Wat ga jij met je geld doen?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Luco » 07 mar 2019, 17:12

///Joost schreef: 07 mar 2019, 17:07
Luco schreef: 07 mar 2019, 17:02 Klinkt misschien hard, maar ik heb mijn moeder drie keer echt zwaar geholpen bij overlijden tweede man, dodelijk ongelijk van haar vriend daarna en nog een keer met zwaar verbouwd huurhuis opzeggen en alles regelen, mijn zus drie keer uit de shit geholpen, en toen wij hulp nodig hadden was er niemand thuis, al vallen ze allebei dood voor mijn voeten neer schuif ik ze opzij en loop door.

+1 elise, wij zijn ook bewust kinderloos
Wacht effe...welk topic stond dat alweer dat je softer geworden was?! :tooth:
Als mensen echt te ver zijn gegaan is het voor mij ook klaar, zal er geen traan om laten.
Ik heb er eens recht op de man af gevraagd, wilde je eigenlijk wel een tweede kind, want al je aandacht en energie gaan naar je dochter en bij mij kom je alleen als je wat wilt halen, kreeg geen antwoord.

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Elise » 07 mar 2019, 17:14

///Joost schreef: 07 mar 2019, 17:05
Elise schreef: 07 mar 2019, 16:58 Hoe vaak mijn vrouw wel niet te horen heeft gehad "Wacht maar tot jouw biologische klokje begint te tikken" of andere uitspraken in die richting is niet te tellen. Het lijkt niet erg geaccepteerd dat je kinderloos wilt blijven.
Dat vind ik een behoorlijke sneer naar jullie, want juist mensen mét kinderen zouden moeten weten dat het niet vanzelfsprekend is dat ze er uberhaupt kunnen komen. Al begrijp ik dat het bij jullie anders ligt.
Wij zijn bewust kinderloos en ik heb het vage vermoeden dat dat iets meer over nagedacht is dan de mensen die wel kinderen hebben. Naar mijn idee beginnen de meesten na de euforie van "wij zijn zwanger" pas na te denken over wat hun allemaal te wachten staat.
Dat vind ik dan wel weer kortzichtig van jezelf. Je kunt je daar, behalve financieel, toch niet echt op voorbereiden. Elk kind is ook weer anders, dus elk (gezins)leven zal weer anders ingevuld zijn.
Tuurlijk is ieder kind anders Joost, maar daar doel meer op onszelf.
Wij waren simpel gezegd erg tevreden met de invulling van ons leven en beide nooit opgegroeid met een kinderwens zal ik maar zeggen.
Daarnaast had ik ook geen tijd voor gehad, ik werkte 80~100 uur per week, 52 weken per jaar (eigen toko) dus als er kinderen zouden komen had ik de toko moeten verkopen. Want als je kiest voor kinderen, dan moet je er ook voor ze zijn.
Voor mijn vrouw geldt een beetje hetzelfde, ook een eigen carrière.

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Elise » 07 mar 2019, 17:15

Luco schreef: 07 mar 2019, 17:02 +1 elise, wij zijn ook bewust kinderloos
Weet het van jou/jullie Luco, deze discussie is al eens vaker hier voorbij gekomen :wink:
Laatst gewijzigd door Elise op 07 mar 2019, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door JP » 07 mar 2019, 17:17

ja Luco, niets erger dan achterbakse familie......daar ben ik een paar jaar geleden ook achter gekomen....geen contact maar wel roddelen over mijn broer destijds die in het ziekenhuis vocht voor zijn leven. Dus wens ik hun hetzelfde toe.......

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door ///Joost » 07 mar 2019, 17:18

Daar is ie weer!

Afbeelding


@ Elise: Goot gelijk!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door JP » 07 mar 2019, 17:20

Afbeelding

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door RS-Ron » 07 mar 2019, 17:21

Ach, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Je hebt klootzakken zonder kinderen en klootzakken met kinderen. Wij zijn er bewust niet aan begonnen, geen van ons tweeën taande ernaar. Denk dat er best veel koppels zijn die er echt naartoe leven en van genieten. En dat is wat mij betreft gewoon prima. De voorbeelden van koppels die eigenlijk niet op één lijn zitten, waarvan er één wel en de ander geen tijdklokje heeft zijn er ook, maar die zijn naar mijn mening niet toonaangevend. Ze zijn wel snel single zulke koppels........ Ook wij worden er wel eens op aangesproken dat we kinderloos zijn. Irriteerd me niet, bepalen wij lekker zelf. Dat heeft voordelen en ook nadelen, dat realiserden we ons ook terdege.

Gr Ron

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Robin » 07 mar 2019, 17:22

///Joost schreef: 07 mar 2019, 17:07
Luco schreef: 07 mar 2019, 17:02 Klinkt misschien hard, maar ik heb mijn moeder drie keer echt zwaar geholpen bij overlijden tweede man, dodelijk ongelijk van haar vriend daarna en nog een keer met zwaar verbouwd huurhuis opzeggen en alles regelen, mijn zus drie keer uit de shit geholpen, en toen wij hulp nodig hadden was er niemand thuis, al vallen ze allebei dood voor mijn voeten neer schuif ik ze opzij en loop door.

+1 elise, wij zijn ook bewust kinderloos
Wacht effe...welk topic stond dat alweer dat je softer geworden was?! :tooth:
Nu schuift hij ze opzij en loopt door, anders was hij er met de X5 overheen gereden(?) :bag:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Luco » 07 mar 2019, 17:34

nee zonde van het rubber

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door alt » 07 mar 2019, 17:51

Dus nu is de discussie, wat ga je je geld doen of neem je kinderen.
Wel kinderen kosten enkel geld & als je oud bent kosten ze je veel tijd.
Vadertje Cats, de beroemde dichter uit de 17e eeuw schreef: kinderen zijn hinderen, 2 honden vechten om 1 been, de 3e gaat er mee heen.
Citeer vadertje Cats op een ouderavond, zoals ik heb gedaan toen een juf klaagde over mijn oudste dochter, dan hoef nooit meer naar een ouderavond, want de kennis van de vaderlandse geschiedenis is nihil bij het onderwijzend personeel.

Mijn accountant investeerde in een woning voor zijn studerende dochter, als zij daar klaar is, kan hij de woning aan een andere student verhuren. Zo brengt het dan weer wat eurootjes op.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door romo » 07 mar 2019, 18:57

Nu toch iedereen zijn/haar shit op dit draadje gooit;

Ik ben bewust kinderloos, maar niet bewust vrouwloos :tooth:


Verder TINK; Triple Income No Kids :lol:

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Tom » 07 mar 2019, 19:26

Elise schreef: 07 mar 2019, 16:58
Wij zijn bewust kinderloos en ik heb het vage vermoeden dat dat iets meer over nagedacht is dan de mensen die wel kinderen hebben. Naar mijn idee beginnen de meesten na de euforie van "wij zijn zwanger" pas na te denken over wat hun allemaal te wachten staat.
Ik snap je post en ook mee eens, maar dat 'onbekende' is ook iets van alle tijden. Vraag een willekeurige ouder, jong of oud, of die wist wat ze nou precies te wachten stond en de meeste zullen ontkennend antwoorden. Je kunt een beetje bij de nibud koekeloeren voor kosten, keer zo'n "ik wordt ouder" boekje doorbladeren voor praktische tips, kinderen blijft een soort onbekend avontuur waarin je als ouder moet kunnen schakelen naar gelang de situatie. Je kunt alles nog zo goed uitgedacht hebben, als er iemand in het gezin ziek wordt, jij of je vrouw ontslagen waar je net een fijne parttime regeling had, etc., er is nooit helemaal op voor te bereiden.

(ik ben kinderloos trouwens)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door ///Joost » 07 mar 2019, 20:54

Iedereen met dikke wagens hier is kinderloos. :lol:
Rara...

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Luco » 07 mar 2019, 20:56

///Joost schreef: 07 mar 2019, 20:54 Iedereen met dikke wagens hier is kinderloos. :lol:
Rara...
die met de allerdikste vrouw en kinderloos :tooth: :tooth:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9326
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Bert ///M3 » 07 mar 2019, 21:27

Minder geld naar dikke wagens -> meer geld naar zuipen en neuken. Wel oppassen dat daar geen kinderen uit voortkomen want dan gaat al je geld daarnaartoe. Of zoiets.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door allen » 07 mar 2019, 22:58

///Joost schreef: 07 mar 2019, 20:54 Iedereen met dikke wagens hier is kinderloos. :lol:
Rara...
Vond die 911, Macan en Morgan ook maar schijtbakken. Zonder kinderen had Tom tenminste dikke wagens kunnen rijden...
Tristan is volgens mij ook zo’n figuur met waardeloze auto’s? Kan er wel meer verzinnen denk. :mrgreen:

Bewust een kind en bewust 1.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Arthur » 08 mar 2019, 02:19

Elise schreef: 07 mar 2019, 16:58
Nou Arthur, ik heb die vraag vaker gehad en mijn ervaring is dat het standaard antwoord is: "Oh, je hebt geen kinderen, dan weet je niet waar je over praat".
Dus in dit geval zou jij de grote uitzondering op die regel zijn.

Hoe vaak mijn vrouw wel niet te horen heeft gehad "Wacht maar tot jouw biologische klokje begint te tikken" of andere uitspraken in die richting is niet te tellen. Het lijkt niet erg geaccepteerd dat je kinderloos wilt blijven.

Wij zijn bewust kinderloos en ik heb het vage vermoeden dat dat iets meer over nagedacht is dan de mensen die wel kinderen hebben. Naar mijn idee beginnen de meesten na de euforie van "wij zijn zwanger" pas na te denken over wat hun allemaal te wachten staat.
Respect voor je beslissing. Apart dat mensen dat (durven) zeggen tegen mensen die geen kinderen hebben. Maar de stellige aannames hier, die ik helemaal niet zo ervaar, deden bij mij de vraag rijzen of die mensen al dan niet kinderen zouden hebben. Want laten we wel wezen, beide levens verschillen nogal en kan een bepaald beeld erop ook vervagen. En natuurlijk zijn er uitschieters maar ik zie dat niet heel veel in onze omgeving.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door dvh » 08 mar 2019, 08:33

Volgens mij ligt het gewoon allemaal aan jullie zelf.
Mijn kinderen zijn gewoon kei-lief. ( :tooth: .... )

Anyway..
Zaterdag na het werk is m'n vrouw weg... dan is het aan mij de taak om de huishoudelijke toestanden op mij te nemen.
Dat betekend hamburgers bakken en deadpool kijken met mijn 9 & 11 jarige zoontjes.

Lekker pedagogisch onverantwoord. :TV kijken: :coffee:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door JP » 08 mar 2019, 08:49

Ik had geen zin in luiers en huilbaby’s dus ik heb ze net buiten de garantie aangeschaft. Nu ze bijna youngtimer zijn krijg je wel eens de neiging om ze weer in te ruilen......

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Jussi » 08 mar 2019, 09:11

Wat ik met het geld ga doen? Beleggen in een zo'n breed mogelijk portfolio van assets.

En daarnaast hard werken om stappen te kunnen maken in het bedrijfsleven zodat ik een EMEA/WW job kan doen en terug in Barcelona kan gaan wonen.
Als de staat me daar ooit komt plunderen dan heb ik tenminste nog de zon, de zee en de bergen.

Verder één peuter, met mogelijks een tweede in het verschiet. Dual earners, geen hulp van de ouders. Behalve eens een losse zaterdag komen babysitten (lees: netflix kijken) wanneer de kleine slaapt. Wel financieel een zetje gekregen om ons huis te kopen en wanneer het moeilijk ging. En dat zullen ze later ook terug krijgen wanneer zij hulp behoeven.
Mijn kind gaat dus elke dag na school naar de opvang. Wat je dan krijgt zijn lastige schooljuffen omdat je kind vaker moe is dan anderen. Daar kunnen ze bij mij op weinig begrip rekenen.

Online
Gebruikersavatar
Rogerb
Berichten: 1556
Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
Auto: AudiTT/E91 330i

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Rogerb » 08 mar 2019, 11:15

Arthur schreef: 08 mar 2019, 02:19
Elise schreef: 07 mar 2019, 16:58
Nou Arthur, ik heb die vraag vaker gehad en mijn ervaring is dat het standaard antwoord is: "Oh, je hebt geen kinderen, dan weet je niet waar je over praat".
Dus in dit geval zou jij de grote uitzondering op die regel zijn.

Hoe vaak mijn vrouw wel niet te horen heeft gehad "Wacht maar tot jouw biologische klokje begint te tikken" of andere uitspraken in die richting is niet te tellen. Het lijkt niet erg geaccepteerd dat je kinderloos wilt blijven.

Wij zijn bewust kinderloos en ik heb het vage vermoeden dat dat iets meer over nagedacht is dan de mensen die wel kinderen hebben. Naar mijn idee beginnen de meesten na de euforie van "wij zijn zwanger" pas na te denken over wat hun allemaal te wachten staat.
Respect voor je beslissing. Apart dat mensen dat (durven) zeggen tegen mensen die geen kinderen hebben. Maar de stellige aannames hier, die ik helemaal niet zo ervaar, deden bij mij de vraag rijzen of die mensen al dan niet kinderen zouden hebben. Want laten we wel wezen, beide levens verschillen nogal en kan een bepaald beeld erop ook vervagen. En natuurlijk zijn er uitschieters maar ik zie dat niet heel veel in onze omgeving.
De mensen die dit soort opmerkingen maken stem je nooit gelukkig, m'n zoontje is nu bijna 1,5 en nu krijg je weer de vraag waar de 2e blijft :hammer:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Arthur » 08 mar 2019, 11:42

:whistle:
Bijlagen
IMG_6685.JPG
IMG_6685.JPG (60.03 KiB) 1751 keer bekeken

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Elise » 08 mar 2019, 12:04

Arthur schreef: 08 mar 2019, 02:19 Respect voor je beslissing. Apart dat mensen dat (durven) zeggen tegen mensen die geen kinderen hebben. Maar de stellige aannames hier, die ik helemaal niet zo ervaar, deden bij mij de vraag rijzen of die mensen al dan niet kinderen zouden hebben. Want laten we wel wezen, beide levens verschillen nogal en kan een bepaald beeld erop ook vervagen. En natuurlijk zijn er uitschieters maar ik zie dat niet heel veel in onze omgeving.
In mijn familiekring, vrienden, bekenden etc. zie ik niet anders dan dat ouders/schoonouders de vaste oppas zijn icm kdv en bso. Geen uitzonderingen, het zijn allemaal 2 verdieners met een fulltime baan. Dus vandaar mijn stellige aanname.

Van die genoemde groep was er een stel bij dat, toen zij een maand of 5 zwanger was, naar het reisbureau gingen om te vragen hoeveel weken een baby moet zijn voordat die mag vliegen, want ze wilden wel een zonvakantie..... :bag:
Misschien vinden anderen dat ook heel normaal, maar ik vind het helemaal van de pot gerukt.
Dan had je toch echt beter moeten nadenken voordat je de puddingbuks met scherp liet schieten...

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door dvh » 08 mar 2019, 12:09

Ach ja. Allemaal luxeproblemen.
In Afrika blijven ze ook maar doorgaan met kinderen krijgen. Vooruitzichten daar zijn ook niet al te best. En zo zijn er nog genoeg andere plaatsen op de wereld waar het helemaal niet zo ok is.

Echter, als je geen kinderen wil, prima. Maar zeik dan ook niet over hoe een ander zijn zaakjes oplost, toch?
( for the record, wij brengen onze kinderen niet/nagenoeg nooit naar een oppas )

Kinderen horen bij het leven. En het leven heeft zijn mooie en minder mooie kanten. Zonvakanties met baby's en of opa's die fulltime oppas zijn.. het is allemaal niet zo belangrijk :-)

Online
Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2251
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Will F. » 08 mar 2019, 12:34

Elise schreef: 08 mar 2019, 12:04
Van die genoemde groep was er een stel bij dat, toen zij een maand of 5 zwanger was, naar het reisbureau gingen om te vragen hoeveel weken een baby moet zijn voordat die mag vliegen, want ze wilden wel een zonvakantie..... :bag:
Misschien vinden anderen dat ook heel normaal, maar ik vind het helemaal van de pot gerukt.
Dan had je toch echt beter moeten nadenken voordat je de puddingbuks met scherp liet schieten...
Dat laatste denk ik zo vaak de laatste tijd als ik weer eens zie dat een stel met kids van 5 en 7 jaar oud uit elkaar gaan. Ik weet niet hoe het er in jullie omgeving aan toe gaat maar er wordt volop gescheiden in het dorp waar ik woon en vooral onder dertigers. Hoogconjunctuur maat het waarschijnlijk mogelijk (en dan je ex met urgentie aan in sociale huurwoning waar een wachtlijst van 7 jaar voor is). Sprak gisteren nog een kerel die al aan zijn tweede leg bezig was en die had het opeens over zijn ex vrouw, terwijl ze nog bij hem woont en formeel nog niet gescheiden zijn. :duh:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fabian, Google [Bot], Richardt., RJK en 107 gasten