Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 27 feb 2019, 20:09

Kunnen die mensen van KLM dan niet bij de NS gaan werken. Kunnen ze zorgen dat er capaciteit is voor de F1 bezoekers "ooit" in Zandvoort.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door smiley » 27 feb 2019, 20:17

Of inzetten als gridgirls.

Afbeelding

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 27 feb 2019, 20:33

Romo....;

Afbeelding

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 28 feb 2019, 20:25

^LOL


Een stuk van Ewald Engelen, ook niet de minste, met een ander gezichtspunt aangaande aanschaf aandelen AF-KLM door de Staat der Nederlanden;

Burger, zeg maar dag tegen die 700 miljoen
De staatsbelegging in Air France-KLM illustreert hoe flinterdun de groene ambities van dit kabinet zijn, schrijft Ewald Engelen. Het geld gaat naar een vervuilende sector, die niet houdbaar is.

Foto iStock

Ewald Engelen is hoogleraar financiële geografie aan de Universiteit van Amsterdam.
Dat in Nederland het staatskapitalisme heerst, wisten kenners al lang. Voor de rest van ons viel het kwartje vorig jaar, toen Mark Rutte het bestond twee miljard euro aan belastinggeld weg te willen geven omdat Unilever-baas Paul Polman erom had gevraagd.

Het is het gevolg van de veel te hechte relaties tussen de politieke elite in en rond de VVD en de financieel-economische top van Nederland. Die wordt in het Torentje nou eenmaal met open armen ontvangen en heeft daardoor een buitenproportionele invloed op de politieke besluitvorming.


Lees ook: Krijgt de overheid nu ook meer invloed in het bestuur van KLM-Air France?
Dinsdag kwam daar het bericht bij dat het kabinet pakweg 700 miljoen euro heeft geleend om aandelen Air France-KLM te kopen. Het doel is de deelneming van de Nederlandse staat in lijn te brengen met die van de Franse overheid en meer zeggenschap te hebben op de strategische besluitvorming van het concern. De verantwoording voor deze uitgave luidt dat KLM en Schiphol voor de Nederlandse economie cruciaal zijn en dat het nationale belang dus beter moet worden gewaarborgd.


Mythe van de exporteconomie
Hoewel de Nederlandse economie voor meer dan tweederde bestaat uit de binnenlandse bestedingen van u en mij, slaagt een kleine groeicoalitie er nu al decennia in het economisch beleid te gijzelen met drogredeneringen die ertoe moeten leiden dat het zinloze schuiven met dozen en mensen als de kip met de gouden eieren wordt gezien. Ruim de helft van ‘onze’ import gaat namelijk direct naar onze buurlanden. Dan hebben we het over de bulk van de goederen die in de Rotterdamse haven worden overgeslagen. En een groot deel van de passagiers die jaarlijks op Schiphol landen. Ruim eenderde vertrekt een paar uur later naar een andere bestemming. Het doel is slechts ze door het gigantische winkelcentrum te jagen, dat ’s nachts in de Haarlemmermeerpolder als icoon van niet-duurzaam consumentisme staat te blinken.

PRAAT MEE MET NRC

Onderaan dit artikel kunnen abonnees reageren. Hier vindt u meer over reageren op NRC.nl.
Dat is de kern van het economische belang dat het kabinet nu wil steunen. En dat zuig ik niet uit mijn duim, maar komt uit een rapport van een door en door fatsoenlijk onderzoeksinstituut van de staat zelf. De Raad voor de Leefomgeving en Infrastructuur liet in 2016 een studie het licht zien, ‘Mainports voorbij’, die korte metten maakte met het idee dat transito-activiteiten belangrijk zijn voor de Nederlandse economie. In de eenentwintigste eeuw, aldus de Raad, zijn onderwijs, milieu en kwaliteit van leven veel belangrijker dan havens en startbanen.

Vervuilend verdienmodel
Kwalijker is dat het kabinet met geen woord rept over de immense vervuiling en overlast die Schiphol veroorzaakt. In de kabinetsbrief is nog niet een schaduw te vinden van de onderbouwde bedenkingen die een deskundige als de vorig jaar aan de Technische Universiteit Delft gepromoveerde Paul Peeters bij de houdbaarheid van het verdienmodel van de luchtvaartsector plaatst. Omdat het elektrische vliegtuig nog decennia een droom zal blijven, is voortgaande groei van het vliegverkeer simpelweg onverenigbaar met de milieudoelstellingen die het zelfverklaarde „groenste kabinet ooit” zichzelf heeft gesteld. Willen we binnen de grenzen van het klimaatakkoord van Parijs blijven, dan ontkomen we volgens Peeters niet aan forse volumebeperkingen.

Het plaatst de belegging in een totaal ander daglicht. Ten eerste illustreert het hoe flinterdun de groene ambities van dit kabinet zijn. Als het erop aankomt, zet het zijn kaarten op een zwaar vervuilende sector, en doet dat uiteindelijk louter en alleen om de boterzachte redenen van nationale trots en politieke vriendjes.

Lees ook dit opiniestuk: Elektrisch vliegen, in je dromen
Ten tweede illustreert het dat het optimisme van de kabinetsbrief, die meldt dat de rentelasten wegvallen tegen de te verwachten dividenden, op drijfzand is gebaseerd. Waarschijnlijker is dat het kabinet zal aankijken tegen forse afschrijvingen op deze investering. Als het waterpeil stijgt en de klimaatschade ons aan de lippen staat, zal Schiphol de poorten moeten sluiten en zal Air France-KLM op de puinhopen van de menselijke geschiedenis worden bijgeschreven. En dat zou wel eens eerder kunnen gebeuren dan we denken. Oftewel, burger, zeg maar dag tegen de 700 miljoen euro die het kabinet in jouw naam heeft gestoken in een stervende sector.

Op termijn onrendabel
Steun voor een achterhaald economisch groeimodel dat onduurzaam en op lange termijn onrendabel is: het roept de vraag op wat het eigenlijke motief voor deze staatsinvestering is. Volgens mij is het ingefluisterd door dezelfde mannen die achter de afschaffing van de dividendbelasting zaten en even daarvoor om bescherming tegen buitenlandse overnames hadden gevraagd. En die er niet voor terugdeinzen een greep in de portemonnee van de burger te doen om de negatieve gevolgen af te wenden van beslissingen die ooit goed leken maar nu hun privileges dreigen te schaden.

Is het beschermen van het old boys network werkelijk waar Nederlandse burgers hun overheid het liefste hun geld in zien steken? Of geven ze het liever uit aan meer leraren voor de klas, betere en goedkopere kinderopvang, het openhouden van regioziekenhuizen of een beter spoorwegennet?
Bron; NRC.nl


Ik snap hem wel, maar niet geheel mee eens, uiteraard dubieus in het kader van vergroening/klimaat, anderzijds; vliegen gaat echt nooit en te nimmer nog verdwijnen, hele mensenmassa`s gaan de Globe over, paard en wagen en de stoomtrein zijn passé maar vliegen zal eerder toenemen dan afnemen, al het klimaat geneuzel ten spijt.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door WJ » 01 mar 2019, 16:46

https://tweakers.net/nieuws/149772/pers ... l#reacties

Ik hoop dat ze winnen, bekijk ook even de topreactie met berekening. Unfucking believable deze klote toko, ook al gezeik gehad met veelste dure gebouwen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Niels » 01 mar 2019, 16:50

Daarom ben ik ook voor een basis inkomen. Opflikkeren met dat UWV. Is een systeem van graaien en verdienen, doe je aanspraak op die sociale voorziening dan word je er als een misbruikende profiterende crimineel behandeld.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door WJ » 01 mar 2019, 18:21

ns-overweegt-proef-met-duurdere-kaartjes-in-de-spits
https://nos.nl/artikel/2274021-ns-overw ... spits.html

Ik weet niet eens meer wat ik moet zeggen..
Laatst gewijzigd door WJ op 01 mar 2019, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 01 mar 2019, 18:26

Al die gigantische overheidsprojecten mislukken. Zo'n groot project moet je in eerste instantie al niet willen, en al helemaal niet met ambtenaren die amper verstand van ICT hebben aan het stuur, die vragen om hun complexe (door ambtenaren verzonnen en in problemen denkende) regeltjes volledig in zo'n systeem te krijgen.

Ze moeten een keer langs bij bijvoorbeeld ING. De bankensector is ook een logge weinig innovatieve sector. Paar jaar geleden is het beleid bij de ING omgegaan, ze vonden zichzelf geen bank meer maar een IT-bedrijf en hebben de organisatie zo ingericht. Ontwikkelingen gaan daar nu (vergeleken met de rest van de bankensector) razendsnel, vroeger ondenkbaar. Nieuwe layout internetbankieren werd geleidelijk en in kleine stapjes ingevoerd, daardoor kwam er elke maand een update en extra features. De app werkt perfect en had twee maanden na aankondiging van de Apple Watch al ondersteuning daarvoor. Heel wat anders dan jarenlang aan iets ontwikkelen en gedurende die tijd een technisch gedrocht moeten maken wat al achterhaald is als je ermee live wilt. En ook niet bang zijn om procedures aan te passen als een IT-er zegt: "dat moet je niet willen". Vroeger waren ICT-ers van die computernerds in donkere kamers die schuw waren van mensen. Wat dat betreft denk ik dat de hedendaagse ICT-er beter weet wat de klant wil dan veel ambtenaren, namelijk alles makkelijk online kunnen regelen/inzien, zonder teveel complexiteit of onnodige informatie.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 01 mar 2019, 18:28

en dan hebben banken nog te maken met strengere regels en toezicht

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Peric » 01 mar 2019, 18:35

:gek: Een project wat geraamd was op 14 miljoen is 400 miljoen geworden?!?!?!?!?
En nu willen ze wéér 500 miljoen uit gaan geven?
:hot:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 01 mar 2019, 18:39

ja de uwv, nog een grotere puinhoop dan de belastingdienst waar ze 80% van de verdachte aangiftes niet controleren, dus grijp uw kans :tooth:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 04 mar 2019, 18:55

Hoe de (gereguleerde) marktwerking met de aankoop aandelen AF-KLM door het Rijk feitelijk bij het oud vuil is geparkeerd, vilein gefileerd door Tom Jan Meeus.

Laat de discussie maar beginnen, ik ben een enorme tegenstander van marktwerking in de publieke sector, het bedrijfsleven is een ander verhaal.

Het kabinet heeft feitelijk haar eigen principes van marktwerking geweld aan gedaan;

Toen kwam de dag waarop je zag: Den Haag is kennelijk zijn geheugen kwijt
Deze week: hoe Den Haag zijn jarenlange liefde voor marktwerking besloot te vergeten.
Ofwel: Air France-KLM, PostNL en de modieuze leegte die ontstaat als de politiek het eigen geheugen kwijt is.
Tom-Jan Meeus
2 maart 2019
Leestijd 3 minuten


We leven in tijden zonder veel geheugen. Tijden waarin politici het eigen verleden moeiteloos vergeten.

Aan de overkant van de oceaan twittert de president dagelijkse iets waarover hij eerder het omgekeerde zei. Het is allang geen nieuws meer.

Hier hebben we politici – maar ook bedrijven, vakbonden, kiezers - die ineens zijn vergeten hoe liberaal ze lange tijd waren.

Dit valt natuurlijk het meest op bij liberale politici zelf.

De VVD van premier Rutte keerde zich in twee van de laatste drie landelijke campagnes tegen „staatssteun en andere vormen van marktafscherming”, aldus het verkiezingsprogramma in 2010 en 2012.

De markt, de markt: alles voor de markt.

De politieke leermeester van Rutte, Gerrit Zalm, stuurde nog in 2006 aan op privatisering van Schiphol.

De invloedrijkste VVD-leider van de laatste decennia, Frits Bolkestein, schreef in Het heft in handen (1995) smalend dat politici staatssteun verdedigen om „de uitverkoop van de industrie aan het buitenland” te belemmeren of voor „corporate control”.

Maar corporate control levert geen „behoud van hoogwaardige werkgelegenheid op”, noteerde hij.

„Het Oranjegevoel hoort thuis in het voetbalstadion, niet op de marktplaats.”

En laat dit precies zijn waarin we deze week met Rutte III belandden: een nationale investering in aandelen Air France-KLM, een ouderwetse staatsdeelneming, in een cultureel gedreven strijd over de controle van een Frans-Nederlandse onderneming.

Oranjegevoel.

Alles wat de VVD decennialang niet zei te willen, werd op een dinsdag in februari bekendgemaakt.

Het was maanden voorbereid door vier bewindslieden – de christen-democraat Hoekstra (Financiën) en drie VVD’ers: Rutte, Wiebes en Van Nieuwenhuizen.

En in feite, hoorde je, draaide het erom dat de staat nu binnen de holding Air France-KLM kan opkomen voor KLM omdat dit bepalend is voor de toekomst van Schiphol.

Alleen: als VVD-voorman Zalm destijds zijn zin had gekregen, waren de staatsaandelen Schiphol allang verkocht aan een of andere investeerder, buitenlands of niet.

Wat was hier nou aan de hand? De eenvoudigste lezing was natuurlijk dat al die VVD’ers principeloze opportunisten zijn – maar dit leek me veel te makkelijk.

Politici – álle politici – die besturen worden meer gevormd door omstandigheden dan door hun opvattingen.

En de mondiale trend keert zich al geruime tijd tegen het liberalisme. Het geloof in marktwerking, inclusief de liberale weerzin tegen industriepolitiek, legt het wereldwijd af tegen machtsuitoefening op basis van nationale economische kracht. Bedrijven als speeltje van premiers en presidenten.

De macht, de macht: alles voor de macht.

En je kunt redeneren: als Amerikanen, Chinezen en Russen zo opereren, zullen wij ook wel moeten. De Fransen zijn altijd zo geweest, dus om ons nieuwe economisch nationalisme te onderstrepen waren ze als doelwit best geschikt.

Evengoed viel deze week op dat je nergens iets hoorde of las over de – je kon het moeilijk anders zien – enorme ommekeer van de VVD.

Kamerleden die collega’s bedreigen, een wilde claim van Baudet, de energierekening: dat is nu groot nieuws. Maar de grootste partij die de kern van zijn wereldbeeld negeert: doorlopen mensen.

Dus ik heb nog gezocht naar liberalen die redeneren: in bedrijven heeft de overheid sowieso niets te zoeken. En ik zeg niet dat ze niet bestaan – maar gevonden heb ik niemand. Ook niet in D66 trouwens, de andere liberale partij.

Wat ook opviel: zelfs de meest basale les uit onze rijke geschiedenis van industriepolitieke blunders – een comedy of errors - is vergeten geraakt.

Die luidt dat de kwetsbaarheid van overheidsinvesteringen in bedrijven zich nooit voordoet als de steun begint. Industrieconglomeraat RSV eindigde in de jaren tachtig in een politieke ramp omdat de overheid, geconfronteerd met waardeloze resultaten van eerdere staatssteun, zich telkens gedwongen zag tot méér steun.

Het overheidsverlies telde ten slotte op tot 3 miljard gulden – voor die tijd een enorm bedrag – omdat politici en ambtenaren het jaren niet aandurfden het onvermijdelijke einde aan te kondigen.

Bij het Havenbedrijf Rotterdam en de heimelijke steun aan Joep van den Nieuwenhuyzen ging twintig jaar later bijna precies zo. En om in de luchtvaart te blijven: bij Fokker was het amper anders. Toen de vliegtuigbouwer failliet ging, in 1996, vond geen politicus het nog nodig na te rekenen hoeveel belastinggeld erin zat: het was toch veel te veel.

De les: de bestuurder die begint aan industriepolitiek moet op voorhand vastleggen waar zijn financiële grens zit – anders loopt de overheid (en de belastingbetaler) het gevaar eindeloos te worden gegijzeld.

Tegen die achtergrond was ik wel verrast dat de brief waarin Hoekstra deze week formeel de aandelenkoop in Air France-KLM bekendmaakte, zo’n financiële grens niet bevatte: de lessen uit het verleden zijn blijkbaar alweer vergeten.

Tegelijk is het zo dat het geloof in marktwerking de afgelopen decennia natuurlijk geen exclusief punt van VVD en D66 was.

Deze week werd ook bekend dat de laatst overgebleven postbedrijven een monopolie willen vormen. Merkwaardig veel Kamerfracties zijn enthousiast. Terwijl het nota bene gaat om een privaat monopolie: dan weet je bijna zeker dat de consument getild gaat worden.

Niettemin waren de vakbonden enthousiast dat „de race naar de bodem” voor postbezorgers nu stopt. Het deed me denken aan voorjaar 2009, tien jaar geleden, toen dezelfde vakbonden aandrongen op versnelde liberalisering van de postmarkt.

Het tekent de modieuze sfeer die we nu blijkbaar allemaal willen vergeten: het vertrouwen in de markt was lange tijd oneindig groot. Ander voorbeeld: Pim Fortuyn wilde in 1991 zo’n beetje alle uitvoerende rijksdiensten overhevelen naar de markt, of anders de EU (die hij „een succesverhaal” noemde).

En Jeroen Dijsselbloem (Financiën, PvdA) wilde in de vorige kabinetsperiode het staatsaandeel in Urenco nog verkopen. De verrijking van uranium kon wat hem betreft ook door de markt gefinancierd worden.

Ik wil maar zeggen: de markt is, op de SP na, dertig jaar ieders vriend geweest - óók van links, vakbonden en populistisch rechts.

Tegelijk vraag ik me af of liberalen doorhebben welke enorme stap ze deze week hebben gezet. Je zag het aan minister Hugo de Jonge (Zorg, CDA) die vrijdag in het AD zo slim was om minder marktwerking in de wijkverpleging te opperen.

Het punt is natuurlijk: na deze week ligt hier een enorm terrein braak.

Je kunt de redeneringen voorspellen. Als de overheid zelfs geld overheeft voor zeggenschap in Air France-KLM, en bereid is postbedrijven een monopolie te gunnen, waarom zouden we dan ziekenhuizen, patiënten, de NS, woningcorporaties etc. nog blootstellen aan marktwerking?

Het deurtje naar die discussies is opengezet, ik zeg niet in alle gevallen terecht, maar het is óók een gevolg van het feit dat we zoveel politieke debatten geheugenloos voeren. Dan resteert alleen de mode als referentiekader.

De mode, de mode: alles voor de mode.

Maar als de vaak blinde omarming van de markt de laatste dertig jaar iets liet zien, is het dat politiek zonder geheugen, die alleen drijft op de mode, uiteindelijk neerkomt op politiek van een pijnlijke ideële leegte.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 04 mar 2019, 19:27

Ik vind het lastig.

Aan de ene kant ben ik groot voorstander van vrije marktwerking. Overheid is overheid en moet zich daar niet in mengen.

Echter vind ik ook dat de overheid vaak te druk is met geneuzel dat de economie niet helpt. Veel 'geneuzel', klimaatgedoe, diversiteit, podium geven aan beroepszeurders, immigratie, regeltjes die alles moeilijker maken etc. Allemaal gedoe waar sommige landen zich niet druk om maken waardoor die een stuk harder kunnen groeien. Van mij mag ons kabinet zich wel wat drukker maken om de economie en een voorbeeld zijn voor het volk: opzouten met lamlendige figuren, werken en ondernemen gvd.
Kijk naar Dubai, gewoon duidelijke visie in wat ze willen en er voor de volle 100% voor gaan. Ook genoeg staatsbedrijven daar, maar wel in no-time één van de grootste luchthaven ter wereld neerzetten. Geen gezeik en niet jarenlang overleggen (I know, daar kan het makkelijker), gewoon doen.
Als KLM essentieel is voor onze economie zou ik zeggen prima keus. Maar ik vind het lastig oordelen.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 04 mar 2019, 20:43

Tom we zitten in een vergadercultuur en willen elke minderheid een podium geven/te vriend houden en we geven de middelvinger/grote bek tegen de vaak zwijgende meerderheid.

Dit is een Avondland.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Der_Unter ... bendlandes

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 04 mar 2019, 20:55

Ja klopt, daarom kan dat hier niet. Die gasten in die zandbak hebben genoeg grond, geen zeikers over geluidsoverlast, laten bussen met Indiërs komen en bouwen maar :)

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Peric » 05 mar 2019, 17:00

We leven officieel in een politiestaat....
https://www.geenstijl.nl/5146581/blokke ... na-afname/

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 05 mar 2019, 17:49

Belachelijk, terwijl ik als Fries-toen de weg werd geblokkeerd hier 5 km verderop- wél dacht: komop moet dat nou op deze manier?

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 06 mar 2019, 12:38


Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door WJ » 06 mar 2019, 12:55

Echt een heel eng figuur die Kuzu.
Is ook 50% de reden dat ik ga stemmen, weet nog niet waarop maar al is het alleen maar om te zorgen dat hij procentueel minder krijgt.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 06 mar 2019, 13:37

Als ik Marco Kroon was had ik Kuzu eerst ondergezeken en daarna 'n kopstoot naar Mekka gegeven....

Maar dan word je wel gearresteerd. Logisch.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 06 mar 2019, 14:08

WJ schreef: 06 mar 2019, 12:55 Echt een heel eng figuur die Kuzu.
Is ook 50% de reden dat ik ga stemmen, weet nog niet waarop maar al is het alleen maar om te zorgen dat hij procentueel minder krijgt.
Dat is ook de reden waarom ik ga stemmen. Zal wel FvD worden.

Martijn_H
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 feb 2006, 15:04
Locatie: Utrecht

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Martijn_H » 06 mar 2019, 20:27

Triest en eng figuur inderdaad. Nog triester is het feit dat de partij in de Tweede Kamer is terechtgekomen. Dankbare achterban wel. Een partij als Denk kan en mag niet groeien, op welk politiek vlak dan ook. Wat dat betreft eens: stemmen!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 07 mar 2019, 03:31

DENK ik ook ;)

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Mike R32 » 07 mar 2019, 05:52

Koning Arthur.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door WJ » 08 mar 2019, 08:05


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Baboulah, Darudevampire, jerico_NL, Majestic-12 [Bot], Rogerb en 166 gasten