[15 - 22 juni 2019] Italia Run deel III

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8223
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert
Contacteer:

[15 - 22 juni 2019] Italia Run deel III

Bericht door Peter Tunissen » 01 feb 2019, 15:37

Afbeelding

Afbeelding

In de week van 15 tot en met 22 juni organiseert Driving Fun voor de derde keer de Italia Run.
Deze week is opgezet als een all inclusive evenement, waarbij alle overnachtingen, ontbijt & diners door DF geregeld zijn, evenals de toegang tot fabrieken en musea. De route die we zullen rijden zal vooraf door middel van een routeboek bekend worden gemaakt.


Italia Run
In een straal van 25km rondom Maranello, ligt de zogenaamde Supercar Valley. Vlak bij elkaar vind je hier de fabrieken van Ferrari, Lamborghini, Maserati, Ducati, Alfa Romeo en Pagani. Om het af te maken, behoren de wegen vanuit Noord-Europa hiernaartoe tot de allermooiste ter wereld, de weg van Davos naar de Stelvio pas werd door Top Gear zelfs verkozen tot de allerbeste driver's road ter wereld! We overnachten deze reis in mooie onderkomens van sfeervolle middeleeuwse kastelen tot het heuse Ferrari hotel.
Kortom: alle ingrediënten voor een fantastische petrolhead week, die echter zeker ook gedeeld kan worden met iemand met iets minder benzine in de aderen!

Het programma van deze week ziet er als volgt uit:

Zaterdag 15 juni:
Pré-proloog

Afbeelding

Op zaterdag begint onze Italia Run in Nürburg, hier zullen we rond de klok van 15:00 uur verzamelen bij Restaurant zum Nürburg. Deze dag is er van 17:15 tot 19:30 uur de mogelijkheid om zelf Touristenfahrten te rijden op de Nordschleife (nog onder voorbehoud). Gewoon kijken naar alle mooie auto’s die deze dag de baan op gaan kan uiteraard ook.
Hier zullen we gezamenlijk dineren bij Restaurant zum Nürburg en overnachten in DF am Ring.

Afbeelding

Zondag 16 juni:
Cannonball Run

Afbeelding

Via lange - speciaal geselecteerde - stukken ongelimiteerde Autobahn knallen we vandaag naar het zuiden. Het einddoel van vandaag is al Italië.
In de avond komen we aan bij het schitterende Boutique Hotel Villa Waldkönigin in St. Valentin, Südtirol, waar we gezamenlijk zullen dineren en de overnachting gepland staat.

Afbeelding

Maandag 17 juni:
Petrolhead Nirvana

Afbeelding

Deze dag staat geheel in het teken van het rijden over de mooiste stuurmanswegen ter wereld. Vanuit ons hotel gaan we via onder andere de Stelvio- en de Gaviapas richting Modena.
Diner en overnachting in het Grand Hotel Salsomaggiore****.

Afbeelding

Dinsdag 18 juni:
Supercars

Afbeelding

Vandaag beginnen we met onze bezoeken in Supercar Valley. Als eerste bezoeken we het Museo Ferrari in Maranello, schuin tegenover de legendarische Ferrari fabriek. Naast een bezoek aan dit museum, behoort het hier desgewenst ook tot de mogelijkheden om zelf in een Ferrari te rijden. Na een optionele lunch in het legendarische Ristorante Cavallino, waar de fabrieksmedewerkers in hun pauze ook dineren, gaan we door naar San Cesario sul Panaro voor een museum- en fabrieksbezoek bij Pagani. We krijgen hier een zeer bijzonder kijkje achter de schermen hoe deze supercars gebouwd worden. Tevens brengen we een bezoek aan de unieke Collezione Umberto Panini, ‘s werelds grootste privé Maserati collectie. Om deze dag in stijl af te sluiten, dineren en overnachten we in hét Ferrari hotel, Maranello Village Hotel****.

Afbeelding

Woensdag 19 juni:
Bezige Bij

Afbeelding

Deze dag staat voor een groot deel in het teken van Lamborghini. Als eerste bezoeken we de fabriek waar we het museum bezichtigen en een rondleiding door de fabriek krijgen. Tegenover de fabriek bevindt zich ook een bedrijf dat de mogelijkheid biedt om zelf een stukje in een Lamborghini te rijden. Van hieruit rijden we door naar het Museo Ferruccio Lamborghini in Funo di Argelato. In dit schitterende sfeervolle museum vind je een compleet overzicht van het merk Lamborghini dat veel verder gaat dan de enkele bouw van sportauto’s. Via een bezoek aan het circuit van Imola rijden we door naar ons volgende hotel.
Diner en overnachting in Palazzo Viviani, Castello di Montegridolfo.

Afbeelding

Donderdag 20 juni:
Cultureel Italië

Vandaag weinig auto’s, maar des te meer mooie bezichtigingen op het programma. Na ons ontbijt in Castello di Montegridolfo zetten we koers richting San Marino. Het schitterende oude stadscentrum zou al een doel op zich kunnen zijn van de hele Italia Run, maar na een paar uurtjes van de unieke sfeer te hebben geproefd wordt het weer tijd om in de auto te springen, want onze volgende bestemming wacht: Venetië. We dineren en slapen hier in een heus Venetiaans paleis.
Diner en overnachting in Salute Palace Venezia****.

Afbeelding

Vrijdag 21 juni:
Terug over de passen

Afbeelding

Deze dag staat geheel in het teken van de reis terug over de fantastische bergwegen. Nog één keer gaan we via de Passo di Tonale naar de fantastische Gaviapas, en via de wereldberoemde Stelviopas naar de Reschenpass in Oostenrijk.
Diner en overnachting voor deze dag is gepland in het futuristische HGS3 Konzept-Hotel in Schelklingen.

Zaterdag 22 juni:
Porsche Perfectie

Afbeelding

Na al het Italiaans geweld van de afgelopen week, brengen we 's ochtends eerst een uitgebreid bezoek aan het Porsche museum in Stuttgart. Ook is het hier desgewenst mogelijk om zelf in een Porsche naar keuze te rijden. Daarna gaat het in volle vaart over (ongelimiteerde) stukken Autobahn terug naar Nederland.
‘s Avonds dineren we met zijn allen in Chateau Néercanne onder de rook van Maastricht, waarna we afscheid van elkaar nemen en ieder zijn weg naar huis kan vervolgen.

Afbeelding

Indien gewenst is het mogelijk om een (sport-)auto voor deze trip te huren.
Tot de mogelijkheden behoren onder meer:
*) Audi R8 V10
*) BMW E46 M3
*) Porsche 996 GT3 (replica)
*) Ford Mustang
Neem gerust contact op via onderstaand emailadres of telefoonnummer om de mogelijkheden te bespreken.

Kosten
De kosten voor deelname aan deze gehele all inclusive week bedragen €1999 voor een enkele deelnemer en €3500 voor een tweepersoons equipe.
Na inschrijving zullen we contact met je opnemen over de eventuele extra zaken die we voor je kunnen verzorgen, daar dit allemaal maatwerk betreft.

Wat krijg ik voor mijn inschrijving voor de Italia Run?
*) Tourboek met de route, speciaal uitgezet over de meest spectaculaire wegen die Duitsland, Oostenrijk en Italië te bieden hebben
*) Tolvignet (in principe niet nodig, maar wel handig om te hebben bij verkeerd rijden)
*) 7 overnachtingen op spectaculaire locaties, gebaseerd op tweepersoonskamers, éénpersoonskamer eveneens mogelijk tegen meerprijs
*) Ontbijt in of bij de hotels
*) Diner in of bij de hotels
*) Toegang tot alle 7 te bezoeken musea en fabrieken incl. tourgids
*) Afsluitend diner bij Chateau Néercanne in Maastricht

Wat komt voor mijn eigen rekening?
*) Benzine
*) Versnaperingen onderweg
*) Lunch
*) Drank
*) Parkeren & Waterbus kosten in Venetië

Informatie
Voor verdere informatie kun je contact opnemen met Peter Tunissen op +31 6 50 21 28 47 of via email peter@driving-fun.com.

Afbeelding

Deelnemers
1.
2.
3.
4.
5,.
6.
7.
8.
9.
10.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: [15 - 22 juni 2019] Italia Run deel III

Bericht door Spijkerhard » 03 mar 2019, 13:31

Ziet er weer super uit Peter!

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: [15 - 22 juni 2019] Italia Run deel III

Bericht door tomgtr » 03 mar 2019, 13:39

Super gaaf. Helaas geen vrije dagen maar lijkt me geweldig.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: [15 - 22 juni 2019] Italia Run deel III

Bericht door Kasteel » 04 mar 2019, 11:55

Lijkt me top, kan helaas niet, was anders graag aangehaakt! :)

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: [15 - 22 juni 2019] Italia Run deel III

Bericht door Mike R32 » 04 mar 2019, 12:06

Lijkt me een super gave trip. Zal een aardige duit kosten denk ik.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: [15 - 22 juni 2019] Italia Run deel III

Bericht door Tom » 04 mar 2019, 12:11

Was echt supergaaf, aanrader voor elke autoliefhebber om mee te gaan!
Mijn verslag van vorig jaar: viewtopic.php?f=8&t=36438

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: [15 - 22 juni 2019] Italia Run deel III

Bericht door Fabian » 04 mar 2019, 12:51

Mike R32 schreef: 04 mar 2019, 12:06 Lijkt me een super gave trip. Zal een aardige duit kosten denk ik.
Dat staat gewoon in de tekst vermeld...

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: [15 - 22 juni 2019] Italia Run deel III

Bericht door Mike R32 » 04 mar 2019, 12:58

Zeker overheen gelezen, bedankt. €3500 voor een week petrolhead vertier krijg ik er thuis niet door vrees ik.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten