Wat ga jij met je geld doen?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39710
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Arthur » 06 mar 2019, 13:31

tomgtr schreef: 06 mar 2019, 11:19 Mee eens, mijn ouders hebben me zat geholpen toen ik het moeilijk had en nu help ik hun. Lijkt me volstrekt normaal en ik heb juist moeite met mensen die hun ouders in kou laten staan op oudere leeftijd of ouders die alleen maar nog leven om te golven in portugal en zo min mogelijk last hebben van kinderen/kleinkinderen.
Natuurlijk, helpen geen probleem. Het wordt alleen wel anders, en dat wordt volgens mij hierboven ook bedoeld, wanneer degene die het geld aanlevert ook gaat bepalen wat je ermee gaat doen.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Mike R32 » 06 mar 2019, 14:11

Nog meer genieten van de auto en dus meer €’s besteden aan BP Ultimate.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10407
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door tomgtr » 06 mar 2019, 14:12

Ik kan niet in de situatie van mensen kijken en ken het verhaal er niet achter. Er zal vast wel meer achter zitten. En ik ken ook niet de relatie die die ouders en kinderen hebben. Het zal vast wel zo zijn dat bepaalde rijke ouders zo gewend zijn om de touwtjes in handen te hebben dat ze daarin doorslaan. Of misschien hebben die kinderen een bewezen trackrecord om op een beroerde manier geld te verbrassen. Of de waarheid ergens in het midden? Feit blijft dat ik liever terug ga naar een situatie waar ouders waar gewenst en redelijk voor hun kinderen zorgen en vice versa dan dat ik mee ga in de huidige ikke ikke maatschapij.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10407
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door tomgtr » 06 mar 2019, 14:12

Mike R32 schreef: 06 mar 2019, 14:11 Nog meer genieten van de auto en dus meer €’s besteden aan BP Ultimate.
Hoeveel reed je ook alweer per jaar in de R32? :tooth:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Mike R32 » 06 mar 2019, 14:13

tomgtr schreef: 06 mar 2019, 14:12
Mike R32 schreef: 06 mar 2019, 14:11 Nog meer genieten van de auto en dus meer €’s besteden aan BP Ultimate.
Hoeveel reed je ook alweer per jaar in de R32? :tooth:
Te weinig inderdaad. Dan maar over de 100k km heen.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26694
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Martijn_bmw » 06 mar 2019, 14:14

tomgtr schreef: 06 mar 2019, 14:12
Mike R32 schreef: 06 mar 2019, 14:11 Nog meer genieten van de auto en dus meer €’s besteden aan BP Ultimate.
Hoeveel reed je ook alweer per jaar in de R32? :tooth:
:lollerdelol: idd trap dat hok eens wat vaker aan nu het nog kan :df:

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door indobesar » 06 mar 2019, 15:15

tomgtr schreef: 06 mar 2019, 14:12 .... ik liever terug ga naar een situatie waar ouders waar gewenst en redelijk voor hun kinderen zorgen en vice versa dan dat ik mee ga in de huidige ikke ikke maatschapij.
Hear, hear!

Tom
Berichten: 21720
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Tom » 06 mar 2019, 15:20

In eerste instantie ging het ook over geld, niet over zorg. Vind ik wel een wezenlijk verschil die ik los van elkaar zie.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10407
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door tomgtr » 06 mar 2019, 15:55

Dat kan maar hoeft niet. Toen ik met m'n stomme kop als 21 jarig piemeltje een Lancia Thema Turbo kocht en me daarmee bijna in financiele afgrond storte stond m'n pa er voor me. En als hij toen had gezegd, ik betaal 5000 piek mee zolang je iets normaals koopt ipv zo'n money pit had hij ook groot gelijk gehad toch? Toen mijn pa op z'n 80e eigenlijk een nieuwe auto nodig had stond ik er voor hem. Iets mis mee?

Online
Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Crookie » 06 mar 2019, 16:22

Wat mij betreft niet. Luisteren naar je ouders is zo nu en dan verstandig :lol: maar soms ook even lekker op je bek gaan :| leer je het meeste van. Mij ook gebeurd :roll:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10407
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door tomgtr » 06 mar 2019, 17:04

Klopt, heb je ook gelijk in hoor. Maar leren door een schrammetje is leuk. Zo'n Lancia is meer als een donker steegje ingetrokken worden door een koppeltje geile matrozen na 6 maanden op zee.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1808
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door veejay » 06 mar 2019, 17:04

Ik zag laatst een item over opa's en oma's die lekker van hun oude dag willen genieten maar meerdere dagen per week op vaste tijden moesten oppassen. dus de ene dag bij het ene kleinkind van zoonlief en dan weer op een ander kleinkind van dochterlief.

Hier was geen sprake van incidenteel helpen/bijspringen. Hierdoor kon men niet meer 'vrij' leven omdat er op hen gerekend werd door de kinderen elke week weer zelfs in de (zomer)vakanties. Wanneer mochten ze dan genieten van de oude dag was de vraag?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27871
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Luco » 06 mar 2019, 17:11

Arthur schreef: 06 mar 2019, 13:17 Voor 3500,- laat je hier je huis schilderen, van buiten. Door een erkende, zelfstandige schilder. Vind ik nog prijzig ook.
kan je ook niet vergelijken met de andere, elk huis is anders, je moet meterprijzen en steigerkosten vergelijken, dan kan je appels en peren vergelijken. een kozijntje op 3 hoog schilderen is ietsje duurder dan op de bg

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door WJ » 06 mar 2019, 17:18

veejay schreef: 06 mar 2019, 17:04 Ik zag laatst een item over opa's en oma's die lekker van hun oude dag willen genieten maar meerdere dagen per week op vaste tijden moesten oppassen. dus de ene dag bij het ene kleinkind van zoonlief en dan weer op een ander kleinkind van dochterlief.

Hier was geen sprake van incidenteel helpen/bijspringen. Hierdoor kon men niet meer 'vrij' leven omdat er op hen gerekend werd door de kinderen elke week weer zelfs in de (zomer)vakanties. Wanneer mochten ze dan genieten van de oude dag was de vraag?
Ja dit is dus ook het geval bij vrienden van mijn ouders, maar die krijgen regelmatig ook de kleinkinderen dus gewoon in het weekend zodat papa en mama de hort op kunnen.... Nu zijn die kinderen van hun altijd een beetje "speciaal" geweest, en hun partners dus ook..... Maar het begint ze wel een beetje tegen te staan.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31201
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door JP » 06 mar 2019, 17:22

Hele woonkamer en keuken laten spuiten, met gang, trap en gang boven. Was voor 200m2 en dan €1750 waarbij 1 muur (die open doorloopt naar boven) in hoerenknal-rood contrasterend. Dus veel afplakwerk en geloof dat er iets 30 spotjes heb die een voor een afgeplakt werden. Stopcontacten (platen) werden gedemonteerd.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27871
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Luco » 06 mar 2019, 17:39

WJ schreef: 06 mar 2019, 17:18
veejay schreef: 06 mar 2019, 17:04 Ik zag laatst een item over opa's en oma's die lekker van hun oude dag willen genieten maar meerdere dagen per week op vaste tijden moesten oppassen. dus de ene dag bij het ene kleinkind van zoonlief en dan weer op een ander kleinkind van dochterlief.

Hier was geen sprake van incidenteel helpen/bijspringen. Hierdoor kon men niet meer 'vrij' leven omdat er op hen gerekend werd door de kinderen elke week weer zelfs in de (zomer)vakanties. Wanneer mochten ze dan genieten van de oude dag was de vraag?
Ja dit is dus ook het geval bij vrienden van mijn ouders, maar die krijgen regelmatig ook de kleinkinderen dus gewoon in het weekend zodat papa en mama de hort op kunnen.... Nu zijn die kinderen van hun altijd een beetje "speciaal" geweest, en hun partners dus ook..... Maar het begint ze wel een beetje tegen te staan.
ja lekker fokken en dumpen die hap

Elise
Berichten: 7280
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Elise » 06 mar 2019, 22:07

tomgtr schreef: 06 mar 2019, 11:19 of ouders die alleen maar nog leven om te golven in portugal en zo min mogelijk last hebben van kinderen/kleinkinderen.
Niks Portugal, die ouders moeten gewoon tijd vrijmaken om op de kleinkinderen te passen, als het ff kan 5 dagen in de week :bag:

Want dat is de norm vandaag de dag. Beide fulltime werken en je kinderen laten opvoeden door een ander.....

Elise
Berichten: 7280
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Elise » 06 mar 2019, 22:16

Tom schreef: 05 mar 2019, 09:40 Ik zie het allemaal wel, heb geen plan. Geniet van auto's zolang het kan en leuk is. En de wereld is groter als Nederland dus als het mij hier niet meer bevalt zoek ik wel iets in het buitenland. M'n werk kan ik overal doen, zolang er maar internet is.
Als je zelf niet een flinke buffer hebt opgebouwd, dan kan het nog wel eens lastig worden om je elders te vestigen.
En je moet al helemaal niet de pech hebben om op termijn een potentiële kostenpost te worden door bijvoorbeeld ziekte, want dan willen ze je niet overal hebben...
Zo eenvoudig is het vestigen in het buitenland niet.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10407
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door tomgtr » 06 mar 2019, 22:21

mijn ouders zijn in de 80 en hebben 2 keer een paar uurtjes op mijn kids gepast en schoonfamilie woont niet in Nederland dus zou het niet weten. Stellen die hun ouders als goedkope creche gebruiken heb ik even weinig mee. Maar hoe als familie op gepaste wijze voor elkaar zorgt als bemoeienis of misbruik maken wordt gezien vind ik apart. Zowel als ouders zich te veel met kinderen bemoeien met geld als stok achter de deur als kinderen die hun ouders constant met de kinderen opzadelen is misbruik maken. Het zal iedereen duidelijk zijn dat dat niet echt tof is. Maar voor elkaar zorgen in alle redlijkheid lijkt me ook niks mis mee.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39710
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Arthur » 07 mar 2019, 03:26

Het wordt nu wel een beetje overtrokken heb ik het idee. Hebben de reaguurders zelf kinderen? Wij hebben 2 kinderen en voeden die zelf op. Wat niet betekent dat ze nooit bij opa en oma geweest zijn of in de naschoolse opvang, tussen de middag. Er bestaan ook opa's en oma's die het leuk vinden om op de kleinkinderen te passen en er zelfs om vragen. Of kinderen die vragen of ze naar opa en oma mogen. En ja, dan ga je zelf ff lekker uit eten... En vooral mijn jongste dochter vond het heel leuk om op de basisschool over te blijven met andere kinderen, tussen de middag. Samen eten, samen spelen en weer naar school. Geregeld gedaan terwijl 1 van ons thuis was. Kon je zelf wat anders doen.
Maar nee, want ohwee wat zijn we dan fout bezig in de ogen van sommige übermenschen.

Elise
Berichten: 7280
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Elise » 07 mar 2019, 08:45

Arthur schreef: 07 mar 2019, 03:26 Hebben de reaguurders zelf kinderen?
Als je zelf geen kinderen hebt, weet je niet waar je over praat en moet je je niet met de discussie bemoeien?
Is dat wat je probeert te zeggen Arthur?

Elise
Berichten: 7280
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Elise » 07 mar 2019, 09:02

tomgtr schreef: 06 mar 2019, 22:21 mijn ouders zijn in de 80 en hebben 2 keer een paar uurtjes op mijn kids gepast en schoonfamilie woont niet in Nederland dus zou het niet weten. Stellen die hun ouders als goedkope creche gebruiken heb ik even weinig mee. Maar hoe als familie op gepaste wijze voor elkaar zorgt als bemoeienis of misbruik maken wordt gezien vind ik apart. Zowel als ouders zich te veel met kinderen bemoeien met geld als stok achter de deur als kinderen die hun ouders constant met de kinderen opzadelen is misbruik maken. Het zal iedereen duidelijk zijn dat dat niet echt tof is. Maar voor elkaar zorgen in alle redlijkheid lijkt me ook niks mis mee.
De individualisering van de maatschappij staat haaks op het voor elkaar zorgen, hoe redelijk je dat ook vindt.

Toen ik op school zat ging iedereen tussen de middag thuis eten en was er bij iedereen wel iemand thuis om ze op te vangen voor de lunch. Van naschoolse opvang was al helemaal geen sprake, nablijven was dat omdat je straf had :tooth:
Spelen met je vriendjes deed je op straat.

Tegenwoordig is het zo dat voordat een kind geboren wordt er al hele oppas schema's worden gemaakt voor de ouders/schoonouders.
En dat is de norm, iedereen doet het en dus is het algemeen maatschappelijk aanvaard.
Want papa en mama moeten beide centjes verdienen, beide een carrière hebben en uiteraard minimaal 2 keer per jaar op vakantie. En als het even kan hebben ze ook tijd voor zichzelf nodig, dus een weekje logeren bij opa&oma zodat ze zelf op vakantie kunnen zonder de kids is ook mooi meegenomen.
Maar uiteraard voeden ze wel zelf de kinderen op..... nouja, dat denken ze :bag:

Online
Richardt.
Berichten: 6491
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door Richardt. » 07 mar 2019, 09:08

Heerlijk, alles zo over één kam scheren. Waar koop ik het boek "de 100% perfecte opvoeding voor mijn kinderen"?

Lijkt me wel handig mocht het bij ons nog eens zo ver komen :)

Zoals zo vaak, laat iedereen lekker zn ding doen dan komt het in 9 van de 10 gevallen wel goed.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10407
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door tomgtr » 07 mar 2019, 09:09

Misschien leef ik in een andere wereld maar ik zie dit totaal niet als norm om me heen. Nou werk ik bij een bedrijf waar 80 pct van de mannen enig kostwinner is maar ook op school bij mijn kinderen zie ik maar weinig opa's en oma's. Het gebeurt zeker maar norm absoluut zwaar overtrokken.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1808
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Wat ga jij met je geld doen?

Bericht door veejay » 07 mar 2019, 09:11

In tegenstelling tot andere van de familie kozen wij er niet voor om dichterbij opa en oma te wonen, maar besloten dat 1 van ons maar stopte met werken en full time voor het gezin ging zorgen. Hierdoor is gebleken veel minder stress (bijvoorbeeld bij ziekte van kind) of het moeten halen en brengen BSO etc.

Er was minder geld om uit te geven. Wij kozen ervoor dan maar geen dure vakanties of 2 premium hokken voor de deur. Ik heb toen jaren (met plezier overigens) een 2e hands Octavia diesel op 16" banden gereden en mijn wederhelft een Peugeotje 206 om de context maar even op auto's te houden. Het mooie is dat we nog steeds heel bewust met geld omgaan terwijl het niet per se hoeft.

De keus om te stoppen met werken destijds werd overigens door velen raar gevonden, want dat zou niet meer van deze tijd zijn voor de 'moderne zelfstandige vrouw', over sociale druk vs. eigen keuzes gesproken....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daNpy, Gijzert, k33z, Majestic-12 [Bot] en 166 gasten