Wat ga jij met je geld doen?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door tomgtr » 07 mar 2019, 09:22

Tja, het is een beetje dubbel. Ik ben ook de enige kostwinner geweest sinds gboorte van mijn 1e. Het wereldje van mijn inmiddels ex werd heel erg klein. Sociale leven op en rond het schoolplein. Dat ging na x jaar schuren en bleek haar totaal ongelukkig te maken. Niet enige reden voor scheiding hoor maar ik denk dat als ze al was het maar part time wat had gedaan haar ontevredenheid met haar leven een stuk minder was geweest. Dus is makkelijk roepen wat goed is wat niet. Zo zwart wit is het niet.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door ///Joost » 07 mar 2019, 09:30

Elise schreef: 07 mar 2019, 09:02 De individualisering van de maatschappij staat haaks op het voor elkaar zorgen, hoe redelijk je dat ook vindt.

Toen ik op school zat ging iedereen tussen de middag thuis eten en was er bij iedereen wel iemand thuis om ze op te vangen voor de lunch. Van naschoolse opvang was al helemaal geen sprake, nablijven was dat omdat je straf had :tooth:
Spelen met je vriendjes deed je op straat.

Tegenwoordig is het zo dat voordat een kind geboren wordt er al hele oppas schema's worden gemaakt voor de ouders/schoonouders.
En dat is de norm, iedereen doet het en dus is het algemeen maatschappelijk aanvaard.
Want papa en mama moeten beide centjes verdienen, beide een carrière hebben en uiteraard minimaal 2 keer per jaar op vakantie. En als het even kan hebben ze ook tijd voor zichzelf nodig, dus een weekje logeren bij opa&oma zodat ze zelf op vakantie kunnen zonder de kids is ook mooi meegenomen.
Maar uiteraard voeden ze wel zelf de kinderen op..... nouja, dat denken ze :bag:
+1000

Het zal vast ook liggen aan de wijk of de stad waar je woont. Wij wonen in een typische vinex wijk, en wij zien op school ook veel opa's en (vooral) oma's om kinderen op te halen. Wegbrengen zie je vaak papa of mama om en om, en dat is dan niet omdat ze het leuk vinden om elkaar af te wisselen...
Ik zie het in m'n eigen familie ook. Mijn ouders zijn aardig wat tijd kwijt met het oppassen, opghalen en wegbrengen van de kinderen van mijn broer. Daar heb ik het mijn vrouw regelmatig over, want ik vind persoonlijk dat er een te grote last op ze wordt gelegd. Nu zullen ze dat uit alle goedheid zelf nooit toegeven, en uiteraard vinden ze het ook leuk om veel met de kleinkinderen te zijn, maar toch...Je geeft ze geen keuze. Maar goed, niet aan mij om me daarmee te bemoeien. Wij doen het wel anders. Dat betekent echter ook dat we een flinke stap terug hebben moeten doen, slechts een auto voor de deur hebben, en weinig vrije tijd met z'n tweetjes hebben. So be it, daar hebben we voor gekozen 5 jaar geleden.

In de wijk wonen ook veel expats. Dat zijn vaak de eenverdieners. De autochtone stellen zijn toch echt meestal tweeverdieners.

Overigens, bovenstaande is geen beschuldigende vinger naar mensen die het anders doen, maar dit is puur mijn visie.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door veejay » 07 mar 2019, 09:37

Tomgtr, eens. Ik ben zelf een aantal maanden werkzoekend geweest en dan besef je pas hoe muren op je af kunnen komen. Het is idd niet voor iedereen weggelegd.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Robin » 07 mar 2019, 09:42

Arthur snap ik ook wel, TomGTR verwoordt 't een beetje zoals ik er ook in sta, maar ik ben opgevoed in 'n middenstandsgezinnetje waar pa en ma werkten(dus echt aandacht? Mwoah) , we hebben twee kids en m'n vrouw werkt partime en heeft 't nog steeds druk met de wat oudere kids: Kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen....

Maar Elise slaat eigenlijk met Joost de spijker op z'n kop hoe 't nu 'vaak' wel gaat. Niet zozeer hoe ik erin sta, maar t gebeurt.

Kids is verantwoording en dat lossen we(mdv en ik) beiden op met de nodige stress, minder vrije tijd en een financiele aderlating(die 911 komt er nooit lol)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door ///Joost » 07 mar 2019, 09:49

Het is natuurlijk makkelijk wijzen naar een ander. Echter de overheid maakt het ook niet echt aantrekkelijk om volgens een eenverdienmodel te leven. Het is schandalig wat wij relatief meer aan belasting betalen dan een gezin waarbij de partner part time werkt. Dan denk je het goed te doen... Maar nee, kinderen moeten sneller leren, klassen bij elkaar zodat ze zich aan de oudere kinderen kunnen optrekken, testen en toetsen op jonge leeftijd, etc. Nee, niet mijn ding.

Online
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door HJ2 » 07 mar 2019, 10:04

Ik heb het anders opgelost. Ik ben van goed betaalde consultancy job overgestapt naar technicus bij de TU Delft.
Ik verdien ongeveer 33% netto minder dan voorheen, maar ik werk nu vlakbij mijn huis, ben altijd thuis met eten, heb meer vrije tijd, en als er overdag eens wat is ben ik veel flexibeler om in te springen. Als bonus is het ook nog eens super leuk werk!
Dat is me de 'investering' van die 33% meer dan waard! Het is gewoon veel meer genieten met die kleine man nu.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door alt » 07 mar 2019, 10:09

Mijn mening over de arme kindjes van de 21ste eeuw is, zij worden door de ouders bijna allemaal gehandicapte kinderen behandelt, kunnen niets zelfstandig naar school, moeten naar pretparken, enz.
Toen ik klein kind ging ik alleen lopend 4x per daag 5 km naar school, later autosteppend, nog later fietsend. Vaak ook nog samen met mijn jongere zusje.
Als je een brief van school had meegekregen, v.w. dat iets had uitgehaald, dan moest dat door de ouders ondertekend de volgende dag mee naar school genomen worden, plus je krijg thuis ook nog eens op je donder. Nu zijn het kleine gehandicapte godjes, die nooit iets kwaads doen het is altijd een ander die de schuld heeft. Ik heb medelijden met de onderwijzeresjes op de hedendaagse scholen.
Ook pretparken & vakanties, ik was het enigste kind in mijn klas van 50 kinderen die met zijn ouders 2 weken met vakantie ging naar het buitenland, de andere kinderen gingen logeren bij opa & oma of bij tantes. De ouders gingen zonder kinder op vakantie, want zo werd gezegd, wij hebben dan nu eindelijk 2 weken rust. Zo zie je dat mijn ouder destijds ook al tegen de culturele stroom ingingen.
Ik heb dat niet van een vreemd.

Wat te doen met je poen over een langere termijn, koop vastgoed, de standaard voor de waarde van de valuta op termijn.
Stenen zijn het echte geld.

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door ErikS » 07 mar 2019, 10:11

tomgtr schreef: 07 mar 2019, 09:22 Tja, het is een beetje dubbel. Ik ben ook de enige kostwinner geweest sinds gboorte van mijn 1e. Het wereldje van mijn inmiddels ex werd heel erg klein. Sociale leven op en rond het schoolplein. Dat ging na x jaar schuren en bleek haar totaal ongelukkig te maken. Niet enige reden voor scheiding hoor maar ik denk dat als ze al was het maar part time wat had gedaan haar ontevredenheid met haar leven een stuk minder was geweest. Dus is makkelijk roepen wat goed is wat niet. Zo zwart wit is het niet.
+1.

Mijn vrouw WIL zelf blijven werken om zich nuttig te voelen, wat toe te voegen aan de maatschappij, wereld groot houden. Het hoeft niet, levert eigenlijk in verhouding niks op.... (want door die uren kan ze niet in de VOF)

Gewoon iedereen lekker doen waar ze zich goed bij voelen & zelf de balans vinden. Ook goed kijken naar je kinderen hoe die zich voelen/gedragen... Komt 't allemaal wel goed. :thumbup:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door JP » 07 mar 2019, 10:18

Toch wel 100% eens met Alt, ben ik toch wat ouderwetser dan ik dacht !

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door indobesar » 07 mar 2019, 10:49

///Joost schreef: 07 mar 2019, 09:30 .... betoog...
Klinkt alsof je geen leven hebt, hahaha Gelukkig ben je irl geen oude, saaie, vervelende vent! :tong:

Grappig om te lezen hoe de discussie verschuift. :)
Ik ben dan wel benieuwd om te lezen hoe wij omgaan met ouders die hulp nodig hebben. Dus de andere richting.
Neem je vrij om je ouders naar het ziekenhuis te brengen, of laat je ze een taxi boeken? Stop je ze in een bejaardenhuis of neem je ze in huis? Ga je minder werken om bij je familie/ouders te zijn?


:coffee:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Arthur » 07 mar 2019, 10:52

Elise schreef: 07 mar 2019, 08:45
Arthur schreef: 07 mar 2019, 03:26 Hebben de reaguurders zelf kinderen?
Als je zelf geen kinderen hebt, weet je niet waar je over praat en moet je je niet met de discussie bemoeien?
Is dat wat je probeert te zeggen Arthur?
Nee, dat is niet wat ik probeer te zeggen. Ff lezen; ik probeer te zeggen wat ik heb gezegd. En probeer jij mij nu dingen in de mond te leggen die ik niet heb gezegd? Jij mag je van mij overal mee bemoeien. Maar de stellige aannames die hier neergepend worden doet vermoeden dat sommige daarvan geen kinderen hebben. Vandaar de vraag...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Arthur » 07 mar 2019, 10:54

tomgtr schreef: 07 mar 2019, 09:09 Misschien leef ik in een andere wereld maar ik zie dit totaal niet als norm om me heen. ook op school bij mijn kinderen zie ik maar weinig opa's en oma's. Het gebeurt zeker maar norm absoluut zwaar overtrokken.
Dan is dit eerder wat ik probeer te zeggen, Elise.

Crookie
Berichten: 4281
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Crookie » 07 mar 2019, 10:57

Mja ik heb mijn vader heel wat op en neer gereden naar Rotterdam voor oog operaties en controle’s. Beiden ouders durven door een snelweg ongeluk niet meer de snelweg op. Dus heb ik af en toe ‘dienst’. So be it.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Arthur » 07 mar 2019, 11:01

indobesar schreef: 07 mar 2019, 10:49
///Joost schreef: 07 mar 2019, 09:30 .... betoog...
Klinkt alsof je geen leven hebt, hahaha Gelukkig ben je irl geen oude, saaie, vervelende vent! :tong:

Grappig om te lezen hoe de discussie verschuift. :)
Ik ben dan wel benieuwd om te lezen hoe wij omgaan met ouders die hulp nodig hebben. Dus de andere richting.
Neem je vrij om je ouders naar het ziekenhuis te brengen, of laat je ze een taxi boeken? Stop je ze in een bejaardenhuis of neem je ze in huis? Ga je minder werken om bij je familie/ouders te zijn?


:coffee:
Dat is wel een goede. Ik ga zeker, gebeurt nu al, met ze mee naar het ziekenhuis. Breng ze, haal ze. Of mijn broer. Lukt het niet, neem ik vrij. Maar meestal gaat dit goed. Hele familie woont op paar km afstand van elkaar. Maar de volgende; neem ik ze in huis of naar het bejaardentehuis? Nu is er ook nog wel iets voor een bejaardentehuis waardoor ze erg lang zelfstandig kunnen wonen. Maar goed, nee ik denk niet dat ik ze in huis neem... Tijd zal het leren, beide zijn 81 jaar.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Martijn_bmw » 07 mar 2019, 11:40

Arthur schreef: 07 mar 2019, 10:54
tomgtr schreef: 07 mar 2019, 09:09 Misschien leef ik in een andere wereld maar ik zie dit totaal niet als norm om me heen. ook op school bij mijn kinderen zie ik maar weinig opa's en oma's. Het gebeurt zeker maar norm absoluut zwaar overtrokken.
Dan is dit eerder wat ik probeer te zeggen, Elise.
bij mij idd ook weinig opa's/oma's op het schoolplein denk dat 95% gewoon vader/moeder is die kind brengt en haalt.
verder heeft de school vol continu rooster dus tussen de middag is er geen vrij.

einde dag gaat de kleine 2 van de 5 keer naar BSO en dat vind ze prachtig, ze vraagt altijd wanneer ze weer naar de BSO mag...

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door allen » 07 mar 2019, 12:49

Tijden Alt. Vroeger kon ik als peuter in een vissersdorpje zelf naar school lopen. Tegenwoordig? Wij hebben een aantal maanden terug even in goed overleg besloten dat m'n zoontje (net 7) zo langzamerhand zelf naar school kan en terug.
Staan er ineens een vrouwelijke Oostblokker en donker getinte man in de steeg naar onze tuin. Op een meter afstand van hem en hij durfde niks te zeggen. Gelukje dat m'n vrouw net de tuin uit liep om te zien waar hij bleef. Die gaat voorlopig niet meer alleen naar school. Mogen mensen als jij vinden dat we een kind als gehandicapten behandelen, maar we hebben geen reserve mocht deze gejat worden.

Kind is verder nooit naar een kinderopvang / BSO / etc. geweest. In de ochtend wegbrengen, na het werk ophalen, eten maken en naar bed brengen. Dan had ik voor mijn gevoel net zo goed geen vader kunnen worden.
Hoor weleens mensen zeggen dat je in deze tijd verplicht bent om dat te doen omdat beide ouders moeten werken. Maar als ik eens kijk hoe ze wonen en wat ze rijden...
Wat m'n ouders betreft, nooit van m'n leven dat ik die naar een bejaardentehuis laat gaan. Ben ik te ouderwets voor.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door ///Joost » 07 mar 2019, 12:50

Lol @ Ion
Arthur schreef: 07 mar 2019, 11:01 Dat is wel een goede. Ik ga zeker, gebeurt nu al, met ze mee naar het ziekenhuis. Breng ze, haal ze. Of mijn broer. Lukt het niet, neem ik vrij. Maar meestal gaat dit goed. Hele familie woont op paar km afstand van elkaar. Maar de volgende; neem ik ze in huis of naar het bejaardentehuis? Nu is er ook nog wel iets voor een bejaardentehuis waardoor ze erg lang zelfstandig kunnen wonen. Maar goed, nee ik denk niet dat ik ze in huis neem... Tijd zal het leren, beide zijn 81 jaar.
+1, mijn ouders zijn wat jonger (tegen de 70) en leven dus beide nog, wonen vrijstaand en staan nog volop in het leven. Klussen en sleutelen heb ik meegekregen van m'n pa, dus dan weet je t wel. Voor schoonmoeders doen we wel al vrij veel, veel regelen, afspraken maken, etc.
Ik zou er geen moment aan twijfelen om ze te helpen met rijden of dingen te regelen als ze dat zelf niet meer kunnen. Maar in huis nemen...mwah, dat zie ik niet zo zitten. :tooth: Ik twijfel ook of ze het zelf zouden willen (mijn ouders dan. Mijn schoonmoeder woont het liefst permanent bij ons in huis. :lol: )

Vwb BSO, dat worden bij ons speelafspraken. Mijn vrouw moet elke dag wat regelen voor de kleine man, meestal speelafspraak, naar de bibliotheek of zwemles...take your pick. Kinderen hebben dat wel nodig, moeten hun energie kwijt kunnen, en zeker die tasmanian devil van ons.

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door RS-Ron » 07 mar 2019, 12:52

Ik las ooit eens dat het nieuwe “rijk” zijn betekend dat je vroeger kan gaan stoppen met werken. Daar moet je dan een soort van plannetje voor uitdenken en uitvoeren. Dat klinkt logisch, maar het valt mij op dat je dan wel in staat moet zijn om te improviseren en om moet kunnen gaan met tegenslagen. De grootste onzekerheid waar je keer op keer mee af moet rekenen is de onbetrouwbare overheid. Je kan er simpelweg niet van op aan dat je voor een periode van 10-20 jaar zekerheid hebt. Dat maakt de toekomst over, voor mij, 10-12 jaar onzeker. Ik lig daar niet meteen wakker van, maar ik wordt af en toe wel eens narrig als ik zie dat er vermogens worden verspilt aan deugdingen die o.a. door mij worden opgehoest. Ik snap ook wel dat de 20-30 jarigen ook een pensioen willen als met hun 70e ? stoppen met werken. Ik vul inmiddels vanaf mijn 24e dacht ik mijn eigen pensioenpot. Ik zou best voorstander zijn om een keer 50k in die pot bij te storten om het pensioen naar voren te trekken. Maar tot mijn pensioen veranderd de regelgeving 10x en uiteindelijk pakt de overheid dan waarschijnlijk 40k van mij af. Ik vind dat krankzinnig. Dat weerhoud mij ervan eens goed uit te zoeken wat er kan en wat netto het effect kan zijn voor mij/ons over 10 jaar. Ik verzin nog maar even verder.

Wbt kinderen en opvang, geen idee, heb geen kinderen, de beste stuurlui staan aan wal dus ik heb, uitgezonderd de excessen, altijd de mening dat je het maar moet doen anno 2019. Ik heb er wel respect voor als je een heel gezin met bijkomde issues draaiende houdt.

Met betrekking tot ouderenzorg probeer ik er te zijn voor mijn moedertje. Als weduwe is het niet altijd makkelijk om met een AOW rond te komen. Mensje klaagt nooit en ze woont vlak bij me. Ik kom er meerdere keren per week, neem haar af en toe mee op vakantie, die past ook wel weer ergens in de Kodiaq. Ze is meer dan 30 jaar niet op vakantie geweest en ze geniet er ongelofelijk van. Doe niet aan Moederdag enzo, het is bij ons altijd Moederdag. Ja ze wordt ouder en mankeert steeds meer. Er komt een dag dat ze wellicht niet meer op zichzelf kan wonen. Mijn vrouw (Surinaams) is gewend ze in huis te nemen en wil dat ook. Mijn schoonmoeder is geen issue, we hebben alleen mijn moeder om naar om te kijken. Ik als nuchtere Hollander moet daar nog ff over verzinnen. Het hangt ook van de aard van de verzorging af. Mijn demente overbuurman heb ik nou 16 keer s’ nachts lopen zoeken, 1x keuken geblust......... dat is niet zo makkelijk als het lijkt. Maar lichamelijke klachten zou ik misschien ook wel overheen zien. We laten haar niet wegkwijnen in een kamertje achteraf.

Gr Ron

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door romo » 07 mar 2019, 16:21

Bijzondere ontwikkeling draadje.

Geen mening over opvoeding kinderen, moet iedereen zelf maar weten, voor mij niet van toepassing, gaat het ook niet worden.

Respect wel voor ouders qua opvoeding in deze maatschappij, het lijkt allemaal complexer, veeleisender dan in mijn eigen jeugd.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door ///Joost » 07 mar 2019, 16:30

romo schreef: 07 mar 2019, 16:21 Respect wel voor ouders qua opvoeding in deze maatschappij, het lijkt allemaal complexer, veeleisender dan in mijn eigen jeugd.
Goede opmerking wel. Oorzaak en gevolg wordt nogal eens anders geinterpreteerd. Toen ik vroeger op de basisschool zat was het een keer per jaar naar een 'grote' speeltuin wat verder weg met de bus, en dat was het dan wel.
Nu wordt er door school veel van ouders gevraagd om mee te helpen, mee te organiseren, ze hebben open podium, sinterklaas, carnaval, etc. Veel meer buitenschoolse activiteiten dan toen ik jong was. wel erg leuk, maar het vergt ook meer van de ouders.

Daarentegen ook veel meer begeleiding, notenallergieen, wel/niet uitdelen, wel/geen snoep, die kleuter wel naar groep 2, die weer niet ondanks zelfde leeftijd, en ga zo maar door. Het wordt er niet helderder op zeg maar. :lol:

Elise
Berichten: 7170
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Elise » 07 mar 2019, 16:58

Arthur schreef: 07 mar 2019, 10:52
Elise schreef: 07 mar 2019, 08:45
Arthur schreef: 07 mar 2019, 03:26 Hebben de reaguurders zelf kinderen?
Als je zelf geen kinderen hebt, weet je niet waar je over praat en moet je je niet met de discussie bemoeien?
Is dat wat je probeert te zeggen Arthur?
Nee, dat is niet wat ik probeer te zeggen. Ff lezen; ik probeer te zeggen wat ik heb gezegd. En probeer jij mij nu dingen in de mond te leggen die ik niet heb gezegd? Jij mag je van mij overal mee bemoeien. Maar de stellige aannames die hier neergepend worden doet vermoeden dat sommige daarvan geen kinderen hebben. Vandaar de vraag...
Nou Arthur, ik heb die vraag vaker gehad en mijn ervaring is dat het standaard antwoord is: "Oh, je hebt geen kinderen, dan weet je niet waar je over praat".
Dus in dit geval zou jij de grote uitzondering op die regel zijn.

Hoe vaak mijn vrouw wel niet te horen heeft gehad "Wacht maar tot jouw biologische klokje begint te tikken" of andere uitspraken in die richting is niet te tellen. Het lijkt niet erg geaccepteerd dat je kinderloos wilt blijven.

Wij zijn bewust kinderloos en ik heb het vage vermoeden dat dat iets meer over nagedacht is dan de mensen die wel kinderen hebben. Naar mijn idee beginnen de meesten na de euforie van "wij zijn zwanger" pas na te denken over wat hun allemaal te wachten staat.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Luco » 07 mar 2019, 17:02

Crookie schreef: 07 mar 2019, 10:57 Mja ik heb mijn vader heel wat op en neer gereden naar Rotterdam voor oog operaties en controle’s. Beiden ouders durven door een snelweg ongeluk niet meer de snelweg op. Dus heb ik af en toe ‘dienst’. So be it.
Klinkt misschien hard, maar ik heb mijn moeder drie keer echt zwaar geholpen bij overlijden tweede man, dodelijk ongelijk van haar vriend daarna en nog een keer met zwaar verbouwd huurhuis opzeggen en alles regelen, mijn zus drie keer uit de shit geholpen, en toen wij hulp nodig hadden was er niemand thuis, al vallen ze allebei dood voor mijn voeten neer schuif ik ze opzij en loop door.

+1 elise, wij zijn ook bewust kinderloos

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door ///Joost » 07 mar 2019, 17:05

Elise schreef: 07 mar 2019, 16:58 Hoe vaak mijn vrouw wel niet te horen heeft gehad "Wacht maar tot jouw biologische klokje begint te tikken" of andere uitspraken in die richting is niet te tellen. Het lijkt niet erg geaccepteerd dat je kinderloos wilt blijven.
Dat vind ik een behoorlijke sneer naar jullie, want juist mensen mét kinderen zouden moeten weten dat het niet vanzelfsprekend is dat ze er uberhaupt kunnen komen. Al begrijp ik dat het bij jullie anders ligt.
Wij zijn bewust kinderloos en ik heb het vage vermoeden dat dat iets meer over nagedacht is dan de mensen die wel kinderen hebben. Naar mijn idee beginnen de meesten na de euforie van "wij zijn zwanger" pas na te denken over wat hun allemaal te wachten staat.
Dat vind ik dan wel weer kortzichtig van jezelf. Je kunt je daar, behalve financieel, toch niet echt op voorbereiden. Elk kind is ook weer anders, dus elk (gezins)leven zal weer anders ingevuld zijn.

Elise
Berichten: 7170
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Elise » 07 mar 2019, 17:06

romo schreef: 07 mar 2019, 16:21 Respect wel voor ouders qua opvoeding in deze maatschappij, het lijkt allemaal complexer, veeleisender dan in mijn eigen jeugd.
De huidige maatschappij en individualisering maakt het er zeker niet eenvoudiger op.
Zoals al door Joost aangegeven, de regering heeft beleid gevoerd dat je wel haast 2 verdieners moet zijn om de eindjes aan elkaar te knopen.
Kinderen die op straat spelen zie je bijna niet meer, die zitten allemaal in een kdv of bso, dus zoals je vroeger de straat op ging om te spelen kan tegenwoordig niet meer. De tijden zijn zeker veranderd.
En ja, problemen zoals tomgtr schetst dat zijn vrouw thuis zich de tering zat te vervelen zal ook zeker liggen aan het feit dat iedereen in je omgeving aan het werk is.

Maar ik blijf erbij dat de meesten geen flauw idee hebben waar ze aan beginnen en als het eenmaal zo ver is dan moeten alle hulptroepen (ouders/schoonouders etc) opdraven om de kinderwens in goede banen te leiden.
Laatst gewijzigd door Elise op 07 mar 2019, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door ///Joost » 07 mar 2019, 17:07

Luco schreef: 07 mar 2019, 17:02 Klinkt misschien hard, maar ik heb mijn moeder drie keer echt zwaar geholpen bij overlijden tweede man, dodelijk ongelijk van haar vriend daarna en nog een keer met zwaar verbouwd huurhuis opzeggen en alles regelen, mijn zus drie keer uit de shit geholpen, en toen wij hulp nodig hadden was er niemand thuis, al vallen ze allebei dood voor mijn voeten neer schuif ik ze opzij en loop door.

+1 elise, wij zijn ook bewust kinderloos
Wacht effe...welk topic stond dat alweer dat je softer geworden was?! :tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arstey, Ferdi, Sabberjoch en 124 gasten