiervan eens te weten wat je momenteel nu leuk vind in de verschillende klassen, dus niet gelijk een Lamborghini Murciolago, M6 of 997 S4, nee alle klassen

Ok ik zal zelf beginnen:
Waar ik absoluut niet om geef: chiptuning, voor mijzelf heeft dat absoluut geen doel. standaard is een auto al goed genoeg en harmonisch ontwikkeld door ingenieurs. Wil je sneller koop dan wat sneller. Een an ander heeft ook te maken dat ik eigenlijk geen voorstander ben van Turbo motoren maar liever hou van atmoferische blokken, uitzonderingen daargelaten natuurlijk....
Uiterlijk bling bling vertoon, voorbeeld de nieuwe Honda Civic is een auto wat ik dus absoluut niet kan waarderen. Ik hou totaal niet van spoilers, lexus lichten, booskijkers, traanplaat matten enfin ik denk dat ik welduidelijk ben... een auto van welk bjr dan ook moet100% orgineel zijn. Ook toen ik18 was dacht ik er al zo over en mij eerste auto's een R 5 AT en daarna een Golf GTI 1 waren dan ook 100% orgineel, golf zelfs met stalen velgen en enkele koplampen maar wel met schuifdak..
Waar ik wel om geef?
Rijeigenschappen. Auto moet aan voelen als een maatpak. En dan bedoel ik zeker niet compromiloos stug. Een Z4 zonder M onderstel bevalt me beter dan met.. Een auto moetzo neutraal mogelijk zijn moet zeker geen " driftkikker" zijn, niet overhellen en zwaar aanvoelen en absoluut comfort hebben. Het liefst 4 wiel aandrijving daar ik erg veel in hogere gelegen wintersportgebieden ben en een zware trailer heb die van een gladde boorhelling moet......
Uitstraling/ gevoel.. hoe je een auto ook benaderd het gaat uiteindelijk vaak om het gevoel watj e hebt bij het model en zeker bij het merk. Deze emotionelewaarden zullen vaak de rationele overtreffen. Voor mij is het iig wel belangrijk.
Motor. hoeft niet gelijk een 6 cil in lijn te zijn met 343 pk. Nee een goed atmosferische motor die het midden houdt tussen koppel, geluid en vermogen spreekt mij erg aan. Elke klasse heeft wel een motor die hieraan min of meer voldoet.
Wat ik momenteel dan leuk vind?
Van de hele kleine auto's vind ik momenteel het trio Aygo, C1 107 erg leuk, ondanks dat het concept totaal niet aanslaat. ( toch nog te duur vergeleken met koreanen en modellen daarboven als bv 206 denk ik)
Klasse daarboven is voor mij duidelijk.. de Nieuwe Clio en de 207 vind ik super
Daarboven.. de Golf 5. En dan met name de R32 . 6 cil in lijn en 4 wiel aandrijving benadert helemaal aan mijn ideaal!
BMW 1 serie, niet helemaal eerlijk omdat ie qua prijs hoger zit maareen 130i is samen met de r32 het ultieme rijgenot voor mij althans
dan.. de 407.. vind hem vreselijk mooi tov zijn concurrenten ondanks dat het in mijn ogen een wat saaie klasse is
Iets daarboven de 3 serie. Top auto om mee te rijden qua comfort en heeft een voor mij gigantische uitstraling. Kort daarna de Audi A4.
De Audi A6 of de BMW 5 serie zijn het voor mij in de klasse daarboven hoewel qua uiterlijk de C6 ook niets mis is zou ie afvallen "omdat het geen BMWof audi is" ( hetgevoel dus)
Jaren lang was de 7 serie voor mij je van het, maar na de introductie van de A8 kwam ie op plaats 2 en na de S klasse op plaats 3 zelf... hoezeer ik BMW ook koester
Qua sportauto's.. momenteel de Murciolago! Ik heber mee mogen rijden en wat is dat eenextremem bak zeg! Je hebt er wel een andere auto bij nodig want drempels in Breda loopt ie letterlijk muurvast op. Toch maar een 997 dan??
Qua SUV's was het en is het de X5 reden? uitstraling verder geen onderbouwde reden.