Jongensdroom (m/v): haal je racelicentie en leer rijden als een pro!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Jongensdroom (m/v): haal je racelicentie en leer rijden als een pro!

Bericht door Peter Tunissen » 05 mar 2019, 13:33

Eén van mijn goede voornemens dit jaar wat DF betreft is het verkleinen van de kloof tussen evenementen die we organiseren en het forum. Er zijn honderden mensen die zo ongeveer hier op het forum wonen (ja, ik kan zien hoe lang je hier ingelogd bent iedere dag en nee, het interesseert me niet, dus geen stress... :mrgreen: ), er zijn duizenden mensen die fanatiek jaarlijks, per kwartaal of zelfs maandelijks onze evenementen bezoeken en er is een hele kleine groep die ik zowel op de evenementen als op het forum zie.

Maar voor het grootste gedeelte van de DF bezoekers geldt dat niet, ik ken mensen of van het forum of van de evenementen.
Nu organiseren wij ook licentiecursussen, onder bezielende leiding van Michel Schaap (in mijn ogen één van de beste instructeurs van Nederland, als het niet de beste is) en hier hebben we de volgende leuke actie voor bedacht.

1) Onze volgende cursus is op 11&12 maart op Assen.
2) Het tijdschema van deze cursus vind je hier:
http://www.dftrackdays.com/circuit/trac ... _11032019/
3) De eerste die een mail stuurt naar peter@driving-fun.com met in de titel 'DF forum actie licentiecursus', krijgt 50% korting op de cursus! De normale prijs voor de cursus is €1299 incl. BTW excl. KNAF examens; dit wordt nu €649,50! :df:
4) Iedereen mag meedoen en je kunt deze cursus ook gebruiken voor het upgraden van je Club-licentie naar een EU-licentie.

Online
Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Jongensdroom (m/v): haal je racelicentie en leer rijden als een pro!

Bericht door Barend » 05 mar 2019, 16:57

Leuke actie Peter!
Ik heb helaas geen tijd de 11e en 12e, en tevens geen ambitie om mijn licentie te halen hoewel het me ooit weleens geinig lijkt.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Jongensdroom (m/v): haal je racelicentie en leer rijden als een pro!

Bericht door Martijn_bmw » 05 mar 2019, 17:26

zeker leuke actie! Racelicentie gaat mij "te ver" in de zin daar doe ik niks mee, maar geven jullie ook curses voor gevorderde rijtrainingen?

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

Re: Jongensdroom (m/v): haal je racelicentie en leer rijden als een pro!

Bericht door Peter Tunissen » 05 mar 2019, 17:31

Op straat bedoel je of op het circuit?
Op straat doen we op het moment eigenlijk nog niks, op het circuit kun je wel instructie krijgen op al onze dagen van KNAF gecertificeerde instructeurs. Maar dan is de stap naar je licentie ook niet heel groot meer, dat gaan meer om mooi hard rijden en voertuigcontrole dan spiegel aan spiegel door de bocht beuken... ;)

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Jongensdroom (m/v): haal je racelicentie en leer rijden als een pro!

Bericht door Jeffrey026 » 05 mar 2019, 17:35

Eindelijk een leuke actie! Voor die 50% wel interessant maar kan het op andere datum :p ?

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Jongensdroom (m/v): haal je racelicentie en leer rijden als een pro!

Bericht door Downforce Hans » 05 mar 2019, 18:13

Mijn zoon heeft het laatste keer meegedaan en heeft het enorm naar zijn zin gehad. Was heel leerzaam en goed georganiseerd.
Was in ons geval een prima weekend. :thumbup:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Jongensdroom (m/v): haal je racelicentie en leer rijden als een pro!

Bericht door tomgtr » 05 mar 2019, 18:19

Peter Tunissen schreef: 05 mar 2019, 17:31 Op straat bedoel je of op het circuit?
Op straat doen we op het moment eigenlijk nog niks, op het circuit kun je wel instructie krijgen op al onze dagen van KNAF gecertificeerde instructeurs. Maar dan is de stap naar je licentie ook niet heel groot meer, dat gaan meer om mooi hard rijden en voertuigcontrole dan spiegel aan spiegel door de bocht beuken... ;)
Dat is precies wat mij tegenstaat, heb helemaal geen zin om met een paar apen in een afgetrapte alfa 33 te gaan slipstreamen en zo. Gewoon rijvaardigheid verbeteren circuit dan wel weg, leuk. De rest boeit me totaal niet.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Jongensdroom (m/v): haal je racelicentie en leer rijden als een pro!

Bericht door Downforce Hans » 05 mar 2019, 18:21

tomgtr schreef: 05 mar 2019, 18:19
Peter Tunissen schreef: 05 mar 2019, 17:31 Op straat bedoel je of op het circuit?
Op straat doen we op het moment eigenlijk nog niks, op het circuit kun je wel instructie krijgen op al onze dagen van KNAF gecertificeerde instructeurs. Maar dan is de stap naar je licentie ook niet heel groot meer, dat gaan meer om mooi hard rijden en voertuigcontrole dan spiegel aan spiegel door de bocht beuken... ;)
Dat is precies wat mij tegenstaat, heb helemaal geen zin om met een paar apen in een afgetrapte alfa 33 te gaan slipstreamen en zo. Gewoon rijvaardigheid verbeteren circuit dan wel weg, leuk. De rest boeit me totaal niet.
Ik zou dan in jou geval gaan voor een cursus van een week of drie....... :lol:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Jongensdroom (m/v): haal je racelicentie en leer rijden als een pro!

Bericht door Martijn_bmw » 05 mar 2019, 18:48

Ik bedoelde idd meer voertuig controle voor op straat, lijkt me leuk om met de 135i wat meer te leren :df:

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Jongensdroom (m/v): haal je racelicentie en leer rijden als een pro!

Bericht door MarkS » 05 mar 2019, 20:05

Gewoon die licentietraining doen. Of je daarna nou gaat racen, trackdays rijden of geen van beiden en gewoon je algehele rijvaardigheid wilt verbeteren. Vind het wel een aanrader.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Jongensdroom (m/v): haal je racelicentie en leer rijden als een pro!

Bericht door Martin van der Zwaard » 05 mar 2019, 20:20

Licentie staat op de wishlist....eerst de racer op orde brengen en ff sparen

DF-user-13935
Berichten: 1262
Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36

Re: Jongensdroom (m/v): haal je racelicentie en leer rijden als een pro!

Bericht door DF-user-13935 » 05 mar 2019, 21:02

Een licentietraining is niet alleen leuk. Je leert er ook beter van rijden.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Jongensdroom (m/v): haal je racelicentie en leer rijden als een pro!

Bericht door Spijkerhard » 05 mar 2019, 23:32

Heb nu al geloof ik 4 maal, waarvan 1 x bij Peter, de licentie cursus gedaan. Niet om te slipstreamen, wedstrijdjes te doen, en eigenlijk al helemaal niet om mn licentie te halen (behalve de eerste keer...)
Maar omdat je ontzettend veel leert, de auto op de limiet, bochten techniek, remmen en sturen scheiden (en daarna weer leert te combineren) en vooral kilometers maakt en lol hebt en voldoening geeft. Het competetieve komt slechts beperk aan bod: bij startjes oefenen vanaf de 2e dag na 13.00, rijdt je uiteindelijk kwart tot halve ronden tegen elkaar.

Dus volgens mij prima voor een paar toetsenbord ridders hier ;-)

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1765
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 130i, 106 Rallye S2, 206 GTi
Locatie: Nurnbergring
Contacteer:

Re: Jongensdroom (m/v): haal je racelicentie en leer rijden als een pro!

Bericht door StefanW » 06 mar 2019, 11:36

Ik ben erbij!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bram, erwin20vt, Google [Bot], Richardt., Semrush [Bot] en 124 gasten